Toiset näkevät pitkiä unisarjoja joka yö.
Toiset uskovat näkevänsä ennusunia.
Toiset näkevät unia kuolleista läheisistään usein, ja toiset taas eivät koskaan.
Tarvitsevatko ihmiset unia? Mitä unta näit viimeksi? Oletko koskaan nähnyt hauskoja unia, jotka saavat sinut nauramaan?
Mihin tarvitsemme unia?
12
407
Vastaukset
kylhä unet varmast tarpeellissii on ko ihmine on luotu näkemää niitä, mut jos kysyis joltai aivotutkijalta nii sais varmast hyvänkkii vastauksen.
jaa et mimmosii unnii nään, no semmosii et ei naurata yhtää, ain oon jossai yläilmois jossen puttoo tikkailta nii sit mie lennän et ain pittää jännittää unes, mikä siin onkaa.
Jaa mitä unta mie näin viimeks, no kuuleha mie inhoon oikei käärmeitä ja miul tuli unessa kokonaine kasa käärmeitä ja yks lähti minnuu kohe ja mie potkasin sitä ja samal mie lensin tosissaa sänkys lattialle,et mätkähti vaa ja nyt on sit lommoi mius.
Kyl se oliskkii hienoo ku näkis hauskoi unnii, siin menis yötkkii nopijast ja mieli olis aamulla hyvä ku olis nähny vaik rakkaus kohtauksen.
Enkä mie unnii usko.- pilvi'*
Näen unia melko säännöllisesti,jotka kertovat itselleni mitä alitajunta haluaa sanoa.
Mielenkiintoinen sisämeri tuo alitajuntamme! Sen viestit perustuvat enimmäkseen symbooliseen kuvakieleen.Toki joskus joku sanookin,jotakin unessa,vaan harvoin koen niin.
Olen kokenut alitajuntani unen muodossa tukevan minua,niistä rakentuu.Nyt kun olen enemmän kirjoitellut tämän vuoden puolella,ovat aivotkin lähettäneet kirjeen muodossa ihanan unen.
Olen nähnyt upeita avaruudellisia unia, voimakkaine väreineen Merkurius planeetalla.
Olin alasti planeetalla,jonka kaltevuus oli tajuttava.Indikon sininen taivas,aurinko ainakin 70 cm halkaisijaltaan oli takanani kun katsoin ja näin omat pakaran kaareni, kun makasin alasti mullassa.
Auringon syvä keltaisuus,tuota tummaa sineä vasten oli upea kokemus!
Tarvitaanhan me unia,kuinkas muuten! pilvi'* kirjoitti:
Näen unia melko säännöllisesti,jotka kertovat itselleni mitä alitajunta haluaa sanoa.
Mielenkiintoinen sisämeri tuo alitajuntamme! Sen viestit perustuvat enimmäkseen symbooliseen kuvakieleen.Toki joskus joku sanookin,jotakin unessa,vaan harvoin koen niin.
Olen kokenut alitajuntani unen muodossa tukevan minua,niistä rakentuu.Nyt kun olen enemmän kirjoitellut tämän vuoden puolella,ovat aivotkin lähettäneet kirjeen muodossa ihanan unen.
Olen nähnyt upeita avaruudellisia unia, voimakkaine väreineen Merkurius planeetalla.
Olin alasti planeetalla,jonka kaltevuus oli tajuttava.Indikon sininen taivas,aurinko ainakin 70 cm halkaisijaltaan oli takanani kun katsoin ja näin omat pakaran kaareni, kun makasin alasti mullassa.
Auringon syvä keltaisuus,tuota tummaa sineä vasten oli upea kokemus!
Tarvitaanhan me unia,kuinkas muuten!Aivomme ovat monikerroksiset. Alkuaan kaikki elämä nousi merestä maalle.
Jokainen ihmisen alkiossa näkyy myös kala-matelija-aikainen kehitysvaiheensa.
Tätä tutkimusta sanotaan embryologiaksi. Ihminen alkoi eriytymään Etelänapinasta n. 7 milj.
vuotta sitten.
DNA-tutkimus todistaa esi-isiemme lähteneen liikkeelle Olduvain laaksosta Afrikasta.
Osa tästä pitkästä kehityshistoriasta on tallentuneena aivoihimme, tiedostamattoman
tajunnan alueelle.
Piilotajuntamme on eräs mielenkiintoisimmista tutkimuskohteista alaan erikoistuneen
tieteen tutkijoille. Todellinen sisämeri!
Uskoisin, että jokainen ihminen ja uskon, että myös eläimet näkevät unia.
Kun katselee esimerkiksi nukkuvaa koiraa, niin se saattaa alkaa juosta tai uikuttaa kesken unen. Kaipa se silloin näkee jotain.
Jos en heti herättyäni kertaa ja kirjoita unen pääkohtia ylös, niin en muista siitä mitään vähän ajan kuluttua.
Taitaa nuo unet olla aivojen pintajuttuja. Ihan niin kuin koululäksyt ennen muinoin.
Parhaiten tunnen levänneeni, kun en nukahtamisen ja heräämisen välillä näe mitään unia, joten en kaipaa niitä.
Keskusmuistin (RAM) sammuttaminen varttitunniksikin esimerkiksi päivällä on tosi terveellistä.
Eikös ole olemassa sellaisia ihmisiä, jotka väittävät osaavansa selittää toisten näkemiä unia.
Taitavat olla ihan huuhaa juttuja, vai ovatko?- sellainen,
Jos hänelle kertoo (näen usein saman painajaisen)
niin kaikkea hä selittää,mistä menen ihan sekaisin.
En pidä hänestä erikoisemmin muutenkaan.
Hän kuuluu meidän kahviporukkaan, ja kuulee siinä kun kerron vierustoverilleni:(
Näen melkein joka aamu, juuri ennen heräämistä, mutta useinkaan en muista niitä herättyäni kokonaan.
Olen kyllä nähnyt hauskoja uniakin koska mieheni sanoo minun nauraneen ääneen. Mitään ennusunia en näe, tai en osaa ottaa niiden sisältämää ennustusta.Joku kysyi kerran nähdäänkö unet musta-valkoisina vai värillisina. Minä näen unissa kuitenkin värit.
Jos näkee kuolleista unta, he ovat niin nuoren näköisiä ja kauniisti puettuja.- paljon*
pulskempana kuin kuollessaan.Mutta kävi vain ovella,ei tullut sisälle.Unessa vierastin häntä,
mutta hän hymyili. - nuorempi veikka
paljon* kirjoitti:
pulskempana kuin kuollessaan.Mutta kävi vain ovella,ei tullut sisälle.Unessa vierastin häntä,
mutta hän hymyili.Unessani aikaisemmin menehtynyt veli tuli vanhaan keittiöömme.
Otti kauhalla vettä vesiämpäristä ja joi. Hän oli kasvoiltaan nuoremman näköinen.
Myös pitempi, mutta hartiat olivat kumaraiset.
Kiva tulla käymään kotona, tuumasi; siellä tulee aika pitkäksi.
Tulkitsin, että raskas elämänsä näyttäytyi kumaraisina hartiona.
Näin viime yönä unta, että kattolampussa riippui rivissä jääpuikkoja kuin kristalleja.
Sanoin, etteivät ne kuulu olla noin pitkät ja iskin ne harjanvarrella poikki.
Olikohan se ennusuni? Tuleekohan kevät?Me tarvinnemme uniamme itseämme varten.
Ihminen on hengissä nukkuessaankin joten aivot ainakin toimivat.
Itsekin toki unta näen mutta ne ovat olleet kaikki mykkiä. Ääni siis puuttuu. Mitään tunne- elämyksiä en ole koskaan kokenut, en iloa en surua. En muista nauraneeni enkä itkeneeni.
Oletan vielä, että unia nähdään enemmän kuin muistetaan.- hymyilevä...
rehellinen viesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129046Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883610- 202053
- 821270
- 271105
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661082Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972