Maskiin kaksi "häivytystä"

AulisPenttinen

Miten onnistun tekemään kuvaan, jossa on maski, kaksi tai useamman "liukutehosteen" (gradient-työkalulla)?

Minulla on siis kaksi kuvaa omilla tasoillaan, ja haluisin häivyttää päällimmäisen kuvan reunoja, siten että alla oleva kuva tulee häiveen omaisesti näkyviin. (Maski on päällimmäisen kuvan tasolla.) Maskiin tämä tehoste onnistuu yhdestä suunnasta, mutta olen mielestäni aiemmin saanut sen tehtyä useammastakin suunnasta samaan maskiin. Jostain syystä tämä ei nyt onnistu. Onkohan minulla mennyt päälle jokin asetus tai jotain?

Kertokaahan viisaammat?

4

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska Perusjaska

Sinun täytyy vaihtaa gradientin tyyliksi foreground to transparent ja vetää kaksi kertaa liuku maskiin tai sitten valita reflected gradient.

Silloin liukuväri pitää vetää keskikohdasta ulospäin. Kokeilemalla kyllä selviää, miten se toimii.

• AulisPenttinen

Kerrohan vielä mistäköhän löydän nämä säätönamikat, jolla vaihdetaan gradientin tyyli, ei osu millään silmään?

• Jaska Perusjaska
        AulisPenttinen kirjoitti:

Kerrohan vielä mistäköhän löydän nämä säätönamikat, jolla vaihdetaan gradientin tyyli, ei osu millään silmään?

Eli kun gradient-työkalu on valittuna, työkalurivillä on pieni neliö tai suorakulmio, jossa näkyy liukuvärikuvake ja sen oikealla puolella on pieni nuoli. Siitä kun painaa, voi vaihtaa liukuvärin värejä. Esim. tuon foreground to transparent.

Liukuvärin tyylin voi vaihtaa siitä äskeisen neliön oikealta puolelta. Siinä on viisi pientä kuvaketta, linear, radial, angle, reflected ja diamond.

Mutta näistä oikeastaan linear on paras, jos haluat vetää itse useasta eri suunnasta liukuja. Reflected on hyvä jos haluat tasaisen liu'un kumpaankin suuntaan keskipisteestä. Jos haluat, että liuku tulee suoraan, niin kannattaa vetää se shift pohjassa.

• AulisPenttinen
        Jaska Perusjaska kirjoitti:

Eli kun gradient-työkalu on valittuna, työkalurivillä on pieni neliö tai suorakulmio, jossa näkyy liukuvärikuvake ja sen oikealla puolella on pieni nuoli. Siitä kun painaa, voi vaihtaa liukuvärin värejä. Esim. tuon foreground to transparent.

Liukuvärin tyylin voi vaihtaa siitä äskeisen neliön oikealta puolelta. Siinä on viisi pientä kuvaketta, linear, radial, angle, reflected ja diamond.

Mutta näistä oikeastaan linear on paras, jos haluat vetää itse useasta eri suunnasta liukuja. Reflected on hyvä jos haluat tasaisen liu'un kumpaankin suuntaan keskipisteestä. Jos haluat, että liuku tulee suoraan, niin kannattaa vetää se shift pohjassa.

Noniin, jo alkoi pelittää. Kiitokset hyvistä neuvoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pienimäki ei anna haastatteluja

medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.
      Ähtäri
      18
      3951
    2. Sinuun ei tehoa mikään

Annan periksi. En vain jaksa tuulimyllyä vastaan taistella. Miehelle
      Ikävä
      37
      3741
    3. Onko Kuhmolaiset tyytyväisiä?

Kun pääsivät eroon huijari Polvisesta?
      Kuhmo
      22
      3160
    4. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      88
      1961
    5. En tiedä mitä ajatella

Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.
      Tunteet
      36
      1802
    6. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      16
      1761
    7. Hyviä vinkkejä täällä

Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e
      Ikävä
      17
      1657
    8. Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?

Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s
      Sinkut
      245
      1629
    9. Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.

Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k
      Suomen Keskusta
      192
      1169
    10. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      20
      1109
    Aihe