HEI!
Tiedustelisin, että onko kellään tietoa saako yliopistossa "vapaata" niille päiville jolloin haluaa käydä mahdollisesti korottelemassa YO-todistuksen arvosanoja?
Kävisin mieluusti aikaisemmin lukematta töpätyt arvosanat korottamassa..
-kiitos
YO-korottamiseen vapaata..
5
538
Vastaukset
- Teekkarirenttu
Eikös akateeminen vapaus mahdollista tämän? Joillain kursseilla on läsnäolopakko (labrakurssit, jotkut luentokurssit), mutta voisin kuvitella, että humanistisessa näitä ei ole kovinkaan montaa, ja porukka jättää luentoja väliin minkä ehtii, ja lueskelee itekseen.
- Think, think, think...
"Eikös akateeminen vapaus mahdollista tämän? Joillain kursseilla on läsnäolopakko (labrakurssit, jotkut luentokurssit), mutta voisin kuvitella, että humanistisessa näitä ei ole kovinkaan montaa, ja porukka jättää luentoja väliin minkä ehtii, ja lueskelee itekseen." Kuule humanistisessa niitä läsnäolopakollisia kursseja nimenomaan on. Vai miten kuvittelet kieliä opiskeltavan, kirjasta lukemallako? Ei taitaisi ääntämys tai kuullunymmärtäminen kovin hääppöistä olla sellaisilla opinnoilla...
- Humanistimaisteri
Mitäs sinä YO-arvosanoilla enää yliopistoon päästyäsi teet?
Minun on tarvinnut esittää kouluarvosanoja tasan yhden kerran lukiosta pääsyn jälkeen: pääsykokeisiin mennessä. Maisterin papereiden arvosanoista ei kysytty edes silloin, kun rupesin suunnittelemaan väitöskirjaa.- AmbassaDOr11
Ihan itseni takia niitä ajattelin korottaa. :)
- Humanistimaisteri
AmbassaDOr11 kirjoitti:
Ihan itseni takia niitä ajattelin korottaa. :)
Ymmärrän tunteen. Sano mun kumminkin sanoneen, että kun yliopistoon sitten olet päässyt, lukioarvosanojen korottaminen tuntuu vähäpätöiseltä ja höpsöltä ajatukselta.
Vaikka kontaktiopetusta olisikin paljon (riippuu alasta), ajoissa pyydetty ja järjestelty poissaololupa on helppo saada. Ei siis ongelmaa. Poissa voi tietysti olla juuri silloin, kun tahtoo, mutta suoritusmerkintä voi jäädä saamatta, jos opettajaa ei tilanne miellytä tai jos kurssissa on omia erityisvaatimuksiaan. Korottamaan kyllä pääset, josa siltä vielä tuntuu. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5476906Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3202570Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872005- 1271216
- 301148
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41128- 84961
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel98949Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60925- 41812