Paras ihotautilääkäri (Hki)

a-pua

Nyt on vissiin lähdettävä ihotautilääkärin pakeille, tuntuu, ettei tässä muu auta. Rankkaa hiustenlähtöä ollut loppukesästä asti, eikä uutta kasva tilalle. Hiuspohjan tutkimuksessa olin, siellä en tullut hullua hurskaammaksi. Käyn otattamassa vielä kilpirauhaskokeet ja jos sieltäkään ei mitään löydy, on ihotautilääkäri viimeinen vaihtoehto.

Onko kenelläkään kokemuksia hyvästä ihotautilääkäristä Helsingin alueella, joka olisi erityisen hyvä päänahkaa koskevissa ongelmissa?

Tai onko kenelläkään vinkkejä, mikä voisi aiheuttaa tämän hiustenlähdön? Ainoa muutos elämässäni on ollut, että loppukesästä e-pillerimerkki vaihtui Femilariin, kenelläkään kokemuksia ko. merkistä? Olen siis nainen, nelikymppinen.

10

13420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ny ekaks

ainakin alkaa syö sinkkiä ja kuparia. lupaan että sekin on askel kohti tuuheata tukkaa. ei aina ekaks tarvi lääkäriin kipittää, kun hiusten lähtöön ei juuri ole hoitoa olemassa. ja syö porkkana,omena päivässä ja myös kalkkia. kuitenkin syö ruoka säännöllisesti, itse kärsin mutta apu löytyi sinkki ja kupari! muutkin haavat hälvenee.

• a-pua

olen syönyt enemmän tai vähemmän säännöllisesti jo kuukausia, samoin seleeniä ja b-vitamiinia. Syön muutenkin monipuolisesti, enkä usko tämän aiheutuvan mistään puutoksesta, eri asia sitten, jos on joku imeytymishäiriö. Kuparia tietty voisi kokeilla...

Hiuspohjan tutkimuksessa sanottiin, että päänahassa olisi joku tulehdus, mutta ei osattu kertoa, mikä sen aiheuttaa ja miten sitä hoidetaan. Se nyt on ainakin hyvä käydä näyttämässä lääkärille, että onko siellä oikeastikin joku tulehdus. Hiustenlähtö on oikeasti sitä luokkaa, että päälaelta ja ohimoilta yksittäiset hiukset voi melkein laskea. Tukka on ohentunut ainakin puoleen entisestään.

Ja lääkäri ei tosiaankaan ole se ensimmäinen vaihtoehto. Olen käynyt siellä hiuspohjan tutkimuksessa, kampaajalla tehopuhdistuksessa, päähieronnoissa, lisäksi olen kiinnittänyt enemmän huomiota monipuoliseen ruokavalioon. Lääkäri on siis kutakuinkin se vihoviimeinen vaihtoehto, kunhan nyt saan kilpirauhaskokeet pois alta :)

• perinnöllisestä...

Kun käyt kilpirauhaskokeissa ja jos tulokset normaalit, olisikohan kyse perinnöllisestä hiustenlähdöstä? Onko suvussa harvahiuksisia naisia?
      Suosittelen kokeilemaan apteekista saatavaa Rogainea (naisille vihreä pakkaus). Itsellä se auttoi perinnölliseen hiustenlähtöön ja nyt on tukka takaisin päässä. Kohta kaksi vuotta olen käyttänyt ja olen todella tyytyväinen.
      Itse olen 30-vuotias nainen, jolla hiukset ennättivät oheta silminnähden ennen kuin löysin avun Rogainesta. Sitä ennen juoksin lääkärit, Hiusakatemiat, kokeilin Priorinit ja Viviscalit ym ym, mutta mikään ei auttanut. Viimeisenä oljenkortena kokeilin Rogainea (olin jo melkein toivoni heittänyt)ja tämä Rogaine tehosikin! Se on ainoa toimiva lääke naisille perinnölliseen hiustenlähtöön.

• a-pua

että on perinnöllisestä hiustenlähdöstä kysymys. Ei suvusta löydy harvahiuksisia naisia. Tämä siis alkoi aivan yht´äkkiä ja hiuksia lähtee PALJON.

Käyn kilpparikokeessa ja ihotautilääkärillä (lue ed. viestini mahdollisesta tulehduksesta) ja sitten on pakko alkaa kokeilla Rogainea ja Viviscalia ja mitä niitä vielä on.

On kyllä niin surkeaa, kun puolessa vuodessa tukka on ohentunut puoleen, ellei enemmänkin :/

Kiitos kuitenkin neuvoista!

• ekaksi
        a-pua kirjoitti:

että on perinnöllisestä hiustenlähdöstä kysymys. Ei suvusta löydy harvahiuksisia naisia. Tämä siis alkoi aivan yht´äkkiä ja hiuksia lähtee PALJON.

Käyn kilpparikokeessa ja ihotautilääkärillä (lue ed. viestini mahdollisesta tulehduksesta) ja sitten on pakko alkaa kokeilla Rogainea ja Viviscalia ja mitä niitä vielä on.

On kyllä niin surkeaa, kun puolessa vuodessa tukka on ohentunut puoleen, ellei enemmänkin :/

Kiitos kuitenkin neuvoista!

mulla on ohimoilta ja päälaesta ja jopa niskanpuolelta vähentynyt hiukset huomattavasti.
        on niin outoa olla, kun on tottunut tuuheaan, vahvaan ja hius paljouteen. alkuja on kyllä miljoona juus kun aloin pari kk. sitten käyttää hivenaineita. sitä ennen en ole käyttänyt vitamiineja enkä hivenai. tulos alkaa pikkuhiljaa näkyä.

• mutta ystävälläni

oli runsasta hiustenlähtöä, noin tuhat hiusta päivässä. Stressi ym varmaan syynä, mutta onko kodissasi tai työpaikallasi ollut kosteusvaurioita, mikrobit tuottavat nimittäin aineenvaihduntatuotteina voimakkaita myrkkyjä..

• mies^25

Kannattaisiko nyt kuitenkin kokeilla jättää ne uudet e-pillerit pois tai vaihtaa muuhun merkkiin/ehkäisytapaan? Tuossahan vaikuttaisi olevan ihan selvä syy-seuraussuhde. E-pillerit kuitenkin vaikuttavat hormonitoimintaan ja hormoneistahan se miestenkin perinnöllinen hiustenlähtö johtuu.

• a-pua

Ei pitäisi vaikuttaa uudet pillerit mun hiustenlähtöön, näin on sanonut sekä lääkäri että pääpohjantutkija.

• Suomen kuuluisin

Ihotautilääkäreistä se on Heli Hyry, hän hoitaa pahimmat tapaukset, jotka on Iho ja allergiasairaalassa ja on kai myös sellainen lääkäri, jolta muut ihotautilääkärit koko suomesta kysyy ja konsultoi hiustenlähtöasioissa. En osaa neuvoa, missä olisi hänellä yksityisvastaanotto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe