rautalääke

lihottaa?

Olen syönyt 3 viikkoa Obsidan rautalääkettä. Sinä aikana olen lihonut 2kg vaikka mikään muu ei ole muuttunut ruokavaliossa tai liikkumisessa. Onko muilla vastaavia kokemuksia.Mahankin lääke tekee vähän sekaisin.

3

3216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei lihota,

siinä ei ole mitään sellaista joka tekisi sellaista, se ei kerää nestettä tms.
      Vatsan sekaisin meneminen mainitaan ihan pakkauksen ohjeessakin

• Ravintoaine

Kahden kilon painon vaihtelu on niin pientä, että se voi liittyä jo normaaleihin hormonivaihteluihin. En usko, että raudalla on oikeaa merkitystä painoon. Ainoa tilanne voi olla se, että olet alipainoinen muutenkin, ja hemoglobiinitason normalisoituminen on parantanut ruokahaluasi, ja olet huomaamattasi syönyt enemmän.

Joku syyhän raudanpuutteeseenkin on ollut. Joko olet menettänyt verta esim. runsaiden vuotojen vuoksi, tai saanut sitä puutteellisesti ravinnosta. Itse olen ollut parikymmentä vuotta kasvissyöjä, olen kuparikierukan käyttäjä, ja veren rauta-arvot ovat koko ajan pysyneet normaalieina.

• rautakankinen

Mistä päättelet että olet lihonut? Jos painosi on noussut tuon 2kg, niin arvelisin sen johtuvan vain siitä, että Obsidan aiheuttaa monille ummetusta, ja ulosteen jumittaminen elimistössä nostaa painoa. Joten jos vaatteet mahtuvat vielä päälle normaalisti, en olisi sinuna kovin huolissani.

Oikeastaan päinvastoin voi ajatella että rauta laskee painoa. Rauta-arvojen ollessa kunnossa jaksaa liikkua ja touhuta paljon enemmän kuin aneemisena. Toisekseen alhaiset rauta-arvot hidastavat aineenvaihduntaa ja rasva kertyy helpommin elimistöön. Ja väsyneenä tulee monesti syötyä turhan paljon. Joten obsidaneja naamaan vaan. ;) Myös veriohukaiset on hyviä rauta-arvojen nostajia, mutta niitä ei moni mielellään syö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe