Frågan

Finnflickan

Hur svårt är det att grunda ett företag i Åland när du kommer från helt Finskspråkigt byn i norra Finland och svenska är som det ser ut här? :)
Jag har tänkat på att börja sälja mina produkter från Åland och nu behöver jag hjälp med alla saker som möjligt...

17

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Du behöver näringsrätt på Åland och att få näringrätt måste du ha hembyggsrätt. Och att få näringsrätt måste du bo fem år på Åland. inte så enkelt. Vad tänkte du sälja?

    • AndersD45

      Från startaeget.ax:

      "Enligt näringsrättslagen har alla myndiga fysiska personer som inte är försatta i konkurs och som har hembygdsrätt eller utan avbrott har bott i landskapet under minst fem år, rätt att utöva rörelse eller yrke som näring i landskapet.

      Alla andra, d.v.s. fysiska personer, som inte har hembygdsrätt eller bott på Åland i fem år samt juridiska personer (t.ex. aktiebolag, öppet bolag, kommanditbolag, andelslag)kan ansöka om tillstånd att bedriva näring på Åland

      Ålands landskapsregering beviljar vanligtvis tillstånd om man är bosatt på Åland och den tilltänkta verksamheten i övrigt uppfyller deras kriterier.

      För öppna bolag och aktiebolag krävs i regel att minst två tredjedelar av bolagsmännen respektive styrelsemedlemmarna ska ha hembygdsrätt eller ha bott på Åland minst fem år utan avbrott.

      Näringsrätt kan även sökas tillfälligt. Landskapsregeringen kan då frångå kravet om hemort, liksom reglerna om styrelsens och bolagsmännens sammansättning, ifall det kan anses motiverat."

      Planerar du att sälja dina produkter från Åland så rekommenderar jag nog att du slår ihop dig med någon som har hembygdsrätt. Väljer du bolagsformen aktiebolag så kan du t.o.m. äga 100% av aktierna förutsatt att styrelsen till minst 2/3 betår av ålänningar. Trivs du bra på Åland och ansöker om hembygdsrätt efter 5 år så kan du göra dig av med den gamla styrelsen.

      Det finns bra advokater i Mariehamn som säkert kan hjälpa till med saken samt ge dig goda råd.

      • Finnflickan

        Jag fått mycket hjälp av ditt skrivning och nu ska jag börja planera mera om det här saket.
        Goda Våren!


    • ei ruotsalainen eikä hurri

      Teillä on omat palstanne ruotsalaiset, että parempi että keskustelette kaupankäynnistä siellä.

      • ålanderi

        vad vi vill och du pratar och skriver vad du kan :D

        buahahahahahah........


      • Yleensä kirjoitan suomeksi (kuten kaikki varmaan tietävät), mutta koska ap kirjoitti ruotsiksi, vastasin samalla kielellä. Kyllä Ahvenanmaan palstalla voi/saa ruotsia käyttää!


      • ihailtava, fiksu
        ahvennainen kirjoitti:

        Yleensä kirjoitan suomeksi (kuten kaikki varmaan tietävät), mutta koska ap kirjoitti ruotsiksi, vastasin samalla kielellä. Kyllä Ahvenanmaan palstalla voi/saa ruotsia käyttää!

        nainen, Ahvenainen. Mutta miksi vaivaudut vastaamaan, näille asiattomille, kiihkomielisitte sekopäille, joista koko Suomi joutuu maailman silmissä häpeämään. En missään tapauksessa moiti sinua, kuten sanottua, olet harvinaisen fiksu nettipalstoilla kirjoittaja. Olen yksinkertaisesti sitä mieltä, että olet niin paljon eri tasolla, näille vastaaminen ei johdu mihinkään. Sama levy soi, nyt ja ikusesti! Miksi?? enpä tiedä! Yleinen katkeruus ihmiskuntaa vastaan, ja jostain se syntipukki on löydettävä, yleensä puolustuskyvyttömästä yhteisöstä???? Aivopesusta??? En todellakaan tiedä! Pelottavaa kuitenkin. Saihan Hitlerkin koko Saksan, Itävallan ja Italian mukaan, kädet heiluen, lapsia myöten, viattomia miljoonittain tappamaan. Täysin samasta ilmiöstä on näillä palstoilla kysymys. Ollaan katkeria omasta saamattomuudesta, kortistossa makoillen, ja kateellisia muiden, kovasti työtä tekevien, saavutuksista! Valitettavasti!! Kutsutaanko Ahtisaari apuun.


      • härikkörasisti
        ihailtava, fiksu kirjoitti:

        nainen, Ahvenainen. Mutta miksi vaivaudut vastaamaan, näille asiattomille, kiihkomielisitte sekopäille, joista koko Suomi joutuu maailman silmissä häpeämään. En missään tapauksessa moiti sinua, kuten sanottua, olet harvinaisen fiksu nettipalstoilla kirjoittaja. Olen yksinkertaisesti sitä mieltä, että olet niin paljon eri tasolla, näille vastaaminen ei johdu mihinkään. Sama levy soi, nyt ja ikusesti! Miksi?? enpä tiedä! Yleinen katkeruus ihmiskuntaa vastaan, ja jostain se syntipukki on löydettävä, yleensä puolustuskyvyttömästä yhteisöstä???? Aivopesusta??? En todellakaan tiedä! Pelottavaa kuitenkin. Saihan Hitlerkin koko Saksan, Itävallan ja Italian mukaan, kädet heiluen, lapsia myöten, viattomia miljoonittain tappamaan. Täysin samasta ilmiöstä on näillä palstoilla kysymys. Ollaan katkeria omasta saamattomuudesta, kortistossa makoillen, ja kateellisia muiden, kovasti työtä tekevien, saavutuksista! Valitettavasti!! Kutsutaanko Ahtisaari apuun.

        niin_noI, ålanderi, ålandforever ym. ninimerkeillä kirjoittava, mm. muilla ruotsinkielisillä palstoilla (esim. Vaasa) mielisairas ihminen purkaa ahdistustaan puolususkyvyttimiin ihmisiin, kuten ruotsdinkielisiin, koska he eivät kirjoittele, eivätkä asioi näillä palstoilla. Toivotan nimimerkille, mikä se nyt milloinkin onkin(!), mielenrauhaa. Löydä oma mielenrauhasi, kyllä mekin sitten löydämme omamme!! Älä syytä meitä, mekään emme syytä sinua, vaan parhaan kykymme mukaan haluamme auttaa!!


      • ålanderi

        Dina synpunkter är av stort värde och berikar våra diskussioner på många sätt. Men du ägnar allt för mycket tid åt min ringa person på bekostnad av den aktuella debatten.


      • gärna du
        ålanderi kirjoitti:

        Dina synpunkter är av stort värde och berikar våra diskussioner på många sätt. Men du ägnar allt för mycket tid åt min ringa person på bekostnad av den aktuella debatten.

        "ålanderi" ut i cuberrymden med din ringa person! Världen blir säkert mycket lyckligare. och ta gärna med dina sidopersiner "niin_noI", "ålandforever" och så vidare!! Vi har förstått, att du lider av skitsofreni - vi gör allt för att hjälpa dig- men vi vet inte vad vi kan göra.


      • Finnflickan

        Asetin kysymykseni Ruotsiksi, koska ajattelin sillä saavani parempia vastauksia - kuten kävikin. Jos olisin kysynyt Suomeksi olisi tullut vain viisasteluja/asiattomuuksi, kuten tulikin.

        En vieläkään, monen vuoden kirjoittelun jälkeen ymmärrä ihmisiä jotka pyörii Suomi24:lla ja vastaavat kysymyksiin, joihin heillä ei ole vastausta, vittuilemalla ja puhumalla ssiattomuuksia.

        Oh, grow up!


      • Poika Norjasta
        ihailtava, fiksu kirjoitti:

        nainen, Ahvenainen. Mutta miksi vaivaudut vastaamaan, näille asiattomille, kiihkomielisitte sekopäille, joista koko Suomi joutuu maailman silmissä häpeämään. En missään tapauksessa moiti sinua, kuten sanottua, olet harvinaisen fiksu nettipalstoilla kirjoittaja. Olen yksinkertaisesti sitä mieltä, että olet niin paljon eri tasolla, näille vastaaminen ei johdu mihinkään. Sama levy soi, nyt ja ikusesti! Miksi?? enpä tiedä! Yleinen katkeruus ihmiskuntaa vastaan, ja jostain se syntipukki on löydettävä, yleensä puolustuskyvyttömästä yhteisöstä???? Aivopesusta??? En todellakaan tiedä! Pelottavaa kuitenkin. Saihan Hitlerkin koko Saksan, Itävallan ja Italian mukaan, kädet heiluen, lapsia myöten, viattomia miljoonittain tappamaan. Täysin samasta ilmiöstä on näillä palstoilla kysymys. Ollaan katkeria omasta saamattomuudesta, kortistossa makoillen, ja kateellisia muiden, kovasti työtä tekevien, saavutuksista! Valitettavasti!! Kutsutaanko Ahtisaari apuun.

        Yleinen katkeruus ihmiskuntaa vastaan, ja jostain se syntipukki on löydettävä, yleensä puolustuskyvyttömästä yhteisöstä???? Aivopesusta??? En todellakaan tiedä! Pelottavaa kuitenkin. Saihan Hitlerkin koko Saksan, Itävallan ja Italian mukaan, kädet heiluen, lapsia myöten, viattomia miljoonittain tappamaan. Täysin samasta ilmiöstä on näillä palstoilla kysymys. Ollaan katkeria omasta saamattomuudesta, kortistossa makoillen, ja kateellisia muiden, kovasti työtä tekevien, saavutuksista! Valitettavasti!!
        Siis syrjintä on Ahvenanmaalla hyve ja ylpeilynaihe mitä varten olette niin kiihkoruotsalaisia, niin ette hyväksy omia suomenkielisiänne.


      • lapin poika
        Finnflickan kirjoitti:

        Asetin kysymykseni Ruotsiksi, koska ajattelin sillä saavani parempia vastauksia - kuten kävikin. Jos olisin kysynyt Suomeksi olisi tullut vain viisasteluja/asiattomuuksi, kuten tulikin.

        En vieläkään, monen vuoden kirjoittelun jälkeen ymmärrä ihmisiä jotka pyörii Suomi24:lla ja vastaavat kysymyksiin, joihin heillä ei ole vastausta, vittuilemalla ja puhumalla ssiattomuuksia.

        Oh, grow up!

        On muitakin palstoja ja ruotsinkielisiäkin vaikka miten paljon, että turha mitään tuommoista on väittää. Ja syyttelyt ovat melkoisen harhaanjohtavia sillä me emme tiedä kuka mihinkin viestiin vastaa. Kirjoittajia on monesta ryhmästä ja kaikki eivät osaa käyttäytyä johdonmukaisesti riippumatta kielestä.


      • FinnFlickan
        lapin poika kirjoitti:

        On muitakin palstoja ja ruotsinkielisiäkin vaikka miten paljon, että turha mitään tuommoista on väittää. Ja syyttelyt ovat melkoisen harhaanjohtavia sillä me emme tiedä kuka mihinkin viestiin vastaa. Kirjoittajia on monesta ryhmästä ja kaikki eivät osaa käyttäytyä johdonmukaisesti riippumatta kielestä.

        Jos foorumi on kaupungit/kunnat ja maarianhamina niin luulisi tämän olevan parempi paikka kysellä yrityksen perustamisesta Ahvenenamaalle kuin joku ruotsinkielisten keskustelu.


      • lapin Aslakki
        FinnFlickan kirjoitti:

        Jos foorumi on kaupungit/kunnat ja maarianhamina niin luulisi tämän olevan parempi paikka kysellä yrityksen perustamisesta Ahvenenamaalle kuin joku ruotsinkielisten keskustelu.

        Siellä lukee, että keskusteluissa ei saa:
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua.


      • lapin Aslakki kirjoitti:

        Siellä lukee, että keskusteluissa ei saa:
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua.

        Eihän ap mitään mainostanut! Ei kertonut edes mitä hänen tuotteensa ovat, kysyi vain neuvoa yrityksen perustamiseen täällä.Mitä tuotetta hän sinun mielestäsi markkinoi?


      • FinnFlickan
        lapin Aslakki kirjoitti:

        Siellä lukee, että keskusteluissa ei saa:
        Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua.

        Kysyin neuvoa firman perustamiseen, en mainostanut mitään. Missä kohdassa viestiäni käy ilmi millä alalla edes toimin?
        Täällä on tosi agressivista Ahvenanmaavastaista porukkaa... Eikö ole muuta tekemistä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe