Division 8080 vaihtokovalevy?

Musta2

Siis Division 8080:n sisäinen kovalevy 160GB hajosi, joten ostamaan uutta IDE-levyä.
Ostin 320GB levyn - ehkä tyhmää, mutta manuaalin mukaan 2TB asti käy levyt.
No, liitin kaapelit ja asensin asennuskelkkaan. Jumpperiasetukseksi "Master". Mutta mutta. Käynnistyksen jälkeen laite kertoo vaan että "Etsii kovalevyä jne"
Mitään ei tapahdu.
Missä vika? Pitäisikö jotenkin partioida? PC:ssä?

10

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla meni kanssa rikki. Harkitsen merkin vaihtamista.

      • merkki?

        Kovalevyn merkkiä vai boksin merkkiä? Miten boksin merkki vaikuttaa kovalevyn kestämiseen? Mihin merkkiin harkitset vaihtamista, siis kovalevyn tai boksin tapauksessa, kumpaa merkkiä sitten oletkin vaihtamassa? Mikä saa varmistumaan, että merkki johon päädyt kestää kauemmin?


      • merkki? kirjoitti:

        Kovalevyn merkkiä vai boksin merkkiä? Miten boksin merkki vaikuttaa kovalevyn kestämiseen? Mihin merkkiin harkitset vaihtamista, siis kovalevyn tai boksin tapauksessa, kumpaa merkkiä sitten oletkin vaihtamassa? Mikä saa varmistumaan, että merkki johon päädyt kestää kauemmin?

        ainiin ja kovalevynhän olisi oltava Samsung tai Seagate. WD:tä tuo laite ei tue. Ide väyläisiä ei löydy kaupoista, joten asennus kannattanee sataväyläsellä ja adapterilla muuntaa ide:ksi. Näin on tehtaalla tehty joskus. Tiedot maahantuojalta.Ongelmana vaan, että miten saada mahtumaan siihen kelkkaan tuo systeemi. Laitehan tukee 2 teraan asti kovalevyjä. Siinä mielessä mun kantsuis pitää tuo laite.


      • merkki? kirjoitti:

        Kovalevyn merkkiä vai boksin merkkiä? Miten boksin merkki vaikuttaa kovalevyn kestämiseen? Mihin merkkiin harkitset vaihtamista, siis kovalevyn tai boksin tapauksessa, kumpaa merkkiä sitten oletkin vaihtamassa? Mikä saa varmistumaan, että merkki johon päädyt kestää kauemmin?

        http://www.ladigital.fi/tuotteet/esitteet/Handan digiboksit.swf


    • Virtalähdevika?

      Divisionkin näyttää kärsivän virtalähteen konkkien vioista ja silloin tulee ensiksi kovalevyn kanssa ongelmia. Tarkista, antaako virtalähde oikeat jännitteet?
      Netin keskustelujen mukaan 8080:n kanssa on ollut ongelmia varsinkin WD:n valmistamien kovalevyjen tunnistuksen kanssa. Kun kovalevyä ei tunnisteta, niin sen formatointikaan ei onnistu. Tarkista kuitenkin ensiksi powerin jännitteet...
      Lainaus ohjekirjasta:
      Sisäinen kovalevy on jaettu kahdeksi osioksi, jotka käyttävät eri tiedostojärjestelmiä. C -asema käyttää E2FS tiedostojärjestelmää ja D -asema
      käyttää FAT tiedostojärjestelmää.
      C -asemaa käytetään PVR – toiminnoille (mm. nauhoitus ja kuvankaappaus) ja D -asemaa käytetään MP3 ja Jpeg tiedostoille.

    • Ajattelin hommata kokonaan uuden laitteen. Työssäkäyvänä ihmisenä mulla on siihen varaa. Valintani on Humax. Siihen on kaksi syytä. Humaxissa on etsi-toiminto, jota kaipaan. Toiseksi Humaxissa asiakaan ei tarvitse räpeltää johtojen kanssa virittimien välillä.

      Voisin pitää tämän divisionin, jos joku tekee mulle siihen kovalevyn avaimet käteen periaatteella.

    • Ja alkuperäinen kovalevyhän tuossa oli Western Digital. Heh. Miten maahantuoja on saanut toimimaan tolla kökkö kovalla.

      • Valmistaja toki osaa valita sellaisen levytyypin, joka laitteeseen sopii.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe