Mistäköhän noita yhtiömuotoisia takseja voisi kysellä, onko niitä usein myytävänä, hintoja, käytäntöjä?? Auttakaa miestä mäessä...
Yhtiömuotoisen Taksin osto
17
1554
Vastaukset
Todellakaan ei ole jelppoa, hesari ja taksarien oma lehti on yleensä täynnä ilmoituksia joissa halutaan ostaa moinen yhtiö.
Eli haluttuja ovat!
Hinta riippuu pitkälle siitä tuleeko auto mukaan vai ei. Olen kuullut 40-70 tuhatta niistä vähintään pyydettävän.
Ehkä fiksuinta olisi nimenomaan laittaa ilmoitus sen alueen taksarien omaan lehteen... Saattaahan olla että tärppää.- päin
olisit ostamassa? Aika olennainen tieto..
- .admjgptw
onk tän tyyppisiä taksilupia muualla ku helsingissä?
- Jii
Helsingistä olisin ostamassa.. =)
- niitä
Jii kirjoitti:
Helsingistä olisin ostamassa.. =)
muuallakin kuin Helsingissä, mut ei kauheen paljon. Vois kuvitella et muutaman kymppitonnin ku tarjoo, ni saa yhtiön ostettua. Sadallatuhannella jo ihan varmaan. Vuos pari sitten 80000e oli hinta jota "kesto-ostajat" tarjos yhtiöstä, siis käytännössä lupa ja joku vanha purkki autona. Saahan sen kuoletettua jossain 5-10 vuodessa mut samassa ajassa saa jo ajokokemusta sen verran et saa luvan lääninhallituksestakin. Olik sen hinta jotain 300e?
- niin hullu ole
että menis oikein maksamaan muutaman satasen luvasta enempää, kuin leimaverot.
Mikä ihmeen hinku on tuhlata rahojaan johonkin lääväseen taksiyhtiöön ja maksaa luvasta, loppuunajetusta penkeille kustusta, paskannetusta ja yjötystä autosta yhtään enempää mitä se lupa läänistä saatuna maksaa?
Sama meno oli edellisen laman alla. Hullut maksoivat jopa miljoona mummoa näistä yhtöistä ja konkka tuli ja oli myytävä yhtiö pois pilkkahintaan ja jäljelle jäi edelleen velka. Kovanen ne varmaan haali kielipitkällä itselleen jo silloin ja halvalla.- jotka olettavat
että taksihomma on Amerikkaa,näinhän ne asikkaatkin sanoo että kyllä taksit tienaa ikäänkuin kaikki on pelkkää tuloa vaan,eikä tarvitse muuta tehdä kun ajaa vaan,eihän se mitäään työtä ole.Sp.
- Sepi
tai ei ainakaan mihin hintaan tahansa. Tuotot on oikeastikin niin pienet että muutama kymmenen tuhatta pelkästä luvasta tuntuu jo siltä että taloudelliset ongelmat on lähes varma asia, varsinkin jos velaksi meinasit ostaa. Pelkästään mersu hintaluokan auto uudella autoilijalla tuntuu jo taloudelliselta katasrofilta, saati sitten että siinä on selässä vielä 40-80 tonnia velkaa pelkästä luvasta. Järjetöntä, niin järjetöntä.
- Jii
Sepi Autoilija itse?
- ---------------
Jii kirjoitti:
Sepi Autoilija itse?
Olen autoillut lähes 30 vuotta. Luvat sain anomalla, ostamalla en ole edes harkinnut. Taksilla elää, vaan mitään rikkauksia et saa!!!
Suosittelen, ÄLÄ OSTA!!!! Vähemmällä työllä pärjäät paremmin, kun kouluttaudut johonkin ammattiin, se on varma.
Tällä hetkellä pukkaa taantuma päälle ja taksissa on todella hiljaista. Moni autoilija tulee tekemään konkurssin vuoden-parin sisään.
Eläkeikä on pian täynnä ja luvat lähtee samalla päivämäärällä! Ei kannata ostaa tai ainakin kannattaa harkita erittäin pitkään ja hartaasti!
Tulot pk-seudulla lienee 7-16 tuhatta per auto (riippuen siitä onko 1 vai 2 kuljettajaa), palkkakustannukset on n. 50% (ellet aja itse),
siihen vielä vakuutukset ja kaikki muu. Hyvä jos pari tonnia jää yhtiölle (hyvässä tapauksessa),
lyhennä siitä sitten pääomakustannuksia...- Sepi
Jii kirjoitti:
Sepi Autoilija itse?
Olen autoilija, siksi tiedänkin että luvan osto on järjetön veto.
Se joka löytää ostajan OY muotoiselle taksiyhtiölle hieroo karvaisia käsiään kun on löytänyt hyväuskoisen hölmön joka haluaa päästä rahoistaan eroon. - Jii
--------------- kirjoitti:
Olen autoillut lähes 30 vuotta. Luvat sain anomalla, ostamalla en ole edes harkinnut. Taksilla elää, vaan mitään rikkauksia et saa!!!
Suosittelen, ÄLÄ OSTA!!!! Vähemmällä työllä pärjäät paremmin, kun kouluttaudut johonkin ammattiin, se on varma.
Tällä hetkellä pukkaa taantuma päälle ja taksissa on todella hiljaista. Moni autoilija tulee tekemään konkurssin vuoden-parin sisään.
Eläkeikä on pian täynnä ja luvat lähtee samalla päivämäärällä!...sovitaan molempia tyydyttävä hinta!!!
- yhtiötaksin
Sepi kirjoitti:
Olen autoilija, siksi tiedänkin että luvan osto on järjetön veto.
Se joka löytää ostajan OY muotoiselle taksiyhtiölle hieroo karvaisia käsiään kun on löytänyt hyväuskoisen hölmön joka haluaa päästä rahoistaan eroon.pääosakas. Mikä estää myymisen, auto ja liikennelupa on yhtiön.
- EI OLE
Jii kirjoitti:
...sovitaan molempia tyydyttävä hinta!!!
Myytävissä! Henkilökohtaista lupaa ei voi myydä! Etkö tiennyt?
- ...................
yhtiötaksin kirjoitti:
pääosakas. Mikä estää myymisen, auto ja liikennelupa on yhtiön.
laki sen estää hetkenpäästä. Niin ja jos oikeesti olisit osakas kyseisen alan yrityksessä tasan tarkkaan kyllä tietäisit sen:) eli provoilu pyllyyn tässäkin tapauksessa:)
- Jii
EI OLE kirjoitti:
Myytävissä! Henkilökohtaista lupaa ei voi myydä! Etkö tiennyt?
En vain ajatellut loppuun asti, sori...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404645Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183721Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4822221Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.881555Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1161524- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel691340- 701323
- 841164