Hei!
Haluaisin tietää biologian opiskelijoilta minkälaiset alkupisteet saitte ylioppilastodistuksesta? Itse en tuloksia vielä ole saanut, mutta ennakkotietona biologia E, maantieto E, äidinkieli M, pitkä englanti E, keskipitkä ruotsi E ja lyhyt matikka ? (en vielä tiedä), lisäksi historia c, mutta sillä ei väliä biologiaa haettaessa.
Luitteko pääsykokeisiin vain yhden kirjasarjan kirjat? Lukion biologian opettajani sanoi, että minun pitää lukea kaikkien kirjasarjojen kaikki kirjat ja lupasi lainata niitä minulle.
Näettekö valmennuskurssin tai itseopiskelumateriaalin tarpeellisena? itselläni on ABI-biologia kirja, jossa lukee sen olevan myös hyvää materiaalia opiskelemaan pyrkivälle.
Toinen viestiketju biologiasta johti väittelyyn työllisyystilanteesta, mikä ei minua kiinnosta. Tähän viestiketjuun mielellään vain opiskeluun liittyviä asioita :)
BIOLOGIA
3
785
Vastaukset
- katsoppa
Täälläkin jotain biologiaan liittyvää:
http://www.yle.fi/abitreenit/keskustele/viewforum.php?f=2 - pööppöö
HY:ssä opiskellaan bilsaa nyt. Yo-todistus: lyhyt matikka L, reaali (vanhan mallinen, kaikki vastaukset bilsasta) E, Enkku ja ruotsi M ja äikkä C. Luin vain yhtä kirjasarjaa. Kaksi kurssia jouduin opiskelemaan itsenäisesti, koska niitä ei ollut tarjolla muuten. Tokalla kerralla pääsin sisään rimaa hipoen. Valmennuskursseja en käynyt, koska hinta on aivan järjetön, eikä se takaa sisäänpääsyä kuitenkaan. Moni opiskelijoista on käynyt valmennuskurssin, mutta moni taas ei.
- biologi helsingistä
Hei!
Itse kirjoitin pitkä matikka E, kemia E, englanti M tai E (en nyt muista), äidinkieli L, biologia L. Itse tein hieman erilailla tuon lukemisen suhteen. Luin tietysti kirjoituksiin ja sain niin laajan perustiedon kokeeseen tarvittavasta bilsasta, mutta lisäksi luin myös Biology -kirjan Cambpellilta, mistä oli myös hyötyä opintojen alkaessa.
Vaikket nyt halunnutkaan kuulla biologien työllisyystilanteesta ni älä ummista silmiäs siltä. Itse olen vaihtamassa alaa juuri tuon syyn takia. Meille solubiologeille kyllä riittää tutkimustyötä jos sitä haluaa tehdä (45-60h/vk 1600e/kk). Mut neuvon nyt vaihtamaan alaa ennekö oot kuluttanut kolme tai neljä vuotta ja sit vasta aukaiset silmäs alan epävarmuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332