Huollot

S Eat

Huoltojen hinnat tuntuu nousseen kovasti sen jälkeen kun Seatista tuli osa VW-konsernia. Osa hommista kannattaakin tehdä itse ja teettää vaativammat työt merkkikorjaamolla tai jollain muulla hyvällä korjaamollaa. Tuolta löytyy korjausoppaita ainakin vanhempiin malleihin:
http://www.ago.fi

27

1875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elvis oli kala

      Seatista tuli 1982 osa Volkkaria. On ne muutkin hinnat nousseet vuoden 1982 jälkeen...
      Mitä Seattia muuten huollatit merkkiliikeessä 1981?

      • Humbe

        Ibiza ja Malaga pohjautuneet VW:n tekniikkaan, ainakin laatu oli paljon huonompi?


      • R Onda
        Humbe kirjoitti:

        Ibiza ja Malaga pohjautuneet VW:n tekniikkaan, ainakin laatu oli paljon huonompi?

        ainakin Malaga ollut vielä joku jäänne fiatin ajoilta? Niitä ei enää näe missään.


      • _Seatisti_

        Minulla oli tuolloin 133:nen, ja kyllä sitä merkkihuollossa käytin.


      • 124S
        _Seatisti_ kirjoitti:

        Minulla oli tuolloin 133:nen, ja kyllä sitä merkkihuollossa käytin.

        Heh heh....La Lineassa oli hyvä merkkikorjaamo tohon aikaan.


      • espanyol..
        124S kirjoitti:

        Heh heh....La Lineassa oli hyvä merkkikorjaamo tohon aikaan.

        Älä helkkarissa...minäkin käytin Seatin siellä, vieläköhän on pystyssä....tietääkö kukaan?


      • Lineassa
        espanyol.. kirjoitti:

        Älä helkkarissa...minäkin käytin Seatin siellä, vieläköhän on pystyssä....tietääkö kukaan?

        Kyllä pitäisi olla...siinä Gibraltarin vieressä.


      • Benalmadena
        Lineassa kirjoitti:

        Kyllä pitäisi olla...siinä Gibraltarin vieressä.

        Sama täällä, omaa Rondaani olen sinne vienyt talvella. Hyvä palvelu ja ystävällinen henkilökunta.


      • ssdr
        Benalmadena kirjoitti:

        Sama täällä, omaa Rondaani olen sinne vienyt talvella. Hyvä palvelu ja ystävällinen henkilökunta.

        La Linean merkkihuolto yhä voimissaan. Paras Aurinkorannikolla!


      • Talviasukas
        ssdr kirjoitti:

        La Linean merkkihuolto yhä voimissaan. Paras Aurinkorannikolla!

        Eikös tuolla ollut joku suomalainen asentajakin töissä?


      • ssdr
        Talviasukas kirjoitti:

        Eikös tuolla ollut joku suomalainen asentajakin töissä?

        Olipa hyvinkin. Siellä käytettiin muunkin merkkisiä autoja huollossa, kun ei tarvinnut osata epsanjaa, ja työtkin hoidettiin sovittuna aikana eli samana päivänä, eikä mañana.


    • S-Eat

      Nuo Haynesin korjauskirjat Seateihin on hyviä, kuvat selkeitä ja sähkökaaviot havainnollisia. Jotkut ongelmat selviää heti kirjaa vilkaisemalla ilman että tarvii kysellä täältä apua.

      • Sombrero-

        haynes on korvaamaton, kun itse huoltaa autoa. Onneksi nyky-Seatien laatu ei ole enää samanlainen kuin aikanaan Malagassa. Se oli laadultaan aivan täyttä p..kaa ja kuvasi varmaan hyvin millaiset Manolo-ääliöt niitä kokosivat.


      • Juu-Pelix
        Sombrero- kirjoitti:

        haynes on korvaamaton, kun itse huoltaa autoa. Onneksi nyky-Seatien laatu ei ole enää samanlainen kuin aikanaan Malagassa. Se oli laadultaan aivan täyttä p..kaa ja kuvasi varmaan hyvin millaiset Manolo-ääliöt niitä kokosivat.

        Ite en ole vuosiin nähnyt yhtään, ei varmasti ole ainuttakaan enää rekisterissä. Jos pitäisi valita kaikkien aikojen huonoin auto Suomessa, Malaga sijoittuisi varmasti kärkikastiin. Niistä on monilla vähemmän hauskoja muistoja. VW oli Seatin pelastus.


      • oppaita on
        Juu-Pelix kirjoitti:

        Ite en ole vuosiin nähnyt yhtään, ei varmasti ole ainuttakaan enää rekisterissä. Jos pitäisi valita kaikkien aikojen huonoin auto Suomessa, Malaga sijoittuisi varmasti kärkikastiin. Niistä on monilla vähemmän hauskoja muistoja. VW oli Seatin pelastus.

        Malagat perustuivat vielä Fiatin (Ritmo) tekniikkaan, vaikka ne valmistettiin VW:n omistuskaudella. Malagaa myytiin meillä sangen vähän.

        Korjausoppaista. Esimerkiksi tämän vuosituhannen Leon, Toledo ja Altea ovat perustekniikaltaan vastaavia kuin samaan aikaan valmistetut VW Golf ja Bora (ja Skoda Octavia ja Audi A3). Esimerkiksi omaan vuosimallin 2000 Toledooni olen soveltanut menestyksekkäästi Alfamerin VW Golf/Bora -korjausopasta. Valitettavasti tämä opas on erityisesti kuvien osalta suppeampi kuin alkuperäinen Haynesin versio.


      • El matador
        oppaita on kirjoitti:

        Malagat perustuivat vielä Fiatin (Ritmo) tekniikkaan, vaikka ne valmistettiin VW:n omistuskaudella. Malagaa myytiin meillä sangen vähän.

        Korjausoppaista. Esimerkiksi tämän vuosituhannen Leon, Toledo ja Altea ovat perustekniikaltaan vastaavia kuin samaan aikaan valmistetut VW Golf ja Bora (ja Skoda Octavia ja Audi A3). Esimerkiksi omaan vuosimallin 2000 Toledooni olen soveltanut menestyksekkäästi Alfamerin VW Golf/Bora -korjausopasta. Valitettavasti tämä opas on erityisesti kuvien osalta suppeampi kuin alkuperäinen Haynesin versio.

        Alkuperäinen englanninkielinen on täydellisempi, painolaaatu on parempi ja lisäksi 10 euroa halvempi.


      • System Porche
        Juu-Pelix kirjoitti:

        Ite en ole vuosiin nähnyt yhtään, ei varmasti ole ainuttakaan enää rekisterissä. Jos pitäisi valita kaikkien aikojen huonoin auto Suomessa, Malaga sijoittuisi varmasti kärkikastiin. Niistä on monilla vähemmän hauskoja muistoja. VW oli Seatin pelastus.

        Älkää nyt helmeä haukkuko, sehän oli melkein Porshe.


      • Al-Tea
        El matador kirjoitti:

        Alkuperäinen englanninkielinen on täydellisempi, painolaaatu on parempi ja lisäksi 10 euroa halvempi.

        Itsellä samat kokeukset useammasta merkistä ja kirjasta. Suomenkielisistä korjausoppaista puuttuu osa sisällöstä, käännöksissä on pahoja virheitä ja ne ovat paljon kalliimpiakin.


      • Setrovitch
        Al-Tea kirjoitti:

        Itsellä samat kokeukset useammasta merkistä ja kirjasta. Suomenkielisistä korjausoppaista puuttuu osa sisällöstä, käännöksissä on pahoja virheitä ja ne ovat paljon kalliimpiakin.

        Saab kerhosta voi ladata kuulemma ilmaisen venäläisen ohjekirjan.


    • en olis uskonu

      hienoa tietoa jakelet, tuohan ei ole kennekkään tiedossa, kiitos paljon!

      • mmakine

        Eihän Setia tarvi huoltaa??


      • Costa del Sol

        Tuskinpa tiesit, että La Lineassa on Seatin huolto :)


      • en olis uskonu
        Costa del Sol kirjoitti:

        Tuskinpa tiesit, että La Lineassa on Seatin huolto :)

        Tuskinpa sitä tojoterona tiedän.


    • Mainontaa tämä ketju

      Tämä keskustelupalstan sääntöjen vatsainen mainonta näkyy jatkuvan, ilman että siihen kukaan puuttuu.

      Ostakaa kirjanne Amazonista. Saatte samat kirjat paljon halvemmalla ja vähintään yhtä nopeasti.

      • Amatsoonian Pedro

        Sääntöjen vatsainen on, se on sanomattakin selvää. Millä hinnalla nuo saa Suomeen Amazonin viidakosta? Saab kerhosta voi kyllä ladata ilmaiseksi?


      • Jalkapallofani
        Amatsoonian Pedro kirjoitti:

        Sääntöjen vatsainen on, se on sanomattakin selvää. Millä hinnalla nuo saa Suomeen Amazonin viidakosta? Saab kerhosta voi kyllä ladata ilmaiseksi?

        Kävin hakemassa oppaan Amazonin viidakosta. Maksoi vain 1000 ccuzeiroa lentoliput.


    • rehentelivät sillä

      että 1980-luvun lopun Seateissa taisi moottorissa lukea "Porsche technology"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      933
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      81
      652
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      613
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    Aihe