BIOLOGIA

peroksisomi

Hei!
Haluaisin tietää biologian opiskelijoilta minkälaiset alkupisteet saitte ylioppilastodistuksesta? Itse en tuloksia vielä ole saanut, mutta ennakkotietona biologia E, maantieto E, äidinkieli M, pitkä englanti E, keskipitkä ruotsi E ja lyhyt matikka ? (en vielä tiedä), lisäksi historia c, mutta sillä ei väliä biologiaa haettaessa.

Luitteko pääsykokeisiin vain yhden kirjasarjan kirjat? Lukion biologian opettajani sanoi, että minun pitää lukea kaikkien kirjasarjojen kaikki kirjat ja lupasi lainata niitä minulle.

Näettekö valmennuskurssin tai itseopiskelumateriaalin tarpeellisena? itselläni on ABI-biologia kirja, jossa lukee sen olevan myös hyvää materiaalia opiskelemaan pyrkivälle.

Toinen viestiketju biologiasta johti väittelyyn työllisyystilanteesta, mikä ei minua kiinnosta. Tähän viestiketjuun mielellään vain opiskeluun liittyviä asioita :)

3

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsoppa
    • pööppöö

HY:ssä opiskellaan bilsaa nyt. Yo-todistus: lyhyt matikka L, reaali (vanhan mallinen, kaikki vastaukset bilsasta) E, Enkku ja ruotsi M ja äikkä C. Luin vain yhtä kirjasarjaa. Kaksi kurssia jouduin opiskelemaan itsenäisesti, koska niitä ei ollut tarjolla muuten. Tokalla kerralla pääsin sisään rimaa hipoen. Valmennuskursseja en käynyt, koska hinta on aivan järjetön, eikä se takaa sisäänpääsyä kuitenkaan. Moni opiskelijoista on käynyt valmennuskurssin, mutta moni taas ei.

• biologi helsingistä

Hei!

Itse kirjoitin pitkä matikka E, kemia E, englanti M tai E (en nyt muista), äidinkieli L, biologia L. Itse tein hieman erilailla tuon lukemisen suhteen. Luin tietysti kirjoituksiin ja sain niin laajan perustiedon kokeeseen tarvittavasta bilsasta, mutta lisäksi luin myös Biology -kirjan Cambpellilta, mistä oli myös hyötyä opintojen alkaessa.
      Vaikket nyt halunnutkaan kuulla biologien työllisyystilanteesta ni älä ummista silmiäs siltä. Itse olen vaihtamassa alaa juuri tuon syyn takia. Meille solubiologeille kyllä riittää tutkimustyötä jos sitä haluaa tehdä (45-60h/vk 1600e/kk). Mut neuvon nyt vaihtamaan alaa ennekö oot kuluttanut kolme tai neljä vuotta ja sit vasta aukaiset silmäs alan epävarmuuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      153
      11468
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8122
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5954
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      166
      4947
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      17
      4714
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      37
      4371
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      100
      4262
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      90
      3565
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80