Löytyisköhän mistään ilmaista sähkösuunnitteluohjelmaa? Tarvis saada tasokuvat ajan tasalle.
cad
10
2061
Vastaukset
- kaaleppi
ilmanen, mutta halpa. Kynä ja paperi.
- jikku
tarvitsetko kuvien piirtämistä vanhoista paperikuvista vai onko sulla dwg muodossa kuvat?
Voisin piirtää edullisesti kuvat tähän päivään. - viljomi
se kun asentuu ubuntuun jotakuinkin itekseen.. ei tosin ole varsinaisesti tarkotettu sähköhommille, mutta eipä noita piirrosmerkkejä montaa tarvi piirtää omaan kirjastoon, että selviää..
qcad.org:ista löytyy pienellä kaivamisella yhteisöversio, joka siis on se ilmanen vaihtoehto.. mutta se pitäis ite kääntää ja ohjeistusta ei löydy ku linuxeille. meilläpäin toi lasketaan hyväks syyks hylätä mikkisoftan tuotokset ;)
qcad käyttää autodeskin "standardoimaa" .dxf tiedostomuotoa, mutta autodesk ei sit vissii ite tue omia standardejaan ja käytännössä tiedostot kusee ohjelmien välillä :(
helppo tolla kyl on piirtää, vaikka saattaa äkkiseltään näyttää ihan onnettomalta "oikeisiin" autocadeihin tottuneelle.. tässä kun ei o käyttöliittymässä 20 nappulaa enempää missään vaiheessa.. muuta en o jääny kaipaamaan ku kolmatta ulottuvuutta, mut sitä ei pitäis sähkötasojen kanssa edes tarvia. - torikauppias123
mustaltamäeltä löydy
- Sähkökuvat hoituu
Yleisillä piirrosohjelmilla. Ne on nopeita oppia ja nopeita käyttää. Sisään voi tuoda pdf- , dwg, tai autocadin yleisellä export-import formaatilla. Kirjastoa ei ihmeellistä tarvitse ja sitä voi itse kasvattaa tarpeen mukaan.
Mittatarkkuus tasokuvilla ei useimmiten ole olennaista varsinkaan pienissä kohteissa. Työ tekijäänsä neuvoo.
Keskuskuvat voi ottaa sisään valmistajien nettisivuilta esim. pdf-tai exel-muodossa. Ne voi purkaa auki omalla koneella. Sitten pääsee tekemään lisäyksiä ja korjaamaan tekstejä - lerttu
progeCAD Smart on ihan ok ilmaisohjelma, mutta suomalaisia symboleja ei valmiina siitä löydy.
- D. Atanomi
Itse piirtelin aikanaan Dia for Windows ohjelmalla ATK-verkotuksia. Siinä taitaa olla jotain sähköalaankin liittyvää kuvaketta mukana.
- Hessu2009
Ostin 2008 vuoden 2009 CADi sähkösuunnitteluohjelmiston Windovs NT koneeseen LT CAD 2009:n rinnalle. Ohjelma toimi muuten odottamallani tavalla,muutamaa resetointia lukuunottamatta. Ongelmaksi tuli matkalla tuhoutunut läppäri. Ostin uuden koneen vista käyttiksellä ja latasin LT CAD 2009 koneeseen ja sain mailina valmistajalta auktoriteetti tunnisteet mutta CADi sähkösuunnittelu ohjelmistoa en saanut toimimaan, enkä saanut CADi oy:ltä muuta tukea kuin lupauksen tutkia asiaa. Nyt haenkin itse uutta suunnitteluohjelmaa. lähetä mail jos löysit hyvän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126