Miten onnistun tekemään kuvaan, jossa on maski, kaksi tai useamman "liukutehosteen" (gradient-työkalulla)?
Minulla on siis kaksi kuvaa omilla tasoillaan, ja haluisin häivyttää päällimmäisen kuvan reunoja, siten että alla oleva kuva tulee häiveen omaisesti näkyviin. (Maski on päällimmäisen kuvan tasolla.) Maskiin tämä tehoste onnistuu yhdestä suunnasta, mutta olen mielestäni aiemmin saanut sen tehtyä useammastakin suunnasta samaan maskiin. Jostain syystä tämä ei nyt onnistu. Onkohan minulla mennyt päälle jokin asetus tai jotain?
Kertokaahan viisaammat?
Maskiin kaksi "häivytystä"
4
911
Vastaukset
- Jaska Perusjaska
Sinun täytyy vaihtaa gradientin tyyliksi foreground to transparent ja vetää kaksi kertaa liuku maskiin tai sitten valita reflected gradient.
Silloin liukuväri pitää vetää keskikohdasta ulospäin. Kokeilemalla kyllä selviää, miten se toimii.- AulisPenttinen
Kerrohan vielä mistäköhän löydän nämä säätönamikat, jolla vaihdetaan gradientin tyyli, ei osu millään silmään?
- Jaska Perusjaska
AulisPenttinen kirjoitti:
Kerrohan vielä mistäköhän löydän nämä säätönamikat, jolla vaihdetaan gradientin tyyli, ei osu millään silmään?
Eli kun gradient-työkalu on valittuna, työkalurivillä on pieni neliö tai suorakulmio, jossa näkyy liukuvärikuvake ja sen oikealla puolella on pieni nuoli. Siitä kun painaa, voi vaihtaa liukuvärin värejä. Esim. tuon foreground to transparent.
Liukuvärin tyylin voi vaihtaa siitä äskeisen neliön oikealta puolelta. Siinä on viisi pientä kuvaketta, linear, radial, angle, reflected ja diamond.
Mutta näistä oikeastaan linear on paras, jos haluat vetää itse useasta eri suunnasta liukuja. Reflected on hyvä jos haluat tasaisen liu'un kumpaankin suuntaan keskipisteestä. Jos haluat, että liuku tulee suoraan, niin kannattaa vetää se shift pohjassa. - AulisPenttinen
Jaska Perusjaska kirjoitti:
Eli kun gradient-työkalu on valittuna, työkalurivillä on pieni neliö tai suorakulmio, jossa näkyy liukuvärikuvake ja sen oikealla puolella on pieni nuoli. Siitä kun painaa, voi vaihtaa liukuvärin värejä. Esim. tuon foreground to transparent.
Liukuvärin tyylin voi vaihtaa siitä äskeisen neliön oikealta puolelta. Siinä on viisi pientä kuvaketta, linear, radial, angle, reflected ja diamond.
Mutta näistä oikeastaan linear on paras, jos haluat vetää itse useasta eri suunnasta liukuja. Reflected on hyvä jos haluat tasaisen liu'un kumpaankin suuntaan keskipisteestä. Jos haluat, että liuku tulee suoraan, niin kannattaa vetää se shift pohjassa.Noniin, jo alkoi pelittää. Kiitokset hyvistä neuvoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pienimäki ei anna haastatteluja
medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.183951- 373741
- 223160
- 881961
En tiedä mitä ajatella
Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.361802voitaisiinko unohtaa se sotku?
Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****161761Hyviä vinkkejä täällä
Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e171657Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?
Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s2451629Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.
Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k1921169Jee! Palsta toimii jälleen!
Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.201109