mistä

johtuu

korkea co ja hc pitoisuus kaasari carina 2?vaikuttaako jos sytytys ei ole kohdallaan koska se ei nimittäin täysin ole vaikka epäilen että tuskin siinä on vika.

8

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Ei ole varmaan katalysaattoria autossa, vai onko? Korkea HC yleensä johtuu joko koneessa palavasta öljystä (ohjurin kumit tai väljä kone). Tuo bensan epätäydellisestä palamisesta. Häkää tulee yleensä liikaa jos katalysaattori on tiensä päässä. En ulkoa muista mistä muusta sitä tuli. Oliko auto varmasti kunnolla lämpimäksi ajettu testattaessa?

      • katlysaattoria

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin


      • johdu

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE


      • AE111
        johdu kirjoitti:

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.


      • AE111
        katlysaattoria kirjoitti:

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin

        Yleensä seosruuviin ei tarvitse kajota ellei kaasaria ole purettu. Ja seoksien kohdilleen säätämiseen tarvitset sitten kunnon mittalaitteen (ja asiantuntemusta).

        Tuohon CO:hon höpisee korjausopas jotain, että jos sytytyslaitteisto on iskussaan ja kone myös, voi kaasutin olla pahasti kulunut tms. epämääräistä. Jos halvalla saat vähemmän ajetusta kaasarin tykötarpeineen - ja sytytyspuoli on kunnossa - niin voihan sitä koittaa päittäin vaihtaa. Vaan tahtoo olla käytetyissä usein nuo kalvosysteemit ja muut kuluvat huonolla tuurilla yhtä lailla tiensä päässä. Sitten vain marmoritiskille osia ostamaan.


      • ohjurikumit
        AE111 kirjoitti:

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.

        makso n.80eur.eipä juuri kannattanu moottoria vaihtaa


    • johtuu

      ryyppy on otettu pois käytöstä kokonaan,ilmanputsaria en ole vaihtanu 1,5 -2 vuoteen enkä öljyjä varmaa 1 -1,5 vuoteen että johtuisiko arvojen nousu tuosta?ei mennyt katsastuksesta läpi onnistuukohan seos/sytytyksen säädöllä saamaan co hc:n kohdalleen jos vielä vaihan uudet öljyt ja ilmansuodattimen?

      • AE111

        Vaikka vikaa ei oliskaan, niin huolla nyt ihmeessä, jos noin on asiat. Siis vaihda öljy ja suodatin, ilmanputsari ja ehkä tulpatkin. Sitten katsele, jos osaamista on, niin sytkäpuolen kunto. Mittaa tulpanjohdot ja käy virranjakaja läpi. Huoltojen jälkeen kannattaa ruveta metsästämään syytä tosissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä tieto Purrasta

      Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      245
      5937
    2. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4354
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      21
      2500
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

      Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      311
      2279
    5. Aavistan tai oikeastaan

      tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1461
    6. Örebro kuolleet lisääntyy.

      Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      174
      1364
    7. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1339
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1257
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

      todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1034
    10. J. Et tullut.

      Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      172
      986
    Aihe