Jouduin ihan sattumalta tänään Jari Sillanpään konserttiin.Olipa upeaa musiikkia! Lauloivat lattareita, kapellimestari oli kuubalainen ja muitakin tummapintaisia miehiä oli soittamassa. Nina Tapiokin lauloi pehmeän kauniisti. Yleisönä oli miehiä ja naisia, nuoria ja vanhoja. Ja me kaikki nousimme seisomaan ja hakkasimme käsiämme muutaman viimeisen kappaleen ajan ja saimme palkinnoksi vielä Satulinnan. Kumman notkeasti se Jari vaan liikutti lanteitaan, vaikka on vasta ollut umpisuolileikkauksessa.
Milloin olit viimeksi konsertissa? Oliko upeaa?
Kyllä live-musiikki on ihanaa
34
729
Vastaukset
- rytmi suonissaan
olen ollut joskus hänen ja K Helenan konsertissa.
Hienoa ja nautittavaa, pitäisi käydä enemmänkin yleensä kuuntelemassa elävää musiikkia
samaa mieltä!- Peer G.
J.S. esiintyi mainitsemassani konsertissa Katri Helenan kanssa. Heidän konserttejaan oli aikanaan useita.
Toissa kesänä Katri Helenalla oli konserrti tyttäriensä kanssa Jutajaisissa. Olin viereisellä estraadilla kuuntelemassa ja katsomassa itselleni mieluisampaa esitystä - en ole katunut hetkeäkään valintaani.
kun konserttiliput ovat luokkaa 30€ tai yli. Samojen artistien tanssikeikoille sentään pääsee puoleen hintaan ja saa lisäksi tanssiakin! Isommissa tanssipaikoissa saattaa olla kaksikin huippuesiintyjää illassa. Sillanpään lavakarismasta ollaan samaa mieltä, levyltä en kestä häntä kuunnella.
Edellisestä konsertista on useita vuosia, edellisen kerran tansseissa viime lauantaina! :)- Laivat
mutta pitäisi olla tanssittaja omasta takaa. Konsertissa voi nauttia sinkkukin. Siitä ilosta voi vähän maksaakin:)
- Peer G.
Laivat kirjoitti:
mutta pitäisi olla tanssittaja omasta takaa. Konsertissa voi nauttia sinkkukin. Siitä ilosta voi vähän maksaakin:)
Muistan toissa esän Jutajaiset, joista mainitsin.
Kauniita hyvä-äänisiä laulajattaria ja soittajia.
Pääsin ihan etupenkkiin katsomaan ja kuuntelemaan. Ällistyin kun tanssiryhmän viehättävä solisti lähti estraadilta yleisöä kohti.Tallensin koko konsertin. Kaunotar lähestyi ja kutsui kanssaan tanssiin.
- Tallella on musiikki ja kaunottaret videolla.,... - Laivat
Peer G. kirjoitti:
Muistan toissa esän Jutajaiset, joista mainitsin.
Kauniita hyvä-äänisiä laulajattaria ja soittajia.
Pääsin ihan etupenkkiin katsomaan ja kuuntelemaan. Ällistyin kun tanssiryhmän viehättävä solisti lähti estraadilta yleisöä kohti.Tallensin koko konsertin. Kaunotar lähestyi ja kutsui kanssaan tanssiin.
- Tallella on musiikki ja kaunottaret videolla.,...Mutta miehillä nyt muutenkin on kovempi kysyntä.Meistä vanhoista naisista on ylitarjontaa:((
- Peer G.
Laivat kirjoitti:
Mutta miehillä nyt muutenkin on kovempi kysyntä.Meistä vanhoista naisista on ylitarjontaa:((
Sain nauttia tuolloin Lapista koko kesän.
WaldeMari tuli Jutajaisten aikaan tutuksi.
Tuskin tässä enempää kun huomaan haulla löytyvän
mainitsemani tapahtumien ohjelmat kuvagallerioineen.
Kauko Simosen konsertti yhdessä Sotilassoittokunnan kanssa jäi erityisesti mieleeni - koen hänet edelleen näistä Tangokuninkaista kaikkein mieluisimpana..taltioin hänen esityksiään
Lapin maisemissa -07. Laivat kirjoitti:
En oikein ymmärrä ajattelutapaasi. Eikö tanssipaikoille sinkut juuri kokoonnu saadakseen tanssittajia? :)) Ja on niitäkin, jotka menevät tanssipaikoille vain kuuntelemaan musiikkia. Ei ole tanssipakkoa!
- Laivat
norMix kirjoitti:
En oikein ymmärrä ajattelutapaasi. Eikö tanssipaikoille sinkut juuri kokoonnu saadakseen tanssittajia? :)) Ja on niitäkin, jotka menevät tanssipaikoille vain kuuntelemaan musiikkia. Ei ole tanssipakkoa!
että miehistä on pula ja jos aikoo tanssia, niin oma kaveri on oltava.
Muutenkin olen aina inhonnut sitä asetelmaa, että naiset ovat tyrkyllä ja miehet valkkaavat komeimmat päältä. Tai siis semmoista se ainakin oli silloin joskus nuoruudessa, kun itsekin olin tyrkyllä. Jotkut rynnivät aina eturiviin ja ottivat kutsuvan ilmeen, minä olin piilossa takarivissä katse alas luotuna, ettei vaan kukaan tulis hakemaan:( Seinäruusuna sainkin sitten olla. Eipä tee mieli toistaa näitä kokemuksia... Laivat kirjoitti:
että miehistä on pula ja jos aikoo tanssia, niin oma kaveri on oltava.
Muutenkin olen aina inhonnut sitä asetelmaa, että naiset ovat tyrkyllä ja miehet valkkaavat komeimmat päältä. Tai siis semmoista se ainakin oli silloin joskus nuoruudessa, kun itsekin olin tyrkyllä. Jotkut rynnivät aina eturiviin ja ottivat kutsuvan ilmeen, minä olin piilossa takarivissä katse alas luotuna, ettei vaan kukaan tulis hakemaan:( Seinäruusuna sainkin sitten olla. Eipä tee mieli toistaa näitä kokemuksia...Ajat ja tavat muuttuu- jos muuttuu! Useimmissa tanssipaikoissa naisille on varattu omat kellonaikaan sidotut hakuajat, jolloin miehet ovat tyrkyllä ja naiset plokkaavat! Usein hakuvuorot kerrotaan vielä "liikennevalolla". Lopuksi saattaa olla vielä ns sekahaku, kuka ensin ehtii. Sitten on vielä erikseen naistentansseja, joissa pelkästään naiset hakevat. Joskus tuli kokeiltua niitäkin ja sai vähän tuntumaa tuohonkin puoleen. Nopeasti totesin, ettei ole minuna varten.
Vaikka tansseissa ulkoisella olemuksella on oma osansa, niin tanssitaitokin ratkaisee. Jos olet hyvä tanssija, saat tanssia tauotta koko illan vaikka sattuisikin olemaan naisenemmistö. Eikun tansseihin vaan!- Laivat
norMix kirjoitti:
Ajat ja tavat muuttuu- jos muuttuu! Useimmissa tanssipaikoissa naisille on varattu omat kellonaikaan sidotut hakuajat, jolloin miehet ovat tyrkyllä ja naiset plokkaavat! Usein hakuvuorot kerrotaan vielä "liikennevalolla". Lopuksi saattaa olla vielä ns sekahaku, kuka ensin ehtii. Sitten on vielä erikseen naistentansseja, joissa pelkästään naiset hakevat. Joskus tuli kokeiltua niitäkin ja sai vähän tuntumaa tuohonkin puoleen. Nopeasti totesin, ettei ole minuna varten.
Vaikka tansseissa ulkoisella olemuksella on oma osansa, niin tanssitaitokin ratkaisee. Jos olet hyvä tanssija, saat tanssia tauotta koko illan vaikka sattuisikin olemaan naisenemmistö. Eikun tansseihin vaan!Naistentansseissa mies saa tuntumaa tyrkylläolosta. Taidat siis tietää minun tunnelmani...
Olen kyllä käynyt naistentansseissa. Sieltä löytyi aikoinaan mieskin. Oli niin kova tungos, että kummankaan tanssitaito ei joutunut koetukselle. Joten en voi kehua tanssitaidolla. Ennen pärjäsi sillä, että antoi miehen viedä. Nykyään en taitaisi osata enää sitäkään.
Olen kyllä harkinnut tanssikurssia. Tanssihan on erittäin hyvää liikuntaa.Ja hauskaa sellaista:) - Laivat
Peer G. kirjoitti:
Sain nauttia tuolloin Lapista koko kesän.
WaldeMari tuli Jutajaisten aikaan tutuksi.
Tuskin tässä enempää kun huomaan haulla löytyvän
mainitsemani tapahtumien ohjelmat kuvagallerioineen.
Kauko Simosen konsertti yhdessä Sotilassoittokunnan kanssa jäi erityisesti mieleeni - koen hänet edelleen näistä Tangokuninkaista kaikkein mieluisimpana..taltioin hänen esityksiään
Lapin maisemissa -07.Jotkut (kateelliset?)pitävät tätä nettikirjoittelua ihan tyhjänpäiväisenä ajanhaaskuuna. Mutta aina täällä oppii jotakin. Jutajaisista en ollut koskaan kuullutkaan. Hmm...
Laivat kirjoitti:
Naistentansseissa mies saa tuntumaa tyrkylläolosta. Taidat siis tietää minun tunnelmani...
Olen kyllä käynyt naistentansseissa. Sieltä löytyi aikoinaan mieskin. Oli niin kova tungos, että kummankaan tanssitaito ei joutunut koetukselle. Joten en voi kehua tanssitaidolla. Ennen pärjäsi sillä, että antoi miehen viedä. Nykyään en taitaisi osata enää sitäkään.
Olen kyllä harkinnut tanssikurssia. Tanssihan on erittäin hyvää liikuntaa.Ja hauskaa sellaista:)en kiistä! Nooh, tapa se tuokin testata pästäkertoimensa! :)
Vaan vuorohaku on minusta kovastikin tasa-arvoistanut tanssikulttuuria. Seuraavaksi varmaan naiset alkavat viemäänkin omalla hakuvuorollaan! :) Itse yleensä en naisten hakujen aikana mihinkään riviin mene, vaan jään notkumaan seinustalle. Silti toisinaan sieltäkin joku käy "väkisin" kiskomassa parketille! :)
Tanssikurssit ovat hauskoja tapahtumia, kun ei tarvitse pelätä mokaavansa. Muutkin ovat opettelemassa. Ja jos oikein haluaa treenata, voikin mennä vaikka ensi kesänä 8 päivän tanssileirille! :)
http://www.valasranta.fi/?page=info&subpage=tanssileiri
- Peer G.
Mielelläni käyn konserteissa kuntelemassa hyvää musiikkia. Muistan taannoin erään ystäväni kutsuneen seurakseen Jari Sillanpään konserttiin.
Toivotin hyvää konsertti-iltaa, mutta en tule pilaamaan nautintoasi.
Runsas 10 v. sitten eräällä laivaristeilyllä
juttu siirtyi mielimusiikkiin. J.S. fanit meiskasivat. Kysyivät mieliartistiani kun huomasivat etten hurrannut.
Seuraavan päivän Hesarissa oli aukeama artistista - pöytäseurueeni oli kadonnut - tuskin tietävät vieläkään tästä maailmankuulusta suomalaisesta saati käyneet kuulemassa.- Peer G.
Kiri Te Kanawa on ollut suosikkejani vuosikymmeniä. Takavuosina hän konsertoi Suomessa.
Aioin Tamperetalon konserttiin, mutta liput myytiin loppuun alta aikayksikön. Tuskin saan enäää tilaisuutta.
Mama Afrikan piti tulla Kaustiselle viime kesänä
- emme saa enää...
Suomalaisista on jäänyt mieleeni mm. Marian Andersonin säestäjänä tuhansaissa konserteissa toiminut Kosti Vehanen.
http://www.youtube.com/watch?v=SQ8HlZNrzK4 - not_too_bad
Peer G. kirjoitti:
Kiri Te Kanawa on ollut suosikkejani vuosikymmeniä. Takavuosina hän konsertoi Suomessa.
Aioin Tamperetalon konserttiin, mutta liput myytiin loppuun alta aikayksikön. Tuskin saan enäää tilaisuutta.
- emme saa enää...
Suomalaisista on jäänyt mieleeni mm. Marian Andersonin säestäjänä tuhansaissa konserteissa toiminut Kosti Vehanen.
http://www.youtube.com/watch?v=SQ8HlZNrzK4Yhden Kirin vinyylin omistan:) Joulu-sellaisen. Aivan liian vähän näytetään teeveessäkään kunnon konsertteja. Olisivat tarpeen tällaisille kuin minä, eli saamattomille vätyksille, jotka eivät vain jaksa/viitsi/kykene:):):) lähteä live-konserttiin. Noh....en ehkä Sillanpäätä kuitenkaan....ooppera toki käy, ja tietysti se omin, eli rock.
- Laivat
Peer G. kirjoitti:
- emme saa enää...
http://www.youtube.com/watch?v=SQ8HlZNrzK4tuli eräs ystäväni Helsingistä vartavasten tänne Tampereelle. Minäkään en ollut älynnyt varata lippuja. Olisi se ollut hieno nähdä. Pitäisi seurata sillä silmällä noita tapahtumia. Kun vielä asun nykyään vartin kävlymatkan päästä Tampere-talosta, niin on se suoranainen häpeä, että olen missannut niin monta hyvää esitystä.Jatkossa seuraan asioita tarkemmin.
- Laivat
not_too_bad kirjoitti:
Yhden Kirin vinyylin omistan:) Joulu-sellaisen. Aivan liian vähän näytetään teeveessäkään kunnon konsertteja. Olisivat tarpeen tällaisille kuin minä, eli saamattomille vätyksille, jotka eivät vain jaksa/viitsi/kykene:):):) lähteä live-konserttiin. Noh....en ehkä Sillanpäätä kuitenkaan....ooppera toki käy, ja tietysti se omin, eli rock.
Jarin konserttikin kuvattiin. Mutta kyllä TV-esitys on vain kalpea kopio alkuperäisestä. Itse kun on mukana, kokemus on ikimuistoinen.
- Peer G.
Laivat kirjoitti:
tuli eräs ystäväni Helsingistä vartavasten tänne Tampereelle. Minäkään en ollut älynnyt varata lippuja. Olisi se ollut hieno nähdä. Pitäisi seurata sillä silmällä noita tapahtumia. Kun vielä asun nykyään vartin kävlymatkan päästä Tampere-talosta, niin on se suoranainen häpeä, että olen missannut niin monta hyvää esitystä.Jatkossa seuraan asioita tarkemmin.
Viime kesän Kaustisen juhlaa odotin kesäästä alkaen.
Mama Afrikan konsertti olisi Elämäni SUURI
tapahtuma.
http://tuokiokuvia.blogspot.com/2008/11/j-hyvsti-mama-afrika.html - Laivat
Peer G. kirjoitti:
Viime kesän Kaustisen juhlaa odotin kesäästä alkaen.
Mama Afrikan konsertti olisi Elämäni SUURI
tapahtuma.
http://tuokiokuvia.blogspot.com/2008/11/j-hyvsti-mama-afrika.htmlTänään on tärkeä tehdä se, minkä voi tänään tehdä.Huomenna voi kaikki olla myöhäistä.
Kiitos kauniista musiikista.Ja hyvää yötä sinullekin.
- Meriläinen
liian pitkä aika, kun jäin miettimään.
Laitoin tonne Friidun alotukseen mun suosikki kappaleen jonka Jari on levyttänyt.
Nyt hyvät yöt sinullekin.- Laivat
Harvinaisen vakavahenkinen laulu Jarilta. Mutta onhan poika joutunut kohtaamaan elämässään tiukkojakin paikkoja.
Hyvää yötä myös sinne Kotkaan:)
- tykästynyt
Emma Shappliniin. Muistuttaa minua.... nuorena:)
http://www.youtube.com/watch?v=vXh-MzP7Gpw - Yxitypy
aikoihin käynyt konsertissa, mutta ens sunnuntaina menen.
Lippujen hinnat tahtoo olla pilvissä. Muuten kävis useemminkin :=))- Laivat
Menee sitä rahaa moneen turhempaankin. Mitäs muuten menet kuuntelemaan?
- Yxitypy
Laivat kirjoitti:
Menee sitä rahaa moneen turhempaankin. Mitäs muuten menet kuuntelemaan?
niinkin. Pitäis sitä ottaa itteensä niskasta kiinni, ja käydä enemmän kuuntelemassa live-musiikkia. Onhan se kuitenkin paljon hienompaa kuunneltavaa, kun levyltä :=))
Menen kuunteleen Kulkurin Taival konserttia.
Siis Tapio Rautavaaran tuotantoa :=)) - Laivat
Yxitypy kirjoitti:
niinkin. Pitäis sitä ottaa itteensä niskasta kiinni, ja käydä enemmän kuuntelemassa live-musiikkia. Onhan se kuitenkin paljon hienompaa kuunneltavaa, kun levyltä :=))
Menen kuunteleen Kulkurin Taival konserttia.
Siis Tapio Rautavaaran tuotantoa :=))...elävät ikuisesti. Antoisaa musiikkielämystä sinulle:)
livekonsertista, ellei nyt näitä kesäfestareita oteta lukuun.
Monesti on pitänyt lähteä, hankalaa vain näin miun näkövinkkelistä tuo pääseminen.
Kesälomalla pittää käyvä jossain..ja niinkuin sanoit - musiikki on ihanaa, kaikki- tai melkein kaikki musiikki...:)- Laivat
Tosin monesti nuo matkan päässä asuvat ihmiset käyvät useammin eri kulttuuririennoissa kuin täällä vieressä asuvat. Kun joku kerää porukan ja varaa bussin, niin tulee lähdettyä. Erityisesti tuolla teatterien edustalla on iltaisin todella paljon busseja maakunnista. Ja silloinhan se onkin jo isompi tapahtuma, kun oikein matkan päästä tullaan.
Missä festareilla muuten käyt? Olen ajatellut, että niihin on joku yläikäraja, enkä ole vuosiin käynyt... - Pirre*
Laivat kirjoitti:
Tosin monesti nuo matkan päässä asuvat ihmiset käyvät useammin eri kulttuuririennoissa kuin täällä vieressä asuvat. Kun joku kerää porukan ja varaa bussin, niin tulee lähdettyä. Erityisesti tuolla teatterien edustalla on iltaisin todella paljon busseja maakunnista. Ja silloinhan se onkin jo isompi tapahtuma, kun oikein matkan päästä tullaan.
Missä festareilla muuten käyt? Olen ajatellut, että niihin on joku yläikäraja, enkä ole vuosiin käynyt...vain Ilovaarissa, ja yhessä toisessa olen käynyt.Kivaa olisi mennä muuallekin, esim. Tattoo oisi varmaan kuunneltava, ja Porin jatzikin..ja onhan niitä..joku blueskonserttikin..joku Ylläs soi -tapahtuma jne, jne..
Mutta sitku sitku - olen eläkkeellä..:/ - Laivat
Pirre* kirjoitti:
vain Ilovaarissa, ja yhessä toisessa olen käynyt.Kivaa olisi mennä muuallekin, esim. Tattoo oisi varmaan kuunneltava, ja Porin jatzikin..ja onhan niitä..joku blueskonserttikin..joku Ylläs soi -tapahtuma jne, jne..
Mutta sitku sitku - olen eläkkeellä..:/Eikös se ole Ilosaarirockin lisuke? Pojat kävivät aikoinaan Ilosaarirockissa, ja silloin minulle selvisi että siellä on omaa ohjelmaa varttuneille. Kauniisti ajateltu, voisin ehkä joskus osallistuakin.
- Pirre*
Laivat kirjoitti:
Eikös se ole Ilosaarirockin lisuke? Pojat kävivät aikoinaan Ilosaarirockissa, ja silloin minulle selvisi että siellä on omaa ohjelmaa varttuneille. Kauniisti ajateltu, voisin ehkä joskus osallistuakin.
vanhoille "parroille" järjestetty, ettei tuu paha mieli meille :)
- latten kera
kaikenlaiset kesätapahtumat ovat mukavia ja innolla taas odottelen uutta kesää.
- Laivat
kyllä kesä on kiva. Ihmisetkin muuttuvat ihan erilaisiksi, näkee hymyileviä ja juttelevia ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672106
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142012- 991419
- 1201413
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4571254- 69996
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354769