Oma mieli

Hssu

Oma mieli on vihollisuutta Jumalan tahtoa kohtaan.
Oma mieli kampeaa muualle kuin Jumalan mieli.
Oma mieli on yhtäkuin synti, epäusko eli tottelemattomuus Jumalan tahtoa kohtaan. Oman mielen kanssa ei ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan.
Oma mieli on myös sitä rikkautta, vääränlaista rikkautta mistä Jeesus puhuu.
Siksi oman mielen on kuoltava.

Totisesti, totisesti: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää vain yhdeksi jyväksi, mutta jos se kuolee, se tuottaa runsaan sadon.
Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä elämässä panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän.

En kirjoittanut tätä siksi, että oma mieleni olisi vielä kuollut, enkä sitä itse pystykään kuolettamaan, vaan siksi, että ymmärrän, näin en ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan.

28

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkylä

Omasta itsekkäästä luonnostamme emme pääse eroon tämän elämän aikana: "paha riippuu minussa kiinni", kuten Paavali sanoo. Roomalaiskirje 7:14-25 voisi ehkä tuoda jotain uutta näkökulmaa mietteisiisi.

Me emme pysty tappamaan itsekästä luontoa itsestämme. "Meistä ei ollut itseämme auttamaan, mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti." (Room.5:6)

Siksi Jeesuksen piti tulla vehnänjyväksi, joka todella putosi maahan ja kuoli. Hän tuli kärsimään, kuolemaan ja haudattavaksi, jotta tuhannet ja taas tuhannet saisivat elämän. Hänen kuolemansa tuottaa runsaan sadon ikuiseen elämään.

"Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin. Mutta kun hän antoi itsensä sovitusuhriksi, hän saa nähdä sukunsa jatkuvan, hän elää kauan, ja Herran tahto täyttyy hänen kauttaan." (Jes.53:10)

Jumalan Poika antaa meille synteihimme kuolleille elämän lahjaksi. Hän antaa meille oikean aarteen meille - sen rihkaman tilalle mitä meillä on.

Hän teki sinut täydelliseksi Jumalan valtakuntaan. Ainiaaksi. Yhdellä uhrilla. "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." (Hepr.10:14)

PS. Tuosta "oma mieli" -ilmaisusta, ettei joku saa väärää käsitystä niin sanottakoon, että persoonallisuus on Jumalan luomistyö. Hän tahtoi luoda meidät kaikki erilaisiksi ihmisiksi. Persoonallisuutta ei pidä tappaa, vaan se on Jumalan kädenjälki meissä. Mutta oma itsekäs luonto on hiukan eri juttu.

• Minkään ihmisopin näkökulmaa mutkistamaan kulkuani.

Paavalin tuoma opetus ei sitä ollut, mutta sinun tuomana se siksi muuttuu.

• Pähkylä
        Hssu kirjoitti:

Minkään ihmisopin näkökulmaa mutkistamaan kulkuani.

Haluatko ansaita jollakin tekemiselläsi Jumalan valtakunnan?

• Hssu kirjoitti:

Minkään ihmisopin näkökulmaa mutkistamaan kulkuani.

Eiköhän sekin ihmisoppi jota Raamattu-palstalla on opetettu ole jo tarpeeksi mutkistanut kulkuasi, kun vieläkin näköjään "kärvistelet ahtaan portin (opin) edessä", ja odotat, että väkivalloin sinut tempaistaan sisään. Tälläinen ei ole Raamatun ja Kristinuskon Jumala.
        Kun vastaus kärvistelyysi löytyy juuri Jeesuksen armosta. Jolle se kelpaa pelastuu, joka tuo siihen muuta, on hylännyt Jeesuksen pelastavan armon. Joh.1:17 sanoo "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."
        Jeesus odottaa avosylin että milloin sinä Hssu vastaat hänelle "Kyllä".

• Pähkylä kirjoitti:

Omat tekemiset, älä pidä minua niin ymmärtämättömänä.

Eikä pelastus ole myöskään siinä, että se on valmiiksi katettu niin, että se on jokaisen otettavissa noin vain, kuin jostain noutopöydästä, vaan jokaisen on kilvoiteltava Jeesuksen luo, jo tässä elämässä, ainoastaan hänen kautta voi päästä Jumalan valtakuntaan.

Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti.
        Joku kysyi häneltä: Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?
        Jeesus vastasi:
        Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille, monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

• juhani1965 kirjoitti:

Eiköhän sekin ihmisoppi jota Raamattu-palstalla on opetettu ole jo tarpeeksi mutkistanut kulkuasi, kun vieläkin näköjään "kärvistelet ahtaan portin (opin) edessä", ja odotat, että väkivalloin sinut tempaistaan sisään. Tälläinen ei ole Raamatun ja Kristinuskon Jumala.
        Kun vastaus kärvistelyysi löytyy juuri Jeesuksen armosta. Jolle se kelpaa pelastuu, joka tuo siihen muuta, on hylännyt Jeesuksen pelastavan armon. Joh.1:17 sanoo "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."
        Jeesus odottaa avosylin että milloin sinä Hssu vastaat hänelle "Kyllä".

Sieltä valhearmon sammiosta mihinkään päässyt.

Pyydä, että Jumala nostaa sinut kuivalle maalle ja ravistelee sinusta sen valheliemen pois.

• Hssu kirjoitti:

Pyydä, että Jumala nostaa sinut kuivalle maalle ja ravistelee sinusta sen valheliemen pois.

Olen kyllä löytänyt sen Jeesuksen armon ja siksi minuun ei tepsi kaikenmaailman ahtaanportin ihmisopit.Jumala pitää niin omistaan huolta, kiitos siitä Jumalalle.
        Ja näyttääpä aika riitaisaa olevan sekin poppoo nykyään, kertonee jostakin.
        Ja toisaalta kun et sinä Hssu ole uskossa ei sinulla ole myöskään Hengeä sanoa minusta tuollaista tuomiota, sanot sen juuri siinä omassa mielessäsi josta alkuperäisessä kirjoituksessakin varoittelit.

Aukaskoon Jumala sinua näkemään totuuden, niin lopetat silloin uskossa olevienkin parjaamisen.

• Pähkylä
        Hssu kirjoitti:

Omat tekemiset, älä pidä minua niin ymmärtämättömänä.

Eikä pelastus ole myöskään siinä, että se on valmiiksi katettu niin, että se on jokaisen otettavissa noin vain, kuin jostain noutopöydästä, vaan jokaisen on kilvoiteltava Jeesuksen luo, jo tässä elämässä, ainoastaan hänen kautta voi päästä Jumalan valtakuntaan.

Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti.
        Joku kysyi häneltä: Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?
        Jeesus vastasi:
        Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille, monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

Haluat siis kilvoittelullasi ansaita pelastuksen.

• Pähkylä kirjoitti:

Haluat siis kilvoittelullasi ansaita pelastuksen.

Mikä henki vastustaa Jeesuksen sanaa.

• Hssu kirjoitti:

mitä ihminen sanoo,"en suinkaan" EI SIIS TAHDO MILLÄÄN valhearmon turvista pois päästä???????????????????jne... Voi, voi

• Pähkylä kirjoitti:

mutta itse olet sillä tiellä jolla omilla ansioilla meinataan iankaikkinen elämä saavuttaa.

KUN JEESUS SANOO:"kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta portista" SE ON JUMALAN TAHDON TIE ja sen tien kun sivuuttaa niin saa kerran kuulla Jeesuksen sanovan MENE POIS EN TUNNE SINUA.

Joten sinäkö jatkat oman vanhurskautesi tietä vaan pokkana ja näin sivuutat JEESUKSEN SELVÄN SANOMAN
        joka olisi sinutkin voinut pelastaa?

• Hssu kirjoitti:

Mikä henki vastustaa Jeesuksen sanaa.

pystyisikin pysähtymään ja miettimään MITÄ VASTUSTAA?

• ArmiK kirjoitti:

mitä ihminen sanoo,"en suinkaan" EI SIIS TAHDO MILLÄÄN valhearmon turvista pois päästä???????????????????jne... Voi, voi

Ero onkin siinä kun minä en tiedä enkä tunne mitään valhearmoa, toisin kuin eräät.

• *debi*

on vihollisuutta...

Meissä on kuitenkin se Jumalan kuva, se aito ihminen, se saakoon elää ja tulla esiin!

• Jumalan kuva EI TULE ESILLE ennenkuin tapahtuu tämä;
        ihminen kadottaa oman elämänsä Jeesuksen tähden.

Kaikki muu mikä luullaan aidoksi ON HARHAA.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Kärsimyksen aiheuttaa tarrautumiseksi muuttunut h a l u.

• Se toinen herra, se mutkistaa Jumalan suoria teitä ja selkeää tahtoa, se kyseenalaistaa Jeesuksen tahdon, sanan. Niin on ollut alusta asti, ja niin on tässä keskustelussakin.

Kerettiläisyyteen tämä aloitus ei liittynyt, eikä se kiinnosta mitenkään.

• Hssu kirjoitti:

Se toinen herra, se mutkistaa Jumalan suoria teitä ja selkeää tahtoa, se kyseenalaistaa Jeesuksen tahdon, sanan. Niin on ollut alusta asti, ja niin on tässä keskustelussakin.

sitkeässä tuo johonkin ihmisoppiin liittäminen, että voi, voi.

Millään EI voida YMMÄRTÄÄ ON todella niitäkin JOILLE ITSE JUMALA ON SAANUT TOTUUTTA KIRKASTAA.
        ON niitä jotka JUMALA on tahtonsa tielle saanut
        johdattaa, jotka EIVÄT silloin tuo MINKÄÄN
        "puljun" sanomaa harhaoppia.

Niin kuin on näkynyt EI JEESUS turhaan sanonut:
        "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee."

• ArmiK kirjoitti:

sitkeässä tuo johonkin ihmisoppiin liittäminen, että voi, voi.

Millään EI voida YMMÄRTÄÄ ON todella niitäkin JOILLE ITSE JUMALA ON SAANUT TOTUUTTA KIRKASTAA.
        ON niitä jotka JUMALA on tahtonsa tielle saanut
        johdattaa, jotka EIVÄT silloin tuo MINKÄÄN
        "puljun" sanomaa harhaoppia.

Niin kuin on näkynyt EI JEESUS turhaan sanonut:
        "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee."

Ei nähdä muuta kuin nämä maanpäälliset seurakunnat ja niiden opit. Mahdotonta on uskoa, että elämän oppi voi ainoastaan tulla suoraan taivaasta.

Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet.
        Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
        Minä olen elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää.

• Hssu kirjoitti:

Ei nähdä muuta kuin nämä maanpäälliset seurakunnat ja niiden opit. Mahdotonta on uskoa, että elämän oppi voi ainoastaan tulla suoraan taivaasta.

Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet.
        Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
        Minä olen elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää.

SE ON TODELLA Jeesus jossa ihminen pelastuu, EIKÄ missään seurakunnassa.
        SIINÄHÄN mennään jo heti pieleen OHI JEESUKSEN SANOMAN, kun sanotaan ETSI ensin SEURAKUNTA niin tulet jumalan löytämään. TODELLA jokaisesta seurakunnasta löytyy omanlaatuisensa jumalan, ovat siinä oikeassa,
        MUTTA Luojan Taivaallisen Isän luo pääsee, HÄNET löytää VAIN Ja AINOASTAAN juuri niin kuin JEESUS
        sanassa sen on viitoittanut.

Jos ihminen EI siis Elävää leipää muuta kuin hyljeksi, niin EI tule koskaan ELÄMÄÄ saamaan.

• Hssu kirjoitti:

Se toinen herra, se mutkistaa Jumalan suoria teitä ja selkeää tahtoa, se kyseenalaistaa Jeesuksen tahdon, sanan. Niin on ollut alusta asti, ja niin on tässä keskustelussakin.

Jos maailmassa, ihmisissä, vaikuttaisi Jumalan tahto, henki, ei täällä ihmisten välisessä kanssakäymisessä kärsimystä olisi, mutta kun oman tahdon, mielen mukaan eletään, kaikki on tällaista sekametelisoppaa, joka jotenkin yritetään pitää kasassa, mutta niinkuin näkyy, huonosti onnistuu. Ei Jeesuksen tahto ole kärsimys, eikä hänen tahtonsa noudattaminen kärsimystä, vaikka se tämän maailman taholta sellaiseksi yritetään tehdäkin.

Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.
        Minun ikeeni on kevyt kantaa ja minun kuormani kevyt.

Ja vielä sanotaan:

Tulkoon sinun valtakuntasi.Tapahtukoon sinun tahtosi, MYÖS MAANPÄÄLLÄ NIIN KUIN TAIVAASSA.

• Hssu kirjoitti:

Jos maailmassa, ihmisissä, vaikuttaisi Jumalan tahto, henki, ei täällä ihmisten välisessä kanssakäymisessä kärsimystä olisi, mutta kun oman tahdon, mielen mukaan eletään, kaikki on tällaista sekametelisoppaa, joka jotenkin yritetään pitää kasassa, mutta niinkuin näkyy, huonosti onnistuu. Ei Jeesuksen tahto ole kärsimys, eikä hänen tahtonsa noudattaminen kärsimystä, vaikka se tämän maailman taholta sellaiseksi yritetään tehdäkin.

Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.
        Minun ikeeni on kevyt kantaa ja minun kuormani kevyt.

Ja vielä sanotaan:

Tulkoon sinun valtakuntasi.Tapahtukoon sinun tahtosi, MYÖS MAANPÄÄLLÄ NIIN KUIN TAIVAASSA.

KAIKKI jotka sanovat olevansa Jumalan omia olisivatkin Jumalan omia niin täytyy sanoa,
        TÄMÄ MAAILMA OLISI JO "PARATIISI".

Silloinhan KAIKKI JUMALAN OMAT OLISIVAT YHTÄ ja JUMALAN HYVÄ TAHTO SAISI TAPAHTUA TODELLA MONEN KAUTTA.

MUTTA mitä on nyt???

JUMALA EI OMAANSA kurjuudessa, kärsimyksessä pidä SE ON AIVAN muu jumala joka niin tekee.

Puhutaan Jumala on rakkaus ja samaan hengen vetoon kumotaan Jumalan rakkaus, kun luullaan se on sitä Jumalallista elämää kun synneissä, vajaina
        kärvistellään.

Jumalako loi ihmisen vaivaan ja tuskaan?

Miksi Jumala POIKANSA tänne maailmaan lähettikään,
        kun EI HÄNELLÄ NÄYTÄ OLEVAN MITÄÄN VIRKAA ihmisten
        elämässä?

Siinä kysymyksiä, mutta antaako ylpeä "minä" lähteä miettimään niitä???

• ArmiK kirjoitti:

KAIKKI jotka sanovat olevansa Jumalan omia olisivatkin Jumalan omia niin täytyy sanoa,
        TÄMÄ MAAILMA OLISI JO "PARATIISI".

Silloinhan KAIKKI JUMALAN OMAT OLISIVAT YHTÄ ja JUMALAN HYVÄ TAHTO SAISI TAPAHTUA TODELLA MONEN KAUTTA.

MUTTA mitä on nyt???

JUMALA EI OMAANSA kurjuudessa, kärsimyksessä pidä SE ON AIVAN muu jumala joka niin tekee.

Puhutaan Jumala on rakkaus ja samaan hengen vetoon kumotaan Jumalan rakkaus, kun luullaan se on sitä Jumalallista elämää kun synneissä, vajaina
        kärvistellään.

Jumalako loi ihmisen vaivaan ja tuskaan?

Miksi Jumala POIKANSA tänne maailmaan lähettikään,
        kun EI HÄNELLÄ NÄYTÄ OLEVAN MITÄÄN VIRKAA ihmisten
        elämässä?

Siinä kysymyksiä, mutta antaako ylpeä "minä" lähteä miettimään niitä???

Valhejeesus, on vapauttanut ihmisen elämään syntielämää, se on sen tahto, ja siihen luonnollisen ihmisen on helppo yhtyä. Jeesus sen sijaan vapauttaisi elämään Jumalan tahdon mukaista elämää, ilman syntiä, mutta sitä ei tahdota.

Jeesus sanookin:

Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä ota minua vastaan. Mutta jos joku tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.

• Hssu kirjoitti:

Valhejeesus, on vapauttanut ihmisen elämään syntielämää, se on sen tahto, ja siihen luonnollisen ihmisen on helppo yhtyä. Jeesus sen sijaan vapauttaisi elämään Jumalan tahdon mukaista elämää, ilman syntiä, mutta sitä ei tahdota.

Jeesus sanookin:

Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä ota minua vastaan. Mutta jos joku tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.
        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta.

tämän maailman herra sanoo Jeesus on kaikkien synnit sovittanut ei muuta kuin ottamaan se vaan
        todesta ja sillä sipuli, muuta ei tarvita.

Mitä tuo on muuta kuin petosta? Siihen on vain luonnollisen ihmisen helppo mennä mukaan. Liha saa elää saa pitää ohjat omissa käsissään elää omaa elämää. Ja mitä se oma elämä on sehän on synneissä elämistä, kun eletään erossa Jumalasta.

Sillä EI KUKAAN ITSE VOI JUMALAN LUO KÄYDÄ tosta noin vaan. Ei vaan nuo uskomiset mihin ihmisopit johtaa ne johtaa juuri tuohon josta olit sanan paikan laittanut:"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

Jumalan Henki kun EI ole kessäkään joka on ihmisopin niellyt ja sen mukaisessa uskossa on.

Jumalan Henki alkaa voi alkaa tomimaan VASTA kun ihminen on käynyt sille tielle jonka Jeesus on
        sanassa osoittanut JA SE ON SE ETSIMISEN, KILVOITTELUN tie.

YKSI TIE JOHTAA VAIN JUMALAN HENGEN JOHDATUKSEEN muut tiet ovat tämän maailman herran hallinnassa.

• ArmiK kirjoitti:

tämän maailman herra sanoo Jeesus on kaikkien synnit sovittanut ei muuta kuin ottamaan se vaan
        todesta ja sillä sipuli, muuta ei tarvita.

Mitä tuo on muuta kuin petosta? Siihen on vain luonnollisen ihmisen helppo mennä mukaan. Liha saa elää saa pitää ohjat omissa käsissään elää omaa elämää. Ja mitä se oma elämä on sehän on synneissä elämistä, kun eletään erossa Jumalasta.

Sillä EI KUKAAN ITSE VOI JUMALAN LUO KÄYDÄ tosta noin vaan. Ei vaan nuo uskomiset mihin ihmisopit johtaa ne johtaa juuri tuohon josta olit sanan paikan laittanut:"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

Jumalan Henki kun EI ole kessäkään joka on ihmisopin niellyt ja sen mukaisessa uskossa on.

Jumalan Henki alkaa voi alkaa tomimaan VASTA kun ihminen on käynyt sille tielle jonka Jeesus on
        sanassa osoittanut JA SE ON SE ETSIMISEN, KILVOITTELUN tie.

YKSI TIE JOHTAA VAIN JUMALAN HENGEN JOHDATUKSEEN muut tiet ovat tämän maailman herran hallinnassa.

Tämän maailman herran teiltä pitää ottaa irtiotto, sille kilvoittelun tielle, erilleen suurista epäuskoisten laumoista, tämä sananpaikka tuli väkisin mieleen:

Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
        Voivatko Krsitus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
        Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut:
        Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

Siksi Herra sanoo: Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
        Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

• Hssu kirjoitti:

Tämän maailman herran teiltä pitää ottaa irtiotto, sille kilvoittelun tielle, erilleen suurista epäuskoisten laumoista, tämä sananpaikka tuli väkisin mieleen:

Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
        Voivatko Krsitus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
        Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut:
        Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

Siksi Herra sanoo: Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.

mutta tämän maailman herra ottaa sanan paikkaa;
        "älkää jättäkö seurakunnan kokousta." Niin siinäpä sitä on sitten valmis soppa keitettynä. EIKÄ nähdäkkään EIKÄ ymmärretä JUMALA EI TARKOITA SEURAKUNTAA KUIN SEURAKUNTAA vaan OMIENSA JOUKKOA.

Mutta silloin kun ihmiset kirjaimen mukaan uskovat se on heidät kuolettanut eivätkä kuolleet näe.

• Hssu kirjoitti:

mitä tulee tiehen, niin tästäkin on selvästi sanassa sanottu, "YKSI TIE" ja tuo YKSI TIE ON
        JEESUS. Ei ole pelastusta YHDESSÄKÄÄN muussa VAAN AINOASTAAN JEESUKSESSA.

Näin näkyy itse Jeesus Hänen sanansa EIVÄT kiinnosta, vaan näin on:"ihmiset etsivät toinen toiseltaan KUNNIAA" Jokainen yrittää olla niin viisas niin viisas ja tietävä...ihmeellistä sitä viisautta siten löytyykin vaikka niin kehutaan vajaita olevan????

"Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." 20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? 21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, 22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, 23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. 25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. 26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, 27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, 28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, 29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. 30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, 31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."

• ja jotka muuta väittävät ovat kaukana Jumalasta.

Todella kaukana Jumalasta silloin ollaan, kun käydään vastustamaan SELVÄÄ SELKEÄÄ JUMALAN TOTUUTTA. SIIS JUMALAN TOTUUTTA ei kenenkään ihmisen totuudesta ole siis kyse sanomassasi.

RAAMATUSSA sanotaan SELVÄSTI ja SELKEÄSTI:
      "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."

Mutta niin se Hssu on, että ellei Jumala saa ihmisiä herättää, niin eivät he unessa näe
      mikä on todellisuus. Niin selkeä kuin Jumalan todellisuus Raamatussa onkin niin sen näkevät vain ne joiden silmät Jumala on saanut avata.

Vaikka siis unessa oleville miten esille laittaa ELÄMÄN sanaa niin eivät he voi nähdä.

Niinpä ne jotka eivät näe he tuijottavat kirjaimiin ja mitä kirjain tekee senkin RAAMATTU
      sanoo selvästi; kirjain KUOLETTAA. Henki Jumalan Pyhä Henki vain tekee eläväksi.
      Ja tätä Jumalan Pyhän Hengen eläväksi tekevää valoa ei nukkuvilla ole vaan valheen tekaistu pyhä henki heitä johdattaa. Tämä on TOTUUS, mutta
      niin kuin olemme nähneet mitä tekevät omassa uskossa olevat HE ALKAVAT TUOMITSEMAAN, olet ylpeä, olet rakkaudeton, sinussa ei ole hyviä hedelmiä, ja miksi, KUN LIHA TULEE AINA SAAMAAN KOLAUTUKSEN JUMALAN TOTUUDEN SANASTA niin sehän mielletään tietysti PAHANA. Mutta jos edes joku
      tuomion kirvestä heitellyt voisi lihan loukatuksi tullessa KÄÄNTYÄ JUMALAN PUOLEEN niin silloin tulisi herämään ja todellinen ELÄMÄN kevät voisi
      sydämessä saada alkunsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      141
      2817
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      274
      2487
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      30
      1483
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      35
      1462
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1192
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1143
    7. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1043
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      1032
    9. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      59
      906
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      305
      894
    Aihe