Palstalle kirjoittavat

suomenkieliset ääliöt!!

Tämä on olevinaan ahvenanmaapalsta, mutta kaikki kirjoitukset ovat suomeksi ja vieläpä viimeisen päälle kielirasistisia! Eikö millään mene aivopestyyn kaaliinne, että Ahvenanmaalla on itsehallinto ja sen ainoa kieli on ruotsi.

Aivan yhtä hyvin voisitte mennä Ranskan, Saksan, Italian, Ranskan, Englannin, Tsekin jne. jne. jne. palstoille riehumaan ala-arvoisilla kirjoituksillanne. Aivan samalla tavalla ovat EU:ssa, jopa enemmän kuin Ahvenanmaa, sillä Ahvenanmaain itsehasllinto perustuu kansainvälisiin sopimuksiin, jotka eivät riipu pelkästään EU:sta.

Joten, riehukaa ny vähän aikaa vaikkapa Bosnia-Hertzegoviinassa ja kertokaa sitten kokemuksistanne, oletteko yhtään viisastuneet! Tosin rohkenen epäillä.........Vaikka voissa paistaisi.......

13

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen valtion

      omistukseen se Ahkumaa...miten voi olla ettei Suomen alueella saa puhua suomea.
      Jotenkin mielisairasta....buahh..

      • kuulu, niin

        ei kuulu!! Miten monta kertaa, sinulle aivopesty jästipää, pitää kertoa. Ei kertakaikkiaan kuulu, vaan Ahvenanmaalla on kansainvälisiin sopimuksiin perustuva itsehallinto. Siis vielä kerran, ei kertakaikkiaan kuulu, joten mene muualle itkemään!!


      • rannikon asukas
        kuulu, niin kirjoitti:

        ei kuulu!! Miten monta kertaa, sinulle aivopesty jästipää, pitää kertoa. Ei kertakaikkiaan kuulu, vaan Ahvenanmaalla on kansainvälisiin sopimuksiin perustuva itsehallinto. Siis vielä kerran, ei kertakaikkiaan kuulu, joten mene muualle itkemään!!

        Itsehallinon ymmärrän, mutta miksei annettaisi ahvenamaan hoitaa kaikki asiansa itse, silloin ei meidän veromarkkoja tarvitsisi syytää enää heille... mitenhän paljon sinne muuten annetaan rahaa?

        Turha muuten tulla väittämään, että muutama menestyvä ahvenanmaalaisfirma maksaisi siellä kaikki asukkaiden palvelut.

        Puhukaa siellä saarellanne vaikka siansaksaa puolestani ei voi vähempää kiinnostaa!


      • %¤%&
        rannikon asukas kirjoitti:

        Itsehallinon ymmärrän, mutta miksei annettaisi ahvenamaan hoitaa kaikki asiansa itse, silloin ei meidän veromarkkoja tarvitsisi syytää enää heille... mitenhän paljon sinne muuten annetaan rahaa?

        Turha muuten tulla väittämään, että muutama menestyvä ahvenanmaalaisfirma maksaisi siellä kaikki asukkaiden palvelut.

        Puhukaa siellä saarellanne vaikka siansaksaa puolestani ei voi vähempää kiinnostaa!

        Joo ja jättäkää suomalaisnimisten postilaatikot rauhaan ja suomalaisrekisterissä saarelle eksyneet autot naarmuttamatta!


      • %¤%& kirjoitti:

        Joo ja jättäkää suomalaisnimisten postilaatikot rauhaan ja suomalaisrekisterissä saarelle eksyneet autot naarmuttamatta!

        Tuo postilaatikkojuttu on jonkinlainen kaupunkilegenda. Ensinnäkin monella täysin ruotsinkielisellä on suomenkielinen sukunimi, joten sen perusteella ei voi mitään päätellä, toisekseen kun täällä valitettavasti todellakin on postilaatikoita rikottu, niin kyllä siinä on menneet niin ruotsalaisnimisten postilaatikot ihan yhtä hyvin. Autoja en ole kuullut naarmutetun, en sen paremmin Suomen, Ruotsin kuin Ahvenanmaan rekisterissa olevia.


      • Jalmari den suuri
        kuulu, niin kirjoitti:

        ei kuulu!! Miten monta kertaa, sinulle aivopesty jästipää, pitää kertoa. Ei kertakaikkiaan kuulu, vaan Ahvenanmaalla on kansainvälisiin sopimuksiin perustuva itsehallinto. Siis vielä kerran, ei kertakaikkiaan kuulu, joten mene muualle itkemään!!

        Luehan tämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahvenanmaan_maakunta


      • tunnu ymmärtävän!!
        rannikon asukas kirjoitti:

        Itsehallinon ymmärrän, mutta miksei annettaisi ahvenamaan hoitaa kaikki asiansa itse, silloin ei meidän veromarkkoja tarvitsisi syytää enää heille... mitenhän paljon sinne muuten annetaan rahaa?

        Turha muuten tulla väittämään, että muutama menestyvä ahvenanmaalaisfirma maksaisi siellä kaikki asukkaiden palvelut.

        Puhukaa siellä saarellanne vaikka siansaksaa puolestani ei voi vähempää kiinnostaa!

        Paljon tyhmyyttä olen joutunut elämässäni kohtaamaan, olen jo yli viisikymppinen!! Mutta kerro nyt ihmeessä, ehdotukseni mukaisesti, miten niiden Bosnia-Hertzegovinalaisten tulisi menetellä, tässä yhteisessä EU:ssa, kun kerran Ahvenanmaalaiset eivät ymmäärrä, sinun mielestäsi omaa tyhmyyttään. Maailma odottaa vastauksia!!!!


      • linkkisi, kuten
        Jalmari den suuri kirjoitti:

        Luehan tämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Ahvenanmaan_maakunta

        kaikki muutkin Wikipedialinkit ovat täysin perseestä. Wikipediaan kuka hyvänsä voi kirjoittaa mitä hyvänsä, mikä milloinkin mieleen tulee, milloin haluaa. Tästä on ilmeisesti viime kuukausina tullut suomalaisten historian totuus, kriittisten neutraalikirjoitusten lukumäärästä päätellen. Tämä johtunee pikemmin siitä, että "who cares", mitätön porkkanatasavalta, joka ei ansaitse edes banaanitasavallan huomiota! Kuka välittää!! En suosi kenellekään kiihkomielisyyttä. Ihmisen muisti on lyhyt, fiksuimmilla se ulottuu Hitlerin ja Stalinin aikakauteen, mutta ilmeisesti (toivottavasti)98 %:lla ei!! Onpa kerran ollut Wikipediastakin hyötyä! Tulostin hätätilanteessa Wikipediasta vessapaperin. En suosittele muille, ei ollut hyvää, polttakaa mieluummin takassa!!


      • "toivottavasti"
        linkkisi, kuten kirjoitti:

        kaikki muutkin Wikipedialinkit ovat täysin perseestä. Wikipediaan kuka hyvänsä voi kirjoittaa mitä hyvänsä, mikä milloinkin mieleen tulee, milloin haluaa. Tästä on ilmeisesti viime kuukausina tullut suomalaisten historian totuus, kriittisten neutraalikirjoitusten lukumäärästä päätellen. Tämä johtunee pikemmin siitä, että "who cares", mitätön porkkanatasavalta, joka ei ansaitse edes banaanitasavallan huomiota! Kuka välittää!! En suosi kenellekään kiihkomielisyyttä. Ihmisen muisti on lyhyt, fiksuimmilla se ulottuu Hitlerin ja Stalinin aikakauteen, mutta ilmeisesti (toivottavasti)98 %:lla ei!! Onpa kerran ollut Wikipediastakin hyötyä! Tulostin hätätilanteessa Wikipediasta vessapaperin. En suosittele muille, ei ollut hyvää, polttakaa mieluummin takassa!!

        tarkoitti, ettei muisti ole näin lyhyt!


      • maakuntaansa
        rannikon asukas kirjoitti:

        Itsehallinon ymmärrän, mutta miksei annettaisi ahvenamaan hoitaa kaikki asiansa itse, silloin ei meidän veromarkkoja tarvitsisi syytää enää heille... mitenhän paljon sinne muuten annetaan rahaa?

        Turha muuten tulla väittämään, että muutama menestyvä ahvenanmaalaisfirma maksaisi siellä kaikki asukkaiden palvelut.

        Puhukaa siellä saarellanne vaikka siansaksaa puolestani ei voi vähempää kiinnostaa!

        Ahvenanmaata noin 4000,-/ lärvi/ vuosi, tarkoittaa suunnilleen työmarkkinatuen suuruista summaa.
        Siis ihan puhtaasti rahassa ajateltuna saarellinen työttömiä elätettäviä, suuri rasite ei muuta.
        Itsenäisyys ilman tukia tarkoittaisi NÄLÄNHÄTÄÄ, että se siitä omasta valtiosta, LOISET.


    • saman vuodatuksen

      ruotsiksi?.

      • Suomesta,.,.,,,.

        jos et kerta kieltäkään suostu puhumaan, vitun niskuroiva piestävä loinen.


    • asuu ruotsissa ja elää hyvin

      Aivan yhtä hyvin voisitte mennä Ranskan, Saksan, Italian, Ranskan, Englannin, Tsekin jne. jne. jne. palstoille riehumaan ala-arvoisilla kirjoituksillanne.

      Joten, riehukaa ny vähän aikaa vaikkapa Bosnia-Hertzegoviinassa ja kertokaa sitten kokemuksistanne, oletteko yhtään viisastuneet! Tosin rohkenen epäillä.........Vaikka voissa paistaisi.......

      Missähän tämäkin ruotsalainen ääliö oikeastaan asuu?   

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe