Kuukausipalkalla ravintolassa

Ilta- ja sunnuntailisät

Kaverini työsopimus muutettiin juuri tuntipalkasta kuukausipalkkaan, ja aloin pohtia saako hän enää lainkaan ilta- ja sunnuntailisiä ja annetaanko ylityökorvaukset vain vapaapäivinä eikä rahana.
Onko kenelläkään tietoa?

9

1965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmanlisiä

Kuukausipalkka on kuukausipalkka. Ei siihen mitään lisiä tule. Vähemmän tulee tienaamaan kuin jos saisi lisät. Jouduin samaan tilanteeseen.Sain onneksi valita. Laskelmat olivat aivan selkeästi kuukausipalkkaa vastaan.

• Mikä lisä?

Mikä lisä on sellainen, että sitä ei kk-palkkaiselle maksettaisi? Missä kohtaa tessissä sanotaan, että tulee vaan tuntipalkkaiselle?

• kilp

Lisät kuuluu tulla ihan entiseen tapaan ja ylityöstä tessi suosii palkallisen vapaan antamista(harvemmin oon kuullu tätä näin kuitenkaan käytettävän) mutta kyllä nekin muulloin ihan samalla tavalla maksetaan/lasketaan!

• asia

Jospa tarkistaisit kaverisi työsopimuksen mihin hän on nimensä pistänyt ja mihin suostunut.

• puuppelo

Tietenkin maksetaan,ei kai kukaan tekis duunia kuukausipalkalla muuten.Tyhmä täytyy olla jos on onnistunut hankkimaan sellasen sopparin ettei saa lisiä.Ite ollu vakkarina 10 vuotta kk-palkalla ja ainoa ero tuntipalkkalaisiin on se että lisät tulevat eri tiliin.Johtuen siitä että tilikatkot on tuntiliksalla 5. ja 19.pvä ja mulla 15. ja viimenen päivä.Siis näin minun työpaikalla.

• tarjoilijatar

Olen itse saanut valita työsopimusta tehdessäni haluanko tuntipalkan lisien kanssa, kuukausipalkan lisien kanssa vai ilman. Valitsin kuukausipalkan ilman lisiä, joka tarkoittaa, että saan joka kuukausi saman summan, huolimatta siitä millaisia vuoroja olen tehnyt. Tämä toimii minulle parhaiten. Tosin olen tehnyt alan töitä jo pitkään ja palkkani on tessiä paljon korkeampi eli ns. neuvottelupalkka.

• puuppelo

Siis juu,otan sen verran takaisin että toki jos palkasta sovitaan erikseen,ilman lisiä voi sopparin tehdä.Onnekseni ei tarvitse tessin liksoilla tehdä.Sitä ajoin takaa,hieman onnettomasti selitin asiani.Joskus hullulla 90-luvulla painettiin prossalla ja silloin ei tarvinnu lisistä edes puhua,palkat oli ihan omissa sfääreissä..Oi niitä aikoja..

• Työtön mutta ei nari

Älkää narisko olkaa tyytyväisiä, kun on edes työpaikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe