HEI!
Tiedustelisin, että onko kellään tietoa saako yliopistossa "vapaata" niille päiville jolloin haluaa käydä mahdollisesti korottelemassa YO-todistuksen arvosanoja?
Kävisin mieluusti aikaisemmin lukematta töpätyt arvosanat korottamassa..
-kiitos
YO-korottamiseen vapaata..
5
540
Vastaukset
- Teekkarirenttu
Eikös akateeminen vapaus mahdollista tämän? Joillain kursseilla on läsnäolopakko (labrakurssit, jotkut luentokurssit), mutta voisin kuvitella, että humanistisessa näitä ei ole kovinkaan montaa, ja porukka jättää luentoja väliin minkä ehtii, ja lueskelee itekseen.
- Think, think, think...
"Eikös akateeminen vapaus mahdollista tämän? Joillain kursseilla on läsnäolopakko (labrakurssit, jotkut luentokurssit), mutta voisin kuvitella, että humanistisessa näitä ei ole kovinkaan montaa, ja porukka jättää luentoja väliin minkä ehtii, ja lueskelee itekseen." Kuule humanistisessa niitä läsnäolopakollisia kursseja nimenomaan on. Vai miten kuvittelet kieliä opiskeltavan, kirjasta lukemallako? Ei taitaisi ääntämys tai kuullunymmärtäminen kovin hääppöistä olla sellaisilla opinnoilla...
- Humanistimaisteri
Mitäs sinä YO-arvosanoilla enää yliopistoon päästyäsi teet?
Minun on tarvinnut esittää kouluarvosanoja tasan yhden kerran lukiosta pääsyn jälkeen: pääsykokeisiin mennessä. Maisterin papereiden arvosanoista ei kysytty edes silloin, kun rupesin suunnittelemaan väitöskirjaa.- AmbassaDOr11
Ihan itseni takia niitä ajattelin korottaa. :)
- Humanistimaisteri
AmbassaDOr11 kirjoitti:
Ihan itseni takia niitä ajattelin korottaa. :)
Ymmärrän tunteen. Sano mun kumminkin sanoneen, että kun yliopistoon sitten olet päässyt, lukioarvosanojen korottaminen tuntuu vähäpätöiseltä ja höpsöltä ajatukselta.
Vaikka kontaktiopetusta olisikin paljon (riippuu alasta), ajoissa pyydetty ja järjestelty poissaololupa on helppo saada. Ei siis ongelmaa. Poissa voi tietysti olla juuri silloin, kun tahtoo, mutta suoritusmerkintä voi jäädä saamatta, jos opettajaa ei tilanne miellytä tai jos kurssissa on omia erityisvaatimuksiaan. Korottamaan kyllä pääset, josa siltä vielä tuntuu. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486108Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki663898Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162997- 1902855
- 242548
- 402423
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132409törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192300- 1491448
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3001426