bensiinin säästövinkkejä

autoilija abc

1.laita kaasupolkimen väliin paksua vaahtomuovia=kaasupoljin ei tällätavallatehtynä pääse painumaan millään muotoa pohjaan bensiiniä säästyyy takuuvarmasti 2,tarkista renkaiden ilmanpaineet sillä aina kannattaa laittaa renkaisiin n 0,2bar enemmän painetta kuin on suositus löysät renkaat kuluvat enemmän ja rengasmyyjät vain hykertelevät saadessaan rahaa 3,tarkista autosi sytysjärjestelmän ajoitus kun ajoitus on kohdallaan niin auto säästää polttoainetta helposti yli 1l/100km 4.älä vedätä turhaan liian pienillä vaihteila heti kun moottori jaksaa niin vaihda isommalle vaihteelle 5,käytä moottorinlämmitintä järkevästi on typerää lämpötilan ollessa puolella käyttää moottorilämitintä 6.sammuta autossa ajon aikana lämmityslaite ajoviima toimittaa puhaltimen moottorin virkaa energiaa säästyy 7,sammuta turhat sähkölaitteet kuten energiaa syövät kylmailmastointi laitteet.taka-lasinlämmitin,stereot,jne mikäli et niitä tarvitse.

13

1881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekniikasta tietämätön

      Kuulostaa ehkä blondin kysymykseltä, tunnustan kuitenkin olevani brunette ...
      Miten voi säästää bensaa luopumalla auton sähkölaitteiden käytöstä? Eihän ne toimi bensiinillä, vaan akusta saatavalla sähkövirralla. Ja, virtaahan tulee sinne akkuun koko ajan kun auto on käynnissä.
      Voisitko tarkentaa miten tuo homma toimii.

      • eräs sivullinen

        et kai kuvittele että sähköä syntyy autossa itsestään. Laturi sitä kehittää, samaan tapaan kuin fillarissa dynamo ja sen tuntee poljettaessa. Mitä enemmän virtaa, sen enemmän vastusta....nääs tajuutko :)


      • Brunetelle;)

        Ne sähkölaitteet kuluttavat ,mut oikeasti se on todella vähäistä.
        Eli stereoitten sammutuksella et osta edes huulipunaa siinä on todellinen säästö vuodessa.

        Toki ilmastointi voi viedä kesällä n.0,5-1L/100km bensaa lisää ,mut muut sähkölaitteiden kulutus on yleensä vähäistä.

        Itse tykkään autoilla ja minulla on se periaate et vapaa-ajalla joko ryyppään tai ajelen autolla et bensa ja viina on halpaa vaikka muut toisin väittää.
        Jolleikkin olen vastannut bensan kulutukseen et kaikki menee mitä tankkaan ja ahdistaa ostaa aina 50€:la niin ei enää ahista eikä kulutus nouse pitää vaan tankata tiheämmin ;)


      • 15%
        Brunetelle;) kirjoitti:

        Ne sähkölaitteet kuluttavat ,mut oikeasti se on todella vähäistä.
        Eli stereoitten sammutuksella et osta edes huulipunaa siinä on todellinen säästö vuodessa.

        Toki ilmastointi voi viedä kesällä n.0,5-1L/100km bensaa lisää ,mut muut sähkölaitteiden kulutus on yleensä vähäistä.

        Itse tykkään autoilla ja minulla on se periaate et vapaa-ajalla joko ryyppään tai ajelen autolla et bensa ja viina on halpaa vaikka muut toisin väittää.
        Jolleikkin olen vastannut bensan kulutukseen et kaikki menee mitä tankkaan ja ahdistaa ostaa aina 50€:la niin ei enää ahista eikä kulutus nouse pitää vaan tankata tiheämmin ;)

        eikä se ole enää vähän. mutta tiellä on pimeitä tolloja tarpeeksi. toiv. kukaan ei säästä siinä.


      • kilinkilin
        eräs sivullinen kirjoitti:

        et kai kuvittele että sähköä syntyy autossa itsestään. Laturi sitä kehittää, samaan tapaan kuin fillarissa dynamo ja sen tuntee poljettaessa. Mitä enemmän virtaa, sen enemmän vastusta....nääs tajuutko :)

        enkä ole edes blondi, mutta nainen kyllä;

        mutta ei se mitään, minullekin on neuvottu, että jos bensa uhkaa loppua - mikä tietysti olisi maailman tymintä eikä minulle ole koskaan käynyt niin enkä ymmärrä, miten jollekin voi käydä niin, rahapulassa vai ellei ole tankannut tankkia täyteen -

        pitää sammuttaa kaikki sähkölaitteet.


    • jatkoa...

      Suksitelineet pois katolta.
      Tarpeeton kuorma pois.
      Ajelet isomman auton imussa, ei kuitenkaan liian likellä.
      Käytä vakionopeussäädintä.
      Navigaattori opastaa lyhimmät reitit ja opastaa etsimättä perille.
      Huolla / huollata autosi, säädöissään oleva auto kuluttaa vähiten.

      • kj.

        ”Suksitelineet pois katolta.” OIKEIN
        ”Tarpeeton kuorma pois.” OIKEIN

        ”Ajelet isomman auton imussa, ei kuitenkaan liian likellä”.
        TODELLA VÄÄRIN, JOS AJAA 100 m PERÄSSÄ,
        ON aina monenlaista hienojakoista tomua
        joka tunkeutuu jopa moottoriin ja se alkaa kuluttaman öljyä.
        Samoin sisäilmansuodesi tukkeutuu.
        Myös kostealla kelillä on perässä ajo todella autoa kuluttavaa.

        Lisäksi tuulilasi tulee kuluneeksi, siitä hiekkasateesta, yms,


        ”Käytä vakionopeussäädintä.”
        VÄÄRIN, vakionopeussäädin lisää aina polttoaineenkulutusta kun se lisää kaasua mäessä, jolloin kuuluisi vähentää hivenen yms.
        Joissain autoissa jopa yli litran.




        ”Navigaattori opastaa lyhimmät reitit ja opastaa etsimättä perille”
        . OIKEIN, erittäin oikein, eniten säästää kun ajaa vähemmän ja tuntee reitin paremmin.



        ”Huolla / huollata autosi, säädöissään oleva auto kuluttaa vähiten”.
           
        OIKEIN ja VÄÄRINKIN,
        huolto maksaa erittäin paljon, sen kustannuksia ei milloinkaan saa takaisin,
        toiseksi, autoihin ei tule nykyään sellaisia vikoja kovinkaan usein, jotka kulutusta lisäisivät.


      • "#¤"¤%%&/!!!!!

        Kannattaa luopua siitä ajoneuvosta ja käyttää vaikka taksia.


    • Siinä vasta säästäisi

      Olen tiedustellut, mutta vastausta en ole saanut?
      Kysyin jopa Tekniikan maailmalta, että voisikohan he testata henkilöautoon herkimmät renkaat, mutta sanoivat, että on liian vaikeaa, kun pitäisi vaihtaa renkaita ja jotain, idea olisi kumminkin hyvä????
      Itse ajoin 1960 loppupuolella Volvo tuedilla ja alla oli Michelin noin sanotut "letku" renkaat ja auto kulutti noin 6 l/100km, ajoin niillä yli 100 000km sitten ostin uudet(myyjän kehuessa) Nokian renkaat, niin samalla ajotyylillä kulutus nousi yli 8 l/100km ja renkaat piti vaihtaa vajaa 20 000km ajettuna, kun ne oli sileämmät kuin yli satatuhatta ajetut misukat?
      Mielestäni testi olisi aihellinen kosta nykyinenkin autoni rullaa hyvin huonosti ja kuluttaa uusista systeemeistä riippumatta liian paljon?????

    • VAARALLISTA

      .laita kaasupolkimen väliin paksua vaahtomuovia=kaasupoljin

      >>>>>> vaarallista ja laissa kiellettyäkin.
      -----------------------

      tarkista autosi sytysjärjestelmän ajoitus kun ajoitus on kohdallaan

      >>>>>>> ei enää muutu 2000 luvun autoissa, korjaamokulut ei tule koskan takaisin
      -------------------------


      älä vedätä turhaan liian pienillä vaihteila heti kun moottori jaksaa niin vaihda isommalle vaihteelle

      >>>>>>>>>>>>> mutta ei liian suurella vaihteella,
      tulee helpolla öljynkulutuksia ja jos joutuu polttaman edes 1 dl 1000 km, lisääntyy bensankulutus yli 3 dl sadalla.

      Usein alle 1500 kier alka jo tuhoaman moottoria, ei päivässä, mutta muutamassa tuhannessa heman.

    • auto..

      Monikaan ei huomaa, että auton hankinnan yhteydessä tehdyt osamaksukaupat nielevät korkokuluina miltei saman rahasumman, kuin polttoainekulutkin on.

    • Kiwicyclist

      Joo sen auton ilman vastus on liian suuri niin ratkaisu on se että jätä se auto kotiin ja aja sillä pyärällä.

    • DIESELIÄ

      Hanki dieselmoottorillinen auto; Säästät bensaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe