Paras autovuokraamo?

varman päälle

Keski-eurooppaan lomamatka heinäkuussa. Tarkoitus vuokrata perusauto viikoksi matkailukäyttöön.
Kaikenlaiset ongelmat ja hässäkät ovat erinomaisia asioita pilaamaan lomatunnelmam.
Samoin erilaiset yllättävät maksut ja kulut.

Siksi kysymys, että onko kansainvälisissä autovuokraamoketjuissa eroja käytännössä taikka pienen printin teksteissä eli siinä, mitä perushinta oikeasti kattaa ja mitä toisaalta pitää itse osata pyytää ettei joudu ongelmiin esim. liikenneonnettomuuden takia. Tai autovuokraamo lähetä jotain epämääräistä luottokorttiveloitusta jälkikäteen.
Tähän asti olen vuokraillut Avikselta ja Hertziltä vastaavilla reissuilla. Olisiko parempaa tarjolla?

17

7640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maakohtaista

      Kokemusteni perusteella erot ovat enemmänkin maakohtaisia.

      Torreviejan Herz petti minut täydellisesti.
      Mennessäni sovittuun aikaan hakemaan varaamaani autoa oli toimisto useamman päivän suljettuna.

      Pari välittäjäbulvaania on pettänyt sopimuksen eikä kaikkea ole saatu oikaistuksi riitelynkään jäleen.

      Jostain kansainvälisen ketjun vuokraamosta voi saada iskareiltaan uupuneen, silein renkain varustetun raakin.

      Palautustarkastus vaihtelee.
      BP:ssä syynättiin joka helvetin neliösentti ja tongittiin mattojen alustatkin.
      Ei ollut huomauttamista.

      Kroatiassa ei viitsinyt käydä tarkastamassa edes polttoainemittaria.
      Espanjassa ja Ranskassa käyvät yleensä kurkkaamassa auton kulmat ja polttoaineen.

      Välttämättä en luota joka paikassa edes Avikseen, Hertziin, Europcariin tms.

      Alppien pohjoispuolella ei ole tullut yllätyksiä mutta Välimeren alueella olen varuillanai.

      Välittäjiin en enää koskaan sorru vaikka hinta houkuttelisi.

      Kokemusmaailmani parhaiten toimiva vuokrauspiste on ollut Munchenin lentoasemalla.
      Sekä luovutus, auton vaihto toiseen sekä palautus.

      • varman päälle

        Munchen on testattu. Massiivisessa kompleksissa oli hieman ongelmia löytää paikka, minne mennä kirjauttamaan vastaanotetussa autossa valmiiksi ollut lommo. Mielenkiintoinen haaste oli myös yrittää löytää navigaattoriin osoite, jolla saisi reitityksen takaisin lentokentällä (se on Terminalstrasse).

        Tämä ei suoranainen moite autovuokraamoja kohtaan, mutta vuokra-autossa oleva navigaattori ei ole välttämättä viimeisintä huutoa vaan navigointireititys voi tarkoittaa harmaata nuolinäyttöä kasettiluukun kokoiselta näytöltä.


      • Anonyymi

    • kokemukseni mukaan

      ovat nämä isoimmat ja tunnetuimmat. Saksassa olen useimmiten vuokrannut Europcarilta kun minun vuokraukseni ovat olleet useimmiten tyyppiä paikasta A paikkaan B ja E:llä on ollut sopivasti luovutus ja jättöpaikkoja, eikä moisesta ole tarvinnut maksaa lisähintaa.

    • oikeati ok

      mä olin taannoin,ajelemassa viroon vuokra autolla..hieno hyvä tosi uusi

      varerent

      hannu väre,yrittäjäntie,uusimaa(karkkila)

    • vuokrasin viimeksi kuukausi...

      Vuokraan usein auton niin työ- kuin vapaa-ajan matkoillani, eli siis useamman kerran vuodessa. Olen vuodesta 2006 käyttänyt aina firmaa joka löytyy osoitteesta www.economycarrentals.com
      Nimestään huolimatta, tuntuu leikkinimeltä, luotettava ja melko kattavasti maailmalla toimiva autovuokraamo jolla myös hyvä asiakaspalvelu (olen joskus sinksaillut varauksen jälkeen päiviä jne tekivät joustavasti). SUOSITTELEN.
      Heidän business-ajatuksensa on että ovat suurten autovuokraamojen, Europcar, Alamo jne jne asiakkaan ja ottavat aina auton sieltä mistä edullisemmin saavat, heillä isot alennukset koska ovat suuri asiakas ja osan hinnasta siirtävät omalle asiakkaalleen eli sinulle - autot ovat kuitenkin aina siis noiden tunnettujen vuokraamojen luotettavia ja uudehkoja autoja. Ja auto myös noudetaan/palautetaan näiden tunnettujen toimistolta (eli heillä ei ole omaa toimistoa joka puolella). Homma on toiminut hyvin ja luotettavasti, ja EDULLISESTI. Esim Kreikassa muinoin kysyin Europcarilta autoa, vuorokausihinta oli jotain 50eur, näillä sama auto alle 30eur ja kun tulin lentokentälle autoa noutamaan niin Europcarin edustajahan siellä oli minua vastassa :)
      https://www.economycarrentals.com

      • , myös

        eautovuokraamo


      • tänään

        Alicanten kentältä, luovutus Torreviejassa.

        3vrk, edullisen välittäjäsi, economycarrentals, hinta hieman yli 88E.

        Varasin ko. kentän sivulta löytyneeltä vuokraajalta, Goldcar Europa 45,86E.

        Sama, halvin autoluokka.

        Molemmat hinnat kaikkine lisineen.


    • benkku 43

      katso sivuja www.wikingrent.ee on yksityinen suomalinen kaveri joka vuokraa asuntoautoja Tallinnassa

      • pekkakoo

        Hertziin meni luotto Pariisiin palautettaessa, nykyään olen vuokraillut Avisilta, niillä on vain vähän tylsät autot ainakin Ranskassa. Jos auton papereissa ei ole ollut lommoja merkittyinä, olen kuvannut ne ennen liikkeellelähtöä, tosin ei kertaakaan ole vielä joutunut siitä riitelemään.


    • Huijarit

      Vuokrasin Eautovuokraamon kautta 197 e / 9vrk auton Espanjan reissulle.
      Malagan kentällä autoa vuokratessa kaveri kysyi vielä pankkikorttia. Ilmoitin että olen autovuokrauksen jo kyllä maksanut että mihinkä tarvitset luottokorttijani niin ilmoitti että ottavat varausmaksun tililtä 155e mutta palauttavat rahat minun tilille mutta eipä ole rahoja kuulunut.
      Olen ollut emaililla yhteydessä molempiin firmoihin. Eautovuokrauksen vastau oli: Travel Jigsaw:n vuokraukset eivät sisällä lisäkustannuksia. Varmistaaksemme asiakkaillemme sen mitä vuokrahintaan kuuluu on nämä selvitetty vuokrausehdoissamme.
      Eli näiden hintojen mukaa oli saatanan kallis autovuokra eli en tule enää koskaan olemaan minkäänlaisissa tekemissä kyseisten firmojen kanssa ja toivon että kukaan muukaan ei sotkeudu kyseisinn firmoihin.

    • Hofwirt

      Älkää kukaan haksahtako Dollar-vuokraamoon!

      Vuokrattiin auto Munchenistä ja palauttaessa kukaan ei ollut vastaanottamassa kuten kaikilla muilla firmoilla - "there is nobody working today, you just leave it with key inside". Kysyessämme konfirmaatiota että auto on palautettu kunnosssa heidän toisistostaan, sitä ei saanut.

      Nyt odottelemme 600,00 takuumaksua jonka perään on kyselty ilman vastausta.

      Ja näiden vakuutukset - karsea vaiva reklamoida vielä niistä erikseen...
      Aivan ala-arvoista palvelua, älkää käyttäkö.

    • tullimies3

      Tuo palautus ilman vastaanottoa on ihan normaalia, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Vai mitä luulet, onko noilla isoillakaan firmoilla varaa istuttaa henkilökuntaa joka paikassa odottamassa, että sinä palautat auton? Haloo..

    • on the road

      Tuo palautus ilman vastaanottoa EI todellakaan ole normaalia. Viimeiset 15-vuotta olen vuoraillut autoja eri lentokentillä ja tähän mennessä ei yhtään kertaa ole auto tarvinut palauttaa ilman tarkistusta.
      Itse haluan ehdottomasti kirjallisen palauteraportin, jolloin ei tarvitse pelätä lisälaskuja, joista on googlaamalla todella paljon tietoa.

    • Rentalcars_NO

      Meillä oli viime syksynä auto rentalcarsista. Välttäkää, ne keräävät rahansa juuri kaikella huijauksella. Varasimme ja maksoimme espanjan reissuun auton ilman lisävakuutuksia 2 viikoksi 80€ tankki bensaa 60€. No kentällä olikin pakko ostaa vakuutus tai ei saa autoa, 250€, bensa rahoja ei palautettu vaikka tankki oli täysi kun tuotiin auto takaisin. Päivän perästä oli vielä otettu vain 100€ auton siivouksesta, ja kaiken lisäksi saimme kokoluokkaa pienemmän auton kuin piti ! No loppujen lopuksi Auton kustannukset piti olla 80€ käsittelyt n.100€ / 2vk. Turistikauden ulkopuolella halpa. Mutta hinnaksi tuli 490€ !

      Että tämmönen on rentalcars.

      Onneksi nostin aikamoisen sähköpostisopan tästä ja sain 150e takaisin perättömistä laskutuksista, Edes..

    • EtteiVaroitettuEtukäteen

      Goldcar on kenties yksi pahimmista autovuokraamoista maapallolla, tarjoavat autojaan halvoilla vuokrahinnoilla, mutta lopulta nämä hinnat eivät toteudu. Luottokorttitiedot saatuaan Goldcar voi veloittaa mitään ilmoittamatta useita satoja euroja vuokra-ajan päätyttyä. Lisäksi Goldcariin ei saa puhelimitse yhteyttä, jotta voisi selvittää mistä on kyse. Kansainvälisillä nettisivustoilla on valtavat määrät varoituksia Goldcarista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe