Tapani on todella hyvä ja lahjakas laulaja. Arvostan paljon hänen ammattitaitoaan laulajana ja estraditaiteilijana. Hänessä yhdistyy ääni,tulkinta ja karisma, sekä myös mielenkiintoinen, rohkea ja ristiriitainen persoona.
Pitkälle uralle mahtuu monenmoista tapahtumaa, kommellustakin. Kuten sanotaan: rapatessa roiskuu.
En halua tästä mitään negatiivishenkistä mollausketjua vaan haluaisin lukea jotain värikkäitä ja hauskojakin sattumuksia tempperamenttisen taiteilijan uran varrelta.
Tapsan kootut somppailut
14
1957
Vastaukset
- njaanjaa
Tapsan bändin muusikoilla olis varmaan kerrottavan hauskoja ja vähemmänkin hauskoja juttuja keikoilta.
- tempauksia
Yhdellä keikalla Tapsa saapui yleisön eteen ja rupesikin soittamaan argentiinalaisia tangoja, vaimitänenyoli?, c-kassulta sen sijaan, että olisi laulanut itse. Orkesterikin oli hölmistynyt. Heh heh xD Olin itse keikalla.
Toisella keikalla Tapsa rupesi laulamaan ihan eri sävelkorkeudelta ja kohdasta kuin mitä orkesteri soitti. Sitten haukkui yleisönsä edessä orkesterin tämän takia. Mutta kohta olikin Tapsan mielestä kymysys vain hauskanpidosta kun orkesteri sillä tavalla improvisoi. Tapsa ei käyttänyt näitä sanoja, en tarkkaan muista mitä sanoja käytti, mutta äkkiä olikin orkesterin kömmähdys niiiiiin hauska Tapsan mielestä. Vaikka kyse oli siis Tapsan omasta kömmähdyksestä. Heh heh kuinka kivaa xD
Yhdellä keikalla, jonne oli erityisesti kutsuttu lapset äiteineen äitienpäivää juhlistamaan, Tapsa heitti että "kakarat hiljaa!". Hah haa kuinka lystikästä!
Eräällä keikalla Tapsa keskeytti laulantansa kesken biisin, käski valomiehen suunnata valokeilan yhteen yleisön pöytäseurueeseen, minkä jälkeen julisti korostetun kovaäänisesti:"Älkää häiritkö korkeatasoisen artistin esiintymistä!". Kyseinen pöytäseurue oli jutellut Tapsan laulannan aikana. Ketään muuta ei jutustelu häirinnyt yhtään. Tän konsertin jälkeen konsertti- tai keikkapaikan omistaja meni Tapsalle sanomaan:"Sinua me emme tarvitse enää, mutta yleisöä tarvitsemme!". Hoh hoh hoo kuinka hubaa! Ha haa ja muita riemunilmaisuja!
Yksi musikantti, joka on montaa eturivin artistia säestänyt, tokaisi Kansan olevan niin omaa luokkaansa "hauskuudessa", ettei enää koskaan suostu tätä säestämään. Yksi keikka riitti. Sen aikana Kansa jutteli orkesterista niin "hauskoja" yleisölle, että oksat poijes.
Näitä "hauskuuksiahan" piisaisi vaikka ajan hämäriin.
Joku muu jatkakoon.
Kolmea näistä episodeista olen ihan itte ollut todistamassa.- OK.
Sinä se olit kerännyt tuohon vaan negatiivis-sävytteiset tempauksia, mutta niitä positiivisia on vielä monin verroin enemmän. En niitä ala tähän nyt kirjoittamaan, koska silloin taas Tapsan inhoajat alkavat täällä vaahtoamaan hurmosfaneista.
- Lorujaje
-Yhdelllä keikalla kun oli kauhean kuuma, niin Tapsa meni vuoronperään vilvoittelemaan jokaista bändinsä soittajaa, niin että pyöritti pyyhettä jokaisen edessä niinkuin tuulettimen propellinta . Muusikot oli tyytyväisen näköisiä, kun viileä ilmavista vilvoitti heitä :)
- Eräällä keikalla kun eräs naienen pyysi T-paitaan rinanan kohdalle Tapsalta nimmarin, niin Tapsa sitten keskityynestisitä siihen kirjoitti ja epähuomiossa otti toisella kädellä tukea niin , se käsi osui suoraan siihen naisen toisen tissin päälle. Äkkiä Tapsa vetäisi kätensä siitä pois, ihan kun olisi sen polttanut ja aika söpösti punastui samalla.
- Eräällä keikalla Tapsalal oli tuuraamaassa bändissään ihan uusi rumpali. Tapsa kertoi ,että rumpali on tullut hyvin lyhyellä varoitusajalla tuuraamaan, joten katsotaan miten hän selviää keikasta. Keikan lopussa Tapsa kehui rumpalia ,että tämä selvisi keikasta erittäin hienosti. "Ei ollut kertaakaan komppi hukassa, toisin kuin solistilla oli", Tapsa totesi.
- Yhdessä konsertissa kun joku yleisöstä sai kesken biisin kauhean yskänpuuskan, josta ei meinannut tulla loppua. Tapsa veti sitten lopulta biisin poikki ja totesi tyynesti : " Yskitään kaikki yhdessä." - Jivejalka.
Njaa... mahtaako nuo olla ihan tottakaan... ? Ei minulla ainakaan ole ollut mitään valitettavaa ( erästä ihan yksittäistä tapausta lukuunottamatta)Tapsan käytöksestä niissä USEISSA konserteissa ja keikoilla, joissa olen tähänmennessä ollut.
- Siveydensipuliko?
Yhdellä keikalla Tapsa joi lasista vettä ja pruittasi sen sitten suustaan lattialle. Lapsellista ja ällöttävää !
