Heippa vaan!
Käytän vahvinta kortisonia psoriin ja olen miettinyt tälläistä yksinkertaista asiaa:
kun olen tullut suihkusta ja aloitan rasvausta, psorialue on todella kuiva ja mietin kannattaako tällöin laittaa alueelle ensin perusvoidetta ja sen jälkeen kortisonia, vai vain kortisonia?
Vai kannattaisiko iho ensin kosteuttaa sillä perusvoiteella, odotella jonkun aikaa, että se on imeytynyt ja sen jälkeen vasta laittaa kortisonia?
Tuntuu, että perusvoide jotenkin blokkaa kortisonin, eikä siitä silloin olisi apua niin paljon? Ja toisaalta tuntuu että ilman perusvoidetta iho on hirvittävän kuiva ja silloin joskus tuntuu että kortisoni on liian vahvaa niin kuivalle iholle.
ehkä outo kysymys
5
1584
Vastaukset
- Imppu
tätä vaihtoehtoa:
>Vai kannattaisiko iho ensin kosteuttaa sillä perusvoiteella, odotella jonkun aikaa, että se on imeytynyt ja sen jälkeen vasta laittaa kortisonia?<
Joskus vuosia sitten kävin ihotautilääkärillä ja muistaakseni neuvoi laittamaan ensin koko vartalolle perusvoidetta ja antaa imeytyä ja jonkin ajan kuluttua laittaa lääkevoide.- Skipidiwaynow
Niin, kyllä mullekkin neuvottiin juuri noin. ensin perusrasvaa ja sitten vasta hoitovoidetta..
- Kipuileva
Psoriliiton sopeutumisvalmennuksessa nimenomaan neuvottiin, että ensin lääkeaine ja sitten perusvoide. Jos ensin laittaa perusvoiteen, niin lääkeaine ei enää imeydy niin hyvin. Perusvoide tavallaan "tukkii" ihon niin, ettei lääkeaine imeydy. Siis ENSIN HILSE POIS (hilseenkään läpi lääke ei imeydy), SITTEN LÄÄKETTÄ JA SITTEN VASTA PERUSVOIDE.
- Kipuileva
Lisään vielä, että kannattaa aloittaa rasvailu jo silloin kun iho on kosteahko. Ainakin perusvoiteiden kohdalla neuvottiin rasvaamaan kun iho on vielä kostea. Silloin ei tule sitä kiristävää tunnetta.
Jaksamista rasvaukseen! - Mellu***
Kipuileva kirjoitti:
Lisään vielä, että kannattaa aloittaa rasvailu jo silloin kun iho on kosteahko. Ainakin perusvoiteiden kohdalla neuvottiin rasvaamaan kun iho on vielä kostea. Silloin ei tule sitä kiristävää tunnetta.
Jaksamista rasvaukseen!jos pitää laittaa ensin lääkerasva,ja sitten kosteaan ihoon myöhemmin perusvoide? Pitääkö olla litimärkä kun laittaa lääkerasvan koska ihonihan kuivaa siinä kun alan rasvailla lääkerasvalla lukematonta määrää pieniä ihottumaläiskiä vai pitääkö iho kostuttaa uudelleen ennen perusvoiteen levitystä?Vaikeaksi menee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279