huimausta ym. Apua?

Eli, tein perjantaina raskaustestin, ja olen raskaana. Olen erittäin todennäköisesti jo muutaman kuukauden ollut (menen ma neuvolaan). Nyt on ollut heikkoa oloa, huimausta, ja mahassa tuntuu kuin siellä menisi "ilmakuplia". Eikö tuo ole yksi merkki, että lapsi liikkuu?
Tahtoisin siis tietää, millä viikolla muilla on tälläistä ollut, että hieman voisin miettiä missä olisin menossa. :)

Maha on jo isontunut, aamuisin on huonoa oloa ollut ja huimausta. Tiedän kyllä, että huomenna saan varmaan tietooni asioita, mutta olen niin innoissani, että haluaisin myös täältä saada tietoa ja kokemuksia. :)

12

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskea

      raskausviikot laskurilla joita netissä on mm. www.vau.fi sivulla. Laitat viimeisten kuukautisten alkamispäivän ja kierron pituuden niin saat arvion lasketusta ajasta ja millä raskausviikolla olet. Lapsen liikkeet tuntee lähempänä raskausviikkoa 20 (itse tunsin ekassa raskaudessa viikolla 19) joten jos olet juuri plussannut niin enpä usko että on kyllä lapsen liikkeitä. Viikon 20 tietämillä useimmilla mahakin alkaa jo näkyä.

    • olisit jo

      noin viidennellä kuukaudellaKO?

    • minä80

      Joillakin tulee menkat myös raskausaikana, joten varmaa tietoa raskauden kestosta saat vasta ultrasta. Jos kuukautiset on jääneet pois, niin sitten raskauslaskureista on apua.

      Itse tunsin ekat liikkeet (pieniä hipaisuja) rv 14 ja ensimmäistä odotan. Eli tuo rv 20 ei päde kaikille.

      • Salla_90_

        En siis tosiaan tiedä, että milloin on viimeksi menkat olleet, en ole kirjannut niitä ylös, sillä ne ovat olleet epäsäännölliset. (Tiedän, kannattaisi merkitä ylös, mutta jälkiviisaus on paras viisaus.:) En vain ole aiemmin tehnyt testiä, juuri tuon epäsäännöllisyyden takia..


      • Juliett09

        Minäkin odotan ensimmäistä mutta tunsin ekat liikkeet minäkin jo rv:lla 14. Joten tosiaan tuo 20 rvtä ei siis tosiaan pidä paikkansa kaikille. Ja kyllä minä ainakin erotan millon masussa oikeasti on se ilmakupla ja millon on kyse lapsen liikkeistä. =)

        Ja aloittajalle, itse aloin ennen neuvolaan menoa miettimään hieman oireita ja toki sitä mahdollista hedelmöittymiskohtaa, millon oli ns. hyvät päivät ja milloin oireet alkoivat. No, viimeistään ultrassa aika hyvin selviää =)

        Onnea matkaan!


      • Salla_90
        Juliett09 kirjoitti:

        Minäkin odotan ensimmäistä mutta tunsin ekat liikkeet minäkin jo rv:lla 14. Joten tosiaan tuo 20 rvtä ei siis tosiaan pidä paikkansa kaikille. Ja kyllä minä ainakin erotan millon masussa oikeasti on se ilmakupla ja millon on kyse lapsen liikkeistä. =)

        Ja aloittajalle, itse aloin ennen neuvolaan menoa miettimään hieman oireita ja toki sitä mahdollista hedelmöittymiskohtaa, millon oli ns. hyvät päivät ja milloin oireet alkoivat. No, viimeistään ultrassa aika hyvin selviää =)

        Onnea matkaan!

        ja sieltä sanottiin, että olen n.20vkolla menossa. Siellä kuunneltiin lapsen sydän-ääniä ja tunnusteltiin missä kohdalla vauva on. Ensi viikolla sitten ultraan. :)


      • osattiin
        Salla_90 kirjoitti:

        ja sieltä sanottiin, että olen n.20vkolla menossa. Siellä kuunneltiin lapsen sydän-ääniä ja tunnusteltiin missä kohdalla vauva on. Ensi viikolla sitten ultraan. :)

        määritellä kun et oman tekstisi perusteella tiedä viimeisten kuukautisiesi alkamisaikaa?! Ja kun ultrallahan se viikkomäärä määritellään....
        Hmm...


      • vasta raskauden
        osattiin kirjoitti:

        määritellä kun et oman tekstisi perusteella tiedä viimeisten kuukautisiesi alkamisaikaa?! Ja kun ultrallahan se viikkomäärä määritellään....
        Hmm...

        puolivälissä kyselemään sallituista ja ei-sallituista ruoka-aineistakin.....ettei aiemmin tullut mieleen.. Miten ihmeessä sait jo tälle päivälle neuvola-ajan jos teit testin perjantaina?
        Miksi et muuten tehnyt testiä aiemmin kun kerran jo liikkeitäkin tunsit ja arvelit raskauden olevan suht pitkällä...
        No, netissähän voi kirjoitella ihan mitä tahansa.


      • sdhjdshlka
        vasta raskauden kirjoitti:

        puolivälissä kyselemään sallituista ja ei-sallituista ruoka-aineistakin.....ettei aiemmin tullut mieleen.. Miten ihmeessä sait jo tälle päivälle neuvola-ajan jos teit testin perjantaina?
        Miksi et muuten tehnyt testiä aiemmin kun kerran jo liikkeitäkin tunsit ja arvelit raskauden olevan suht pitkällä...
        No, netissähän voi kirjoitella ihan mitä tahansa.

        jos olisit lukenut tuon koko ketjun, tietäisit, että hänen menkkansa on olleet epäsäännölliset jne. Tosi kiva meininki täällä kun heti aletaan syyllistää. Eiköhän tuo ole jo muutenkin tarpeeks suuri järkytys jos saa yhtäkkiä kuulla olevansa puoles välis.


      • osattiin kirjoitti:

        määritellä kun et oman tekstisi perusteella tiedä viimeisten kuukautisiesi alkamisaikaa?! Ja kun ultrallahan se viikkomäärä määritellään....
        Hmm...

        päättelivät sikiön "koosta", ja siitä mitä olen itte tuntenut, ja mieheni oli viisaampi, ja osasi sanoa että menkat ollu marraskuussa viimeks.


      • vasta raskauden kirjoitti:

        puolivälissä kyselemään sallituista ja ei-sallituista ruoka-aineistakin.....ettei aiemmin tullut mieleen.. Miten ihmeessä sait jo tälle päivälle neuvola-ajan jos teit testin perjantaina?
        Miksi et muuten tehnyt testiä aiemmin kun kerran jo liikkeitäkin tunsit ja arvelit raskauden olevan suht pitkällä...
        No, netissähän voi kirjoitella ihan mitä tahansa.

        mutta näin asia on. Ja kun asuu pikkupaikkakunnalla, ei neuvolaankaan ole mitenkään erityisenpitkiä jonoja.

        Se, joka haluaa luulla että valehtelen ja huvikseni tänne kirjoittelen, voi ajatella aivoillaan hieman paremmin..


      • sdhjdshlka kirjoitti:

        jos olisit lukenut tuon koko ketjun, tietäisit, että hänen menkkansa on olleet epäsäännölliset jne. Tosi kiva meininki täällä kun heti aletaan syyllistää. Eiköhän tuo ole jo muutenkin tarpeeks suuri järkytys jos saa yhtäkkiä kuulla olevansa puoles välis.

        Joku sentäs ymmärtää miten asia on..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe