mistä

johtuu

korkea co ja hc pitoisuus kaasari carina 2?vaikuttaako jos sytytys ei ole kohdallaan koska se ei nimittäin täysin ole vaikka epäilen että tuskin siinä on vika.

8

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Ei ole varmaan katalysaattoria autossa, vai onko? Korkea HC yleensä johtuu joko koneessa palavasta öljystä (ohjurin kumit tai väljä kone). Tuo bensan epätäydellisestä palamisesta. Häkää tulee yleensä liikaa jos katalysaattori on tiensä päässä. En ulkoa muista mistä muusta sitä tuli. Oliko auto varmasti kunnolla lämpimäksi ajettu testattaessa?

      • katlysaattoria

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin


      • johdu

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE


      • AE111
        johdu kirjoitti:

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.


      • AE111
        katlysaattoria kirjoitti:

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin

        Yleensä seosruuviin ei tarvitse kajota ellei kaasaria ole purettu. Ja seoksien kohdilleen säätämiseen tarvitset sitten kunnon mittalaitteen (ja asiantuntemusta).

        Tuohon CO:hon höpisee korjausopas jotain, että jos sytytyslaitteisto on iskussaan ja kone myös, voi kaasutin olla pahasti kulunut tms. epämääräistä. Jos halvalla saat vähemmän ajetusta kaasarin tykötarpeineen - ja sytytyspuoli on kunnossa - niin voihan sitä koittaa päittäin vaihtaa. Vaan tahtoo olla käytetyissä usein nuo kalvosysteemit ja muut kuluvat huonolla tuurilla yhtä lailla tiensä päässä. Sitten vain marmoritiskille osia ostamaan.


      • ohjurikumit
        AE111 kirjoitti:

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.

        makso n.80eur.eipä juuri kannattanu moottoria vaihtaa


    • johtuu

      ryyppy on otettu pois käytöstä kokonaan,ilmanputsaria en ole vaihtanu 1,5 -2 vuoteen enkä öljyjä varmaa 1 -1,5 vuoteen että johtuisiko arvojen nousu tuosta?ei mennyt katsastuksesta läpi onnistuukohan seos/sytytyksen säädöllä saamaan co hc:n kohdalleen jos vielä vaihan uudet öljyt ja ilmansuodattimen?

      • AE111

        Vaikka vikaa ei oliskaan, niin huolla nyt ihmeessä, jos noin on asiat. Siis vaihda öljy ja suodatin, ilmanputsari ja ehkä tulpatkin. Sitten katsele, jos osaamista on, niin sytkäpuolen kunto. Mittaa tulpanjohdot ja käy virranjakaja läpi. Huoltojen jälkeen kannattaa ruveta metsästämään syytä tosissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe