mistä

johtuu

korkea co ja hc pitoisuus kaasari carina 2?vaikuttaako jos sytytys ei ole kohdallaan koska se ei nimittäin täysin ole vaikka epäilen että tuskin siinä on vika.

8

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Ei ole varmaan katalysaattoria autossa, vai onko? Korkea HC yleensä johtuu joko koneessa palavasta öljystä (ohjurin kumit tai väljä kone). Tuo bensan epätäydellisestä palamisesta. Häkää tulee yleensä liikaa jos katalysaattori on tiensä päässä. En ulkoa muista mistä muusta sitä tuli. Oliko auto varmasti kunnolla lämpimäksi ajettu testattaessa?

      • katlysaattoria

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin


      • johdu

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE


      • AE111
        johdu kirjoitti:

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.


      • AE111
        katlysaattoria kirjoitti:

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin

        Yleensä seosruuviin ei tarvitse kajota ellei kaasaria ole purettu. Ja seoksien kohdilleen säätämiseen tarvitset sitten kunnon mittalaitteen (ja asiantuntemusta).

        Tuohon CO:hon höpisee korjausopas jotain, että jos sytytyslaitteisto on iskussaan ja kone myös, voi kaasutin olla pahasti kulunut tms. epämääräistä. Jos halvalla saat vähemmän ajetusta kaasarin tykötarpeineen - ja sytytyspuoli on kunnossa - niin voihan sitä koittaa päittäin vaihtaa. Vaan tahtoo olla käytetyissä usein nuo kalvosysteemit ja muut kuluvat huonolla tuurilla yhtä lailla tiensä päässä. Sitten vain marmoritiskille osia ostamaan.


      • ohjurikumit
        AE111 kirjoitti:

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.

        makso n.80eur.eipä juuri kannattanu moottoria vaihtaa


    • johtuu

      ryyppy on otettu pois käytöstä kokonaan,ilmanputsaria en ole vaihtanu 1,5 -2 vuoteen enkä öljyjä varmaa 1 -1,5 vuoteen että johtuisiko arvojen nousu tuosta?ei mennyt katsastuksesta läpi onnistuukohan seos/sytytyksen säädöllä saamaan co hc:n kohdalleen jos vielä vaihan uudet öljyt ja ilmansuodattimen?

      • AE111

        Vaikka vikaa ei oliskaan, niin huolla nyt ihmeessä, jos noin on asiat. Siis vaihda öljy ja suodatin, ilmanputsari ja ehkä tulpatkin. Sitten katsele, jos osaamista on, niin sytkäpuolen kunto. Mittaa tulpanjohdot ja käy virranjakaja läpi. Huoltojen jälkeen kannattaa ruveta metsästämään syytä tosissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      88
      3204
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      320
      2809
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1556
    4. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1252
    5. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1242
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1031
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      990
    8. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      987
    9. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      924
    Aihe