milloin koristeet laitetaan?

veikka

milloin pääsiäiskoristeet yleensä laitetaan?

32

7474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman maun mukaan?

      Vähän kun joulukoristeissakin. Eli jotkut laittaa jo marraskuussa tähdet roikkuun ikkuinoihin ja pitävät niitä siellä pitkälle helmikuuhun kun taas toiset pitävät koristeita vain joulukuun ajan tai viimeistään loppiaisena pois.

      Ei kai pääsiäiskoristeissakaan oo mitään sääntöä?

      No eka pääsiäiseen liittyvä päivä on tietenkin palmusunnuntai eli se virpomispäivä, jolloin voi jo tietenkin koristella. Itse kuitenkin otan koristeet esiin vasta pitkänäperjantaina tai päivää ennen. Rairuoho on tietenkin kasvamassa aikaisemmin, että se ehtii pääsiäisenä jo kunnolla rehottaa... :)

    • laitetaan..

      Ei milloinkaan! Pääsiäinen on Vapahtajan kärsimyksen muistelu"juhla". Hän riippui ristillä 40 C asteen kuumuudessa 6 tuntia ja rukoili PILKKAAJIENSA puolesta.
      Siinä ei totisesti ole mitään koristelemisen aihetta?
      No kyllä kotialttarilleni laitan eriväriset kynttilät ja piikkikruunun Raamatun viereen.

      Sain jättää puput ja tiput 1986 ja se on elämäni onnellisin pääsiäinen!

      Ps. kokeile Sinäkin.

      • "Juhlapyhistä pitävä...

        Hei!
        Tuossa viestissäsi oli ihan totta, mitä siitä luin! Sekin on, totta, että pääsiäistä ei välttämättä tarvitse koristella olennenkaan!
        Minulla on omassa pääsiäispöydäddäni pajunkissoja maljakossa ja sen vieressä keltainen kynttilä,jonka poltan pääsiäisenä!

        Näin minulla on!!


      • ihmetystä

        Jeesus on juutalaisten kuningas, jonka kristityt yhdessä roomalaisten kanssa tuomitsivat ristille pitkäaikaisen kansankiihotuksen jälkeen. kannattaa lukea myös dokumenttitiedot, joita on kyseiseltä ajalta erittäin paljo, ei perustaa uskomistaan herätysliikkeisiin, eikä juutalaisten historiasta kertovaan kirjaan, nimeltä raamattu, joka on kirjoitettu 300 vuotta kyseisien aikojen jälkeen ja katolisen kirkon oikoluennan jälkeen


    • ehkä lauantaina-

      - -jos ehdin tälläviikolla viemään joulukuusen
      ulos,kiirettä pukkaa

      • kuka nyt

        vkoristelee enää joulunakaan saati pääsiäisenä tai muulloinkaan siivous riittää


      • toin sisään-
        kuka nyt kirjoitti:

        vkoristelee enää joulunakaan saati pääsiäisenä tai muulloinkaan siivous riittää

        - - viime juhannuksena


      • vailla
        toin sisään- kirjoitti:

        - - viime juhannuksena

        eli kertokaa mistä saan sellaisen pääsiäis teemaan sopivan kuusen??kiitos vastauksista etukäteen!!hupivastailijat elkööt vaivautuko!!


    • raeruohoo

      Onpahan pääsiäinen pääsiäisen alla valmiina. Kun kuusen alta sain lahjat (itselleni) pois, pistin tilalle munia ja raeruohoa kasvamaan. Lattialle. Levittelin vain kukkamultaa sopivasti. Kuusen lupaan lingota ulos viimeistään juhannuksena. Eihän tuosta ole enää jäljellä kuin ranka ja neulattomat oksat. Mutta niille voi ripustaa pääsiäis-tipuja ja sitten ajattelin kutsua jonkun "tipun" kylään munittamaan. Hän saa suklaamunaa syödäkseen vaikka olenkin ihan kalpea suomalainen.
      Mitä luulette, voiko jo mämmitkin heittää kuusen juurelle? Kestääkö rove pääsiäiseen? Kermat pidän viileässä.

    • "Juhlapyhistä pitävä...

      Hei Veikka!
      Pääsiäis koristeet voi laittaa muutama viikko ennen pääsiäisjuhlaa!
      Kysynkin sinulta, tiedätkö sinä, miksi pääsiäistä vietetään?
      Vietätkö sinä itse pääsiäistä oikein?

      Toivoisin sinun näihin vastaavan!

    • fnkal

      ja tiput sisään........voi mahoton mitä kysymyksiä :=)

    • "Minä tiedän"

      Kannattaa lukea koulussa USKONTOA?!Tietää milloin laittaa koristeet..!!

      • Että sellasii

        En tiedä tarvitseeko uskontoa tietää tai riippuu miltä kantilta pääsiäistä viettää. Esimerkiksi pääsiäinen, juhannus tai joulu on ollut alunperin ns. pakanajuhlia, jotka on kirkot historian saatossa muuttaneet muiksi juhliksi (käännytys). Kuten varmaan huomaat ovat näissä juhlissa esillä noidat, kokot jne. Niillä on vakiintunu paikka vietoissansa. Jäänteitä niistä ajoista milloin vaan vietettiin niitä pakanjuhlia, ennenkuin tämä uskonnollisuus puoli lisättiin näihin juhliin. Haluttiin kansan touhuavan enempi näitä kirkkojen asioita, kuin ns. omiaan.


      • koululainen 80-luvulta

        Minä luin uskontoa aikanaan koulussa, mutta ei siellä silloin opetettu, milloin saa laittaa koristeet. :D Ei tuo asia taida vieläkään kuulua opetussuunnitelmaan. No meni tämä saivarteluksi, mutta eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä. Itse laitan edellisenä viikonloppuna ja sitä mukaa, kun esim. lapset tuovat askartelujaan koulusta ja päiväkodista. Siitä se lähtee.


      • mies40++

        aina kaunista värikästä ja on puhdasta. Hienoa, että Jeesus tuli Vapahtajaksemme.

        On hieno nauttia kauniista keväästä ja kesästä kun on vapaa.

        Ei meillä laiteta noita-akkoja koristeiksi vaan kauniita vanhanaikaisia Weisteen valmistamia tipuja ja rairuohoa jotta sekin todistaa elämästä.


      • mies40++
        koululainen 80-luvulta kirjoitti:

        Minä luin uskontoa aikanaan koulussa, mutta ei siellä silloin opetettu, milloin saa laittaa koristeet. :D Ei tuo asia taida vieläkään kuulua opetussuunnitelmaan. No meni tämä saivarteluksi, mutta eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä. Itse laitan edellisenä viikonloppuna ja sitä mukaa, kun esim. lapset tuovat askartelujaan koulusta ja päiväkodista. Siitä se lähtee.

        koristeita. Pääsiäiskoristeiden ja vapunkin laitto on suomessa vähentynyt. Miksei ihmiset osaa nauttia juhlapyhistä? Miksi kaikki pitää lopettaa?

        Kyllä elämässä tarvitaan piristäviä juhlapyhiä. Ei se elämä saa olla vain kiirettä ja työtä vaan pitäähän sitä perheenkin kanssa osata nauttia.


      • koristeensa
        koululainen 80-luvulta kirjoitti:

        Minä luin uskontoa aikanaan koulussa, mutta ei siellä silloin opetettu, milloin saa laittaa koristeet. :D Ei tuo asia taida vieläkään kuulua opetussuunnitelmaan. No meni tämä saivarteluksi, mutta eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä. Itse laitan edellisenä viikonloppuna ja sitä mukaa, kun esim. lapset tuovat askartelujaan koulusta ja päiväkodista. Siitä se lähtee.

        silloin kun tykkää.Vaikka alkuviikosta ,viikkoa ennen tai ei ollenkaan.Ei sitä tarvitse toisilta kysyä,teet just milloin itsestäsi tuntuu mukavimmalta.Ei kannata olla toisten mielipiteistä riippuvainen tällaisissa asioissa.Itse en koristele muutoin kuin rai-ruohon kylvin maanantaina lautaselle,siihen sitten ruohon noustessa pari tipua.kattauksessa käytän ehkä keltaisia servettejä tai sitten ei mitään erikoista.Menee ne pyhät ilman ylimääräisiä laittamisia.Puhdas koti on kaiken perusta ja olisi hyvä muistaa pääsiäisen sanoma.


    • pääsiäisnoitanainen

      myös oveen koristeen jonka koristelin keväisillä koristeilla höyheniä ja lintuja ja pieniä koristelinnunmunia lasisia siinä roikkumassa pyöreässä punotussa koristeessa
      Tietenkin kiirastorstaina on sitten liinat ja muut koristeet sisäälä laitettava
      raeruohoa on ym pientä
      Mämmi ei kuulu minun pääsiäisen se on todellakin pahaa kaikenlaista muuta hyvää ja kevyttä
      karamellejäkään ei ole kuin pikkulapsille jotka käy
      ja muutama pääsiäissuklaamuna ja voi olla että en niitä taaskaansyö vaan ne saa syödä joka ekana tulee käymään joku lapsenlapsi tai kuka vain vierailulle pääsiäisen jälkeen

      • kummastelin

        Ajattelin jättää höyhenet pois tänä vuona. Oli niin karmaisevaa se elävistä linnuista höyhenten kyniminen. Nämä höyhenet mitä on myyty aikaisemmin ja myydään nyt kaupassa on niiltä ajoilta.


    • Minä vaan

      Kun juhlimme syntymäpäiviä ja sain lahjaksi kukkia. Lisäsin kukkiin aikaisempina vuosina lasten tekemiä pääsiäiskoristeita. Muut pääsiäis koristeet laitamme varmaan viikonloppuna kun olen kotona.

    • Iloinen kevätneiu

      Lapsena pääsiäisen aikaan koristeltiin pajunoksia ja käytiin porukalla virpomassa. Se vasta oli hauskaa! Nyt sain lahjaksi kankaisen koristepääsiäismunan viime kuussa ja se saa olla esillä pääsiäisen yli. Muita koristeita en oo eläessäni käyttänyt.

      En välitä mistä pääsiäinen on lähtöisin. Jos Jeesus meidät kaikki pelasti ikuisiksi ajoiksi niin hienoa. Ei oo vaan lähiaikoina näkynyt pyhimyksiä tai enkeleitä maan päällä, sekopäitä uskonnon varjolla kansankiihottajia vain.

      Nykyaika nykyaikana ja kannattaa ottaa rennosti milloin pystyy. Stressata ehtii ihan liikaa elämän aikana jo muutenkin, ei tarvi enää viljellä paatosta pääsiäisen aikaan. Aurinkoista kevättä kaikille!

    • kukkonen

      En vietä, en laita siis koristeitakaan.

    • ainakin mulle

      siis että pääsiäinen on yks kevään merkeistä,kylvetään ruohot tai ohrat,tulppaania tai narsissia maljakkoon. en ajattele uskonnolliselta kantilta sen enempää.lapset virpoo,syö pääsiäismunia ja karkkeja jne. syödään ehkä juhlavasti tms.pääsiäiskoristeet laitetaan kun kylvetään noi edellä mainitut ruohot.eli viikkoo aiemmin suunnilleen.näin meillä kutakuinkin...

      • mikä lie...

        Aina sama juttu.Pääsiäisenä ahistaa,mikälie sen aiheuttaa?En ole uskonnollisen,ennemminkin tykkään pääsiäiseen liittyvistä iloisista asioista,mutta nekään ei auta tosikovaan alakuloon.Tulevaa pääsiäistä en noteeraa/valmistele mitenkään,jospa huono olo jää tulematta.Luultavasti viimeistään pitkäperjantai puristaa rintaa.Se on pahin vuodenpäivä.


    • laitoin

      Osan tänään ja osan torstaina vasta.
      On lapsia siksi kai näin.

      jos oikein kristillisen kaavan mukaan tekisi niin sunnuntaina kai laitettaisiin!;)

      toisaalta jollain saattaa olla vielä joulukoristeetki!
      hyvää pääsiästä sullekin!

    • noita-äiti

      Meillä laitettiin kaikki pääsiäiskoristeet ja pöytäliinat ja tulppaanit/narsissit lauantai-iltana, jotta ne oli valmiina, kun aamulla lähdimme isovanhempia virpomaan.

      Etupihalla oli koristeltuja pajunoksia, jotka houkuttelivat paikalle reilu kymmenen pikku virpojaa. Kaikille riitti suklaamunia. Kello on vasta puoli kaksi tulossa, eli vielä odotellaan lisää trulleja.

