Onko Kokkolassa mitään paikkaa, jossa hammashoitoa saa nukutuksessa tai sedaatiossa? Minulla on hammaslääkäriä kohtaan niin hirveä pelko kauhu, etten ole käynyt vuosiin hammaslääkärissä. Minulle aiheuttaa ahdistusta jo tämän viestin kirjoittaminen. Pelkään niin paljon, etten kestä edes hammastahnamainoksia. En suostu menemään täysissä tajuissani hammaslääkäriin. Haluan joko nukutuksen tai sedaation sekä lisäksi rauhoittavat lääkkeet otettavaksi ennen sinne menoa.
Minulla on neljä viisaudenhammasta ja reikä, ties mitä muuta hampaistani löytyy. Reikä on kipeä syödessä, mutta ei muuten (vielä). Viisaudenhampaat kai aiheuttavat minulle jatkuvaa jomotusta poskien alueella ja päänäsärkyjä. Jos hampaani pitää riistää minulta irti, haluaisin ne kaikki otettavan kerralla, sekä porattavan (oli olo miten kamala tahansa sen jälkeen), ettei joudu monta kertaa ravaamaan siellä.
Hammashoito nukutuksessa
12
4006
Vastaukset
- yhteyttä
oman alueesi hammashoitolaan, tai sairaalan kipuhoitajaan....
Kerro asiasi juuri näin miten tällä palstalla. Varmaan K-PKS paras vaihtoehto...Soita jo!!! - ei käytetä
enää.
paikka on tietenkin epämukava,mutta ei se ole ihan sitä,mitä esim.70-luvulla,puhumattakaan ajoista sitä ennen. - jesperit
minulla kanssa hirveä kammo hammaslääkäröintiä kohtaan, olen oppinut luottamaan vaahtoniemen hoitoon, kysyppäs saatko hänelle aikaa, pätevä kaveri eikä turhaan hötkyile...
- oli myös
hirveä hammaslääkärikammo jo nuoruudessani, jolloin nimeltä mainitsematon puoskari (nyt jo kuollut) porasi leukaluuhun, jota sitten hoidettiinkin aika pitkään. En sen jälkeen uskaltanu "istua" hammaslääkärin tuoliin, kunnes terveyteni vuoksi jouduin ne hoidattamaan. Sain "siedätyshoitoa" kyllä ensin käymällä tyttäreni kanssa hammaslääkärissä, jolloin kysyin voisinko ite saada aikaa hammaslääkärille. En meinannu kehata millään ees näyttää hirveitä hampaitani, niin kauheaksi ne oli menneet, etuhammas pois, paloja pois, monta reikää, suorastaan hirveät ja pelko sitäkin kauheampi. Lääkäri kehotti vaan rohkeasti näyttämään ja avamaan suunsa ja siitä olen nyt "ikuisesti" kiitollinen, sillä niin vaivattomasti hoito on käynyt ja minulla on nyt kaunis hymy. Rohkeasti vaan kerrot hammaslääkärille pelkosi, kyllä he sen ottavat huomioon ja varmasti saat hyvää asianmukaista hoitoa. Tsemppiä!
- ennenvanhaan
kun piti hammaslääkärissä käydä niin että siitä tuli oikein tapa(50-luku),nyt on "onneksi" tekohampaat ettei tarvitse mennä hammaslääkäriin mutta on kyllä varmasti nykyään helpotusta saatavilla joten älä pelkää!
- ihan sama juttu,.,.
Ymmärrän pelkosi. Todella hirveää kun tietää että suu menee sellaseen kuntoon että ei tunne yhtään ehjää kohtaa. Jokainen paikka hajoaa ja mätänee. Olen käynyt läpi sen mitä kaipaat, ja se on nukutus. Helppoa ja vaivatonta. Parasta mitä voit kokea. Menet sisään rikkinäisenä ja tulet pois ehjänä. Laittavat sinut makuulle hammaslääkäri tuoliin ja pieni neulä käteen ja aine sen kautta kivuttomasti joka vaikuttaa suurinpiirtein 20 sekunttia ja nukahdat nätisti. heräät noin 4-6 tunnin kuluttua ja ei reikiä. Ei kipua missään sillä lääkitys vaikuttaa pari päivää. Ja jos poistavat viisauden hampaat niin ne paikkaavat nätisti haavat jossa ei jälkeenpäin tunnu kipua. Ei tarvitse poistaa tikkejä vaan ne sulavat josta et tiedä mitään. Minä mietin 1 vuoden ja keräsin rohkeutta, ja en kokenut mitään kipua vaan ihanan tunteen. Tänä päivänä käyn joka vuosi tarkastuksessa ja harjaan hampaani 3 kertaa päivässä ja reikiä ei tule. Varma valinta nukutus. Onnea ja rohkeutta.
- hammaslääkäri pelko
paljonko maksoi, kuinka paljon jäi omaksi maksettavaksi?
- euroja 111
hammaslääkäri pelko kirjoitti:
paljonko maksoi, kuinka paljon jäi omaksi maksettavaksi?
Juu maksoihan se jonkin verran. Paljon oli kyllä töitä sen viisi-kuusi tuntia joten en tiedä sitten mikä on kallis tai halpa. Mutt jos kyseessä on ihan sama pelko kuin mulla niin päätin mennä maksoi mitä maksoi. Muistaakseni nukutus oli 500e ja sitten se muu laskutus oli samaa taksaa niin kuin tavallisesti. Koko remontti oli jotain 1900e. Mutta mitä olen kuullut niin omat kannattaa aina säilyttää eikä ottaa tekohampaita joka oli toinen vaihtoehto, joka tietysti maksaa myös jotakin.
- varmaan
euroja 111 kirjoitti:
Juu maksoihan se jonkin verran. Paljon oli kyllä töitä sen viisi-kuusi tuntia joten en tiedä sitten mikä on kallis tai halpa. Mutt jos kyseessä on ihan sama pelko kuin mulla niin päätin mennä maksoi mitä maksoi. Muistaakseni nukutus oli 500e ja sitten se muu laskutus oli samaa taksaa niin kuin tavallisesti. Koko remontti oli jotain 1900e. Mutta mitä olen kuullut niin omat kannattaa aina säilyttää eikä ottaa tekohampaita joka oli toinen vaihtoehto, joka tietysti maksaa myös jotakin.
Kelalta jonninverran takaisin?
- takaisin,mm
varmaan kirjoitti:
Kelalta jonninverran takaisin?
Juu kyllä ne maksaa jotakin takas. Mutta kyllä se ehjä suu on mannaa, ja vielä ilman kipua.
- Keskipohjanmaan keskussaira...
leikkasivat multa paikallisipuudutuksessa 4 kpl viisaudenhampaita -80 luvulla. Leikkaus meni hyvin,rutina vain kävi, jälkihoito ei!! Päivystävä lääkäri kurkkas suuhun lähtiessä ja sano. että ompeleet pitäis poistaa viikon päästä. Valitettavasti oli viisaat jättäneet jotkun sideharsotollot aukkoihin, arvaappa alkoivatko tulehtua. Menin sitten Jalasjärvellä hammaslääkäriin seuraavalla viikolla, kun pää muistutti koripalloa, ja kivut oli lähinnä sietämättomät. Sanoi se lääkäkäri, että törkein hoitovirhe, mitä uralla oli vastaan tullu. Jouduin käydä mätää kaavituttamassa kuukauden ajan monta kertaa, ettei tulehdus leviäisi leukaluuhun. No onneks parani kuiteskin. En jaksannu alkaa valittelemaan hoidosta, nuori kun olin ja kipu helpotti. Niin, että rohkeasti vaan hoitoon, heh,heh!! Toivottavasti onnistuu paremmin.
- Antero Jeps
Mulla ois kans remontti edessä. Kävin viimeksi 6 vuotta sitten hammaslääkärissä ja nyt on ainakin viisauden hampaat "tulehtuneet" ja reikiä mukavasti ja ties mitä muuta. Mulla on aina ollu kamala kammo hammaslääkäriin menoon ja nyt on isompi remontti edessä joten olen vuosia lykännyt sinne menoa. Nyt särkee taas hammasta vietävästi ja ajattelin huomenna soittaa ja kysyä että pääsenkö Kokkolaan nukutushoitoon, kun en itseäni muuten saa kirvelläkään laittaan hampaita kuntoon. Paras tiesti nyt soittaa ennen ku vielä pahemmaks menee, mut välistä tuntuu voiko pahemmin kohta enää olla. Oishan se mukavaa kun ois ehjät hampaat. Hinta vaan pelottaa. Pitää kai työttömän kysyä sosiaalitoimistolta että suostuuko ne maksaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707