KIIRE! AUTTAKKEE!

???

Tuleeko c-luokitus, jos menen korvalääkärille ja minulla on "tykyttävä"tunne vasemassa korvassa, pikkasen yliherkkyyttä äänille, tinnitus, joka on aisoissa, mutta joskus rasituksen jälkeen tulee jopa häiritseväksi. Olen altistunut melulle.

Syksyllä kutsunnoissa en sitten sanonut korvaoireistani mitään, koska tahdoin inttiin, mutta nyt mietin, että kun siellä huudetaan ja ei varmasti aina ole kuulosuojaimetkaan korvilla, kun ammutaan.

Eli kannattaako hakeutua lääkäriin (kuulo on kyllä tärkeä aisti!) ja miten sitten jos se ehdottaa vapautusta, niin lähettääkö se lääkäri ne paperit siitä puolustusvoimille, vai jääkö se minulle? Jos tulee B- tai c-luokitus, niin koska itse kuulen siitä?

4

1073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgffhfhf

Ei siellä mitään suoraa huutoa päin naamaa tule. Muodon edessä käytetään sen verran kovaa ääntä, että kaikki kuulevat. Korville siitä ei koidu mitään haittaa.
      Ammuntojen ajaksi kaikki taas ovat velvollisia suojaamaan kuulonsa eikä rauhan aikana koskaan ole niin kiire, etteikö sitä ehtisi tehdä.

• almasty

Meet vaan sinne inttiin ei kuulo välttämättä ole sotilaalle kovin tärkeä aisti,kuvittele vaan itsesi keskelle kranaatinheitin keskitystä ja aseiden rätinää.
      Kuulosi ei myöskään tule armeija aikana kärsimään missään määrin ammunnoissa joka ukko on velvollinen suojaamaan kuulonsa.Kuulosuojauksen laiminlyönnistä seuraa sanktio niin varusmiehelle kuin hänen esimiehelleen ja kukaan ei pysty huutamaan siihen malliin että kenenkään kuulo vaurioituisi.

• ???

"Kuulosuojauksen laiminlyönnistä seuraa sanktio niin varusmiehelle kuin hänen esimiehelleen "

No sitten! Ja jos alkaa korviin ottamaan, niin eikö siellä pääsekkin lääkärin kehoituksella vaikka kirjuriksi?

• almasty
        ??? kirjoitti:

"Kuulosuojauksen laiminlyönnistä seuraa sanktio niin varusmiehelle kuin hänen esimiehelleen "

No sitten! Ja jos alkaa korviin ottamaan, niin eikö siellä pääsekkin lääkärin kehoituksella vaikka kirjuriksi?

Sekin vaihtoehto on olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      75
      2774
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      57
      2420
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      155
      2026
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      59
      1906
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      136
      1728
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      57
      1280
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1251
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      85
      1144
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      160
      1108
    10. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1010
    Aihe