Tietääkö kukaan pitääkö poikakanin olla pienempi kuin tyttökani , vai saako tyttökani olla poikakanista pienimpi?
Montako poikasta tulee sellaiselle kanille joka synnyttää ekaa kertaa?
Kaninpoikaset
15
838
Vastaukset
- rokkitimppa
äläkä kiusaa lukijoita :D
- ja toinen!
Uroskani pitää olla naarasta pienempi, muuten riskinä, että emo kuolee synnytykseen, jos poikaset sen synnytyskanavalle liian suuret.
HUOM:
Jos et ole opiskellut tuon enempää kasvatuksesta, et ole valmis poikasten teettoon!!
Jättäisitte lapset muutenkin jo nuo poikashommat aikuisille! Opiskelu kun ei tarkoita sitä, että kysytään ensin tai poikasten ollessa jo matkalla pari kysymystä suomi24:lla. Kuinkahan monet poikueet onkaan jo kuolleet tai joutuneet kiertoon liian innokkaiden lasten "kasvattamana"?- Jutsku
Ei tarvii noi törkeesti vastata enköhä mä tiiä iha tarpeeksi!!
- poikasten teetolle ikäraja!
Jutsku kirjoitti:
Ei tarvii noi törkeesti vastata enköhä mä tiiä iha tarpeeksi!!
pelkästään tuo vastauksesi jo todisti, että sinulla ei ole hajuakaan mikä on tarpeeksi!
- Jutsku
poikasten teetolle ikäraja! kirjoitti:
pelkästään tuo vastauksesi jo todisti, että sinulla ei ole hajuakaan mikä on tarpeeksi!
Mulla on ollu kaneja jo ainaki viis vuotta ja oon pärjänny niitte kaa oikein hyvin. Ja onko ees itelläs kaneja?
Tiiätkö hevosista mitään? - mietittävää:
Jutsku kirjoitti:
Mulla on ollu kaneja jo ainaki viis vuotta ja oon pärjänny niitte kaa oikein hyvin. Ja onko ees itelläs kaneja?
Tiiätkö hevosista mitään?Itselläni on ollut pienenä kaneja sekä kanipariskunta nyt näin aikuisena. Yhteensä 6-7 vuotta.
Kanin hoito ja poikasten kasvatus on ihan eri asia, joten itsekään en lähtisi poikasia teettämään näidenkään vuosien jälkeen. En tiedä tarpeeksi genetiikasta enkä poikasten hoidosta ja kaikesta mikä voisi mennä vikaan.
Aloitit keskustelun sellaisella kysymyksellä, jonka vastaus olisi varmasti tullut vastaan, jos olisit yhtään opiskellut asiaa. Se antoi selvän vastauksen siihen, ettet ole valmis. Surullisinta on, että niin monen muun lapsen tavoin, et itse ymmärrä sitä, vaan uhmakkaasti esität toisin ajattelematta oikeasti poikasten tai omien kaniesi etua.
Miksi sinun pitää teettää poikaset, mikä on motiivisi? Mitä teet, jos emä ei hoidakaan poikasia? Miten olet varmistanut, ettei poikasista tule näitä kiertoon joutuvia tapauksia? Tiedätkö kantaako kanisi jotain perinnöllistä sairautta tai huonoa geneettistä piirrettä? Miten toimit tulevaisuudessa, jos emästä tuleekin agressiivinen?
Kuka vastaa sairaskuluista, jos poikaset tarvitsevat eläinlääkärin hoitoa? Entä asutko paikkakunnalla, jossa on tarvittaessa eksoottisiin eläimiin erikoistunut lääkäri? Mitä teet, jos poikaset eivät löydä koteja? - Jutsku
Varmistin vain että en tee väärin, sillä tiesin vastauksen , mutta ihan vain varmuuden vuoksi varmistin asian. En olisi muuten keksinyt kysymystä jos en olisi tiennyt tuota hommaa. Mistä muutenkin tiedät että olisin lapsi ? Sitäpaitsi kani on jo astutettu ja poikaset syntyivät terveinä ja oikean kokoisina, hyvin ovat myös kehittyneet. Seuraavana vuonna tulee uusia ja samalla uroksella joka on naarasta isompi. Kerta se on ensimmäinen aina kun teettää kanille poikaset tai vaikkapa hevoselle varsan! Kokemusta ei tule eikä ole jos ei koskaan sitä tee, nyt olen jo astetta viisaampi ja tietoisempi kanien astutuksesta. Kaikki poikasetkin ovat jo kodin löytäneet ja hyviin oloihin pääsevät. Eli kuolleita eivät ole ja tuskinpa nämä ostajat olisivat ostaneet poikasi jos terveitä eivät olisi olleet.. -.-''
- todiste taas!
Jutsku kirjoitti:
Varmistin vain että en tee väärin, sillä tiesin vastauksen , mutta ihan vain varmuuden vuoksi varmistin asian. En olisi muuten keksinyt kysymystä jos en olisi tiennyt tuota hommaa. Mistä muutenkin tiedät että olisin lapsi ? Sitäpaitsi kani on jo astutettu ja poikaset syntyivät terveinä ja oikean kokoisina, hyvin ovat myös kehittyneet. Seuraavana vuonna tulee uusia ja samalla uroksella joka on naarasta isompi. Kerta se on ensimmäinen aina kun teettää kanille poikaset tai vaikkapa hevoselle varsan! Kokemusta ei tule eikä ole jos ei koskaan sitä tee, nyt olen jo astetta viisaampi ja tietoisempi kanien astutuksesta. Kaikki poikasetkin ovat jo kodin löytäneet ja hyviin oloihin pääsevät. Eli kuolleita eivät ole ja tuskinpa nämä ostajat olisivat ostaneet poikasi jos terveitä eivät olisi olleet.. -.-''
Olet sinäkin uskomaton tapaus, että tieten tahtoen naaraan hengen vaarannat. Etkä pelkästään vain kerran vaan vieläpä suunnittelet toistakin kertaa! Olehan vain ylpeä itsestäsi!
- tania78
http://kaniyhdistys.com
Siellä asiantuntijat vastaavat mielellään kysymyksiin !
Lisäksi voit osallistua järjestettävälle kasvattajakurssille, jossa on oikein oiva tietopaketti !!!- Jutsku
Kiitti neosta!
- tämä kirjoitus
ja mieti asiaa oikeasti sydämellä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000000122&posting=22000000042870489 - etanakaruselli
Kannattaa oikeasti miettiä erittäin tarkasti ennenkuin alkaa teettämään poikasia! se ei ole lastenleikkiä!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000000122&posting=22000000042662582 - kani fani97
poikakanin pitää olla pienenpi kuin tytön. jos tyttö on pienenpi, poikasista voi tulla liian isoja ja synnytys on todella vaikeaa. poikasien määrä riippuu rodusta jos on vaikka kääpiöluppa poikasia voi tulla 1-4 jos rotu on todella iso poikasia voi tulla jopa 10
- Mä vaan
Meillä on nyt pieniä kaninpoikasia, ja emo hylkäs ne. Kaksi oli jo kuollut mutta kaksi on vielä elossa. Otimme ne sisään. Voisko joku kertoo vähän et kuinka monta kertaa päivässä pitäs juottaa, ja mitä. Ja muuta semmosta. Yritin katella netistä, mut en löytänyt... Voiko joku neuvoo?
- kannattiko
olla opiskelematta etukäteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275