ostin 07 talvella kyseisen pelin ja kun ajokelit koittivat se käynnistyi moitteettomast!Nyt se on seissyt talven lämpöisessä varastossa (edellisenä talvena oli kylmässä!!!) ja moottori ei lähde käyntiin!Akku on kunnossa.Skootteri lähtee siihen ''junnaus'' vaiheeseen joka tulee ennen kuin moottori lähtee käyntiin,mutta ei siitä pidemmälle!Mitä vikana?
solifer xtr 50 ei käynnisty?
7
6073
Vastaukset
- wegfwg
Putsaa kaasari, katso polttoainesuodattimen kunto, tankkaa tuoretta bensaa ja baanalle.
- polttoainesuodatinta
itse vaihdoin huollossa ehkä vääränlaisen polttoainesuodattimen, olen sitä mieltä että nämä suodattimet joissa on paperinen kartio sisällä eivät läpäise bensiiniä riittävän hyvin vaan jotenkin turpoavat liian tiiviiksi ei vapaalla virtauksella kaasutin saa riittävää täyttöä, tänään ostin uuden suodattimen pienkonehuoltoliikkeestä, suodattimen sisällä on metallinen sihti ja nyt toimii hienosti, kylläkin solikan bensahanassa itsessään on tankin sisäpiolella kohtuullisen tiukka sihti, joten tankki on tyhjennettävä ja irroitettava,sen jälkeen hana irti niin saa puhallettua puhtaaksi, itse koettaisin ensin ainakin käyttää apuna käynnisysaerosolia, ts ilmasuodattimen kopan kansi auki ja kaasarille menevään putkeen parin sekunnin sumutus aerosolia ja starttaus, luultavasti käynnistyy, mutta ei tietenkään reagoi kaasukahvaan niinkuin pitäisi koska kansirakenteessa on kuristus joka pitää määrätynlaisen alipaineen määrätyillä kierroksilla suodatinkopassa, joten oikeasti kansi ja suodatin täytyy kiinnittä paikoilleen kun on ensin saatu kone käyntiin
- thythu
Ookko tarkistanut venttiilien säädöt ja luistin kalvon kunnon, vaihtanut tulpanhatun muoviseen sekä kaasarin letkujen tiiviyden plus imukaulan kunnon ja kiinnityksen?
- ongelmatyyppiä?
Metalli vähän tuntuu riskiltä tulpanhatussa, läpilyönnin suhteen, onko kokemuksia vaihdosta muoviseen(pakeliittiseen)?
- eherthr
ongelmatyyppiä? kirjoitti:
Metalli vähän tuntuu riskiltä tulpanhatussa, läpilyönnin suhteen, onko kokemuksia vaihdosta muoviseen(pakeliittiseen)?
Metallinen tulpanhattu vaihtui ensihuollossa muoviseen vuonna 2007 ja hyvin on pelittänyt. samalla tietty vaihtui tulppakin. Kiinalainen tulppa kulkee satulan alla mukana varatulppana.
- issea
mull on solikka joka ei käynnisty jostain syystä, jätin sen eilen ulos sit rupes sataa sen jälkeen se ei se käynnisty kerran ja sammu sen jälkeen en oo saanu käyntii sitä mista se vois johtuu?
- vari
Sulla voi olla kaasarin kohokupissa vettä. Laske se pois ja yritä uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324421Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252325Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142297Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512058- 321647
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321411- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401044