No en mä kyllä mitään ihmeempiä tempauksia ole Tapsan nähnyt tekevän lavalla. Lähinnä sellaista hauskaa huulenheittoa välispiikeissä ja hassuttelua, mitä yleisön viihdyttämiseen kuuluu ( joskus on sitten saattanut olla jotain bändin ojentamista lavalla, mutta harvemmin kuitenkin ).
Vapaa-ajalla niitä kommelluksia sitten varmaan enemmän sattuu itse kullekkin.
Jotenkin huvittava ja hellyyttävä oli se , kun Nina blogissaan kirjoitti taannoin,että kun heidän kääpiö-luppakorvakaninsa Puppe kuoli, niin Tapsa oli ollut siitä murheissaan ja jonkun ajan päästä oli löytänyt vielä Pupen papanoita terassilta. Tapsa oli soittanut Ninalle (joka oli Madeleinen luona Tukholmassa) ja kysynyt, että pitäisikö ne jätää siihen terassille ikäänkuin muistoksi Pupesta.- Tulitikku, tulitikku...
Legendaarisin Tapsukan tempauksista lienee kuitenkin maankuulu siskokullan saunan poltto...
Paloon johtaneista syistä käytiin paljon mielenkiintoisia ja antoisia keskusteluja edesmenneellä Jippii-keskustelupalstalla, mikä oli muuten hyvin informatiivinen palsta. Siellä selvisi mm Tapsukan, pörräävien banaaanikärpästen, karvojenpoiston ja siskon saunapalon syy-yhteys...- ***************
Karvojen poistoon on kyllä huomattavasti miellyttävämpiä, turvallisempia ja kivuttomanpiakin keinoja kuin niiden poistaminen polttamalla.
- pyromaani
Mitäs jos kysyisit siltä siskokullalta, mitä oikeasti tapahtui, niin voisit sitten kertoa meille kaikille, mikä on totuus. Ei sun sen jälkeen tarvitsisi aina kerran puolessa vuodessa palata tänne vihjailemaan!
- joku vaan
Tämä nyt ei ole mikään varsinainen tempaus, mutta siitä on nyt n. pari vuotta aikaa kun olin Tapanin joulukonsertissa Hämeenlinnan Verkatehtaan konserttisalissa. Heti konsertin alussa kesken yhden laulun näin yhden hieman vanhemman naisen lähtevän ovea kohti, mutta juuri kun hän oli päässyt siihen ovelle niin hän tuupertui siihen.
Siihen meni heti kolme ihmistä auttamaan, joten Tapsa ei keskeyttänyt lauluaan hän huomasi sen tapauksen kyllä lavalta koska katseli kokoajan sinne ovelle päin. Minusta oli oikein tehty se että Tapsa ei keskeyttänyt laulua, sillä se olisi vaan turhaan aiheuttanut huomiota. Naistahan oli nyt jo auttamassa siinä muutamia ihmisiä, joten ei siinä enempää uteliaita olisi kaivattukkaan. Nyt kaikki ei edes huomannut että mitään tapahtui, kun he keskittyivät vaan niin kuuntelemaan laulua.
Biisin jälkeen Tapsa kysyi ,että " Onko siellä kaikki kunnossa? " ja siellä auttamassa olevat ihmiset vastasivat ettei ole hätää.
Ennen konsertin alkua jouduttiin jonottomaan ahtaassa ja kuumassa aulassa, joten varmaan se vaikutti siihen , että sitä vanhempaa naista alkoi heikottamaan. - penlujir
Tapsa on paitsi musiikillisesti lahjakas, niin hänellä on myös sana hallussa. Harvemmin jää sanattomaksi missään tilanteessa.
Viime kesänä yhdellä keikalla kun Tapsa esitteli illan päätteeksi bändinsä, niin joku mies pelleili ja huusi, että :" Mutta kuka se on joka laulaa ? "
Tapsa vastasi nauraen ,että :" Jaa-a...Kukahan mahtais olla ? Sitä en tiedä. Olen itsekkin miettinyt sitä kohta 60 vuotta."
Yhdessä konsertissa joku nainen vilkuili kelloaan ensimmäisen puoliajan aikana ja Tapsa siihen, että :" Puolet ohjelmistosta on vielä laulamatta, mutta ne voidaan jättää pois jos sulla on jo kiire kotiin koisaamaan ."
Sitten kun alkoi 20 minuutin väliaika, niin Tapsa sanoi, että :" No niin, menkääs nyt laskemaan niitä minuutteja tuonne ja ottakaa kunnolla kuppia. " - Romanza_
Minä nyt en oikein tiedä , että mitä "somppailulla" tarkoitetaan, mutta muutama vuosi sitten aloin käymään Tapsan keikoilla.
Oliskohan ollut kolmas kerta kun Tapsan keikalla olin ,kun hän huomasi minut sieltä lavalta hymyili, vilkutti ja iski silmää. Se ilahdutti minua todella paljon ( hetkeksi tosin häkellyinkin), sillä koskaan aikaisemmin kukaan artisti ei ole minua huomioinut mitenkään vaikka olen muutamien muidenkin tunnettujen laulajien keikoilla käynyt monastikkin.
Tapsa kyllä tuntui minut muistavan. Pyysin muutama vuosi sitten ensimmäisellä keikalla Tapsalta nimmarin ja nyt viime kesänä pyysin toistamiseen häneltä nimmarin. Tapsa kysyi ,että mikä minulta nimeäni ja minä kerroin sen hänelle. Tapani siihen että :" Kasvomuistini on erinomainen, mutta nimimuisti pätkii ".
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242463
- 951546
- 1201314
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa271030Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa256883- 52882
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo21881MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209860- 34795