Luin Mazda kuutosen esitettä ja siinä puhuttiin JAKOKETJUSTA. Onko siinä tosiaan ketju vai onko esitteen suomennos epäonnistunut?
M6 --> jakoketju vai jakohihna?
19
23293
Vastaukset
- MMMM
Kyllä siinä ketju on.
- Ostaja kandidaatti
Kaikissa 626:ssa on käsittääkseni remmi..(?)
Onko kaikissa M kutosissa ketju?
Onko Ford Mondeossa sama kone kuin M6:ssa? - pitstop
Ostaja kandidaatti kirjoitti:
Kaikissa 626:ssa on käsittääkseni remmi..(?)
Onko kaikissa M kutosissa ketju?
Onko Ford Mondeossa sama kone kuin M6:ssa?Mazda6 on ketjulla ja aikaisemmat Mazdan moottorit on varustettu jakohihnalla.
- 323
pitstop kirjoitti:
Mazda6 on ketjulla ja aikaisemmat Mazdan moottorit on varustettu jakohihnalla.
käytetään Mazdan kehittämiä moottoreita eli Mazda6:n moottorit ovat Mazdan tekemiä (jakopää on ketjulla) ja Mondeon moottoreista jatkojalostettuja.
- Outsider
pitstop kirjoitti:
Mazda6 on ketjulla ja aikaisemmat Mazdan moottorit on varustettu jakohihnalla.
Ketjujakin on kahta sorttia: hammasketju ja rullaketju.Mazda6/Mondeo käyttävät hammasketjua.
- Ostaja kandidaatti
Tarviiko ketjua vaihtaa vai kestääkö se n. 300 tkm, kuten esim. BMW:ssä?
- Ilpo
Vaihtoväliä ei ole määritelty, vaihdetaan yleensä silloin, jos tehdään koneremontti. Eli on suhteellisen huoleton rakenne.
- Primera P12
Primerassakin on ketju
- sklfjskljfklds
Primeran ketju venyy ja sitten alkaa kojetaulu loistamaan joulukuusena häiriövaloista.
- Willerby
Minun kutosissa 2003 ja 2008 oli ketju ja vm 2003 ajoin 596700 km ilman ongelmia 12 vuotta.
- Anonyymi
Nyt on vuosia kulunut ensimmäisistä ketjullisista Mazda6 malleista. Ketju on ollut ilmeisen kestävä kun ei ole kantautunut tietoon niiden venymisiä.
- Anonyymi
Itsellä PUTOS ensin ETUPENKKI 2008 Mazda 6 meni takuuseen.Sit piti takuuseen vaihtaa joku turvatyynyyosa ettei menis henki kun sillä ajelee,räpsähtäny jollai vissiin naamalle??Nut veny se ketju jota MYYJÄ kehui ettei tartte vaihtaa,sattu viime marraskuulla,ELI vissiin mulle sattui MAANANTAIKAPPALE??
Ei täällä kitise ne joilla semenee ITSE MIETIN TEETÄNKÖ 3k rempan jos motin löydän vai ostanko suosiolla toisen merkin,edelliset 323 ja 626 kestäneet TAVAN HUOLLOILLA MUT TÄÄ EI?---------------------> - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä PUTOS ensin ETUPENKKI 2008 Mazda 6 meni takuuseen.Sit piti takuuseen vaihtaa joku turvatyynyyosa ettei menis henki kun sillä ajelee,räpsähtäny jollai vissiin naamalle??Nut veny se ketju jota MYYJÄ kehui ettei tartte vaihtaa,sattu viime marraskuulla,ELI vissiin mulle sattui MAANANTAIKAPPALE??
Ei täällä kitise ne joilla semenee ITSE MIETIN TEETÄNKÖ 3k rempan jos motin löydän vai ostanko suosiolla toisen merkin,edelliset 323 ja 626 kestäneet TAVAN HUOLLOILLA MUT TÄÄ EI?--------------------->Millä kilometreillä ketju venyi? Harkinnassa sama malli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä kilometreillä ketju venyi? Harkinnassa sama malli
130,000 et vois noihin syttyä edes varoitusvalo?Hihnallinen kestää (626/323) ja tää oli MURHEENKRYYNI mulle maanantaikappale,noilla kilometreillähän se oli mielestäni UUSI auto vaikka ikää olikin.Massattu jokapaikka huolella ja kaikinpuolin hyvässä kunnossa ja hyvin pidetty itsellä se oli 10v suunnilleen.Sitä ihmettelin ettei mitään vikakoodia antanut ja sit kun leipas koneen sököks tuli vasta kuin joulukuuseen valoja.Kun se turvatyynykamppanja oli rupes 3kk päästä palaa turvatyynyvalo kävin kysäsee et miksi se palaa katotteko niin se olis mun itte pitänyt maksaa,mielestäni huollonpuolelta pelkkää rahastusta.
Kerran vein huoltoon ja alkoi kestää oli mennyt 2h menin kattoo niin poju oli kaffilla ja kun tuli niin sanoi et kaikki johdot pitää koneeseen ostaa tuumasin et ei todellakaan rueta 2k€ remppaa tekee vien muualle niin sit kiillotti maajohdon pultin ja homma oli sillä selvä?Ihme rahastusta ainakin täällä noi huollot joku vanhus sen 2k€ rempan olis sen nulikan ohjeiden mukaan olis teettänytkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
130,000 et vois noihin syttyä edes varoitusvalo?Hihnallinen kestää (626/323) ja tää oli MURHEENKRYYNI mulle maanantaikappale,noilla kilometreillähän se oli mielestäni UUSI auto vaikka ikää olikin.Massattu jokapaikka huolella ja kaikinpuolin hyvässä kunnossa ja hyvin pidetty itsellä se oli 10v suunnilleen.Sitä ihmettelin ettei mitään vikakoodia antanut ja sit kun leipas koneen sököks tuli vasta kuin joulukuuseen valoja.Kun se turvatyynykamppanja oli rupes 3kk päästä palaa turvatyynyvalo kävin kysäsee et miksi se palaa katotteko niin se olis mun itte pitänyt maksaa,mielestäni huollonpuolelta pelkkää rahastusta.
Kerran vein huoltoon ja alkoi kestää oli mennyt 2h menin kattoo niin poju oli kaffilla ja kun tuli niin sanoi et kaikki johdot pitää koneeseen ostaa tuumasin et ei todellakaan rueta 2k€ remppaa tekee vien muualle niin sit kiillotti maajohdon pultin ja homma oli sillä selvä?Ihme rahastusta ainakin täällä noi huollot joku vanhus sen 2k€ rempan olis sen nulikan ohjeiden mukaan olis teettänytkin.Jakoketjun käyttöikä voi jäädä noin lyhyeksi, jos pidät autosta huonoa huolta. Esim. käytät huonolaatuista öljyä, ajat liian vähäisellä moottoriöljyn määrällä, ajat liian pitkällä öljynvaihtovälillä(20tkm kohdalla alkaa moottoriöljy olemaan jo aikamoista ripulia), huudatat usein kylmää moottoria. Vaihdat vaihteet aina pienemmälle vaihteelle niin suurilta kierrosluvuilta että moottorin kierrosluvut nousevat korkealle/moottori huutaa vaihteen vaihtamisen jälkeen.
Jakoketju kyllä yleensä aina varoittelee metelillä ennen hajoamistaan. Yleensä metallisena kilahduksena käynnistyksen aikana, sitten moottorin ollessa käynissä selvänä rallatuksena, joissakin tapauksissa jopa kolinana(jakoketju hyppii rattailtaan osuen venttiilikoneiston kanteen). Saa olla aika huono kuuloaisti tai stereot suurella äänenvoimakkuudella jos näitä ääniä ei kuule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jakoketjun käyttöikä voi jäädä noin lyhyeksi, jos pidät autosta huonoa huolta. Esim. käytät huonolaatuista öljyä, ajat liian vähäisellä moottoriöljyn määrällä, ajat liian pitkällä öljynvaihtovälillä(20tkm kohdalla alkaa moottoriöljy olemaan jo aikamoista ripulia), huudatat usein kylmää moottoria. Vaihdat vaihteet aina pienemmälle vaihteelle niin suurilta kierrosluvuilta että moottorin kierrosluvut nousevat korkealle/moottori huutaa vaihteen vaihtamisen jälkeen.
Jakoketju kyllä yleensä aina varoittelee metelillä ennen hajoamistaan. Yleensä metallisena kilahduksena käynnistyksen aikana, sitten moottorin ollessa käynissä selvänä rallatuksena, joissakin tapauksissa jopa kolinana(jakoketju hyppii rattailtaan osuen venttiilikoneiston kanteen). Saa olla aika huono kuuloaisti tai stereot suurella äänenvoimakkuudella jos näitä ääniä ei kuule.TAIS OLLA MULLA 3 MAZDA?Yks sanoi et TÄSSÄ NIIN PASKA kone ettei kestä.Ostaa auton ja laittaa uudemmasta koneen.TOLLO luulee et täällä 20v KAKARA AJAA. x)
- Anonyymi
Mikä vuosimalli ??
- Anonyymi
2008.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2008.
2008 2.0 bensa (se 02-07 koppanen). 317 tkm (no problem) 2v ikäisenä ruostesuojattu. Taidan ajaa vielä toiset 9 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882