Myytiin vanha omakotitalo, saatiin n.30000€. Tehtiin kaupat:uusi omistaja löysi alapohjasta hometta ja lahoa, josta me ei tiedetty mutta löydös on aivan totta.
Kunnan rakennustarkastaja arvio korjauskuluiksi 7000€, sen jakamisesta neuvotellaan ostajan kanssa.
Hankintaolettama tehtiin 40% mukaan.
Mitenkähän verotus menee? Siis voikohan korjauskulut vähentää verotuksessa?
Vanhan talon myynti
10
8572
Vastaukset
- jos ette tiedä
eipä kannata neuvotella. hinta vaikuttaa pieneltä, kyseessä vanha talo. Tehtiinkö kuntotarkastusta ja tarkistiko ostajat talon huolella. Ostajan pitäisi ymmärtää mitä ostaa jos ostaa vanhaa edullista taloa.
- Voihan home
"Kaupan kohteena oleva omaisuus luovutetaan siinä kunnossa kuin se on kaupantekohetkellä. Ostaja on tutustunut huolellisesti kohteeseen ja on tietoinen kohteen rakennusten nykykunnosta. Ostaja hyväksyy kaupan kohteen kaupantekohetkellä olevassa kunnossa.
"Jos kiinteistön rakenteissa tai laitteissa ilmenee kaupanteon jälkeen salainen virhe jota myyjät eivät ole voineet tietää ja ostaja ei ole voinut selonotossaan virheen piilevyyden vuoksi havaita, eivät myyjät vastaa virheestä jollei kiinteistö poikkea salaisen virheen vuoksi laadultaan merkittävästi siitä tasosta jota vastaavanikäisiltä kiinteistöiltä yleensä voidaan edellyttää". - Joosepin oppipoika
Välityspalkkiot kannattaa aina tarkastaa ennen myyntiä tuolta..
http://www.asuntojenmyynti.fi/Asunnon-myynti.php
- enää voi
vähentää ja piilovikavastuu on teillä eli neuvotelkaa vaikka puoliksi nuo korjauskulut.
- Reiska-Matti
Vanhaa taloa myytäessä olisi viisasta merkitä kauppakirjaan, että on kyseessä remontoitava talo.
Tällöin ei ole kyse mistään pintaremontista, vaan rakenteisiinkin ulottuvasta uusimisesta. - viisaudessaan esti
Reiska-Matti kirjoitti:
Vanhaa taloa myytäessä olisi viisasta merkitä kauppakirjaan, että on kyseessä remontoitava talo.
Tällöin ei ole kyse mistään pintaremontista, vaan rakenteisiinkin ulottuvasta uusimisesta.tuon pykälän vaikutuksen piilovikavastuuseen. Eli turha maininta.
- myyjä vastaa
viisaudessaan esti kirjoitti:
tuon pykälän vaikutuksen piilovikavastuuseen. Eli turha maininta.
aina talon kunnosta. Vastuusta pääsee erittelemällä kauppakirjassa kaikki talon tiedossa olevat viat ja myös myös ne, joita epäilee. Ongelmaksi tulee se, että viat tahtovat alentaa talosta saatavaa hintaa, eikä niitä haluta siksi juurikaan mainostaa.
- etsivä löytää
maksamaan korvauksia, tuon hintaisessa talossa varmasti löytyy monenlaista vikaa.
- RkMMM
Myyntihinnasta tottakai vähennetään jos joudutte jollakin summalla osallistumaan korjauskuluihin. Eli jos myyntihinta 30000 ja hankintaolettama 40%
niin saadaan 30000-12000=18000 on myyntivoittoa
Laskennallisesti myyntivoton määrä laskee juuri sen verran mitä joudutte osallistumaan korjauskuluihin. Eli jos se on 3500 niin myyntivoitto laskee 14500. Yksinkertaista eikö? Haette muutosta sen vuoden verotukseen milloin möitte kiinteistön. - jaska2
Talokauppa kannattaa tehdä
talon arvo esim 200 000 €
alapohjaa ei tutkittu -10 000€ hyvitys
ulkoseiniä ei tutkittu -10 000€ hyvitys
jne
ostaja ei pysty tämän jälkeen noihin vetoamaan jos jotain löytyykin koska on jo hyvitetty. tällä saa yö unet takaisin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694- 78684
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483