Saaremaa Edam

maukasta

Joku perheestämme oli ostanut Saaremaa Edamia. Yllätyin miten hyvää se oli. Olen syönyt hollantilaista, saksalaista, ruotsalaista ja suomalaista edamia ja nyt virolaista. Yllättäen virolainen on parhaimman makuista tähän saakka maistetuista. Kannattaa ostaa sitä, jos pitää juustoista. Siinä oli oikein miellyttävä ja tasapainoinen ei-teollinen aromi. Olen suomalainen.

5

3399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muihin nähden

Viron tuotantokustannukset ovat yleensä edullisemmat, kuin kilpailijamaissa, mutta saaremaan edam on siitä huolimatta, ainakin Tallinnassa, kalliimpaa, kuin kilpailijat. Yleensäkin Saareman juustot ovat hyviä. Ennen, silloin hyvään aikaan, kun suomalaisia eivielä nähty pahana poikana, ostin suomeen tuomisena juuru saarenmaan juustoja. Salakuljetin muutaman 5 kg kiekon ja sukulaiset olivat mielissään.

Yksi hyvä vaihtoehtoinen parmesanille on sen virolainen vastine, mutta en juuri nyt muista nimiä. Todella hyvää ja edullisempi kuin mararonien (Berlusconin) Parmesan. Samoin jotkut homejuustot.... mmmm.

• merkaptaani

Juustossa on enemmän suolaa, siitä maku :) Syökää suolaa tai joudutte sairaalaan tiputukseen.

• juustoa...

Monet muutkin eestiläiset juustot ovat hyvän makuisia. Edamissa on enemmän suolaa, ehkä siksi juuri maistuu paremmalta.

• juusto on nimeltään

Forte. Sitä valmistaa Valion omistama Võru juust. Virolaisten juustojen hyvä maku ei tule suolasta, vaan maidosta, jota juuston valmistuksessa käytetään. Esimerkiksi Saarenmaalla lehmät syövät siellä kasvanutta heinää, jonka joukossa on myös erilaisia makua antavia heinä- ja yrttikasveja.

• PKH

saarenmaan edam juusto valm,istetaan nykyisin puolassa.On silti parasta laadultaan
      mistä sitä saa?Virolainen juustokauppias sanoi ettei ainakaan tallinasta.PKH

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3475
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      388
      3240
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      78
      3059
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2879
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2378
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      2069
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      1994
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1909
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1899
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1789
    Aihe