Kuukausipalkalla ravintolassa

Ilta- ja sunnuntailisät

Kaverini työsopimus muutettiin juuri tuntipalkasta kuukausipalkkaan, ja aloin pohtia saako hän enää lainkaan ilta- ja sunnuntailisiä ja annetaanko ylityökorvaukset vain vapaapäivinä eikä rahana.
Onko kenelläkään tietoa?

9

2013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmanlisiä

Kuukausipalkka on kuukausipalkka. Ei siihen mitään lisiä tule. Vähemmän tulee tienaamaan kuin jos saisi lisät. Jouduin samaan tilanteeseen.Sain onneksi valita. Laskelmat olivat aivan selkeästi kuukausipalkkaa vastaan.

• Mikä lisä?

Mikä lisä on sellainen, että sitä ei kk-palkkaiselle maksettaisi? Missä kohtaa tessissä sanotaan, että tulee vaan tuntipalkkaiselle?

• kilp

Lisät kuuluu tulla ihan entiseen tapaan ja ylityöstä tessi suosii palkallisen vapaan antamista(harvemmin oon kuullu tätä näin kuitenkaan käytettävän) mutta kyllä nekin muulloin ihan samalla tavalla maksetaan/lasketaan!

• asia

Jospa tarkistaisit kaverisi työsopimuksen mihin hän on nimensä pistänyt ja mihin suostunut.

• puuppelo

Tietenkin maksetaan,ei kai kukaan tekis duunia kuukausipalkalla muuten.Tyhmä täytyy olla jos on onnistunut hankkimaan sellasen sopparin ettei saa lisiä.Ite ollu vakkarina 10 vuotta kk-palkalla ja ainoa ero tuntipalkkalaisiin on se että lisät tulevat eri tiliin.Johtuen siitä että tilikatkot on tuntiliksalla 5. ja 19.pvä ja mulla 15. ja viimenen päivä.Siis näin minun työpaikalla.

• tarjoilijatar

Olen itse saanut valita työsopimusta tehdessäni haluanko tuntipalkan lisien kanssa, kuukausipalkan lisien kanssa vai ilman. Valitsin kuukausipalkan ilman lisiä, joka tarkoittaa, että saan joka kuukausi saman summan, huolimatta siitä millaisia vuoroja olen tehnyt. Tämä toimii minulle parhaiten. Tosin olen tehnyt alan töitä jo pitkään ja palkkani on tessiä paljon korkeampi eli ns. neuvottelupalkka.

• puuppelo

Siis juu,otan sen verran takaisin että toki jos palkasta sovitaan erikseen,ilman lisiä voi sopparin tehdä.Onnekseni ei tarvitse tessin liksoilla tehdä.Sitä ajoin takaa,hieman onnettomasti selitin asiani.Joskus hullulla 90-luvulla painettiin prossalla ja silloin ei tarvinnu lisistä edes puhua,palkat oli ihan omissa sfääreissä..Oi niitä aikoja..

• Työtön mutta ei nari

Älkää narisko olkaa tyytyväisiä, kun on edes työpaikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22