mistä

johtuu

korkea co ja hc pitoisuus kaasari carina 2?vaikuttaako jos sytytys ei ole kohdallaan koska se ei nimittäin täysin ole vaikka epäilen että tuskin siinä on vika.

8

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Ei ole varmaan katalysaattoria autossa, vai onko? Korkea HC yleensä johtuu joko koneessa palavasta öljystä (ohjurin kumit tai väljä kone). Tuo bensan epätäydellisestä palamisesta. Häkää tulee yleensä liikaa jos katalysaattori on tiensä päässä. En ulkoa muista mistä muusta sitä tuli. Oliko auto varmasti kunnolla lämpimäksi ajettu testattaessa?

      • katlysaattoria

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin


      • johdu

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE


      • AE111
        johdu kirjoitti:

        öljystä,syystä että corollan kone kulutti öljyä n.1L/500km (männän renkaat jumissa)ja kuitenkin meni pakokaasu testistä läpi ilman kommenttia.4A-FE

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.


      • AE111
        katlysaattoria kirjoitti:

        saakohan tuota mitenkään säädettyä kuntoon kun seosruuvikin on sinetöity ja moottori ei tosiaankaan ole ihan iskussaan ajettukkin on 415 000 muttei ölyä pahemmin vie vaikka joskus vähän pöllytteleekin

        Yleensä seosruuviin ei tarvitse kajota ellei kaasaria ole purettu. Ja seoksien kohdilleen säätämiseen tarvitset sitten kunnon mittalaitteen (ja asiantuntemusta).

        Tuohon CO:hon höpisee korjausopas jotain, että jos sytytyslaitteisto on iskussaan ja kone myös, voi kaasutin olla pahasti kulunut tms. epämääräistä. Jos halvalla saat vähemmän ajetusta kaasarin tykötarpeineen - ja sytytyspuoli on kunnossa - niin voihan sitä koittaa päittäin vaihtaa. Vaan tahtoo olla käytetyissä usein nuo kalvosysteemit ja muut kuluvat huonolla tuurilla yhtä lailla tiensä päässä. Sitten vain marmoritiskille osia ostamaan.


      • ohjurikumit
        AE111 kirjoitti:

        Tuon vaihtoehdon antaa korjausopas. Itsellä muinoisessa Corollassa aikanaan HC:t oli koholla sen murheellisen automaattirikastimen (kompensaattorin) hajoamisesta johtuen. Seokset oli poskellaan ja lisäksi joku virranjakajan tai muun apulaitteen joku alipainekalvohässäkkä oli rikki. Ne kun korjasi, niin päästöt oli kuin "uudessa".

        Sattui samassa koneessa (1,3 12-venttiilinen) palamaan myös öljyäkin, mikä johtui kuluneista venttiilien ohjurinkumeista. Käynnistäessa varsinkin tuli siniset savut, kun kannesta oli valunut sammuttamisen jälkeen öljyä palotilaan. Tuossa vaiheessa meni kone vaihtoon, kun sai kohtuu edullisesti kunnostetun tilalle.

        makso n.80eur.eipä juuri kannattanu moottoria vaihtaa


    • johtuu

      ryyppy on otettu pois käytöstä kokonaan,ilmanputsaria en ole vaihtanu 1,5 -2 vuoteen enkä öljyjä varmaa 1 -1,5 vuoteen että johtuisiko arvojen nousu tuosta?ei mennyt katsastuksesta läpi onnistuukohan seos/sytytyksen säädöllä saamaan co hc:n kohdalleen jos vielä vaihan uudet öljyt ja ilmansuodattimen?

      • AE111

        Vaikka vikaa ei oliskaan, niin huolla nyt ihmeessä, jos noin on asiat. Siis vaihda öljy ja suodatin, ilmanputsari ja ehkä tulpatkin. Sitten katsele, jos osaamista on, niin sytkäpuolen kunto. Mittaa tulpanjohdot ja käy virranjakaja läpi. Huoltojen jälkeen kannattaa ruveta metsästämään syytä tosissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pienimäki ei anna haastatteluja

      medialle Ähtärin kunnan velka sotkuista, kertovat luotettavat lähteet.
      Ähtäri
      18
      4091
    2. Sinuun ei tehoa mikään

      Annan periksi. En vain jaksa tuulimyllyä vastaan taistella. Miehelle
      Ikävä
      37
      3851
    3. Onko Kuhmolaiset tyytyväisiä?

      Kun pääsivät eroon huijari Polvisesta?
      Kuhmo
      22
      3500
    4. voitaisiinko unohtaa se sotku?

      Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      21
      2682
    5. Huomenta ja hyvää tiistaita

      Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      88
      2011
    6. En tiedä mitä ajatella

      Petaatko perjantaille jotain. Ei meidän kannata minun sydän on viety. Se joka sen vei ei ole mieheni, etkä se ole sinä.
      Tunteet
      36
      1952
    7. Naisten ulkonäkö, jos miehiä ei olisi?

      Mä meinasin ensiksi, että en aloittaisi tätä keskustelua, ainan nyt, mutta huomasin tossa toisessa ketjussa, että tämä s
      Sinkut
      258
      1840
    8. Hyviä vinkkejä täällä

      Eli kaivattua vain kädestä kiinni ja jos vastustelee niin sanoo, että hei beibi beibi nyt mennään vaan. Näin he elivät e
      Ikävä
      17
      1697
    9. Myös lähellä keskustaa oleva Marttaliitto jättää lihan pois tilaisuuksistaan ja suosituksistaan.

      Marttaliitossa siirrytään terveellisempään ruokavalioon ja ihmiselle tarpeeton liha jätetään pois, ympäristö ja luonto k
      Suomen Keskusta
      223
      1348
    10. Jee! Palsta toimii jälleen!

      Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      22
      1182
    Aihe