Yhtiömuotoisen Taksin osto

Jii

Mistäköhän noita yhtiömuotoisia takseja voisi kysellä, onko niitä usein myytävänä, hintoja, käytäntöjä?? Auttakaa miestä mäessä...

17

1579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todellakaan ei ole jelppoa, hesari ja taksarien oma lehti on yleensä täynnä ilmoituksia joissa halutaan ostaa moinen yhtiö.
      Eli haluttuja ovat!
      Hinta riippuu pitkälle siitä tuleeko auto mukaan vai ei. Olen kuullut 40-70 tuhatta niistä vähintään pyydettävän.
      Ehkä fiksuinta olisi nimenomaan laittaa ilmoitus sen alueen taksarien omaan lehteen... Saattaahan olla että tärppää.

• päin

olisit ostamassa? Aika olennainen tieto..

• .admjgptw

onk tän tyyppisiä taksilupia muualla ku helsingissä?

• Jii

Helsingistä olisin ostamassa.. =)

• niitä
        Jii kirjoitti:

Helsingistä olisin ostamassa.. =)

muuallakin kuin Helsingissä, mut ei kauheen paljon. Vois kuvitella et muutaman kymppitonnin ku tarjoo, ni saa yhtiön ostettua. Sadallatuhannella jo ihan varmaan. Vuos pari sitten 80000e oli hinta jota "kesto-ostajat" tarjos yhtiöstä, siis käytännössä lupa ja joku vanha purkki autona. Saahan sen kuoletettua jossain 5-10 vuodessa mut samassa ajassa saa jo ajokokemusta sen verran et saa luvan lääninhallituksestakin. Olik sen hinta jotain 300e?

• niin hullu ole

että menis oikein maksamaan muutaman satasen luvasta enempää, kuin leimaverot.

Mikä ihmeen hinku on tuhlata rahojaan johonkin lääväseen taksiyhtiöön ja maksaa luvasta, loppuunajetusta penkeille kustusta, paskannetusta ja yjötystä autosta yhtään enempää mitä se lupa läänistä saatuna maksaa?

Sama meno oli edellisen laman alla. Hullut maksoivat jopa miljoona mummoa näistä yhtöistä ja konkka tuli ja oli myytävä yhtiö pois pilkkahintaan ja jäljelle jäi edelleen velka. Kovanen ne varmaan haali kielipitkällä itselleen jo silloin ja halvalla.

• jotka olettavat

että taksihomma on Amerikkaa,näinhän ne asikkaatkin sanoo että kyllä taksit tienaa ikäänkuin kaikki on pelkkää tuloa vaan,eikä tarvitse muuta tehdä kun ajaa vaan,eihän se mitäään työtä ole.Sp.

• Sepi

tai ei ainakaan mihin hintaan tahansa. Tuotot on oikeastikin niin pienet että muutama kymmenen tuhatta pelkästä luvasta tuntuu jo siltä että taloudelliset ongelmat on lähes varma asia, varsinkin jos velaksi meinasit ostaa. Pelkästään mersu hintaluokan auto uudella autoilijalla tuntuu jo taloudelliselta katasrofilta, saati sitten että siinä on selässä vielä 40-80 tonnia velkaa pelkästä luvasta. Järjetöntä, niin järjetöntä.

• Jii

Sepi Autoilija itse?

• ---------------
        Jii kirjoitti:

Sepi Autoilija itse?

Olen autoillut lähes 30 vuotta. Luvat sain anomalla, ostamalla en ole edes harkinnut. Taksilla elää, vaan mitään rikkauksia et saa!!!

Suosittelen, ÄLÄ OSTA!!!! Vähemmällä työllä pärjäät paremmin, kun kouluttaudut johonkin ammattiin, se on varma.

Tällä hetkellä pukkaa taantuma päälle ja taksissa on todella hiljaista. Moni autoilija tulee tekemään konkurssin vuoden-parin sisään.

Eläkeikä on pian täynnä ja luvat lähtee samalla päivämäärällä!

• Ei kannata ostaa tai ainakin kannattaa harkita erittäin pitkään ja hartaasti!
        Tulot pk-seudulla lienee 7-16 tuhatta per auto (riippuen siitä onko 1 vai 2 kuljettajaa), palkkakustannukset on n. 50% (ellet aja itse),
        siihen vielä vakuutukset ja kaikki muu. Hyvä jos pari tonnia jää yhtiölle (hyvässä tapauksessa),
        lyhennä siitä sitten pääomakustannuksia...

• Sepi
        Jii kirjoitti:

Sepi Autoilija itse?

Olen autoilija, siksi tiedänkin että luvan osto on järjetön veto.
        Se joka löytää ostajan OY muotoiselle taksiyhtiölle hieroo karvaisia käsiään kun on löytänyt hyväuskoisen hölmön joka haluaa päästä rahoistaan eroon.

• Jii
        --------------- kirjoitti:

Olen autoillut lähes 30 vuotta. Luvat sain anomalla, ostamalla en ole edes harkinnut. Taksilla elää, vaan mitään rikkauksia et saa!!!

Suosittelen, ÄLÄ OSTA!!!! Vähemmällä työllä pärjäät paremmin, kun kouluttaudut johonkin ammattiin, se on varma.

Tällä hetkellä pukkaa taantuma päälle ja taksissa on todella hiljaista. Moni autoilija tulee tekemään konkurssin vuoden-parin sisään.

Eläkeikä on pian täynnä ja luvat lähtee samalla päivämäärällä!

...sovitaan molempia tyydyttävä hinta!!!

• yhtiötaksin
        Sepi kirjoitti:

Olen autoilija, siksi tiedänkin että luvan osto on järjetön veto.
        Se joka löytää ostajan OY muotoiselle taksiyhtiölle hieroo karvaisia käsiään kun on löytänyt hyväuskoisen hölmön joka haluaa päästä rahoistaan eroon.

pääosakas. Mikä estää myymisen, auto ja liikennelupa on yhtiön.

• EI OLE
        Jii kirjoitti:

...sovitaan molempia tyydyttävä hinta!!!

Myytävissä! Henkilökohtaista lupaa ei voi myydä! Etkö tiennyt?

• ...................
        yhtiötaksin kirjoitti:

pääosakas. Mikä estää myymisen, auto ja liikennelupa on yhtiön.

laki sen estää hetkenpäästä. Niin ja jos oikeesti olisit osakas kyseisen alan yrityksessä tasan tarkkaan kyllä tietäisit sen:) eli provoilu pyllyyn tässäkin tapauksessa:)

• Jii
        EI OLE kirjoitti:

Myytävissä! Henkilökohtaista lupaa ei voi myydä! Etkö tiennyt?

En vain ajatellut loppuun asti, sori...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      148
      6731
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      35
      3698
    3. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      305
      3220
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      71
      2832
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      5
      2282
    6. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      21
      1863
    7. Liikaa vauhtia

Nuorukainen 17v. on ajanut 114 km/h 60 km:n alueella Nesteen kohdalla ja onneksi poliisi oli paikalla ja hurjastelu lopp
      Suomussalmi
      46
      1711
    8. 15
      1646
    9. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      5
      1624
    10. Kokoomuksen ja perussuomalaisten kannattaisi yhdistyä

Näin saataisiin yksi yli 30 prosentin puolue, jolla olisi riittävästi voimaa jatkaa tarpeellisten rakennemuutosten läpi
      Maailman menoa
      8
      1388
    Aihe