Miksi sarjaa jatkettiin?

ihmetellyt

Ovatko sarjan tekijät kertoneet, miksi Chris Carter halusi jatkaa sarjaa vielä senkin jälkeen kun David Duchovny oli jo ilmoittanut lopettavansa ja Gillian Anderson ilmoitti saman joskus hieman myöhemmin?

Eikö olisi ollut tyylikkäämpää viedä sarjan mytologia (eli siis pääjuoni hallituksen salaliitosta ja ET-olennoista) Carterin haluamaan pisteeseen vielä Duchovnyn ollessa mukana ja päättää sarja sen ollessa vielä huipulla?

4

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X-Files fani :)

      Itse pidän suuresti keseisestä sarjasta ja kaikki toutankokaudetkin omistan. Eiköhän tässä käynyt samalla tavalla kun elokuvien jatko-osissa: yleensä aina ensimmäinen osa on paras, ja suuren menestyksen myötä kansa janoaa lisää ja tuottajatiimillä taas kiiluu dollarin kuvat silmissä, bisnestä se vaan on. Kun sitten aletaan ahneeksi, tai kokeilunhaluisiksi, päätetään tehdä jatkoa. Suuri sääli, että harvoin jatko ei yllä lähellekään alun tasoa.

      Salaisissa kansioissa vanhoissa jaksoissa on mahtava 90-luvun tunnelma. Upeaa katsoa niitä jaksoja kun puvustus, tyyli ja koko ympäristö kaikkine yksityiskohtineen mukailee 90-lukua :) Lisäksi kuvanlaadussakin on eroa verrattuna tähän päivään, ei ole läheskään modernien hömpötys-sarjojen luokaa! :)

      Täytyy kyllä sanoa, että uusimmat jaksot salaisissa kansioissa ei herätä valitettavasti samaa mahtavaa fiilista ja vie tempaa mukaansa tuohon kiehtovaan maailamaan samalla tavalla kuin vanhemmat. Kuitenkin kyseisen sarjan suurena ystävänä en lyttää mitään tuotantokautta, vaan katselen mielelläni jokaista jaksoa :)

      • Koepa

        Fox on tuottanut myös Simpsoneita kauemmin mitä inhimillisen tarpeen. Eiköhän se rahan rytke ole tärkein motivaatio osapuolille. Paitsi DD:lle, joka lähti lätkimään vaikka häneen päin joustettiin ainakin kuvauspaikkojen valinnoissa (Los Angeles?)


      • ihmetellyt

        "Lisäksi kuvanlaadussakin on eroa verrattuna tähän päivään, ei ole läheskään modernien hömpötys-sarjojen luokaa! :)" Tarkoitatko millä tavalla? Siitä rahastamisesta en ole ihan varma, koska eikös Carter ollut tienannut jo ihan tarpeeksi sarjan avulla? En tiedä mutta itsellä on sellainen aavistus että Carter jatkoi sarjaa väkisin koska ei halunnut tunnustaa tosiasioita että olisi parempi vain lopettaa sarja sopivaan kohtaan ja jatkaa mytologiaa elokuvien avulla. Toisaalta X-Files 2 ei mitenkään liittyny sarjan mytologiaan vaan oli kuin yksi tv-sarjan jakso muiden joukossa ja siksi se olikin suuri pettymys.


      • muita vaihto
        ihmetellyt kirjoitti:

        "Lisäksi kuvanlaadussakin on eroa verrattuna tähän päivään, ei ole läheskään modernien hömpötys-sarjojen luokaa! :)" Tarkoitatko millä tavalla? Siitä rahastamisesta en ole ihan varma, koska eikös Carter ollut tienannut jo ihan tarpeeksi sarjan avulla? En tiedä mutta itsellä on sellainen aavistus että Carter jatkoi sarjaa väkisin koska ei halunnut tunnustaa tosiasioita että olisi parempi vain lopettaa sarja sopivaan kohtaan ja jatkaa mytologiaa elokuvien avulla. Toisaalta X-Files 2 ei mitenkään liittyny sarjan mytologiaan vaan oli kuin yksi tv-sarjan jakso muiden joukossa ja siksi se olikin suuri pettymys.

        No eipä siinä muita vaihtoehtoja liene. Kuka sitä nyt lypsävä lehmää tappamaan. Mun mielestä sarja meni viimeistään kuralle kun DD lähti ja Robert Patrick tuli tilalle. Doggetin rooli oli jotenkin kirjoitettu niin ääliömäiseksi. Hiukan mietitytti oliko se tietoinen ratkaisu vai vahinko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe