Porttiskannausta

JustJooNäin

Tästä osoitteesta skannataan portteja.

ICMP Type(3) --- Type(10)

Yllätti, kun katsoin mihin osoite johtaa.

IP 83.145.248.209 / uusisuomi1.uusisuomi.fi

Olisko jollain jotain kommenttia?

7

789

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

ICMP = Internet Control Message Protocol

Turha lukea palomuurin lokeja kun ei niistä mitään ymmärrä.

• JustJooNäin

En välttämättä ymmärräkään. Kun sinä tunnut ymmärtävän, niin kerro minulle mikä tämän tarkoitus oli ja miksi palomuuri esti sen. Ei mistään muultakaan kotimaiselta sivulta ole tällaista näkynyt. Samoin taloyhtiön osoitteesta on tullut kyselyjä. Sanotaanko niitä pingeiksi vai?

Minä haluan tietää mitä kaikkea koneella tapahtuu. Adobe Updater yritti updateaan estämisen jälkeen kymmeniä (ellei satoja) kertoja. "Source Port" alkoi jostain 1900 ja jatkui pitkälti yli 4000. On se kumma, ettei yksi esto riittänyt, vaan oli pakko väkisin yrittää. Minusta se ei ole reilua.

Kukaan ei muuten ole vielä selittänyt tuota UDP 10.50.0.1 tunkua (ks. alempana). Olisi hienoa, jos voisit selvittää asiaa.

Okei, mitä väliä näillä lokeilla on, kun en kerta niistä mitään ymmärrä. Saa sitä kuitenkin olla tiedonhaluinen. Ja aina on kiva oppia uutta.

• samoilla linjoilla
        JustJooNäin kirjoitti:

En välttämättä ymmärräkään. Kun sinä tunnut ymmärtävän, niin kerro minulle mikä tämän tarkoitus oli ja miksi palomuuri esti sen. Ei mistään muultakaan kotimaiselta sivulta ole tällaista näkynyt. Samoin taloyhtiön osoitteesta on tullut kyselyjä. Sanotaanko niitä pingeiksi vai?

Minä haluan tietää mitä kaikkea koneella tapahtuu. Adobe Updater yritti updateaan estämisen jälkeen kymmeniä (ellei satoja) kertoja. "Source Port" alkoi jostain 1900 ja jatkui pitkälti yli 4000. On se kumma, ettei yksi esto riittänyt, vaan oli pakko väkisin yrittää. Minusta se ei ole reilua.

Kukaan ei muuten ole vielä selittänyt tuota UDP 10.50.0.1 tunkua (ks. alempana). Olisi hienoa, jos voisit selvittää asiaa.

Okei, mitä väliä näillä lokeilla on, kun en kerta niistä mitään ymmärrä. Saa sitä kuitenkin olla tiedonhaluinen. Ja aina on kiva oppia uutta.

kanssasi. Minua ainakin ärsyttää jotkut muka tietävät, mutta jotka eivät sitten näköjään tiedä senkään vertaa. Saatikka osaisivat ajatella järjellä.

Valitettavasti kai ne oikeasti jotain asioista tietävät liikkuvat ihan muilla sivuilla. Tänne jäävät kaikenlaiset pelleräksyttäjät pilaamaan muittenkin tiedonhalun.

• zxcvbnm
        samoilla linjoilla kirjoitti:

kanssasi. Minua ainakin ärsyttää jotkut muka tietävät, mutta jotka eivät sitten näköjään tiedä senkään vertaa. Saatikka osaisivat ajatella järjellä.

Valitettavasti kai ne oikeasti jotain asioista tietävät liikkuvat ihan muilla sivuilla. Tänne jäävät kaikenlaiset pelleräksyttäjät pilaamaan muittenkin tiedonhalun.

Porttiskannauksesta ja hyökkäyksestä puhumiset saa aina verenpaineeni nousemaan ja joskus tulee sanottua pahasti.

Ongelmana on tietysti se että ihmiset on johdettu harhaan palomuurin valmistajien taholta ja saatu aikaan jonkinlainen "porttihysteria". Sinänsä palomuuri on tavallisessa koneessa lähes turha viritelmä eikä siksi aina edes ole käytössä kaikissa käyttöjärjestelmissä oletuksena.

Käyttöjärjestelmän oma verkkokerros on suunniteltu käsittelemään verkkoliikennettä eikä se tarvitse mitään erityistä apuohjelmaa (palomuuria).

Porttiskannaus on koneelle täysin vaaraton eikä siitä ole mitään haittaa. "Porttien koputtelu" on samaa luokkaa. Sama koskee kaikkea muutakin verkkoliikennettä mitä mikään ohjelma ei halua käsitellä. Ei koneelle pääse ulkoapäin ellei yhteydenottoa ole erikseen sallittu jonkin ohjelman toimesta.

• keksa

voihan sen lähtöosoitteen aina väärentää.

Jos koneesi sitten vastaa tuohon, niin se olet sinä joka pommitat vastauspaketeilla tuota IP-osoitetta...

Siellä uusisuomen turvapäällikkö jo soittelee KRP:lle...

• JustJooNäin

Tietääkseni koneeni ei vastaa mihinkään pyyntöihin. Ei ainakaan testien mukaan. Kaikki portit ovat myös "stealth". Ja olen tietoinen, että osoitteita voi väärentää.

Mutta itse siihen varsinaiseen kysymykseen kaipaisin edelleen vastausta. Oletetaan, ettei osoite ollut väärennetty. Miksi tuosta osoitteesta lähetettiin tähän koneeseen useita pyyntöjä? Mikä niiden tarkoitus oli? Miksi palomuuri esti pyynnöt? Mitä sitten, jos ei olisikaan estänyt.

Mitä mieltä olet Adobe Updaterin tavasta käydä läpi portteja, joista saisi updaterinsa toimimaan.

Sanon toisen kerran, että vaikka en ymmärtäisikään (ainakaan kaikkea) palomuurin lokeista, on niitä silti kiinnostavaa tutkailla. Olisin autuaan tietämätön edellä mainitusta toiminnasta ilman niitä. On myös kiva oppia aina lisää.

• -kapa
        JustJooNäin kirjoitti:

Tietääkseni koneeni ei vastaa mihinkään pyyntöihin. Ei ainakaan testien mukaan. Kaikki portit ovat myös "stealth". Ja olen tietoinen, että osoitteita voi väärentää.

Mutta itse siihen varsinaiseen kysymykseen kaipaisin edelleen vastausta. Oletetaan, ettei osoite ollut väärennetty. Miksi tuosta osoitteesta lähetettiin tähän koneeseen useita pyyntöjä? Mikä niiden tarkoitus oli? Miksi palomuuri esti pyynnöt? Mitä sitten, jos ei olisikaan estänyt.

Mitä mieltä olet Adobe Updaterin tavasta käydä läpi portteja, joista saisi updaterinsa toimimaan.

Sanon toisen kerran, että vaikka en ymmärtäisikään (ainakaan kaikkea) palomuurin lokeista, on niitä silti kiinnostavaa tutkailla. Olisin autuaan tietämätön edellä mainitusta toiminnasta ilman niitä. On myös kiva oppia aina lisää.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Control_Message_Protocol

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1739
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1216
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1112
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      632
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      474
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe