Rippikoulu

Jonttu1991

Te, jotka olette rippikoulu iässä, niin teillä voi olla eräänlaiset ennakkoluulo siitä, millaista riparilla on. On totta, että teillä menee vapaa-aikaa kesälomalla siihen, taikka olette käyneet nytten hiihtolomalla sen. Kuitenkin tulette viimeistään sen jälkeen huomaamaan kun olette käyneet riparin, että kuinka mahtaaa siellä on.

Itse kavereiden kanssa suhtauduttiin ripariin melko negatiivisesti kun se kesälomalla oli. Vitutti suoraan sanottuna, että heinäkuun puolesta välistä menee reilu viikko siihen "paskaan". Toisin kuitenkin kävi. Ripari oikeasti tulee olemaan yksi parhaimmista muistoistasi. Sitä ei voi verrata muihin pippaloihin / tapahtumiin. Se on tietyllä tavalla omalaatuinen kokemus ja siihen on syy, yhdessäolo.

Ripari ei ole verrattavissa uskonnonopetukseen, vaan siellä on paljon yhdessäoloa. Se päälle 3 tuntia päivässä oKristinuskoon liittyvästä opetuksesta ei ole mikään este mennä sinne, sillä ainakin meillä "opettajat" olivat todella mukavia ja osasivat kertoa asian elämänkokemuksen kautta.

Antakaa mahdollisuus toisille vapaus uskoa mihin lystää ilman, että siitä tehdään hirveä ongelma. Nykyään eletään muutenkin niin korruptoitunutta aikaa, niin antakaa tämä uskon asia olla. Jos ei ihteä miellytä, niin ei sitä tartte toista alkaa käännyttää Kristinuskoa vastaan.

17

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on........

Kuka on kristinusko vastaan?

Vai onko kiellettyä seurata Jumalaa ja Jeesusta?
      Kristinusko seuraa saataanaa jumalana. Todisti sen jo siinä vaiheessa kun Jeesuksen seuraajat tappo Paavalin tuella!

Eli jos joku on kristinuskon jumalaa, herra saatanaa vastaan niin kai sekin on lailla suojattua uskonvapautta!

• Se, että onko se elämän paras vai pahin muisto riippuu minusta monesta tekijästä.

• Jonttu1991

Mutta jos asenne on erittäin pessimistinen ja negatiivinen, niin ei muistotkaan tule olemaan hyviä. Voisin väittää, että huomattavasti suurinosa rippikoululaisista, jotka sen on käynyt siis, pitivät siitä todella paljon.

Pahoittelut sekavasta selityksestä.

• ....helvettiä...
        Jonttu1991 kirjoitti:

Mutta jos asenne on erittäin pessimistinen ja negatiivinen, niin ei muistotkaan tule olemaan hyviä. Voisin väittää, että huomattavasti suurinosa rippikoululaisista, jotka sen on käynyt siis, pitivät siitä todella paljon.

Ku mä olin riparilla, niin sinne oli jostakin syystä ajautunut tyyppi, joka ei uskonut jumalaan, mutta jonka vanhemmat oli pakottanut sinne. Siis se mulkero joka ikinen kerta ku oli puhe jeesuksesta, raamatusta, jumalasta yms. niin se sano sellasella vitun mikkihiiri-äänellä: -"paskaa". Se oli oikeasti vituttavaa. Kerran käskin sen lopetta se, niin se alko vikisemään tyyliin: -"Oo ite hiljaa vitun hihhuli, mä olen ateisti, mä olen sua parempi". Ja ajattelin, että jonakin kauniina päivänä joskus tulevaisuudessa, jos nään sen kävelemässä yksin kadulla, niin raahaan sen väkisin jollekkin syrjäkujalle ja lätkin siltä naaman mustaksi...

• hgfghj
        ....helvettiä... kirjoitti:

Ku mä olin riparilla, niin sinne oli jostakin syystä ajautunut tyyppi, joka ei uskonut jumalaan, mutta jonka vanhemmat oli pakottanut sinne. Siis se mulkero joka ikinen kerta ku oli puhe jeesuksesta, raamatusta, jumalasta yms. niin se sano sellasella vitun mikkihiiri-äänellä: -"paskaa". Se oli oikeasti vituttavaa. Kerran käskin sen lopetta se, niin se alko vikisemään tyyliin: -"Oo ite hiljaa vitun hihhuli, mä olen ateisti, mä olen sua parempi". Ja ajattelin, että jonakin kauniina päivänä joskus tulevaisuudessa, jos nään sen kävelemässä yksin kadulla, niin raahaan sen väkisin jollekkin syrjäkujalle ja lätkin siltä naaman mustaksi...

Ei lähdetä hakkaamisen tielle.

• Jonttu1991

mutta on reagointisi ymmärrettävää. En itsekkään olisi katsonut sormien läpi, jos joku olisi puhunut samaan tyyliin.

Mutta pitää muistaa, että tämmöiset ovat aika harvoja tapauksia. Ei ole oikein syyllistää kaikkia ateisteja, jos heistä murto-osa on tuollaisia. Onhan meitä Kristittyjäkin, jotka ovat eräällä tavalla kieroutuneet. Pitäisi vaan ymmärtää toisten käytös ja suhtautuminen.

Uskonto on uskonto ja siihen uskotaan jos on tahtoakseen. Joillakin ihmisillä on vääristynyt käsitys todellisuudesta eivätkä ole ihan perillä elämän arvoista.

• ins_verderben

ku kaikenmaailman vituttavat vanhemmat pakottaa jollekin riparille... -.-

• Jonttu1991
        ins_verderben kirjoitti:

ku kaikenmaailman vituttavat vanhemmat pakottaa jollekin riparille... -.-

Mistä johtuu noin negatiivinen suhtautuminen Kristinuskoon?

• ins_verderben
        Jonttu1991 kirjoitti:

Mistä johtuu noin negatiivinen suhtautuminen Kristinuskoon?

lapsille, joille kaikki, mitä vanhemmat sanoo, on täysin totta. Siitä, että kirkon sanomaa tuputetaan kaikkialle. Siitä, että kaikenmaailman hihut eivät edes ymmärrä mitä "ei ilmaisjakelua, kiitos" tarkottaa, ei edes jos siinä lapussa lukee "koskee myös uskonnollisia jakeluita". Siitä, että hihuijen opetuksissa on paljon vikaa. Siitä, että koko toinen puoli sukua vihaa mua ateismini takia.

• Jonttu1991
        ins_verderben kirjoitti:

lapsille, joille kaikki, mitä vanhemmat sanoo, on täysin totta. Siitä, että kirkon sanomaa tuputetaan kaikkialle. Siitä, että kaikenmaailman hihut eivät edes ymmärrä mitä "ei ilmaisjakelua, kiitos" tarkottaa, ei edes jos siinä lapussa lukee "koskee myös uskonnollisia jakeluita". Siitä, että hihuijen opetuksissa on paljon vikaa. Siitä, että koko toinen puoli sukua vihaa mua ateismini takia.

mutta jos samalla tavalla käyttäydyt jossain hengellisissä / uskonnollisissa tilaisuuksissa, kuin täällä niin en yhtään ihmettele.

• ins_verderben
        Jonttu1991 kirjoitti:

mutta jos samalla tavalla käyttäydyt jossain hengellisissä / uskonnollisissa tilaisuuksissa, kuin täällä niin en yhtään ihmettele.

Täh? Voi että sua raukkaa... Mä poysyn kaukana kirkosta ja sen opeista ja latailen kirjoja ateismista sillä aikaa ku muut pohtii raamattua.

• Jonttu1991 kirjoitti:

Itse lähdin sinne aika pessimistisenä ja maallisin perustein, en uskonnon takia, vaan riparista saatavien lahjojen. Tiesin ettei siellä olisi ystäviäni, (minulla on vähän ystäviä ja kavereita, he eivät ole ateisteja, mutta kaksi on minua vanhempia, muutama muu nuorempia, yksi asuu muualla ja ainoa samanikäinen ystäväni on Jehovan todistaja) joten suhtaudun "otetaan-päivä-kerrallaan"-asenteella. Sain onneksi kivat kämppäkaverit, joihin tutustuin mutta yksinäinen olin. Kaipasin oppitunteja ja yleensäkin toimintaa ettei olisi tarvinnut olla yksin.

Tiedän että suurin osa pitää rippikoulusta, itselleni se oli mukava vain opetuksen perusteella (ei minusta silti mitään himouskovaista ole tullut). Itselleni se oli vain... no viikko keskellä ei mitään ilman ystäviä. Rippikoulu oli kuitenkin sivistävä kokemus. Ehtoollisella oli kiva käydä :) Konfirmaation jälkeenkin.

• hitonhauskaa

Hiton hauskaa oli

• Riparilla oli iha vitusta. Kyl sä sen itekki tiedät mut et haluu myöntää. Vitusta vitusta vitusta.

• meliini

"Riparilla oli iha vitusta" = Ripari oli ihan vitusta Vittu vittu vittu vittu vittu... On se vaan niin COOL sana, vai mitä?

• meliini kirjoitti:

"Riparilla oli iha vitusta" = Ripari oli ihan vitusta Vittu vittu vittu vittu vittu... On se vaan niin COOL sana, vai mitä?

Majakkalla oli iha vitusta = Majakka oli ihan vitusta. Tämä väite ei päde, sillä majakalla voi olla vitusta ilman, että majakka on vitusta. Riparilla on iha vitusta, koska ripari on ihan vitusta. Niin oon mäki. Oon mä tehny vähä tarkempaaki analyysiä jos se helpottaa sun oloa. Leijun taas täl aiheel. Sori pojat ja tytöt. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=106&conference=1500000000000060&posting=22000000038516399

• rgrggr

Itseänikin vitutti ja kaikkia kavereitä, mutta se on parasta mitä itselleni tapahtui. Vieläkin muistellaan ja repeillään kavereiden kanssa, kun muistellaan niitä tapahtumia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2096
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2002
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1409
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1403
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      455
      1248
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      986
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      759
    Aihe