lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, kannattaako?

heidi.....

Onko täällä henkilöitä jotka ois opiskeluu lähihoitajasta sairaanhoitajaks? Mitä mieltä ootte, kannattaako jatkaa vielä sairaanhoitajaks, avautuuko jatko-opiskelun myötä tilaisuus monipuolisempiin työtehtäviin? Miten ootte kokeneet sen asian, ootteko tyytyväisiä että ootte jatkaneet sairaanhoitajiks?

9

1946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietysti

avautuu paremmat työnäkymät esim leikkuriin ja jatko-opiskelupätevyyden yliopistoo.

• yliopistoon!

sinne pääsee kaikki älykkäät...jotka sinne haluaa.

• ..............................
        yliopistoon! kirjoitti:

Esimerkiksi minä. Sairaanhoitajan hommat ei houkutellut enää sen jälkeen kun lähihoitajana nuuskin muutaman vuoden terveydenhuollon tunkkaista ilmastoa. Nyt olen puolivalmis maisteri.

Hakukelpoisuus eri tiedekuntiin määritellään yliopistojen sivuilla, sieltä voi tarkistaa faktat.

• hei....ni
        .............................. kirjoitti:

Esimerkiksi minä. Sairaanhoitajan hommat ei houkutellut enää sen jälkeen kun lähihoitajana nuuskin muutaman vuoden terveydenhuollon tunkkaista ilmastoa. Nyt olen puolivalmis maisteri.

Hakukelpoisuus eri tiedekuntiin määritellään yliopistojen sivuilla, sieltä voi tarkistaa faktat.

Heips! Mitä olet opiskellut lh-pohjalta yliopistossa, entä mitä tuut tekemään sitten työksesi? oliko vaikea päästä ylliopistoon, pitäiskö olla ihan "viitosen" arvosanat sitten ammattikoulusta että pääsis vai kuinka? Kiitos!

• ..............................
        hei....ni kirjoitti:

Heips! Mitä olet opiskellut lh-pohjalta yliopistossa, entä mitä tuut tekemään sitten työksesi? oliko vaikea päästä ylliopistoon, pitäiskö olla ihan "viitosen" arvosanat sitten ammattikoulusta että pääsis vai kuinka? Kiitos!

Opiskelen yliopistossa teologiaa. Opettajaksi aion. Vakaumusta minulla ei ole, kiinnostus vain.

Yliopistoon pääsy ei ole vaikeaa, jos jaksaa päntätä pääsykoekirjat huolellisesti. Enemmän tarvitsee vahvoja istumalihaksia kuin säkenöivää älyä. En itsekään ole mikään neropatti, vaan aina koulussa keskinkertaisesti menestynyt. Lukemista ja lukemista, sitä se vaatii. Todistuksen ei tarvitse olla edes hyvä, pääsykoe on se mikä ratkaisee. Riittää, että sinulla on yliopistoon vaadittava tutkinto, joko ylioppilas- tai amistutkinto.

Hae ihmeessä, jos kiinnostaa. Yliopistossa on nykyään paljon ei ylioppilaita ja he menestyvät opinnoissa ihan hyvin.

Lähäritutkinnon lisäksi minulla on myös yo-tutkinto. Kirjoitin ylioppilaaksi ammatillisen tutkinnon pohjalta. Yliopistossa on helpompaa, jos osaa vaikkapa kieliä kohtalaisesti. Siinä lukiokurssien suorittamisesta on apua. Toki voi myös pelkän amistutkinnon pohjalta ponnistaa.

• voi mutta
        yliopistoon! kirjoitti:

itse opiskelen maisteriksi ja yksi hakukriteeri on sairaanhoitajan opisto- tai amk tutkinto. JA saa hyväksiluettua aiempaa tutkintoa.

• lähihoitaja.

kannattaako?

Riippuu siitä, kuinka motivoitunut olet opiskelemaan. Jos kiinnostusta riittää ja olet halukas opiskelemaan, niin tottakai kannattaa jatkaa. Myöskin lukiolaisten kannattaa valita sh koulutus.

Itse olen päättänyt, että en jatka sairaanhoitajaksi. Palkassa lh:n ja sh:n ero on olematon ja työ on yhtä raskasta vuorotyötä.Eikä työhönkään mitään sanottavia muutoksia suoraansanoen tule. Ei kiinnosta, koska ei ole mitään, mikä motivoisi. Jos saisin esim 500 euroa enemmän palkkaa ja kevyemmät työtehtävät (jossa voisi esim. välttää raskaan perushoidon) niin kannattaisi opiskella.
      Eräs syy on myös se, että sairaalan osastoilla työ on usein tosi raskasta. Vaikka sh:na saisin enemmän valinnanvaraa, niin se menee osittain "hukkaan" koska sairaala työpaikkana ei kiinnosta. En halua olla töissä monissakaan niissä paikoissa johon vain sairaanhoitajana pääsisin. En jaksa sellaista liukuhihnatyötä kiireisillä osastoilla palamatta nopeasti loppuun.
      Jos Sh tutkinnon voisi suorittaa esim vuoden lisäkoulutuksena, niin menisin. Mutta 3,5 vuotta lisää en ala näihin hommiin opiskelemaan kun työ on surkeasti palkattua ja raskasta. Pitäisi saada jo reilusti enemmän palkkaa ja kevyempää työtä että huvittaisi jatkaa.
      Jos vielä innostun opiskelemaan, niin valitsen jonkin toisen alan koulutuksen. Hoitoalalla en jatka, koska ei näistä töistä makseta ja raataa saa hullunlailla.Työ on ihan yhtä raskasta olipa lh tai sh. Ihan turha hankkia lisäosaamista ja istua koulun penkillä monta vuotta kun sillä ei saavuta suoraansanoen mitään.

• 400 euron

ero palkassa ON tutntuva.

• aikuisena

Opiskelin pitkän perushoitajauran jälkeen sairaanhoitajaksi.Kannattaa todellakin opiskella.Itselleen saa uutta tietoa,näkemystä uusia näkökulmia asioihin.Työ ei minulla niin paljon muuttunut,mutta mahdollisuudet siis todellakin laajenevat.Nykyää en ole enää" vain perushoitaja" vaan minut otetaan vakavasti.Jos on pieniä lapsia en suosittelu opiskelua,koska se vaatii niin paljon kirjallisia töitä ym.lapset on vaan kerran pieniä,mutta opiskella voi aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      272
      3382
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1863
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      28
      1527
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1411
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1058
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1004
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      65
      894
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      786
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      707
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      686
    Aihe