Elikkäs ennen corradon ostoa kiinnostaisi oikeasti tietää mitä sen ahtimen huolto maksaa ?? Ja kuinka usein sitä remmiä pitää vaihtaa ?? olihan se remmiahdin :-)
Auttakaa tietämätöntä ja saa suositella kaveria huoltoja tekemään.
G60
15
5871
Vastaukset
- orion
Kannattaa varmaan kysellä tuolta volkkariklubien puolelta..tää on aivan paska palsta mihinkä järkevään kyselyyn!
- eeeh
todistetaan TAAS tuossa loppupuolella ;D
- Rado
Ahtimen huolto maksaa noin 300e ja niitä ei oikein mitkään tunnetut turbofirmat tee.Muutama kaveri on noita tehnyt, eikä se nyt niin kummonen homma ole itekään tehtäväksi jos ei nyt ole ihan peukalo keskellä kämmentä.
Sitä remmiä joka itse ahdinta pyörittää(jakohihna) ei tarvitse usein vaihtaa(normaali hihnanvaihtoväli).
Ahtimen sisällä oleva tahdistinhihna vaihdetaan ahdinhuollon yhteydessä.Ja kannattaa laittaa alkuperäistä pari milliä leveämpi hihna niin ei paukahda esim.voimakkaassa moottorijarrutuksessa.
Ahtimella kurvailee noin 150tkm, voi kestää enemmän tai vähemmän riipuen ajotyylistä.
Viritettynä pienemmällä ahdinpyörällä(jolloin ahdin pyörii nopeammin)elin ikä suunnilleen puolittuu(löytyy jos on tarvista).
Tehot nousee ahdinpyörän vaihdolla 160--->185-200hevosvoimaan.Myös lastu pitää vaihtaa koska vakiolastu ei salli ahtopaineen nousua.
Ja juu on se remmiahdin =)- Corrado
Joo kiitos selkeastä vastauksestasi.
Heräsi heti pari uutta juttua mieleen ja kun kuulin että auto on tulossa kotiinpäin ja siinä on ahtimen remmi vaihdettu juuri. Eli uskaltaa sillä nyt varmaan painaa menemään :-=)
Ja lisäksi siinä on vapaavirtsuodatin ja tehoputki (ei nyt varmaan vaikuta vakioon muuta kuin ääneen ) eli siihen kyllä sopis tommonen 20-30 lisähevosta.
Sulla varmaan löytyy tietoa myös siihen mistä niitä lastuja ja pienempiä ahdinpyöriä sais edullisesti. Onko niitä pyöriäkin sitten montaa eri kokoa ?? - Willie
Corrado kirjoitti:
Joo kiitos selkeastä vastauksestasi.
Heräsi heti pari uutta juttua mieleen ja kun kuulin että auto on tulossa kotiinpäin ja siinä on ahtimen remmi vaihdettu juuri. Eli uskaltaa sillä nyt varmaan painaa menemään :-=)
Ja lisäksi siinä on vapaavirtsuodatin ja tehoputki (ei nyt varmaan vaikuta vakioon muuta kuin ääneen ) eli siihen kyllä sopis tommonen 20-30 lisähevosta.
Sulla varmaan löytyy tietoa myös siihen mistä niitä lastuja ja pienempiä ahdinpyöriä sais edullisesti. Onko niitä pyöriäkin sitten montaa eri kokoa ??Ao. foorumista löytyy paljon asiaa G-ahtimista. Alla osoite yhteen:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=6528 - Rado
Corrado kirjoitti:
Joo kiitos selkeastä vastauksestasi.
Heräsi heti pari uutta juttua mieleen ja kun kuulin että auto on tulossa kotiinpäin ja siinä on ahtimen remmi vaihdettu juuri. Eli uskaltaa sillä nyt varmaan painaa menemään :-=)
Ja lisäksi siinä on vapaavirtsuodatin ja tehoputki (ei nyt varmaan vaikuta vakioon muuta kuin ääneen ) eli siihen kyllä sopis tommonen 20-30 lisähevosta.
Sulla varmaan löytyy tietoa myös siihen mistä niitä lastuja ja pienempiä ahdinpyöriä sais edullisesti. Onko niitä pyöriäkin sitten montaa eri kokoa ??Multa löytyy ainakin pienempi ahdinpyörä(oisko 20e postikulut paha), lastu jäi autoon kiinni kun meni vaihtoon, mut tiedän kyllä mistä tod näk. saat lastun edullisesti jos tarviit.
Vakiopyörä on 79mm halkaisijaltaan, viritys käyttöön on suositeltu maximissaan 68millistä, omaani jäi tosin 64 millinen pyörä kiinni kun vaihtoon meni ja kulki kyllä vielä vähän paremmin kun kuuskasilla.
Loputtomiinhan noita ei kannata pienentää koska ahtimen tuotto ei yksinkertaisesti enää kasva vaikka se pyöris miljoonaa, eikä ne mitään älyttömiä kierrosnopeuksia kestä.
Ja remmiahdin kun varastaa käyttövoimansa kampiakselilta, niin aina enemmän se varastaa sitä tehoa mitä pienempi ahdinpyörä on(vrt.polkupyörä, kun takakapasta laitat pienemmän rattaan pykälään niin polkiessasi liikkuu kovempaa mutta voimaa tarvii enemmän=)) eli ei senkäänpuoleen kannata kovin pientä laittaa.
Vakio ahdinpyörällä tehohäviö kampiakselilta 4000 kierroksen käyntinopeudella on muistaakseni 14hv.
Tosta ahtimen kunnosta että jos ei se mitään ääntä pidä niin se tod. näköisesti on kunnossa(pieni kahina/humina kuuluu asiaan).
Vakiokokoisella ahdinpyörällä ahdot pitäis olla n.0.6 bar ja tolla 68mm 1.0-1.1 bar jos kaikki on kunnossa.
Ja ton ahtopaineen saa näkymään ajotietokoneen näytöllä. - Corrado
Rado kirjoitti:
Multa löytyy ainakin pienempi ahdinpyörä(oisko 20e postikulut paha), lastu jäi autoon kiinni kun meni vaihtoon, mut tiedän kyllä mistä tod näk. saat lastun edullisesti jos tarviit.
Vakiopyörä on 79mm halkaisijaltaan, viritys käyttöön on suositeltu maximissaan 68millistä, omaani jäi tosin 64 millinen pyörä kiinni kun vaihtoon meni ja kulki kyllä vielä vähän paremmin kun kuuskasilla.
Loputtomiinhan noita ei kannata pienentää koska ahtimen tuotto ei yksinkertaisesti enää kasva vaikka se pyöris miljoonaa, eikä ne mitään älyttömiä kierrosnopeuksia kestä.
Ja remmiahdin kun varastaa käyttövoimansa kampiakselilta, niin aina enemmän se varastaa sitä tehoa mitä pienempi ahdinpyörä on(vrt.polkupyörä, kun takakapasta laitat pienemmän rattaan pykälään niin polkiessasi liikkuu kovempaa mutta voimaa tarvii enemmän=)) eli ei senkäänpuoleen kannata kovin pientä laittaa.
Vakio ahdinpyörällä tehohäviö kampiakselilta 4000 kierroksen käyntinopeudella on muistaakseni 14hv.
Tosta ahtimen kunnosta että jos ei se mitään ääntä pidä niin se tod. näköisesti on kunnossa(pieni kahina/humina kuuluu asiaan).
Vakiokokoisella ahdinpyörällä ahdot pitäis olla n.0.6 bar ja tolla 68mm 1.0-1.1 bar jos kaikki on kunnossa.
Ja ton ahtopaineen saa näkymään ajotietokoneen näytöllä.lauantaina joten sen jälkeen palaan asiaan. 20 € ei kuulosta pahalta ollenkaan ja se lastu sais maksaa suurinpiirtein saman verran, mitä nyt tota saksan ebayta selailin. Helpompi tietty hoitaa suomen sisältä. Mutta kerro siitä vielä joku hinta erikseen
niin palailen jahka auto on pihassa ja hyväksi todettu.
Ja muista, täällä ei saa mainostaa eikä markkinoida mitään tuotetta tai palvelua ;-]
- repe
vedäppä g60 ylikierroksille niin heh.. saat keräillä turbonpalasia konepellin alta,, nimittäin se ahdin ei siedä yhtää ylikierroksia..
- Mika
..mistä ne turbon palaset sinne pellin alle joutuu?
- repe
Mika kirjoitti:
..mistä ne turbon palaset sinne pellin alle joutuu?
kun se näet on aivan paska ahdin.. jos et vielä tiennyt nii nyt tiedät..
Gay60 ei siedä ylikierroksia yhtään.. vaan sylkäsee näpäkästi metallit siihen lohkon ja akun päälle ja sit sinä itket että paska auto.. - Marko
repe kirjoitti:
kun se näet on aivan paska ahdin.. jos et vielä tiennyt nii nyt tiedät..
Gay60 ei siedä ylikierroksia yhtään.. vaan sylkäsee näpäkästi metallit siihen lohkon ja akun päälle ja sit sinä itket että paska auto..Et vastannut edelliselle kysyjälle, että mistä ihmeestä ne turbon palaset sinne pellin alle tulee?
Kerro nyt hyvä mies.Siitä kun G-ahdin hajoaa vai?
Tuskin.
Käyppäs nyt kysymässä asiasta joltain vähän viisaammalta.
Miksi pitää tulla tänne huutelemaan ja sotkemaan asiallinen keskustelu? - Mä vaan...
repe kirjoitti:
kun se näet on aivan paska ahdin.. jos et vielä tiennyt nii nyt tiedät..
Gay60 ei siedä ylikierroksia yhtään.. vaan sylkäsee näpäkästi metallit siihen lohkon ja akun päälle ja sit sinä itket että paska auto..Ihmettelen kans mistä niitä palasia sinne kone huoneeseen lentää! Ampuu jo vähän yli... ei CORRADO kannata kaikkee uskoo mitä kirjotetaan!
Käy ffp:n sivuilla tutustumassa aiheeseen,siellä on hyvia linkkejä asiaa koskien! herää repe unestasi:(
- ile
Meinaan ettei tänään kuulostanu yhtään kivalta tuo laaderi... mutta positiivinen yllätys oli tuo corradon sähkönen taka spoikka ku pelasi aivasamallain kun kesälläki... joo näyttää taas olevan nuita ahdin tietäjiä täällä. joku joskus sanonu ettei g60 kestä niii eihän se sillon kestä??????? kokemuksella voin sanua että kyllä minä' ainaki oon kierrättäny rajotinta vasten harvasepäivä eikä oo magneesium silppua ilmaantunu konehuoneeseen.
- ilu
Eipäs se ääni kuullukkaan laaderista vaan laturista .. onneksi
- Corrado
Tulihan se sieltä vihdoin ja hyvin kulkee, pereäluisussa kylläkin kun on saksan kitkat alla. Kesää ja niitä ylikierroksia odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026