Tuleeko c-luokitus, jos menen korvalääkärille ja minulla on "tykyttävä"tunne vasemassa korvassa, pikkasen yliherkkyyttä äänille, tinnitus, joka on aisoissa, mutta joskus rasituksen jälkeen tulee jopa häiritseväksi. Olen altistunut melulle.
Syksyllä kutsunnoissa en sitten sanonut korvaoireistani mitään, koska tahdoin inttiin, mutta nyt mietin, että kun siellä huudetaan ja ei varmasti aina ole kuulosuojaimetkaan korvilla, kun ammutaan.
Eli kannattaako hakeutua lääkäriin (kuulo on kyllä tärkeä aisti!) ja miten sitten jos se ehdottaa vapautusta, niin lähettääkö se lääkäri ne paperit siitä puolustusvoimille, vai jääkö se minulle? Jos tulee B- tai c-luokitus, niin koska itse kuulen siitä?
KIIRE! AUTTAKKEE!
4
1046
Vastaukset
- fgffhfhf
Ei siellä mitään suoraa huutoa päin naamaa tule. Muodon edessä käytetään sen verran kovaa ääntä, että kaikki kuulevat. Korville siitä ei koidu mitään haittaa.
Ammuntojen ajaksi kaikki taas ovat velvollisia suojaamaan kuulonsa eikä rauhan aikana koskaan ole niin kiire, etteikö sitä ehtisi tehdä. - almasty
Meet vaan sinne inttiin ei kuulo välttämättä ole sotilaalle kovin tärkeä aisti,kuvittele vaan itsesi keskelle kranaatinheitin keskitystä ja aseiden rätinää.
Kuulosi ei myöskään tule armeija aikana kärsimään missään määrin ammunnoissa joka ukko on velvollinen suojaamaan kuulonsa.Kuulosuojauksen laiminlyönnistä seuraa sanktio niin varusmiehelle kuin hänen esimiehelleen ja kukaan ei pysty huutamaan siihen malliin että kenenkään kuulo vaurioituisi.- ???
"Kuulosuojauksen laiminlyönnistä seuraa sanktio niin varusmiehelle kuin hänen esimiehelleen "
No sitten! Ja jos alkaa korviin ottamaan, niin eikö siellä pääsekkin lääkärin kehoituksella vaikka kirjuriksi? - almasty
??? kirjoitti:
"Kuulosuojauksen laiminlyönnistä seuraa sanktio niin varusmiehelle kuin hänen esimiehelleen "
No sitten! Ja jos alkaa korviin ottamaan, niin eikö siellä pääsekkin lääkärin kehoituksella vaikka kirjuriksi?Sekin vaihtoehto on olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382416Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482030Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91956Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien481695Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391418Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241086Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68905Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62893Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119888- 67876