Kalastuslakia uudistetaan

Kalatalouskosmetologi Janat...

Kalastuslain osauudistus astuu voimaan ensi vuonna 1.4.2010 alkaen.
Vapaa-ajankalastajien ja urheilukalastajien vaatimukset on vihdoinkin otettu huomioon.
Verkkokalastus kielletään muilta, kuin vesien omistajilta, eikä omistaja saa jatkossa edes lainata verkkojaan tai verkkokalastuslupaansa muille kalastajille.
Samassa uudistuksessa viehekalastus yhdellä vieheellä tulee jokamiehenoikeudeksi ja lääninkortti muuttuu kymmenen vavan luvaksi. Tähän kompromissiin on päädytty kieltämällä kokonaan täkyraksit, isot plaanarit ja syvätakilat.
Lisäksi tulee uusi lupa, valtakunnallinen viehekortti, jonka hinta on 98 euroa. Sillä saa käyttää korkeintaan viittä vapaa ja jos haluaa käyttää suurempaa vapamäärää, jokainen lisävapa maksaa 98 euroa.

Kerrankin hyviä uutisia meille vapakalastajille, vai mitä?

6

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastus lisääntyy

      Joo, tosi hyviä uutisia. Uudella viehekortilla saa myös kalaseuraa itselleen, eli miehille tulee luvan kylkiäisenä nainen ja naiselle mies kalareissuja sulostuttamaan. Kyllä kelpaa kalastella.

      • jännäksi menee

        Naisten käytössä kortonki kielto. Koska ei uistimen päällekään sitä vedetä. Toki kyseisessä tapauksessa pitää maksaa panovero, jonka voi maksaa postiin kalastuskortissa mainittuun postinumeroon!


    • kuullut

      kyseisestä lakiuudistuksesta.
      Lisäyksenä ko.lakiin tulee vielä huvivero.
      Jos naapurin eukkoa käy paneksimassa joutuu maksamaan huviveron,mikä suoritettaessa akti takaapäin on 125€.Mikäli suoritus on perinteinen lähetyssaarnaaja,veron määrä on silloin 62,50€.
      Mikäli asia on etukäteen sovittu naapurin isännän kanssa,veroa korotetaan kertoimella 1,22.

      • Vielä.

        Luonnonsuojelijat saavat panna ilmaiseksi Saimaannorppaa.


      • raiskaan ukkoni

        mättäällä sillä aikaa kun laiskanonget ovat pyytämässä niin maksanko minä jotain vai maksetaanko minulle ?
        Selvittäkää nyt hyvät ihmiset koska kesäsesonki on jo näinkin lähellä.


      • Kalaopas
        raiskaan ukkoni kirjoitti:

        mättäällä sillä aikaa kun laiskanonget ovat pyytämässä niin maksanko minä jotain vai maksetaanko minulle ?
        Selvittäkää nyt hyvät ihmiset koska kesäsesonki on jo näinkin lähellä.

        KAlastusoppaiden paikoille on tunkua. Jo toimivilla oppailla tulee uuden lain myötä olemaan etuoikeus viedä kalaan naisia. Valtio maksaa jokaiselle oppaalle siitä, että vievät naisia kalaan, 9800 € kuukausipalkkaa. Ikälisä on 20% jokaiselta toimintavuodelta. Eläkeikä tulee kahdeksan vuoden toiminnan jälkeen, eli samoin, kuin kansanedustajille. Jos on toiminut jo ennen lain voimaan tuloa 8 vuotta, saa eläkkeen suoraan, mutta voi silti jatkaa hommia halunsa mukaan.

        Ruotsinkielisille mieskalastusoppaille tarjotaan mahdollisuus saada asiakkaiksi samanmielisiä miehiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe