tulee halvemmaksi ja ovat nopeita. joka päivä 2 ateriaa (esim. saarioisen annos jossa 300g). olen rv22.
hapankorppua ja raejuustoa jne syön lisäks. yleensä syön saarioisen kana-, liha- ja pinaattikeittoja. äsken söin unkarilaisen lihapadan.
rasvaa syön koko päivän syömisistä 20-25% (lääkärit suositteli että hiilarit 50%, proteiinit 25% ja rasva 25%), eli yleensä joku 30g rasvaa/pvä.. ruuat merkkaan aina kalorilaskuriin jossa näkee hillarit jne..
Mut en vaa jaksa nyt laittaa ruokaa vain itselleni, niin ostan noita valmisruokia.
syön vain valmisruokia
13
3846
Vastaukset
- opas...
Neuvolan oppaassa kerrotaan että tarvitset 5 annosta kasviksia päivässä eli syöthän ne? Raasteita, marjoja, hedelmiä, vihanneksia? Muuten et saa tarpeeksi suojaravinteita. Valmisruokien ravinnearvot ovat alhaiset. Osta välillä edes pakasteruokia ja tee niitä. Ja vältä niitä missä eniten lisäaineita.
Entä kalsiumin saannin laita? Luehan se neuvolan opas. Ei ole kiva jos omat hampaat lahoavat sen vuoksi että elimistön kalsium menee vauvan luihin...
Ja kaksi kertaa viikossa kalaa tai sitten syö omegoita.- neuvola
suositella vaikka mitä, mutta minkäs teet kun mikään ei pysy sisällä, oksentelen pitkin päivää. Kuitenkin sanotaan, ettei se alkuraskaudessa haittaa. Nyt rv9 ja jo kolme viikkoa tämmöstä ollut ja paino tippunut jo 5kg. Onneksi nyt sentään jotain saan joskus suuhun laitettua.
- .,,.,.,.
omegoita ja raskaus multitabsia syön ja joka päivä purkin raejuustoa jugurttia joskus. kasviksia ja hedelmiä en syö.
-valmisruoka tyyppi - kejannu laittaa ruokaa ekas...
minäkin söin ensimmäisessä raskaudessa melkein koko raskauden valmisaterioita..en syönyt kyllä koskaan salaatteja..nyt odotan toista ja olen yrittänyt ruuat tehdä itse,en kyllä nytkään syö kasviksia.käytän vitamiini tabletteja..
- yök....
eipä ne nyt pitkässä juoksussa halvemmaksi tule ja maistuukin ihan kengänpohjilta. ainoa valmissetti mitä itse syön ja menee alas, niin saarioisten pinaatti- ja veriohukaiset mutta nekin nyt harmikseni on jääny vähän vähemmälle.
- ottaa itseä
niskasta kiinni ja ottaa kasvikset ruokavalioon koska lapsellesi niitä kuitenkin rupeat(toivottavasti)antamaan.Ja hyvää esimerkkiä haluat tietysti lapsellesi näyttää ja syödä itsekkin kasviksia ja hedelmiä eikö?
- yök...
ottaa itseä kirjoitti:
niskasta kiinni ja ottaa kasvikset ruokavalioon koska lapsellesi niitä kuitenkin rupeat(toivottavasti)antamaan.Ja hyvää esimerkkiä haluat tietysti lapsellesi näyttää ja syödä itsekkin kasviksia ja hedelmiä eikö?
niin en mä nyt pelkästään pinaatti- ja veriohukaisia syö. Ruokavalioni on kyllä monipuolinen. Hedelmiä, viljavalmisteita, kasviksia, maitoa jne. Ihan vaan kommentoin valmisruokien makua verrattuna omatekoisiin.
- valmisruoat
Hyi hitto, ne on ihan kamalan näkösiä/hajusia/makusia. Oksentaisin ne heti, olin sitten raskaana tai en. Hyh!
- Listeriaa....
Nyt muutaman vuoden tauon jälkeen olen syönyt jonkin verran valmisruokia ja ne ovat parantuneet maullisesti ja ravitsemuksellisesti aika paljon. (Riippuu tietenkin mitä valitsee...)
Itse kuumennan varmuuden vuoksi valmisruokia aina niin kauan mikrossa, että ne kiehuvat. Oletteko te miettineet (tai ottaneet oikeasti selvää) voiko niissä olla listeriaa? - kerran myrkytyksen saanut
Listeriaa.... kirjoitti:
Nyt muutaman vuoden tauon jälkeen olen syönyt jonkin verran valmisruokia ja ne ovat parantuneet maullisesti ja ravitsemuksellisesti aika paljon. (Riippuu tietenkin mitä valitsee...)
Itse kuumennan varmuuden vuoksi valmisruokia aina niin kauan mikrossa, että ne kiehuvat. Oletteko te miettineet (tai ottaneet oikeasti selvää) voiko niissä olla listeriaa?Voihan niissä olla pilaantunut erä tms. Sain itse joskus valmisruoasta myrkytyksen ja en itse lähtisi syömään niitä varsinkaan tässä tilassa.
- myös..
ekassa raskaudessa valmisruokaa lähes joka päivä, kun töissä ollessa se kävi helpommin niin..ja on ne monipuolisempia kuin huonoista aineista tehty kotiruoka;) Lisäsin vain ateriaan vihanneksia, jälkkäriksi hedelmiä ja juomaksi maitoa tai tuoremehua.
- aina kokata
En minäkään jaksa joka ikinen päivä olla kokkaamassa, joten arkisin syön lounaan ulkona tai jos en ole töissä niin usein käytän valmisruokaa, mutta kuumennan mikroruoankin hyvin paistinpannussa vedessä (eli kiehutan veden pois ja siinä sivussa ruoka lämpiää ihan taatusti niin että mahdolliset listeriat kuolevat). Arkena kumminkin lapsikin syö päiväkodissa, joten ei ole niin suurta huolta aterioista. Syömme aika yksinkertaisesti iltaisin. Viikonloppuisin sitten pyrin laittamaan ihan kunnon aterian (yhden).
Meillä ei rasvan määriä lasketa, mutta eipä se ainakaan vyötäröllä näy.
Olen ajatellut valmisruokien suhteen niin, että on parempi edes jotain syödä näin raskauden aikana kuin olla ihan syömättä (koska herkästi jättäisin sitten sen syömisen kun kokkaaminen on niin tylsää hommaa).- ettei kukaan lue väärin :)
heh...kuulosti pahalta tuo kun mainitsin että viikonloppuisin laitan yhden kunnollisen aterian...eli korjaan vielä ettei kukaan ymmärrä väärin...tarkoitin tietysti "yhden kunnollisen aterian päivää kohden" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760