      Ensi viikonlopuksi, kun on luvattu lämmintä laitan uloskin tete a tetet.

    • ei kiire

      Ei vielä kiirettä kun naapurilla on vielä joulu valot, kynttelikkö ulkovaloja ja tuikkuja.

    • Jiippis

      Enpä laita ollenkaan. Pieniä suklaamunia ollaan kateltu kipossa ja syöty jo pitkin viikkoa, ne varmaan ovat meillä myös ne koristeet.

      Mut milloin jaksais ottaa jouluvalot pois parvekkeen ritilästä?

      • palmusunnuntaiksi

        Tein lapsenlapseni kanssa pääsiäisoksia ja -koristeita jo palmusunnuntaiksi. Valmistelimme jopa pääsiäiskortteja ihanista Tiimarin materiaaleista ja lähetämme niitä rakkaille pääsiäistervehdyksinä.
        Pieniä virpojia kävi ovellamme loruilemassa ja he saivat kaikki suklaanamut koreihinsa. Koti on jo koristettu valmiiksi viikkoa ennen pitkiä pääsiäispyhiä. Lähinnä keltaiset kynttilät ja servetit, kukkia ja rairuohoa koristettu keltaisilla tipuilla jne. Meillä on tapana kokoontua aikuisten lasteni kanssa yhdessä syömään jonakin pääsiäispäivistä. Jokainen aikuinen ja lapsi saa Mignon-munan lahjaksi. - Muuten emme niin uskonnoista piittaa, mutta mielellään katson pääsiäisyön 'kirkonmenon' ortodoksisesta kirkosta. - Pääsiäinen on rauhallista levon ja ulkoilun aikaa yksin tai yhdessä rakkaiden kanssa.


      • panin
        palmusunnuntaiksi kirjoitti:

        Tein lapsenlapseni kanssa pääsiäisoksia ja -koristeita jo palmusunnuntaiksi. Valmistelimme jopa pääsiäiskortteja ihanista Tiimarin materiaaleista ja lähetämme niitä rakkaille pääsiäistervehdyksinä.
        Pieniä virpojia kävi ovellamme loruilemassa ja he saivat kaikki suklaanamut koreihinsa. Koti on jo koristettu valmiiksi viikkoa ennen pitkiä pääsiäispyhiä. Lähinnä keltaiset kynttilät ja servetit, kukkia ja rairuohoa koristettu keltaisilla tipuilla jne. Meillä on tapana kokoontua aikuisten lasteni kanssa yhdessä syömään jonakin pääsiäispäivistä. Jokainen aikuinen ja lapsi saa Mignon-munan lahjaksi. - Muuten emme niin uskonnoista piittaa, mutta mielellään katson pääsiäisyön 'kirkonmenon' ortodoksisesta kirkosta. - Pääsiäinen on rauhallista levon ja ulkoilun aikaa yksin tai yhdessä rakkaiden kanssa.

        koristeet esille. pääsiäisvalot ikkunoihin ja parvekkeelle. kannoin palmun sisälle ja koristeet palmuun..vielä pitäs tähti löytää palmun latvaan. värjäsin pari seinaa keltaseks ja piirtelin tipuja sinne tänne seiniin...laittialle olen istuttanut jo joitakin viikko sitten ruohon kasvamaan ja kovasti jo kasvaakin..pitäs käydä hakee ruohonleikkuri tallista ja ajaltaa vähän niin on sitte pääsiiseks siistin näkönen..toivotaan vaan ettei naapurit häiriinny. ja huomenna pitäs tulla aasin, jonka tilasin..rakennettiin toho partsille sille karsina,,toivottavasti ei oo aasi korkeenpaikan kammoinen, kun kolmannessa kerroksessa asutaan. kaikkki ruuta on jo valmiiks ostettu jääkaappiin, lammas marinaarisssa..perjantaina sit paisto..pashaa tehdään ja piirakat pitäs paistaa. tunnelma on katossa, josko vielä kävis ostaa jotain miestä väkempää, mutta ei liikaa..kohtuudella. iloista pääsiiistä teille kaikille.


    • tipun kanssa

      ei ollut kyllä tarkoitus mutta kävi näin

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe