Suoritin jonkin aikaa sitten metsästäjäntutkinnon, koska harrastus kiinnostaa kovasti, mutta nyt olen saanut huomata, että metsästämisen harjoittaminen ei onnistukaan kovin helposti. Seuroihin pääseminen vaatii poikkeuksetta(omassa tapauksessani näin on ollut joka ainoa kerta, joten kohdallani sana "poikkeuksetta" pätee vielä) oman maan omistamista. Minkälaisia metsästys mahdollisuuksia maattomalla oikeastaan on?
Metsästys ilman maita
26
3971
Vastaukset
- On tarkoitettu
Maattomille
- tuo asiaan juuri
muuta kuin tilapäistä helpotusta, ei niiden varaan voi harrastusta laskea, josei asu pohjoisessa.
- jopi
Metsähallitus hallinnoi vesi- ja maa-alueita, mitkä omistaa Suomen Valtio eli kansa.
Kuka mitäkin yksityisesti omistaa, ei kuulu Metsähallitukselle. Lähinnä hirvenmetsästyksessä MH asettaa luvansaajina etusijalle henkilöt, joilla ei ole muuta metsästysmahdollisuutta. Toki se on aivan O.K., että muutkin kuin yksityiset maanomistajat pääsevät metsälle.
- seuran maille
Itse olen metsästänyt 40v pääasiassa seuraan kuuluvien kavereiden vieraina seuran vieraskortilla. Ihan hyvä systeemi maattomalle metsästäjälle.
Moneen seuraan saa ostaa vuosikortin ja jokaiseen seuraan saa päiväkortteja. Ei se niin kalliiksikaan tule mutta pääse hyvien kavereiden kanssa erälle vaikkapa makkaran paistoon.
Kysypä metsästyskavereiltasi....- Etelä-Suomesta
Maata itsellesi,niin varmasti pääset seuraan.
Ja mikä ongelma on muuttaa Oulujärven pohjoispuolelle asumaan.Siellä on paljon valtion maita,puhtaat kalavedet on myös.Ihmettelen miksi te pakkaudutte sinne Hesaan.
Ettekö ymmärrä elämänlaadusta mitään.? - moneen tai jokaiseen
missähän nämä monet ja jokaiset seurat oikein ovat?
Näin eteläisessä Suomessa ja seurassa olevana tiedän meidän ja lähiseurojen poliiikan. Ei saa moneen vuosikortteja, itseasiassa tiedän yhden seuran joka myy muutaman vuosikortin vuodessa. Nekin maanomistajien maattomille sukulaisille.
Sitten tuo päiväkortti, ei meille eikä löhiseudun seurojen maille saa päiväkortteja laisinkaan. Vieraslupia on kun seuran jäsen on mukana, joka jäsen saa 5 kertaa kaudessa tuoda yhden vieraan jahtiin, se onkin siinä.
Niin että missäpäin on niinkuin sinä mainitsit?
Minä puhun paikasta joka sijaitsee sadan kilometrin säteellä Helsingistä. - seuran maille
moneen tai jokaiseen kirjoitti:
Näin eteläisessä Suomessa ja seurassa olevana tiedän meidän ja lähiseurojen poliiikan. Ei saa moneen vuosikortteja, itseasiassa tiedän yhden seuran joka myy muutaman vuosikortin vuodessa. Nekin maanomistajien maattomille sukulaisille.
Sitten tuo päiväkortti, ei meille eikä löhiseudun seurojen maille saa päiväkortteja laisinkaan. Vieraslupia on kun seuran jäsen on mukana, joka jäsen saa 5 kertaa kaudessa tuoda yhden vieraan jahtiin, se onkin siinä.
Minä puhun paikasta joka sijaitsee sadan kilometrin säteellä Helsingistä."Minä puhun paikasta joka sijaitsee sadan kilometrin säteellä Helsingistä."
No, tämän mainitsit vasta eka kertaa - luulit varmaankin ettei nettiä ole kehäkolmosen takana. Aika vaikeaa määrittää aloituksesi perusteella kummalla puolella kehiä asustelet.
No, ilman muuta noin liki Hesaa on vaikeaa saada oikeastaan mitään muuta halvalla kuin äkäisiä ihmisiä ja pilaantunutta ilmaa.
"Vieraslupia on kun seuran jäsen on mukana, joka jäsen saa 5 kertaa kaudessa tuoda yhden vieraan jahtiin, se onkin siinä."
Jos sulla olis edes kaksi kaveria jossain seurassa niin pääsisit jo kymmenen kertaa metälle. Eix se olis jo aika hyvä? Sitten lisäksi muutama kerta syksyssä marjaan ja sieneen niin riittänee se yhdelle normaali-ihmiselle erästelytarpeen tyydyttämiseksi.
"seuran jäsen on mukana"
Niinhän tuo on melekein jokaisessa seurassa; ei seura katso hyvällä usein kurittomienkin vieraskorttilaisten yksinään kuleksimisia seuran mailla. On aika huonot kokemukset moisesta.
Siis seuran jäsenen on oltava mukana. Ei siinä ole mitään pahaa, päivästoin on kivaa kun on seuraa ja kavereita.
Näin minä olen asian kokenut! Asioita liikaa yleistämättä. - kukakin näkee
seuran maille kirjoitti:
"Minä puhun paikasta joka sijaitsee sadan kilometrin säteellä Helsingistä."
No, tämän mainitsit vasta eka kertaa - luulit varmaankin ettei nettiä ole kehäkolmosen takana. Aika vaikeaa määrittää aloituksesi perusteella kummalla puolella kehiä asustelet.
No, ilman muuta noin liki Hesaa on vaikeaa saada oikeastaan mitään muuta halvalla kuin äkäisiä ihmisiä ja pilaantunutta ilmaa.
"Vieraslupia on kun seuran jäsen on mukana, joka jäsen saa 5 kertaa kaudessa tuoda yhden vieraan jahtiin, se onkin siinä."
Jos sulla olis edes kaksi kaveria jossain seurassa niin pääsisit jo kymmenen kertaa metälle. Eix se olis jo aika hyvä? Sitten lisäksi muutama kerta syksyssä marjaan ja sieneen niin riittänee se yhdelle normaali-ihmiselle erästelytarpeen tyydyttämiseksi.
"seuran jäsen on mukana"
Niinhän tuo on melekein jokaisessa seurassa; ei seura katso hyvällä usein kurittomienkin vieraskorttilaisten yksinään kuleksimisia seuran mailla. On aika huonot kokemukset moisesta.
Siis seuran jäsenen on oltava mukana. Ei siinä ole mitään pahaa, päivästoin on kivaa kun on seuraa ja kavereita.
Näin minä olen asian kokenut! Asioita liikaa yleistämättä.aloittaja kyseli mitenkä metsästää olematta seuran jäsen. Minun mielestä metsästyksestä ei tahdo kunnon harrastusta saada jos ei ole mahdollista metsästää silloin kun itse haluaa. Jo pelkästään koirien koulutus vaatii sen että metsäsälle pääsee muutaman kerran viikossa. Vieraskorttisysteemillä ei paljon koiria kouluteta. Ja minusta metsästys ilman koiraa on aika heppoista. Peuraa nyt voi kytätä ja kettua haaskalta mutta siinäpä se melkein onkin. Teeriä kuvilta, mutta linnustus aika on niin lyhyt ettei sellasen varaan kannata mitään harrastusta laskea.
Kysymystä pitäisikin muuttaa että kuka ymmärtää metsästyksellä mitäkin. - seuran maille
kukakin näkee kirjoitti:
aloittaja kyseli mitenkä metsästää olematta seuran jäsen. Minun mielestä metsästyksestä ei tahdo kunnon harrastusta saada jos ei ole mahdollista metsästää silloin kun itse haluaa. Jo pelkästään koirien koulutus vaatii sen että metsäsälle pääsee muutaman kerran viikossa. Vieraskorttisysteemillä ei paljon koiria kouluteta. Ja minusta metsästys ilman koiraa on aika heppoista. Peuraa nyt voi kytätä ja kettua haaskalta mutta siinäpä se melkein onkin. Teeriä kuvilta, mutta linnustus aika on niin lyhyt ettei sellasen varaan kannata mitään harrastusta laskea.
Kysymystä pitäisikin muuttaa että kuka ymmärtää metsästyksellä mitäkin."Kysymystä pitäisikin muuttaa että kuka ymmärtää metsästyksellä mitäkin."...."Vieraskorttisysteemillä ei paljon koiria kouluteta. Ja minusta metsästys ilman koiraa on aika heppoista."
Niinpä, olet oikeassa mitä kukakin ymmärtää ja miten ymmärtämänsä toteuttaa.
Itse omistan koiran puoliksi seuraan kuuluvan kanssa. Metsällä käyn vieraskortilla hänen kanssaan. Hän puolestaan käy metsällä yhteisen koiramme kanssa joten tosiasiassa pääsen vähemmällä ja saan nuolla ns "kermat" päältä" kun mulla on käytössä valmiiksi koulutettu koira.
Joten kyllä se koirankin koulutus onnistuu jos osaa asian oikein järjestää.
Tietenkään kaikilla ei ole mahdollisuutta edes vieraskorttiin mutta minä esitin vain yhden vaihtoehdon maattoman metsästäjän käyttöön.
Ilman koiraa metsästys on hyvinkin puolinaista - siinäkin olet oikeassa. - ole siellä
moneen tai jokaiseen kirjoitti:
Minä puhun paikasta joka sijaitsee sadan kilometrin säteellä Helsingistä.paikallinen erikoisuus jota paitsi me pohjosen elätit jäädään.
Pöksyttele niitä verenhimoisia citykaneja jotka kuulemma lisääntyy kuin ,yllätys yllätys,kanit. - pellonreunassa
ole siellä kirjoitti:
paikallinen erikoisuus jota paitsi me pohjosen elätit jäädään.
Pöksyttele niitä verenhimoisia citykaneja jotka kuulemma lisääntyy kuin ,yllätys yllätys,kanit.Miten kaneja metsästetään?
26.3.2009 21.45 | Jarmo Nieminen | Yleinen
Helsingin kaupungin yleisten töiden lautakunta hyväksyi tänään kokouksessaan yksimielisesti esityksen metsästyslakiin ja -asetukseen tehtävistä muutoksista. Ehdotuksessa pyritään helpottamaan ja mahdollistamaan kanikannan rajoitustoimenpiteiden tehokkaampi toteuttaminen ilman erikseen vuosittain anottavaa poikkeuslupaa. Lautakunnan mielestä metsästyslainsäädännössä ei ole huomioitu riittävästi tilannetta, jossa omaisuudelle merkittävää tuhoa aiheuttava riistalaji esiintyy Suomen tiheimmin asutulla alueella.
Seuraavassa on tiivistelmä esityksistä.
1. Pienoiskivääri
Villikanin ampumisessa tulisi sallia riittävän tehokas pienoiskivääri , jonka laukausääni voidaan tehokkaasti vaimentaa. Ammuttaessa villikaneja kaupunkialueella ovat ampumamatkat poikkeuksetta lyhyitä, tyypillisesti alle 20 metriä. Pienoiskiväärillä voidaan ampua alle äänennopeudella lentäviä luoteja, jolloin tällainen ase voidaan vaimentaa lähes äänettömäksi käyttämällä aseessa äänenvaimenninta. Laukausäänen vaimentaminen on erityisen tärkeä näkökohta, joka on pakko ottaa huomioon metsästettäessä tiheästi asutulla kaupunkialueella.
2. Pienikaliiperinen haulikko
Villikani olisi lisättävä listaan, jolla nimetään eläimet, joiden ampumiseen saa käyttää pienikaliiperista haulikkoa. Nykyaikaisista komponenteista valmistetut pienikaliiperiset patruunat ovat riittävän tehokkaita villikanin ampumiseen. Edelleen pienikaliiperisen haulikon laukausääni on tehokkaasti vaimennettavissa äänenvaimentimella.
3. Elävänä pyytävä loukku
Villikani olisi lisättävä listaan, jolla nimetään eläimet, joita voidaan pyydystää elävänä pyytävällä loukulla. Villikani eroaa käyttäytymisensä puolesta metsäjäniksestä ja rusakosta muun muassa siinä, että se hakeutuu ahtaisiin koloihin ja erilaisten ihmisten rakentamien rakennusten ja rakenteiden suojaan. Villikani pesii tyypillisesti kaivamassaan kolossa tai luolastossa. Nämä seikat huomioiden ei voida olettaa, että elävänä pyytävän loukun vangitsemaksi jäänyt villikani joutuisi outoon stressiä aiheuttavaan tilanteeseen.
Villikanin pyyntiä on pystyttävä harjoittamaan myös alueilla, joilla ampuma-aseen tai jousen käyttö on turvallisuussyistä mahdotonta. Myös riittävän pyyntitehon ylläpitämiseksi olisi maastossa kyettävä pitämään elävänä pyytäviä pyyntilaitteita jatkuvasti.
4. Rautojen käyttö
Villikani olisi lisättävä listaan, jolla määritellään eläimet, joita voidaan pyydystää hetitappavilla raudoilla.
5. Keinotekoisen valonlähteen käyttö
Keinotekoisen valonlähteen käyttäminen tulisi sallia kaupunkiolosuhteissa tapahtuvassa villikanien metsästämisessä. Villikanien metsästäminen on yksinomaan kannanrajoitustoimintaa, joka tapahtuu kaupunkiolosuhteissa. Tällaisilla alueilla kannanrajoitustoimet on pakko rajata vuorokauden aikaan, jolloin alueella on mahdollisimman vähän metsästyksen kannalta ulkopuolisia ihmisiä. Käytännössä tämä tarkoittaa ilta- ja yöaikaan tapahtuvaa metsästystä. Yö-aktiiviset villikanit ovat pääasiassa liikkeellä pimeän aikaan, jolloin niiden metsästäminen on ylipäätään mahdollista. Keinotekoista valonlähdettä voidaankin pitää lähes välttämättömänä, jotta villikanikannan rajoitustoimet saadaan riittävän tehokkaiksi.
6. Ampumisetäisyys
Metsästettäessä villikania kaupunkiolosuhteissa, tulisi luopua metsästyslain ampumista koskevasta säännöstä, joka kieltää ampumisen alle 150 metrin etäisyydellä asutusta rakennuksesta. Villikani on eläin, joka suosii rakennettuja alueita ja käyttää ihmisen muokkaamaa maisemaa levittäytyessään uusille alueille. Villikanin metsästystä olisi kyettävä harjoittamaan alle 150 metrin etäisyydellä asutuista rakennuksista, jotta kannanrajoitukseen tähtäävä metsästys saataisiin riittävän tehokkaaksi.
Kaupunkiolosuhteissa metsästäminen on tarkasti kontrolloitua toimintaa, ja esimerkiksi Helsingissä poliisi määrittää tai hyväksyy jokaisen ampumapaikan ja ampumasektorin, sekä tekee jokaiselle ampujalle henkilökohtaisen päätöksen aseenkäyttöluvasta kaupunkialueella. Taajaan rakennetulta kaupunkialueelta löytyy runsaasti turvallisia ampumakohteita, joissa ampumisen estää ainoastaan edellä mainittu alle 150 metrin etäisyys asutusta rakennuksesta. Sen sijaan soveliaita yli 150 metrin etäisyydellä asutusta rakennuksesta olevia ampumapaikkoja on erittäin vähän suhteessa koko kannanrajoitusalueeseen.
7. Metsästysaika
Villikanin metsästäminen tulisi sallia ympärivuoden. Villikanin ympärivuotinen metsästys on tärkeä edellytys kannanrajoitukseen tähtäävän metsästyksen saamiseksi riittävän tehokkaaksi. Villikanin lisääntymispotentiaali on niin suuri, että nykylainsäädännön mukainen rauhoitusaika saattaa tehdä kannanrajoitukseen tähtäävät metsästystoimet turhiksi.
Lautakunnan pj.
Jarmo Nieminen - etelässä vielä kaneja
ole siellä kirjoitti:
paikallinen erikoisuus jota paitsi me pohjosen elätit jäädään.
Pöksyttele niitä verenhimoisia citykaneja jotka kuulemma lisääntyy kuin ,yllätys yllätys,kanit.nähnyt, ne on paremminkin Helsingin ongelma kuulemani mukaan. Ja eteläinen Suomi on paljon muuta kun se kuuluisa pääkaupunki.
Noin riistasta mitä meillä on ja pohjoisessa ei, tulee mieleen ensinnä valkohäntäpeura ja kuusipeura. Kaurista on kai ainakin Tornion seudulla?
- kuule vaikka
alueesi metsästys seuraan vuosikortti soitat vain seuran puheenjohtajalle ja kysyt sitä ei se sen kummempaa ole ei ainakaan meillä
- metsästää...
...kotikuntansa omistamilla mailla?
Tarkista, missä ja kuinka paljon kotikuntasi omistaa metsämaata. Monissa kunnissa on kaikilla kuntalaisilla oikeus metsästää pienriistaa yhteisillä mailla.- maita,.,.,.,.
ei ole vuokrattu jollekin seuralle, tai muuten on suojelualuetta.
- vellihousu?
Onpa näköjään kadonnut pitkä ketju, jossa tosiasoita tehtiin selväksi eräälle rekisteröityneelle käyttäjälle.
Ei tainnut joku kestää sitä, että oli itse väärässä? - barackmedvedev
vellihousu? kirjoitti:
Onpa näköjään kadonnut pitkä ketju, jossa tosiasoita tehtiin selväksi eräälle rekisteröityneelle käyttäjälle.
Ei tainnut joku kestää sitä, että oli itse väärässä?Ettei kannata ampua tykillä hyttystä!
Mitkään maailman rautalangat eivät olisi riittäneet vääntämään asiaa sinun älykkyysosamäärälläsi ymmärrettäväksi!
Voin vain rukoilla että minulla olisi aikakone jolla voisin matkustaa kertomaan helliä hetkiä suunnittelevalle isällesi, että hänen on syytä käyttää kondomia välttyäkseen moiselta vajaaälyiseltä idioottikersalta jolle minkä tahansa järjellisen asian selittäminen tulee olemaan kenelle tahansa ylivoimaisen vaikeaa ellei jopa mahdotonta! - etkä kestänyt
barackmedvedev kirjoitti:
Ettei kannata ampua tykillä hyttystä!
Mitkään maailman rautalangat eivät olisi riittäneet vääntämään asiaa sinun älykkyysosamäärälläsi ymmärrettäväksi!
Voin vain rukoilla että minulla olisi aikakone jolla voisin matkustaa kertomaan helliä hetkiä suunnittelevalle isällesi, että hänen on syytä käyttää kondomia välttyäkseen moiselta vajaaälyiseltä idioottikersalta jolle minkä tahansa järjellisen asian selittäminen tulee olemaan kenelle tahansa ylivoimaisen vaikeaa ellei jopa mahdotonta!Ihanko totta, että ottaa oikeasti noin tiukille? Ja vika on pelkästään minun älykkyysosamäärässäni?
Viestissäni ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/7024472/36957836 ) kerroin, että Suomessa on joukko sellaisia kuntien omistamia maa-alueita, joissa kaikilla kyseisen kunnan asukkailla on oikeus metsästää pienriistaa.
Sitä tosiasiaa sinä et jostakin kumman syystä millään voinut kestää, vaan sinun oli alettava sättimään ja uhoamaan joutavia, ihan täysin turhasta ja loppupelissä merkityksettömästä asiasta.
Ja sama uho jatkuu edelleen. Mahtaa sinulla olla vaikeata.
Miksi et vain myöntäisi, että olit väärässä tai että ymmärsit alkuperäisen väitteeni jotenkin hassusti väärin? Siitähän tässäkin kinassa lopulta vain on kyse.
Ja sinä olet edelleen valmis lähes antamaan henkesi sen edestä, että olit oikeassa? Vai mitä?
Voi että sinulla ei ole helppo elämä edessäsi! - oikeus metsästää
etkä kestänyt kirjoitti:
Ihanko totta, että ottaa oikeasti noin tiukille? Ja vika on pelkästään minun älykkyysosamäärässäni?
Viestissäni ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/7024472/36957836 ) kerroin, että Suomessa on joukko sellaisia kuntien omistamia maa-alueita, joissa kaikilla kyseisen kunnan asukkailla on oikeus metsästää pienriistaa.
Sitä tosiasiaa sinä et jostakin kumman syystä millään voinut kestää, vaan sinun oli alettava sättimään ja uhoamaan joutavia, ihan täysin turhasta ja loppupelissä merkityksettömästä asiasta.
Ja sama uho jatkuu edelleen. Mahtaa sinulla olla vaikeata.
Miksi et vain myöntäisi, että olit väärässä tai että ymmärsit alkuperäisen väitteeni jotenkin hassusti väärin? Siitähän tässäkin kinassa lopulta vain on kyse.
Ja sinä olet edelleen valmis lähes antamaan henkesi sen edestä, että olit oikeassa? Vai mitä?
Voi että sinulla ei ole helppo elämä edessäsi!Kuntalaisen oikeus metsästää valtion alueella
Henkilöllä, jonka kotipaikka on Lapin lääniin kuuluvassa kunnassa tai Kajaanin, Hyrynsalmen, Kuhmon, Kuusamon, Paltamon, Pudasjärven, Puolangan, Ristijärven, Sotkamon, Suomussalmen, Taivalkosken, Vaalan tai Vuolijoen kunnassa, on oikeus metsästää kotikunnassaan valtion omistamilla alueilla. - lukutaitosi?
oikeus metsästää kirjoitti:
Kuntalaisen oikeus metsästää valtion alueella
Henkilöllä, jonka kotipaikka on Lapin lääniin kuuluvassa kunnassa tai Kajaanin, Hyrynsalmen, Kuhmon, Kuusamon, Paltamon, Pudasjärven, Puolangan, Ristijärven, Sotkamon, Suomussalmen, Taivalkosken, Vaalan tai Vuolijoen kunnassa, on oikeus metsästää kotikunnassaan valtion omistamilla alueilla.Viestissäni ei ollut kyse metsästyslain 8§:ssä määritellystä, VALTION OMISTAMILLA maa-alueilla tapahtuvasta metsästyksestä, vaan nimenomaan oman KOTIKUNNAN OMISTAMILLA mailla tapahtuvasta metsästyksestä.
Etkö millään kykene tunnistamaan eroa asioiden
a) (koti-)KUNNAN OMISTAMA maa-alue
b) (koti-)kunnan alueella sijaitseva VALTION OMISTAMA maa-alue (tätä tarkoitetaan metsästyslain 8§:ssä)
välillä, vai tahallasiko vain yrität sotkea asioita?
Jotkut kunnat (mm. oma kotikuntani) sallivat kuntalaisten metsästää pienriistaa KUNNAN OMISTAMILLA mailla. Selvennykseksi / todisteeksi väittämäni paikkansa pitävyydestä linkit Nummi-Pusulan, Pielaveden ja Kuopion kaupungin sivuille:
http://www.nummi-pusula.fi/kirjat/dyn5web/kokous/20091103-19.PDF
http://www.pielavesi.fi/?deptid=13394
http://www.kuopio.fi/tek.nsf/TDTXT/071103143513918?OpenDocument
Jäikö vielä jotakin epäselväksi? - barackmedvedev
lukutaitosi? kirjoitti:
Viestissäni ei ollut kyse metsästyslain 8§:ssä määritellystä, VALTION OMISTAMILLA maa-alueilla tapahtuvasta metsästyksestä, vaan nimenomaan oman KOTIKUNNAN OMISTAMILLA mailla tapahtuvasta metsästyksestä.
Etkö millään kykene tunnistamaan eroa asioiden
a) (koti-)KUNNAN OMISTAMA maa-alue
b) (koti-)kunnan alueella sijaitseva VALTION OMISTAMA maa-alue (tätä tarkoitetaan metsästyslain 8§:ssä)
välillä, vai tahallasiko vain yrität sotkea asioita?
Jotkut kunnat (mm. oma kotikuntani) sallivat kuntalaisten metsästää pienriistaa KUNNAN OMISTAMILLA mailla. Selvennykseksi / todisteeksi väittämäni paikkansa pitävyydestä linkit Nummi-Pusulan, Pielaveden ja Kuopion kaupungin sivuille:
http://www.nummi-pusula.fi/kirjat/dyn5web/kokous/20091103-19.PDF
http://www.pielavesi.fi/?deptid=13394
http://www.kuopio.fi/tek.nsf/TDTXT/071103143513918?OpenDocument
Jäikö vielä jotakin epäselväksi?Minä se en ollut..
Meuhkaava asenteesi herättää provokaattoreiden huomion..
Minua eivät mielipiteesi ja linkkisi kiinnosta sen enempää kuin sulavan hangen alta talven jälkeen paljastuva kelmeä koiran uloste..
Minua ei kertakaikkiaan kiinnosta lähteä mihinkään juupaseipäs viestiketjuun kanssasi, voit tulla uskossasi autuaaksi ja kuvitella itsestäsi mitä hyvänsä..
Ja mitä metsästysmaihin tulee niin tallaa toki pyypillisi kera niitä nummi-pusulan hautausmaan vesijättöalueen reunusmaita mikäli se sinun metsästysviettiäsi tyydyttää..
Hyvä niin!
Kaunista syksyä sinulle! - joka...
barackmedvedev kirjoitti:
Minä se en ollut..
Meuhkaava asenteesi herättää provokaattoreiden huomion..
Minua eivät mielipiteesi ja linkkisi kiinnosta sen enempää kuin sulavan hangen alta talven jälkeen paljastuva kelmeä koiran uloste..
Minua ei kertakaikkiaan kiinnosta lähteä mihinkään juupaseipäs viestiketjuun kanssasi, voit tulla uskossasi autuaaksi ja kuvitella itsestäsi mitä hyvänsä..
Ja mitä metsästysmaihin tulee niin tallaa toki pyypillisi kera niitä nummi-pusulan hautausmaan vesijättöalueen reunusmaita mikäli se sinun metsästysviettiäsi tyydyttää..
Hyvä niin!
Kaunista syksyä sinulle!...ei vieläkään malttanut olla vastaamatta. Vaikka ei yhtään kiinnosta.
Ja vaikka kuinka itsekin tietää olleensa väärässä. Ja ihan täysin naurettavan mitättömässä asiassa.
Mutta kun päässä huumaavina pyörivät testosteronihöyryt ei salli myöntää erehtyneensä.
HAH!
- oikeus!
Ensi metsästysvuonna, joka alkaa 1.8.2009 astuu voimaan uusi metsästyslain asetus jossa kunnilla on velvollisuus taata kunnassa asuville tietyt oikeudet. Tähän asetukseen sisältyy mm. kuntalaisen metsästysoikeus pienriistaan (kiintiöt!!) kunnan omistamilla metsästysmailla.
- alexharveysensatrional...
Ihan tuulesta temmattua!
- sellanen
kun villipohjola..www.villipohjola.fi..siellä on ympäri suomea metsästysalueita johon saa metsästyslupia vaikka ei omista maata..eteläsuomea lähin alue taitaa olla hyvinkään länsipuolella, keihäsjärven alue..mutta jos haluaa laajemmille metsästysmaille niin sitten esi. keskisuomen alueet..Ärrällä saatavana ilmaisia villinpohjolan esitteitä joissa kaikki suomen mets ja kalastus alueet..monilla alueilla mahdollisuus myös vuokrata eräkämppiä.
- ei rajattomasti
Itse olen tehnyt Lappiin yhden reissun joka syksy, mutta ei se ole niin sanottua että lupia saa edes ostettua, sillä niitä on melko rajoitetusti.
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407