Vastaus ekivaarin väitteeseen!

Mohikaani_27

* Piti vastata ekivaarin kommenttiin häne avauksensa ketjussa, yllätys yllätys, oli hävinnyt? Mutta tässä se nyt on, jatketaan juttua tästä.

* Ekivaarille:
* Selität niin omiasi kuin vain voitkin keksiä merkillisiä tarinoitasi?
*Maria tiesi tarkalleen, että ei tiennyt miehestä mitään, ja enkeli selvitti Marialle tarkaoin MITÄ tapahtui!
* Onko esm. sinulla sitten niin puhdas mieli, että sielltä voisi syntyä Jumalan Poika, ja jos, niin miten ihmeessä?
* Kyllähän Jeesus tiesi, että Hän on lihaa ja verta, mutta tiesi Jumalana senkin, että oli lähtöisin Isästä Jumalasta, eikä Joosefista.
* Jeesus tiesi, ettei ollut tästä maailmasta. Tiesi, ettei Hänellä ollut Saatanassa mitään, mitä sensijaan joka ainoalla meillä muilla on Aadamin langennut veren perintö, tästä Jeesus on vapaa, koska Hänen lihansa on alkuisin Jumalasta Pyhän Hengen siittämisen kautta.

* Tämä seuraava on tasantarkaaan ekivaarin omaa ajatusmaailman saastunutta tuotosta:

* Ekivaari kirjoittaa:
* ""

* Marian kohdusta syntyi Jumalan Poika, saanut alkunsa Pyhän Hengen siittämisen kautta.
* Jeesuksen ruumis, joka oli syntisen lihan KALTAISUUDESSA määrätty sovittamaan syntinen ihminen.
* Juuri Jeesuksen LIHA, ruumis, on se tärkein miksi Jeesuksen piti tulla. Hänen synnitön laihan piti uhrata meidän syntieten tähden, vain ja ainoastaan Jeesuksen synitön ruumiis kelpasi Jumalalle uhriksi sovittamaan Aadamin lankeemuksen seuraukset. Sanoohan Raamattukin, että Jeesus on toinen Aadam, parempi, ja synnitön jka pelasti ruumiinsa uhrinkautta ensimmäisen Aadamin synnillisyydestä, joa on joakisen ihmisen kannettavana, veren perinöön seurauksena.
* Ja tästä juuri Jeesus on vapaa, alkuperänsä johdosta, koska on Jumalan Poika, saanut alkunsa Isäsätä Jumalasta Pyhän Hengen kautta.

* "< Heb:9:12...meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan inkaikkisen lunastuksen.
13. Sillä jos kauristen ja vasikkain veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna , pyhittää lihan puhtauteen,
14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana [=synnittömänä] Jumalalle, puhdistava omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa.>"

* Heb.4: "Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kiusattu samalla lailla kuin mekin, KUITEKIN ILMAN SYNTIÄ."

* 1Piet.2:22. "joka ei SYNTIÄ tehnyt, ja jonka suussa ei petosta ollut."

* Joh 8:46. "Kuka teistä voi osoittaa minut syypääksi SYNTIIN. Jos minä puhun totta, miksi te ette usko minua."

* 2Kor. 5:21. "Hänet, joka ei SYNNISTÄ tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

* 1Joh. 3:5. "Te tiedätte, että hän ilmestyi ottamaan pois synnit. Hänessä ei SYNTIÄ ollut."

* Siispä:
* Jes.53:5,. "Hän on haavoitettu MEIDÄN rikkomusten tähden,runneltu MEIDÄN pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että MEILLÄ rauha olisi, hänen haavainsa kautta ME olemme paratut."

* Siispä Jumalan työtoverina kehoitan Teitä, ekivaari ja Hirvas, ottamaan vastaan Jumalan armon, niin, ettei se jää turhaksi.
2. Sanoohan hän: "Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." NYT on sopiva aika, NYT on pelastuksen päivä."

* Nöyrtykää nyt vihdoin Jumalan väkevän käden alle, niin voitte vielä ehkä Hänet löytää, sillä tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, jos olette vilpittömiä harhauskossanne olleet, mutta jos tieten ja tarkoituksella hengoittelette Jumala vastaan ja Pyhää Henkeä vastaan, olkoon Jumala teille armollinen!

61

1023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • to..

että hänellä on puhdas ruumis, että hän on uusi "Adam", tai että muut ihmiset ovat perisynnin tahraamia verenperinnön kautta? Missä sanotaan että Jumala haluaa jonkun synnittömän ruumiin uhrattavaksi itselleen?

• sanoo kait

kor. kirj. että "eka ihminen oli maasta. Toinen aadam oli taivaasta".

Jeesuksen ruumis oli yhttä puhdas kuin Aadamin ennen syntiinlankeemista.

• kysyn vaan

kysyn sinulta että miten se on mahdollista, kun Raamattu kertoo että Jumalaa kukaan ei ole nähnyt, mutta sinä väität että Jeesus on Jumala, niin Jeesuksenhan näki moni. Sinäkin olet kertonut nähneesi Jeesuksen. Jos Jeesus on jumala, niin sinäkin olet sitten nähnyt Jumalan. Onko Raamattu nyt sitten väärässä ja sinä oikeessa?

Kysyin tuota jo eilen, mutta et kommentoinut siihen, ihmettelen kyllä että miksi. Mielestäni kysymykseni on hyvä ja kiinnostava. Joten kerro nyt oma mielipiteesi siihen, jota tuossa kysyn.

• minut, on nähnyt Isän!
        * Emme varmaan koskaan tule Jumalasta muuta näkemään, kuin Jeesuksen. Ei varmaan kukaan kestä Hntä nähdä, paitsi Jeesus, Hän sanoo, että on nähnyt Isän, ja joka näkee Jeesuksen, on nähnyt Jumalan!

* Olen pahoillani, etten ole vastannut, mutta kun en ole ollut palstalla sitten aamun!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

minut, on nähnyt Isän!
        * Emme varmaan koskaan tule Jumalasta muuta näkemään, kuin Jeesuksen. Ei varmaan kukaan kestä Hntä nähdä, paitsi Jeesus, Hän sanoo, että on nähnyt Isän, ja joka näkee Jeesuksen, on nähnyt Jumalan!

* Olen pahoillani, etten ole vastannut, mutta kun en ole ollut palstalla sitten aamun!

oikeassa, sillä Jeesus oli näkymättömän Jumalan kuva, mutta itse Isä Jumala Hän ei ollut.

Kol.1:14-15

14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Itse Jumalaa ei voi ihmissilmä nähdäkään, koska Hän on näkymätön.

• merim.raimo
        hirvas kirjoitti:

oikeassa, sillä Jeesus oli näkymättömän Jumalan kuva, mutta itse Isä Jumala Hän ei ollut.

eikä auringon kirkkautta varmaankaan voi verrata Jumalan kirkkauteen ? eipä varmaankaan riitä edes noettu lasinpala katselemaan Jumalan kirkkautta;)

• hirvas
        merim.raimo kirjoitti:

eikä auringon kirkkautta varmaankaan voi verrata Jumalan kirkkauteen ? eipä varmaankaan riitä edes noettu lasinpala katselemaan Jumalan kirkkautta;)

Isä on ihmiselle täysin näkymätön, Poika kylläkin oli kuva ja Hänessa oli Isältä saatua kirkkautta, muttei kaveri silti ollut itse Isä.

• kysyn vaan
        Mohikaani_27 kirjoitti:

minut, on nähnyt Isän!

mielestäsi tuo asia? "Emme varmaan koskaan tule Jumalasta muuta näkemään, kuin Jeesuksen. Ei varmaan kukaan kestä Hntä nähdä, paitsi Jeesus, Hän sanoo, että on nähnyt Isän, ja joka näkee Jeesuksen, on nähnyt Jumalan!"

Eli jos ja kun Jeesus on Jumala, niin osaatko kertoa miten se sitten on mahdollista että Jumalaa ei kukaan olisi nähnyt kuten Raamattu kertoo?

Vai onko Jeesuksen lisäksi sitten vielä "isompi" ja arvovaltaisempi Jumala jota ei kukaan ole nähnyt?

Olen kiinnostunut hengellisistä asioista, ja haluaisin vastauksia kuten nyt tähän pohdintaani. Uskon, että sinä olet paljon lukenut Raamattua ja olet asioista perillä. Siksi sinulta kysynkin tätä.

• hirvas kirjoitti:

* Jeesus vaan sanoo, "joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Niin yksinkertaista se on!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesus vaan sanoo, "joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Niin yksinkertaista se on!

näki silmillään syntisen lihan kaltaisuudessa olevan Jumalan Pojan, joka oli Jumalan kuva. Siis vain kuvasta oli kysymys, ei itse Jumalasta, koska Häntä ei kukaan voi nähdä.

• hirvas kirjoitti:

Isä on ihmiselle täysin näkymätön, Poika kylläkin oli kuva ja Hänessa oli Isältä saatua kirkkautta, muttei kaveri silti ollut itse Isä.

on sen laatuista, että luonnollisen ihmisen sitä on erittäin tuskallista katsella, sillä kun Mooses oli ollut vuorella peräjälkeen kaksi kertaa neljäkymmentä vuorokautta syömättä ja juomatta, sanoo Raamattu että kun hän laskeutui toisen kerran vuorelta alas, hänen kasvonsa säteilivät.

Israelin vanhimmatkin pelkäsivät hänen kasvojensa säteilyä ja Mooseksen piti laittaa peite kasvoillensa, joita kansa ei kärsinyt katsella. Nykyisin tuo 'Mooseksen kasvojen kirkkaus' on nähtävissä kaikissa aliravituissa, sairaissa ja kärsivissä. Se on täysin samaa kirkkautta kuin tämä Jesajan sanoma:

Jes. 53:3
        "Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. ..."

• monet tällä foorumilla Sinun lisäksesi, Mohikaani, ole Jeesusta syntiseksi sanoneetkaan. Toisten syntien kaiveleminen kuuluu vain paholaiselle, enkä pyri niistä osalliseksi. Olen vain ilmaissut saman mikä kirjoituksissa on meille ilmoitettu, että.

Room. 8:3
      "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa SYNTISEN LIHAN KALTAISUUDESSA ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa",

Jos Jeesus myös lihansa puolesta olisi ollut Jumalasta eikä Daavidin siemenestä, EI HÄNEN LIHANSA OLISI OLLUT SYNTISEN LIHAN KALTAISTA, mutta se oli lihallisen Marian lihallisessa kohdussa kasvanutta lihaa, siis vaimosta syntynyttä, josta Jeesus itse todisti;

Matt. 11:11
      "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän."

Luuk. 7:28
      "Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän."

Minä uskon enemmän Jeesuksen opetukseen kuin Mohikaanin valheelliseen mielikuvitukseen:

Joh. 3:6
      "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Jumalan sana ei vaadi kenenkään lihan synnyttävän henkeä, vaan kaikki synnyttää vain oman lajinsa mukaan; Liha synnyttää lihaa ja Henki synnyttää henkeä!

• * Se ei ole ollenkaan miehekästä eikä rehllistä, vaan ironista ja halveksivaa käytöstä keskutelussa. Ja itsensä korottamista!
        * Sinun heikkoutesi on sortua ivalliseksi, kun et voi sanoa vastaan Jumalan sanalle, edes tapasi mukaan Sana Sanaa vastaan!
        * En nimttäin ole milloinkaan enkä koskaan elämäni aikana sanonut Jeesusta syntiseksi. Että et viitsis valehdella sanoja suuhuni, joita en ole lausunut!
        * Sinä sensijaan SINÄ teet Jeesuksesta syntisen, koska alennat Hänet tavallisen ihmisen, eli Joosefin pojaksi, ja sen perusteella Jeesus on syntinen, sinun uskosi mukaan, ei minun, ettet taas väännä kieroon puheitani!
        * Mikään ei muuta asennettasi Jeesuksen synnitömyyteen, ellet peru harjojasi Joosefin pojasta. Tunnustamalla Jeesuksen Joosefin pojaksi, teet Jeesukesta väistämättä ja tahtomattasi syyllisen ja syntisen. SINÄ teet!
        * Koska Joosef on Aadamin lankeemuksesta osallinen Aaadamin veren synnilliseen perintöön, ja niin on myös Joosefin jälkeäiset, ja jos Jeesus on Joosefin kupeista lähtöisin, Hän on yhtä syntinen kuin sinä tai minä. Uskotko itsekkään siihen, mutta milläs ihmeellä teet Aadamin veren perimän synnittömäksi?

* Älä ihmeessä ala selittää jotain mielenpyhyyksiä tai vastaavia, mielen neitsyitä, harakatkin niille naura* Näytä sensijaan Raamatusta, ettei Jeesus ole syynalainen Joosefin isyydestä huolimatta?
        * Olet melkoinen Riekkinen tai Räisänen, jos sen teet? Hehän kieltävät laillasi myös Jeesuksen sikiämisen Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta, että on sinulla "korkeaoppista" jumaluusoppinutta seuraa!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Se ei ole ollenkaan miehekästä eikä rehllistä, vaan ironista ja halveksivaa käytöstä keskutelussa. Ja itsensä korottamista!
        * Sinun heikkoutesi on sortua ivalliseksi, kun et voi sanoa vastaan Jumalan sanalle, edes tapasi mukaan Sana Sanaa vastaan!
        * En nimttäin ole milloinkaan enkä koskaan elämäni aikana sanonut Jeesusta syntiseksi. Että et viitsis valehdella sanoja suuhuni, joita en ole lausunut!
        * Sinä sensijaan SINÄ teet Jeesuksesta syntisen, koska alennat Hänet tavallisen ihmisen, eli Joosefin pojaksi, ja sen perusteella Jeesus on syntinen, sinun uskosi mukaan, ei minun, ettet taas väännä kieroon puheitani!
        * Mikään ei muuta asennettasi Jeesuksen synnitömyyteen, ellet peru harjojasi Joosefin pojasta. Tunnustamalla Jeesuksen Joosefin pojaksi, teet Jeesukesta väistämättä ja tahtomattasi syyllisen ja syntisen. SINÄ teet!
        * Koska Joosef on Aadamin lankeemuksesta osallinen Aaadamin veren synnilliseen perintöön, ja niin on myös Joosefin jälkeäiset, ja jos Jeesus on Joosefin kupeista lähtöisin, Hän on yhtä syntinen kuin sinä tai minä. Uskotko itsekkään siihen, mutta milläs ihmeellä teet Aadamin veren perimän synnittömäksi?

* Älä ihmeessä ala selittää jotain mielenpyhyyksiä tai vastaavia, mielen neitsyitä, harakatkin niille naura* Näytä sensijaan Raamatusta, ettei Jeesus ole syynalainen Joosefin isyydestä huolimatta?
        * Olet melkoinen Riekkinen tai Räisänen, jos sen teet? Hehän kieltävät laillasi myös Jeesuksen sikiämisen Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta, että on sinulla "korkeaoppista" jumaluusoppinutta seuraa!

minkä Luukas 3:23 ja apostoli Paavali Room. 1:3 jakeissa ilmoittavat, että Jeesus lihan puolesta on Daavidin siementä ja OLI niin kuin luultiin Joosefin poika.

Olen myös jatkuvasti todistanut, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen puolesta [Room. 1:4] Jumalan tahdosta LIHAAN tulleeksi, mutta en jaksa uskoa Kristuksen tulleen lihaksi, koska missään ei Jumalan sana meitä vaadi uskomaan lihaksi tulleeksi, vaan ainoastaan lihaan tulleeksi:

1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, LIHAAN tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 1:7
        "Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, LIHAAN tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." [1. Joh. 2:18, 4:1].

1. Tim. 3:16
        "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

1. Piet. 4:1
        "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä- "

"Herra on Henki", joka tuli LIHAAN ja asui LIHAAN mutta ei muuttunut lihaksi. Kreikan kielessä ei kuulema ole transalatiivin sijamuotoa ollenkaan.

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"

Mitä mainitsemaasi "mielen pyhyyteen" ja sen naurettavuuteen tulee, niin huomauytan sinun nauravan Jumalalta saatua mielen muutosta:

2. Tim. 2:25
        "niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän MIELENSÄ MUUTTUA, niin että he tulevat tuntemaan totuuden" [Gal. 6:1; 2. Tim. 4:2]

Room. 12:2
        "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

Tit. 3:5
        "pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"

• ekivaari kirjoitti:

minkä Luukas 3:23 ja apostoli Paavali Room. 1:3 jakeissa ilmoittavat, että Jeesus lihan puolesta on Daavidin siementä ja OLI niin kuin luultiin Joosefin poika.

Olen myös jatkuvasti todistanut, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen puolesta [Room. 1:4] Jumalan tahdosta LIHAAN tulleeksi, mutta en jaksa uskoa Kristuksen tulleen lihaksi, koska missään ei Jumalan sana meitä vaadi uskomaan lihaksi tulleeksi, vaan ainoastaan lihaan tulleeksi:

1. Joh. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, LIHAAN tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 1:7
        "Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, LIHAAN tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." [1. Joh. 2:18, 4:1].

1. Tim. 3:16
        "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."

1. Piet. 4:1
        "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä- "

"Herra on Henki", joka tuli LIHAAN ja asui LIHAAN mutta ei muuttunut lihaksi. Kreikan kielessä ei kuulema ole transalatiivin sijamuotoa ollenkaan.

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"

Mitä mainitsemaasi "mielen pyhyyteen" ja sen naurettavuuteen tulee, niin huomauytan sinun nauravan Jumalalta saatua mielen muutosta:

2. Tim. 2:25
        "niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän MIELENSÄ MUUTTUA, niin että he tulevat tuntemaan totuuden" [Gal. 6:1; 2. Tim. 4:2]

Room. 12:2
        "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

Tit. 3:5
        "pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"

koko Raamattu, lähes, yksinkertaiseen kysymykseen, eikä sittenkään saa vastausta.
        * Älä yritä hämätä minua, ei onnistu, koska sinä et tunnusta Jeesuusta jumalan Pojaksi, vaan selittelet selittämästä päästyäsi, asioita siteeraat Raamatusta, joilla ei ole mitään asiytetyttä Jeesusken Jumaluuteen ja siihen, että Hän ei ole Joosefin poika, van Jumalan Poika, ja sitä sinä et tunnusta, siksi sinulla ei ole Isääkään!

• tähtipöllö,

>>>>>>>>>"Eivät kovin
        Kirjoittanut: ekivaari 29.3.2009 klo 10.33

...Toisten syntien kaiveleminen kuuluu vain paholaiselle,"

koko Raamattu, lähes, yksinkertaiseen kysymykseen, eikä sittenkään saa vastausta.
        * Älä yritä hämätä minua, ei onnistu, koska sinä et tunnusta Jeesuusta jumalan Pojaksi, vaan selittelet selittämästä päästyäsi, asioita siteeraat Raamatusta, joilla ei ole mitään asiytetyttä Jeesusken Jumaluuteen ja siihen, että Hän ei ole Joosefin poika, van Jumalan Poika, ja sitä sinä et tunnusta, siksi sinulla ei ole Isääkään!

saman minkä apostoli Paavali tunnusti; Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi pyhyyden hengen puolesta, että evankeliumi

Room. 1
        3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]

Tällä ainakin on selvä asiayhteys, että inhimillisen syntyperänsä puolesta Jeesus oli Daavidin jälkeläinen, mutta tätä Paavali ei sano Kristukseksi.

Mutta tämän Paavali tunnusti Voidelluksi Jumalan pojaksi:

4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap.t. 2:36 | Hepr. 1:5 | Room. 1 ].

Lyhyesti ja ytimekkäästi sanoen; Raamattu ei vaadi näön mukaan tunnettua Jeesusta voiman ja vallan saaneeksi Kristukseksi, vaan ainoastaan pyhyyden hengen puolelta syntyneen Kristuksen Jumalan pojaksi.

• tähtipöllö, kirjoitti:

>>>>>>>>>"Eivät kovin
        Kirjoittanut: ekivaari 29.3.2009 klo 10.33

...Toisten syntien kaiveleminen kuuluu vain paholaiselle,"

mukaan sinä kostonhimoisella ja katkeralla mielelläsi itse kaivelet esille omat syntisi ja Herra tulee sinulle sanomaan:

22 "Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;" [Luuk. 19:22].

Minä tiedän Herrani olevan armahtavainen ja laupias:

2. Moos. 34:6
        "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: »Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa»",

Lue myös Matteus 18:23-35!

• hirvas

Mohikaani, miksi sinä et hoida omia asioitasi kuntoon, vaan olet jatkuvasti muutamien kimpussa?

• Tekemällä

Jeesus luoduksi ekivaari ja hirvas jatkuvasti osoittavat Hänet syntiseksi. Koko valheen voimalla on näköjään käytävä liikkeelle, mutta Jumalan tahdolle ette mahda yhtään mitään.

Jumala sovitti itsensä maailman kanssa ja sen ristin uhrin saattoi sovittaa vain täydellinen, synnitön Jumalan hengestä siinnyt Ihmisen Poika.

Näitä tosiasioita ei mikään muuta, puhumattakaan muutamasta palstalla sekoilevasta harhaoppisesta!

• hirvas
        Tekemällä kirjoitti:

Jeesus luoduksi ekivaari ja hirvas jatkuvasti osoittavat Hänet syntiseksi. Koko valheen voimalla on näköjään käytävä liikkeelle, mutta Jumalan tahdolle ette mahda yhtään mitään.

Jumala sovitti itsensä maailman kanssa ja sen ristin uhrin saattoi sovittaa vain täydellinen, synnitön Jumalan hengestä siinnyt Ihmisen Poika.

Näitä tosiasioita ei mikään muuta, puhumattakaan muutamasta palstalla sekoilevasta harhaoppisesta!

omissa luuloissasi, me Ekin kanssa pysytään kiinni Jeesuksessa, ja sille sinä et mahda yhtään mitään. Me olemme valinneet osan, jota mikään lahko taikka lahkolainen ei ota meiltä koskaan pois.

• * Sinä et ole minun sieluni vartija, kun et edes ole veli hengellisessäkään mielessä.
        * Täällä keskustellaan, jos et ole sitä käsittänyt?
        * Nyt kun et voi sanoa mitään Jumalan sanaa vastaan, alat ekivaarin kanssa ivailemaan ja sorkkimaan yksityiselämääni.
        * Vastaa vaan, kun kerran väität, että Jeesus on syntinen. Ei niin kauan taaksepäin palstalla, kun ihan sanoit, että "KYLLÄ VAAN", ihan isoilla huudit Jeesuksen syntiseksi!
        * Vastaa nyt, että millä voit osoittaa Hänet, Jeesuksen syntiin syypääksi? Ja voit sä muakin haukkua ihan miksi haluat, mutta vastaa kysymykseen, jonka itse olet palstalla aiheuttanut!
        * Se on etiketti ja Majesteetti rikos, sanoa Jeesusta syntiseksi, ja silti väittää olevasi uskossa Häneen!

• hirvas kirjoitti:

omissa luuloissasi, me Ekin kanssa pysytään kiinni Jeesuksessa, ja sille sinä et mahda yhtään mitään. Me olemme valinneet osan, jota mikään lahko taikka lahkolainen ei ota meiltä koskaan pois.

koskaan Jeesuksessa olleetkaan, niin vaiekaa sittä on silloin poiskaan lähteä.
        * Jeesukseen päästään Uudestisyntymisen kautta, Jeesus antaa uskon sydämeen, jolla tulaan vanhurskaaksi sydämeltään, ja sitten suun tunnustuksella pelastutaan.
        * Ja suun tunnustus edellyttää, että tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, eikä Joosefin pojaksi!
        * Joosefin poika ei voi koskaan eikä milloinkaan antaa syntejä anteeksi, sillä vain Jumala voi antaa synnit anteeksi, siksikin Jeesus on Jumala, koska Hänellä on valta antaa syntejä anteeksi! Myös Joosefille, ja hänen pojallekkin!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesukseen päästään Uudestisyntymisen kautta, Jeesus antaa uskon sydämeen, jolla tulaan vanhurskaaksi sydämeltään, ja sitten suun tunnustuksella pelastutaan.
        * Ja suun tunnustus edellyttää, että tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, eikä Joosefin pojaksi!
        * Joosefin poika ei voi koskaan eikä milloinkaan antaa syntejä anteeksi, sillä vain Jumala voi antaa synnit anteeksi, siksikin Jeesus on Jumala, koska Hänellä on valta antaa syntejä anteeksi! Myös Joosefille, ja hänen pojallekkin!

näin:

1. Kor. 6:9
        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

Eli mikä se sinunkin todellinen tilanne Jumala silmissä on, koska sinä et siitä päätä, joten pidä vaan huoli omista asioistasi.

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Sinä et ole minun sieluni vartija, kun et edes ole veli hengellisessäkään mielessä.
        * Täällä keskustellaan, jos et ole sitä käsittänyt?
        * Nyt kun et voi sanoa mitään Jumalan sanaa vastaan, alat ekivaarin kanssa ivailemaan ja sorkkimaan yksityiselämääni.
        * Vastaa vaan, kun kerran väität, että Jeesus on syntinen. Ei niin kauan taaksepäin palstalla, kun ihan sanoit, että "KYLLÄ VAAN", ihan isoilla huudit Jeesuksen syntiseksi!
        * Vastaa nyt, että millä voit osoittaa Hänet, Jeesuksen syntiin syypääksi? Ja voit sä muakin haukkua ihan miksi haluat, mutta vastaa kysymykseen, jonka itse olet palstalla aiheuttanut!
        * Se on etiketti ja Majesteetti rikos, sanoa Jeesusta syntiseksi, ja silti väittää olevasi uskossa Häneen!

perivätkö huorintekijät Jumalan valtakuntaa.?

Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

Mitäpä sinä "uskovaisena helluntailaisena" tuumit, asian tiedät mistä puhutaan kirjanoppineena miehenä.

että anteeksi antaminen ei ole vain pelkkä oikeus, vaan se on jokaisen VELVOLLISUUS, jos aikoo saada omat syntinsä anteeksi!

Mohikaani, et selvästikään vielä tunne tätä tärkeätä velvollisuuttasi:

Mark. 11:25
        "Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi." [Matt.6:14,15]

• yleinen vastaus
        hirvas kirjoitti:

perivätkö huorintekijät Jumalan valtakuntaa.?

Mitäpä sinä "uskovaisena helluntailaisena" tuumit, asian tiedät mistä puhutaan kirjanoppineena miehenä.

Olisit ottanut koko syntisten luettelon mukaan ja vielä sen jatkonkin.

1. Kor. 6:9-11
        9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Sanan mukaan jotkut ovat olleet 'tuommoisia' ja muut ovat olleet sitten muilla tavoin syntiä tehneitä. Kaikki kuitenkin pois poikenneita ja Jumalan kirkkautta vailla olleita. Ihan joka ikinen.

Tärkein on tuo jae 11. Se osoittaa, että olipa ihminen millä tavoin tahansa syntiä tehnyt, hän saa armon, kun nöyrtyy Jumalan kasvojen eteen. Nöyrille Hän antaa armon.
        En sen vuoksi pidä oikeana, että kenenkään menneistä synneistä muistutetaan, niin kuin oletan tässä tapahtuvan.

Huorin tehneet perivät Jumalan valtakunnan siinä kuin jonkin muun synnin tehneet.
        On eri asia olla huorin tehnyt kuin olla huorintekijä. On eri asia, että on ollut epäjumalanpalvelija kuin olla sitä jatkuvasti.
        Ei varkaankaan tarvitse olla ikuisesti varas, ei ahneen ahne, ei juomarin juomari eikä panettelijan tarvitse jatkaa panetteluaan etc.
        Parannus on katumusta ja luopumista syntielämästä Jumalan armon avulla, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Häntä katselemalla me muutumme. Vanha katoaa ja tilalle tulee uusi.

2.Kor.5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
        eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille
        sovituksen sanan.

Mitäpä kuka tahansa meistä uskovaisena tuumisi, jos Jumala edellenkin lukisi meille kaikki syntimme?

• hirvas kirjoitti:

näin:

Eli mikä se sinunkin todellinen tilanne Jumala silmissä on, koska sinä et siitä päätä, joten pidä vaan huoli omista asioistasi.

* "Jolla ei ole JUmalan Poikaa, ei ole Isääkään. Mitä siinä minun sanomiseni auttaa. Joosefin poika ei oikeuta Isään!

• * Nöyrtykää nyt vihdoin Jumalan väkevän käden alle, niin voitte vielä ehkä Hänet löytää, sillä tietämättömyyden aikoja Jumala kärsii, jos olette vilpittömiä harhauskossanne olleet, mutta jos tieten ja tarkoituksella hengoittelette Jumala vastaan ja Pyhää Henkeä vastaan, olkoon Jumala teille armollinen!
      -------

Niin, olen huomannut miten tunnut olevan varma opistasi,- jota ymmärrät.

Mutta, kerroppa, miksi taas et usko selkeää Raamatun opetusta siitä, että Jumala on Kristuksen pää.Niin, mikä asia/tekijä saa sinut ajattelemaan asioita niin, ettet halua uskoa Jumalaa Kristuksen pääksi.

Tämän kokonaisuuden ymmärtämisellä on nimittäin laajat vaikutukset toisaalle ajatllen ihmissuhteita tai avioliittoa ja sen toimivuutta.Siis toimii mallintajana.

• hirvas

tärkeämpi asia on se, että kuka menee edemmäksi kuin mitä Jeesus opetti, sellaisella ei ole Isää eikä Poikaa.

2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

Helluntailaisuus on eräs esimerkki sellaisesta sekaopista.

• että ei olisi?
        * Silti Jeesus on Jumala, Jumalan toinen Persoona, Ihmsen Poikana Jumala on Jeesuksen Pää, mutta Jumalan ominaisuudessa Hän on yhtä Isän kanssa, ollut Isässä tasan yhtä kauan kuin Isäkin on ollut, eli ilman alkua ja loppua. Jeesushan sanoo, Minä olen A ja O, Alfa ja Omeqa, Alku ja Loppu, siis tosi Jumala, niikuin Isä ja Pyhä Henki ovat. Kolminaisuus, täydellinen Jumala!
        * Äläkä sinä myöskään aseta mun suuhun asioita, joita en ole koskaan sanonut, niikuin nyt tämäkin, mistä syytät. Tee parannus ja usko evankeliumi, niikuin se on kirjoitettu!

• hirvas kirjoitti:

tärkeämpi asia on se, että kuka menee edemmäksi kuin mitä Jeesus opetti, sellaisella ei ole Isää eikä Poikaa.

2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

Helluntailaisuus on eräs esimerkki sellaisesta sekaopista.

* Väität siis edelleen, että Jeesus on syntinen, niinkö? Turhaan sinäkin siteeraat Raamattua, ensin tuli sinunkin uudestisyntyä elävään uskoon, silloin tulisit ymmärtämään, että Jeesus on ehdottomasti synnitön Jumalan Poika, eikä Joosefin syntinen poika? Siitä tunnustuksesta voi vasta alkaa uskonelmäsi!

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Väität siis edelleen, että Jeesus on syntinen, niinkö? Turhaan sinäkin siteeraat Raamattua, ensin tuli sinunkin uudestisyntyä elävään uskoon, silloin tulisit ymmärtämään, että Jeesus on ehdottomasti synnitön Jumalan Poika, eikä Joosefin syntinen poika? Siitä tunnustuksesta voi vasta alkaa uskonelmäsi!

esimerkki, kuinka johonkin lahkoon kuuluvat sotkevat asiat aivan muualle, kuin mistä keskustellaan. Helluntailaiset eivät tee siinä poikkeusta, ovat samanlaisia asian vierestä selittäjiä kuin jehovatkin.

että ei olisi?
        * Silti Jeesus on Jumala, Jumalan toinen Persoona, Ihmsen Poikana Jumala on Jeesuksen Pää, mutta Jumalan ominaisuudessa Hän on yhtä Isän kanssa, ollut Isässä tasan yhtä kauan kuin Isäkin on ollut, eli ilman alkua ja loppua. Jeesushan sanoo, Minä olen A ja O, Alfa ja Omeqa, Alku ja Loppu, siis tosi Jumala, niikuin Isä ja Pyhä Henki ovat. Kolminaisuus, täydellinen Jumala!
        * Äläkä sinä myöskään aseta mun suuhun asioita, joita en ole koskaan sanonut, niikuin nyt tämäkin, mistä syytät. Tee parannus ja usko evankeliumi, niikuin se on kirjoitettu!

No, opeta ihmeessä miten ymmärrät miten Jumala on Krisuksen pää.Jos mahdollistut opettamaan/ymmärtämään mitä Raamatussa tarkoittaa "päänä oleminen" ja miten Jumala on Kristuksen pää, niin näemme ja ymmärrämme tämän asian aivan samoin.

Mutta kirjoituksiesi perusteella Jumala ei mahdollistu olemaan Kristuksen pää, koska kuvittelet Kristuksen olevan sama kuin JUmala.Jumala Kristuksessa.

Se on totta, miten Jeesus Kristus teki ja toteutti KAIKESSA Isänsä tahtoa ja Isä antoi jumaluuden/vallan Pojalleen.Tämä näkyy selkeästi JEESUKSEN opetuksessa, mutta mistään et löydä sanaakaan, jossa JEESUS olisi opettanut, että hän on Jumala tai Jumala on hänessä.

Samoin Raamatusta et löydä sanaa persoona, joka on vain ihmisen kuvitelma Jumalasta.Jumala on Henki ja ihmiseen voidaan liittää persoona.

• lukenut Raamatusta
        ml213 kirjoitti:

No, opeta ihmeessä miten ymmärrät miten Jumala on Krisuksen pää.Jos mahdollistut opettamaan/ymmärtämään mitä Raamatussa tarkoittaa "päänä oleminen" ja miten Jumala on Kristuksen pää, niin näemme ja ymmärrämme tämän asian aivan samoin.

Mutta kirjoituksiesi perusteella Jumala ei mahdollistu olemaan Kristuksen pää, koska kuvittelet Kristuksen olevan sama kuin JUmala.Jumala Kristuksessa.

Se on totta, miten Jeesus Kristus teki ja toteutti KAIKESSA Isänsä tahtoa ja Isä antoi jumaluuden/vallan Pojalleen.Tämä näkyy selkeästi JEESUKSEN opetuksessa, mutta mistään et löydä sanaakaan, jossa JEESUS olisi opettanut, että hän on Jumala tai Jumala on hänessä.

Samoin Raamatusta et löydä sanaa persoona, joka on vain ihmisen kuvitelma Jumalasta.Jumala on Henki ja ihmiseen voidaan liittää persoona.

2 Kr 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" , kun väität seraavaa:

"mistään et löydä sanaakaan, jossa JEESUS olisi opettanut, että hän on Jumala tai Jumala on hänessä."

• lukenut Raamatusta kirjoitti:

2 Kr 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" , kun väität seraavaa:

"mistään et löydä sanaakaan, jossa JEESUS olisi opettanut, että hän on Jumala tai Jumala on hänessä."

Niin, tarkoitin kirjaimellisesti , ettei Jeesus opettanut itsestään olevansa Jumala.Taas ihmiset mielsivät Jeesuksen olevan, jopa tuleva kuningas ja joku jopa jumala jne....

Se on tietenkin totta miten Jeesuksen tuntemisen kautta tunnemme Jumalan aivoitukset.Jumalahan aivoitti koko ihmisen pelastumisen ja siten uhrasi Poikansa ja siten Junmala oli aivoituksineen Jeesuksessa Kristuksessa.

Jos uskot ja ymmärrät, että Jeesus oli sama kuin Jumala, niin miksi Jeesus ei tätä opettanut.

• täytynyt opettaa
        ml213 kirjoitti:

Niin, tarkoitin kirjaimellisesti , ettei Jeesus opettanut itsestään olevansa Jumala.Taas ihmiset mielsivät Jeesuksen olevan, jopa tuleva kuningas ja joku jopa jumala jne....

Se on tietenkin totta miten Jeesuksen tuntemisen kautta tunnemme Jumalan aivoitukset.Jumalahan aivoitti koko ihmisen pelastumisen ja siten uhrasi Poikansa ja siten Junmala oli aivoituksineen Jeesuksessa Kristuksessa.

Jos uskot ja ymmärrät, että Jeesus oli sama kuin Jumala, niin miksi Jeesus ei tätä opettanut.

että hän on Jumala, koska juutalaiset häntä nimenomaan syyttivät siitä, että, Joh 10:33 "sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"

Jesuksen oli siis täytynyt tehdä aikalaisilleen selväksi se, että hän on Jumala, eiväthän juutalaiset olisi voineet sitä muuten tietää, ellei Jeesus olisi sitä itse heille kertonut.

• täytynyt opettaa kirjoitti:

että hän on Jumala, koska juutalaiset häntä nimenomaan syyttivät siitä, että, Joh 10:33 "sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"

Jesuksen oli siis täytynyt tehdä aikalaisilleen selväksi se, että hän on Jumala, eiväthän juutalaiset olisi voineet sitä muuten tietää, ellei Jeesus olisi sitä itse heille kertonut.

kaksi seuraavaa jaetta, Joh.10:34,35 ne selittävät juuri sen että Jumala kutsuu jumaliksi kaikkia niitä, joille hänen sanansa on tullut!

• sinäkin Jumala
        ekivaari kirjoitti:

kaksi seuraavaa jaetta, Joh.10:34,35 ne selittävät juuri sen että Jumala kutsuu jumaliksi kaikkia niitä, joille hänen sanansa on tullut!

jos sinulle on tullut Jumalan sana?

• täytynyt opettaa kirjoitti:

Mutta Juutalaisethan hermostuivat, koska kuvittelivat Jeesuksen halventavan /pilkkaavan Jumalaa ja he olivat tästä Jumalan pilkaamisesta tarkkoja.

Mutta tuossakin Joh 10 ilmenee miten kahdesta eri tahosta on kysymys. Jumalasta ja Jeesuksesta. Jeesushan oikein opetti miten hän on Jumalan Poika ja Jumala ja hän on yhtä.Muta ei sanallakaan maininnut että hän on Jumala.

Jeesushan opetti, miten hön tekee Isänsä tekoja ja on Jumalan Poika.Siis Poika ajatteli samoin kuin Isänsä ja teki Isänsä aivoittamia tekoja.

Ymmärrän, miten Jumalan aivoitukset ja Jumalan aivoittamat teot,- jotka Jeesus omisti/sai Isältään, niin tämän tilan moni ymmärtää siten, että Jeesus oli myös Jumala.
        Mutta, toisaalla taas selkeästi opetetaan, miten edelleen Jumala on Kristuksen pää eli tämä tekijä ilmentää miten edelleen on kaksi erillään olevaa tahoa. Isä ja Poika.

Siis aivan sama tila kuin Kristus on miehen pää.Kristus on Hengellisen mihen aivoittaja ja ymmärryksen antaja ja ohjaaja, mutta silti tässäkin on kaksi tahoa. Kristus ja aviomies.
        Tai aivan sama tekijä kuin aviomies on aviovaimonsa pää.Siis aviovaimo aivoittelee samalla tavalla kuin Hengellinen aviomiehensä eli ovat yhtä. Mutta, silti on kaksi eri tahoa mies ja vaimo.

• heille kertonut
        ml213 kirjoitti:

Mutta Juutalaisethan hermostuivat, koska kuvittelivat Jeesuksen halventavan /pilkkaavan Jumalaa ja he olivat tästä Jumalan pilkaamisesta tarkkoja.

Mutta tuossakin Joh 10 ilmenee miten kahdesta eri tahosta on kysymys. Jumalasta ja Jeesuksesta. Jeesushan oikein opetti miten hän on Jumalan Poika ja Jumala ja hän on yhtä.Muta ei sanallakaan maininnut että hän on Jumala.

Jeesushan opetti, miten hön tekee Isänsä tekoja ja on Jumalan Poika.Siis Poika ajatteli samoin kuin Isänsä ja teki Isänsä aivoittamia tekoja.

Ymmärrän, miten Jumalan aivoitukset ja Jumalan aivoittamat teot,- jotka Jeesus omisti/sai Isältään, niin tämän tilan moni ymmärtää siten, että Jeesus oli myös Jumala.
        Mutta, toisaalla taas selkeästi opetetaan, miten edelleen Jumala on Kristuksen pää eli tämä tekijä ilmentää miten edelleen on kaksi erillään olevaa tahoa. Isä ja Poika.

Siis aivan sama tila kuin Kristus on miehen pää.Kristus on Hengellisen mihen aivoittaja ja ymmärryksen antaja ja ohjaaja, mutta silti tässäkin on kaksi tahoa. Kristus ja aviomies.
        Tai aivan sama tekijä kuin aviomies on aviovaimonsa pää.Siis aviovaimo aivoittelee samalla tavalla kuin Hengellinen aviomiehensä eli ovat yhtä. Mutta, silti on kaksi eri tahoa mies ja vaimo.

että hän on Kristu, mutta juutalaiset eivät häntä uskoneet, niinkuin et sinäkään usko. Ja kieltämiselläsi olet juutalaisten kanssa Jeesusta kivittämässä noilla puheillasi.

• sinäkin Jumala kirjoitti:

jos sinulle on tullut Jumalan sana?

Kyllä Jumalan sanan tuleminen ihmiseen voidaan ymmärtää siten, että ihminen on jumala eräässä mielessä.Siis on ajatuksiltaan Jumalan kaltainen.

Täällä päin on yleisesti käytetty ilmaisu, miten joku ihminen on ; jumalaton.Siis hänen olemuksensa ilmentää tätä tilaa.

• kohdalla ollut
        ml213 kirjoitti:

Kyllä Jumalan sanan tuleminen ihmiseen voidaan ymmärtää siten, että ihminen on jumala eräässä mielessä.Siis on ajatuksiltaan Jumalan kaltainen.

Täällä päin on yleisesti käytetty ilmaisu, miten joku ihminen on ; jumalaton.Siis hänen olemuksensa ilmentää tätä tilaa.

kysymys mistään "ajatuksiltaan Jumalan kaltaisuudesta" vaan hän on Raamatun ilmoituksen mukaan tosi Jumala. esim 1. Joh 5:20

• heille kertonut kirjoitti:

että hän on Kristu, mutta juutalaiset eivät häntä uskoneet, niinkuin et sinäkään usko. Ja kieltämiselläsi olet juutalaisten kanssa Jeesusta kivittämässä noilla puheillasi.

No, sille en voi mitään, jos et ymmärrä tilannetta.

Ymmärrätkö, miten uskon miten Jeesus on Jumnalan Poika, joka kaikessa tekee Isänsä tahdon ja ajattelee Isänsä aivoittamalla tavalla.Siis miten Jumala oli aivoitellut ihmisen pelastumisen ja Jeesus oli kaikessa tässä kuuliainen Isälleen.

No, mitä epäuskoa tässä on tai miten halvennan tai kivitä Jeesusta.

Ymmärränkin, miten kyseessä on värin ymmärtäminen kahden ihmisen välillä.On aina muistettava miten väärin uskominen Jeesukseen/Jumalan aivoituksiin ei mahdolistuta voimaa olla Jumalan lapsi.

Niin, ymmärrätkö, jos toinen ihminen ajattelee toisin kuin sinä, niin sinä ymmärrät sen Jumalan pilkaksi, vaikka ongelma on "katsojan" ymmärryksessä.

Jokaisen uskovan ihmisen tulisi ymmärtää selkeästi mitä on todelisuudessa Jumalan pilkaaminen tai halventaminen.

• kohdalla ollut kirjoitti:

kysymys mistään "ajatuksiltaan Jumalan kaltaisuudesta" vaan hän on Raamatun ilmoituksen mukaan tosi Jumala. esim 1. Joh 5:20

"Sitten tulee loppu, kun hän antaa (Jeesus) valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

Sillä hänen pitää hallitseman siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.

Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

Sillä; kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo; kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikessa" 1 Kor. 15:24....28

• hirvas
        kohdalla ollut kirjoitti:

jankuttajakin taas täällä vääristelemässä Raamattua. hophop..

• kohdalla ollut kirjoitti:

kuuluu näin:

19 "Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."

Jakeessa 20. viitataan sanalla "hän" subjektiin, siis Isään eikä Poikaan, mutta kääntäjät ovat sanajärjestyksellä panneet persoonapronominin 'hän' viittaamaan poikaan.

Raamatun koko asiayhteyden huomioiden kirjoittajan tarkoituksena on ollut sanoa: "Hän, jonka pojassa olemme, on totinen Jumala". (Vertaa Joh.17:3,26)!

• ml213 kirjoitti:

kuva, mutta ei Jumala. Jeesus itse sanoi: "En minä itsestäni voi mitään tehdä, vaan mitä Isä tekee, sitä myös poika tekee"

Peilikuvakaan itse ei voi tehdä mitään, vaan matkii itse olemuksen liikkeitä! Isän ja pojan suhde on samanlainen kuin peilin edessä olevan olennon ja peiliheijasteen suhde. Kaikki aloitteet lähtevät todellisesta olemuksesta eivätkä heijasteesta!

• ilmaantui paikalle
        ekivaari kirjoitti:

kuuluu näin:

19 "Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa."

Jakeessa 20. viitataan sanalla "hän" subjektiin, siis Isään eikä Poikaan, mutta kääntäjät ovat sanajärjestyksellä panneet persoonapronominin 'hän' viittaamaan poikaan.

Raamatun koko asiayhteyden huomioiden kirjoittajan tarkoituksena on ollut sanoa: "Hän, jonka pojassa olemme, on totinen Jumala". (Vertaa Joh.17:3,26)!

eksyttävä kolminaisuus, kun tuodaan totuutta esille!

• turhaa väittelyä?
      • * Totuuden puolesta voi tehdä jotakin, mutta totuutta vastaan ei mitään!

• x-ihmetteijä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Totuuden puolesta voi tehdä jotakin, mutta totuutta vastaan ei mitään!

tottakai saamme väitelläkin... joskus....

mutta, älä unohda evankeliumin julistustuksta, muistaa vältää turhia... (2.Tim.2:14,23)

Joh.1:14

"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

Onko ekivaarille tai hirvaksille enää Jumalan armo tarjolla, sitä emme tiedä, mutta varmasti montaa muuta Jeesus vielä kutsuu.

Kuka kertoo heille Jumalan armosta ja Jeesuksen rakkaudesta?

Hepr. 12:15

"ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta,"

• oppilasso

epä loogosia ja taynnä ristikkäisyyksiä Raamatun ja Jeesuksen itsensä sanomisten kanssa,ettei niitä viitsi enää kommentoida.Luulen että tiedät jo itsekkin asian ja pilailet ja provoilet.Lopetan kaiken kommentoimisen tästä tyhjästä jauhamisesta tähän ja toivoisin että muutkin lopettaisivat.

• kysyn vaan

on kun ei vastaa minun kysymykseeni. Mikä minun asiallisessa kysymyksessäni on vikana kun siihen ei vastata? Tuossa ylempänä tässä ketjussa se on!

• Diana-ad-rem

Kertoo kansasta, Israelin kansasta, ei Jeesuksesta.

• Jos luet kyseisen Jesajan luvun huomaat kyllä että kyseessä ei voi olla kansa vaan yksittäinen henkilö.
        Siinä puhutaan "hänestä","miehestä","karitsasta",tälläiset ilmaukset soveltuvat kansa käsitteeseen perin huonosti, voisi sanua että ei ollenkaan.

Lisäksi 3 jakeessa kerrotaan "..kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät..", eihän Israelin kansa ole sen sairaampi kuin muutkaan kansat.

Edelleen jae 4 "..meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä..", eihän Isralin kansa kanna muiden kansojen sairauksia ja kipuja.

Ja jae 5 "mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."
        Eihän Israelin kansa ole mikään messias ja uhri muiden ihmisten ja kansojen puolesta, ihan pöyristyttävä ajatuskin.

Edelleen jae 6 "Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." Eihän nyt Israelin kansa kanna muiden ihmisten syntivelkaa, ajatuksenakin aivan absurdi.

Lisää jae 9 "..sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa." Aivan järjetön ajatus että Israelin kansa olisi täysin puhdas ja synnitön, eihän tarvi kun lukea Vt:n kirjoituksia niin näkee kuinka epäuskoinen ja syntinen jukurikansa on/oli kyseeessä.

Edelleen jae 11,12 "..minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa." 12 "...hän kantoi monien synnit.." Ei todellakaan voi kuvitella että Israel kansana vanhurskauttaisi muut ja kantaisi muiden ihmisten pahat teot ja synnit. Ei järjen hiventäkään sellaisessa ajatuksessa.

Kuten huomaamme ei kyseinen jae sovi alkunkaan Israelin kansaan, mutta sensijaan Jeesukseen se sopii kuin naulan kantaan.

• juhani1965 kirjoitti:

Jos luet kyseisen Jesajan luvun huomaat kyllä että kyseessä ei voi olla kansa vaan yksittäinen henkilö.
        Siinä puhutaan "hänestä","miehestä","karitsasta",tälläiset ilmaukset soveltuvat kansa käsitteeseen perin huonosti, voisi sanua että ei ollenkaan.

Lisäksi 3 jakeessa kerrotaan "..kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät..", eihän Israelin kansa ole sen sairaampi kuin muutkaan kansat.

Edelleen jae 4 "..meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä..", eihän Isralin kansa kanna muiden kansojen sairauksia ja kipuja.

Ja jae 5 "mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."
        Eihän Israelin kansa ole mikään messias ja uhri muiden ihmisten ja kansojen puolesta, ihan pöyristyttävä ajatuskin.

Edelleen jae 6 "Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." Eihän nyt Israelin kansa kanna muiden ihmisten syntivelkaa, ajatuksenakin aivan absurdi.

Lisää jae 9 "..sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa." Aivan järjetön ajatus että Israelin kansa olisi täysin puhdas ja synnitön, eihän tarvi kun lukea Vt:n kirjoituksia niin näkee kuinka epäuskoinen ja syntinen jukurikansa on/oli kyseeessä.

Edelleen jae 11,12 "..minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa." 12 "...hän kantoi monien synnit.." Ei todellakaan voi kuvitella että Israel kansana vanhurskauttaisi muut ja kantaisi muiden ihmisten pahat teot ja synnit. Ei järjen hiventäkään sellaisessa ajatuksessa.

Kuten huomaamme ei kyseinen jae sovi alkunkaan Israelin kansaan, mutta sensijaan Jeesukseen se sopii kuin naulan kantaan.

ja jae 9. viittaa mielen laatuun, hänen mielensä vilpittömyyteen, sillä "sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen MIELELLÄNI".

Siinä ei sovittajaksi katsota Jeesuksen lihaa, vaan hänen vilpitön mieli!

Samanlainen asia kuin siionin vuorelle valituilla, [Ilm.14:4,5].

• ekivaari kirjoitti:

ja jae 9. viittaa mielen laatuun, hänen mielensä vilpittömyyteen, sillä "sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen MIELELLÄNI".

Siinä ei sovittajaksi katsota Jeesuksen lihaa, vaan hänen vilpitön mieli!

Samanlainen asia kuin siionin vuorelle valituilla, [Ilm.14:4,5].

Jumalan sanaa.
        * Kysynys on niemnomaan Jeesuksen ruumiin uhrista, Hänen synnittömän lihansa uhraamisesta syntiseten hyväksi, juuri RUUMIS oli se Jumalan suuri uhraus, Jumalan sydän veri vuoti Golgatalla, siellä puhkaistiin Jumalan sydän. Jumalan henkeä ei voi kukaan tappaa, "RUUMIIN sinä minlle valmisitit, synnittömän pyhän ja viettoman puhtaan uhrin Jeesuksen ruumiin kautta.
        * Sinä se vaan vedät lokaan sun mieles termeillä, Raamattu ei missään nimessä tuollaista opeta, se on täysin sinun omasta saastaisesta mielestäs lähtenyttä riivaajain viisautta, ja sillä mitätöit antirkistuksen hengessä Jeesuksen ruumiin uhrin täysin, olet antikristus hengelltäsi, Johanneksen kirjeiden mukaan, joka tiesi ennustaa sinunlaisia pienia antikristuksia olevan tulosssa, ja oli jo Johanneksin aikana.

• to..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jumalan sanaa.
        * Kysynys on niemnomaan Jeesuksen ruumiin uhrista, Hänen synnittömän lihansa uhraamisesta syntiseten hyväksi, juuri RUUMIS oli se Jumalan suuri uhraus, Jumalan sydän veri vuoti Golgatalla, siellä puhkaistiin Jumalan sydän. Jumalan henkeä ei voi kukaan tappaa, "RUUMIIN sinä minlle valmisitit, synnittömän pyhän ja viettoman puhtaan uhrin Jeesuksen ruumiin kautta.
        * Sinä se vaan vedät lokaan sun mieles termeillä, Raamattu ei missään nimessä tuollaista opeta, se on täysin sinun omasta saastaisesta mielestäs lähtenyttä riivaajain viisautta, ja sillä mitätöit antirkistuksen hengessä Jeesuksen ruumiin uhrin täysin, olet antikristus hengelltäsi, Johanneksen kirjeiden mukaan, joka tiesi ennustaa sinunlaisia pienia antikristuksia olevan tulosssa, ja oli jo Johanneksin aikana.

"Jumalan sydän veri vuoti Golgatalla, siellä puhkaistiin Jumalan sydän. Jumalan henkeä ei voi kukaan tappaa," No olipa hurjaa.

"Ruumiin sinä minulle valmistit" on olevinaan lause VT.stä mutta mitään tuon tapaistakaan siellä ei ole, vaan UT:n kirjoittaja on keksinyt lauseen omasta päästä.Ihmisruumiita ei uhrattu vaan uhrit olivat ruokaa, eläimiä, jauhoja, leipää.

Jumalan sanaa.

on on ollut jos vaikka minkälaista muuta touhua, niin etten ole ehtinyt edes lukemaan näitä.

Ihmisten lihan ruumis on Jumalalle samanarvoista kuin pellon ruoho maatalon isännälle. Mutta on olemassa myös hengellisiä ruumiita, ja ne ovat Jumalalle arvokkaita;

1. Kor. 15:44
        "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

Jumalan tunteminen ja jumalisuus on se hengellinen ruumis ja Jumalan tahto on sen ruumiin eläväksi tekevä veri ja voima!

Väärintekijätkin syövät ehtoollista, joka tarkoittaa eroá Jumalasta;

Sananl. 4:17
        "Niin he syövät leipänään jumalattomuutta, juovat viininään väkivallan tekoja".

Jumalan omien ruokana pitäisi olla oikeamielisyys ja viininä Jumalan rakkaus!

• &quot;Ruumiin
        to.. kirjoitti:

"Jumalan sydän veri vuoti Golgatalla, siellä puhkaistiin Jumalan sydän. Jumalan henkeä ei voi kukaan tappaa," No olipa hurjaa.

"Ruumiin sinä minulle valmistit" on olevinaan lause VT.stä mutta mitään tuon tapaistakaan siellä ei ole, vaan UT:n kirjoittaja on keksinyt lauseen omasta päästä.Ihmisruumiita ei uhrattu vaan uhrit olivat ruokaa, eläimiä, jauhoja, leipää.

sinä minulle valmistit"

Ef.1:9. tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi ITSESSÄÄN TEHDÄ -
        10. siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        11. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa KAIKKI OMAN tahtonsa päättämän mukaan,

2.Kor.5: 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2773
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      270
      2388
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      26
      1446
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      116
      1124
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      99
      1089
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1033
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      982
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      57
      871
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      62
      844
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      283
      830
    Aihe