Renkaat kattoon - miten?

vimasa

Meillä on iso lastenhuone, jonka haluaisin muokata "toiminnallisemmaksi" pienille lapsille (alle kouluiän). Haluaisin esimerkiksi ripustaa kattoon renkaat roikkumista ja riekkumista varten. Minkälaisilla välineillä ne kannattaa ripustaa ja miten löytää katosta oikean kohdan, jossa ne varmasti pysyvät ja kestävät? Pitäisi kai osua kattotuoleihin asti mutta miten se onnistuu? Antakaapa neuvoja?

3

5064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiertämällä

      Rautakaupasta haet semmoset jämerät kippurakoukut, joissa on kierteyttävä kierre. Jos katossa on paksu pinnoite, kannattaa ottaa aika pitkä, että yltää kantaviin rakenteisiin asti.
      Ne kiinnityspaikat voi päätellä sisäkaton verhouksen kiinnityskohdista. Levyjen reuna on siinä kohti, samoin panelien naulat, jos ovat näkyvissä.
      Mikäli naulattu pontista piiloon, jokin tukirakenne ovat poikittain paneliin nähden muutaman kymmenen sentin välein. Kopistelemalla voi yrittää paikantaa kuten seinästäkin.

      • The Rat

        Kiertämällä -nimimerkin ohjeiden mukaan onnistuu tai sitten ei. Esimerkiksi meillä eivät panelien naulat osu kattotuolien kohtaan (ovat 600 millin välillä, kattotuolit 900). Myöskään levytetyissä katoissa levyjen reunat osuvat mihin osuvat, kattotuolit ovat missä ovat.

        Toki toisissa (useimmissa?) taloissa homma on hoidettu toisin ja niissä annettu ohje pitänee...

        Itse etsin kattotuolit ulkopuolelta. Mitan kanssa kiintopistettä (ikkuna, ovi, tms) avuksi käyttäen haettiin oikea kohta.


      • nuo edelliset

        kattopanelit eivät ainakaan nykytalossa ole kiinni suoraan kattotuoleissa joten siitä ei voi asiaa päätellä.

        Jos varma haluat olla niin Katso ullakolla missä on kattotuoli ja poraa vaikka ensin apureikä sieltä päin ja sen kohdalta sitten kiinni ne koukut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe