Siinäpä se ongelma otsikossa.
Vähän taustatietoa kuitenkin: Olen kärsinyt aknesta ihan yläasteikäisestä asti ja silloin söin myös roacutan kuurin. No se auttoi kyllä ja finnit olivat poissa noin puoli vuotta kuurin jälkeenkin, mutta vähitellen palasivat (eivät tosin koskaan aivan niin pahoina). No nyt olen jo reippaasti parikymppinen miehenalku ja edelleen kyseinen ongelma häiritsee. Sanottakoon se, että hormooneilla on jotain tekemistä tämän oman oireiluni kanssa. Välillä saattaa mennä kuukausikin niin, että missään ei ole ainuttakaan näppyä, mutta sitten saattaa tulla "pahojakin" aikoja, jotka kestävät muutamisen viikkoa. Finnit siis tuntuvat elävän omaa elämäänsä. Hoitona olen nykyisin käyttänyt Basiron wash- saippuaa, joka tuntuu toimivan ihan ok. Pitää ainakin selän puhtaana ja naamankin lukuunottamatta näitä em. pahoja aikoja.
Sitten itse ongelmaan. Eli nyt minulla on ollut jo toista kuukautta niskassa, aivan hiusrajan tuntumassa paljon pahoja talia erittäviä finnejä. Pään kääntelykin alkaa olla jo tuskaista joten neuvoja kaivataan! Basironin saippua ei tehoa näihin ja niinkuin sanoin, ongelma on jatkunut jo toista kuukautta eli paljon pidempään kuin yleensä nämä "hormonaaliset näpyt esim naamassa". Olisiko kellään vinkkejä millä nämä saisi taltutettua, olisin erittäin kiitollinen? Antibioottikuureja on nuorenpana syöty yksi jos toinenkin ja ne kyllä auttavat, mutta vain kuurin ajan, joten sitä en harkitsisi. Kiitokset kuitenkin kaikille vastanneille!
Finnit niskassa!
näppyniska
0
3513
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä831611Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691531Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2681263Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56857
- 66844
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64837Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40821- 40807
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44781