Orkidea

poikanen

Orkideassani on alkanut kasvaa uusia lehtiä, eli kyse on poikasesta. Siinä se pikkuinen vaan kasvaa jo kuukausia ja isoimmat lehdet noin 5cm pituisia. Onko siihen tarkoitus tulla juuria? Osaisiko kukaan kertoa miten tätä pitäisi hoitaa?

Tämä sama orkidea on ollut jo kauan lepotilassa, eli mitään kukkasia ei ole tullut lisää =(. Ainoat kukkaset alkuvaiheessa kun sain tämän orkidean. Orkideani on ikkunan edessä, läpinäkyvässä lasiruukussa, suoraa auringon valoa se ei saa. Upotan koko orkidean, muoviruukkua myöten, veteen noin joka toinen viikko ja annan olla noin 10min. Huoneenlämpö siinä 20-22 asteessa. Juuret on aika isot ja osa tulee jo ruukun yli, eli näyttää aika ahtaalta. Pitäisiko istuttaa isompaan ruukkuun? Neuvoa kaipaisin kovasti! Ja kokemuksia muilta.

2

1550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anelmas

Kun kesä tulee, siinä on varmaan jo juuria. Silloin laita se omaan ruukkuun. Älä laita lasiruukkuun vaan muoviseen. Minun kokemukserni on, että lasi on kylmää.

Hoida edelleen samalla tavalla, ja uskon, että toinen aloittaa kesän aikana uuden kukkavanan tekemisen, ehkä kaksikin. Voit kastella ihan joka viikkokin ja aika voisi olla puoli tuntia. Näin hoidin ja niin minulle kävi. Poikasetkin jo tekivät talvella kukat, ja nyt ne molemmat lepävät. Odotan innolla kesää, että näen, mitä tapahtuu.

Onnea hoidokkiesi kanssa.

• muatuska

Upotappa se orkideasi kerran viikossa siihen veteen tunniksi, niin että kaikki "mullan" palaset imevät itseensä vettä.Vesi ei saa olla mitään vesilaitoksen kemikalisoitua vettä, vaan sade-,järvi- tai lumesta sulatettua.Eikä mitään kanankakkalannoitetta.Neuvonut tälleen Sulkavan Orkideatalo Lumikukan Pekka Ranta.Itse olen lannoittanut vaaleanpunaisella Pirkka-lannoitenesteellä, annostus 1/4 ohjeesta joka uittokerta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      948
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe