Käyttöullakon rakennusluvan hakeminen

jälkikäteen

Onko hazardia ostaa paritalo, johon on itse muutettu kylmä käyttöullakko asuinkäyttöön ilman rakennuslupaa?

Ajattelin hakea lupaa, mutta onko iso ruljanssi? Suhtautuuko rakennusvirasto nuivasti tällaisiin?

Jos en hae, niin itse varmaan vastaan siellä sattuneista kattoikkunan vesivuodoista, sähköpaloista jne...vai?

9

2144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakennusoikeutta

Onko tontilla rakennusoikeutta tarpeeksi että paritalon toinenkin puolisko voi halutessaan rakentaa käyttöullakon?

• on rakentanut.

jokunen vuosi sitten itse. En tiedä miksi ovat tehneet ilman lupia.

• käyttöullakko mitään
        on rakentanut. kirjoitti:

jokunen vuosi sitten itse. En tiedä miksi ovat tehneet ilman lupia.

lupaa tarvitse eikä saakkaan koska on harvoin asuinhuoneeksi kelpaavaa tilaa.

• Rauno Kangas

...on olemassa edellytykset eli rakennusoikeutta on riittävästi ja turvallisuusseikat huomioituna, niin ei ole kummoinen juttu useimmiten tuo rakennusluvan saanti.

Puuttuvan uvan tärkeimmät vaikutukset tulitkin luetelleeksi.

• korvaako

Korvaako vakuutusyhtiö, jos on luvattomasti rakennettu. Itse epäilen, että ei kaikkea korvaa.

• vain jos ne

neliöt on vakuutukseeen ilmoitettu. Korvaa se kaikki varastot ja kopit oli lupaa tai ei.

• käyttöullakkotasoon
        vain jos ne kirjoitti:

neliöt on vakuutukseeen ilmoitettu. Korvaa se kaikki varastot ja kopit oli lupaa tai ei.

eli ei mitään parketteja eikä kallita tapetteja.

• alentaa
        käyttöullakkotasoon kirjoitti:

eli ei mitään parketteja eikä kallita tapetteja.

korvauksia, jos luvat eivät ole kunnossa. Mutta kokonaan vastuusta eivät voi luistaa...

• latvasta laho

Tiedätkö miten se on tehty? Onko olemassa piirustuksia? Vähintään leikkaus kuvat katosta, jotta näkee onko tuuletukset asianmukaiset ym. On sellainen tapaus että vintti tehty ilman lupaa ja vielä väärin, tuuletukset jätetty tekemättä. Nyttemmin katto harjalta lahonnut tuntuvasti. En tiedä kuka korvaa, tehty 13v. sitten, mutta tekijä tiedossa. Nykyinen omistaja vai tekijä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe