Hei ! Olen 19vuotias miehenalku. Asun kotona perheeni kanssa ja minulla on kaunis ja ihana tyttöystävä. Mutta elämäni on ollut aika sressaavaa jo monta vuotta.
Perhe,raha,opiskelu vaikeuksia jo sieltä ylä-asteen alusta alkaen. Tuntuu että koko ajan väsytttää, mutta kun yrittää nukkua niin ei saa unta. Eikä öisinkään. Olin viimeisellä luokalla ammattikoulussa mutta työharjoittelu ja päättötyö ja perhe ongelmat ajoivat siihen että lopetin koulun. (nyt yrittänyt oppisopimuksella ja muulla tavalla jatkaa)
Väsyttää koko ajan, sressi ei meinaa hellittää, alipainoinen olen, n.50-55kg ja pituutta n.180cm.
Ainoastaaan tyttöystävän luona ja hänen perheen kanssa aikaa viettäessä huolet joskus unohtuvat ja olo on hyvin rento. Liikkua ei jaksa,mitään ei jaksa tehdä tai yrittää.
Silti.. olen onnellinen. En niinkään masentunut.
Neuvoja ?
Jatkuva väsymys,mikä avuksi ?
9
1849
Vastaukset
- Nimetön
Tuntuu että olen lähi ja tuttavapiirin ainut ihminen joka kokee itsensä uupuneeksi koko ajan.
Olen kyllä valmis opiskelemaan ja tekemään työtä ilomielin.
Lääkkeet ja muut huumeet auttaisivat varmaan mutta sehän olisi tosiasioiden ja ongelmien kiertämistä.
Ihmisen huumaamista.
Painostava ja sressaava olo tulee heti kun astun kotiini. Vanhemmat eivät osaa iloita,eivät ole nauraneet pitkään aikaan.
Suuri elämänilo on tyttöystävä joka on ainoita asioita joka saa nauramaan ja elämään. hänen perheensä.
Niin sanottua normaalia onnelista elämää. - ewgwegewg
"Ainoastaaan tyttöystävän luona "
olix sil munat?- tepsq
ei ole , eikä ollut.
Sulla on varmaan munat muttei aivoja.
- ma65
voi olla nuorellakin kova. Mielestäni sinun kannattaisi mennä mielenterveystoimistoon ja jos et sinne pysty, niin yleislääkärille ainakin. Ne tekee kokeet ja sulkee näin pois fyysisen sairauden,jotka myös voivat aiheuttaa väsymystä. Koska et nuku saatat olla myös ahdistunut.
Jos vaan odotat voi tilasi mennä todella huonommaksi. Voimia ja kaikkea hyvää sinulle! - huolehtia
että saat vitamiineja tarpeeksi, kunnon monivitamiinitabletit peliin. Stressi kuluttaa ainakin c- ja b-vitamiineja, b-vitamiinit myös hermoston toiminnalle elintärkeitä. Älä nuori ihminen liikaa stressaa vanhempiesi elämästä, heidän kuuluu aikuisina huolehtia itsestään.. ja tulevaisuuttakaan on turha kovasti murehtia, usko pois ELÄMÄ KYLLÄ KANTAA. Paikkasi löydät kunhan oikea aika koittaa. Nauti tyttöystävästäsi ja perheestään, joskus vielä sinullakin on oma! Voimia kevääseen, sateen jälkeen aina paistaa aurinko. T:kohta viisikymppinen täti
- m5rio
Oletko yrittänyt keskustella vanhempiesi kanssa ongelmistasi?saatko tukea perheeltäsi ?Apua saat kyllä jos haluat esim terveyskeskuksen kautta.
- jaksamista
m5rio kirjoitti:
Oletko yrittänyt keskustella vanhempiesi kanssa ongelmistasi?saatko tukea perheeltäsi ?Apua saat kyllä jos haluat esim terveyskeskuksen kautta.
Onko perheellesi sattunut jotain ikävää ,kun tunnet huonoa oloa siellä?
- johtaa väsymykseen
Olet kuitenkin vähintään 10kg alipainoinen, itseasiassa voisitt hyvinkin painaa jopa 20kg enemmän ilman että näyttäisit yhtään lihavalta. Eihän sinulla voi olla kunnollisia lihaksia tuohon paino/pituus suhteeseen nähden, joten ei ihme että kaikki väsyttää ja pieninkin asia vie voimat. Todennäköisesti saat joko liian vähän energiaa (seurauksena väsymys) tai sairastat jotain tautia joka aiheuttaa väsymystä. Jos tunnet syöväsi tarpeeksi ja oikein, hankkiudu ihmeessä lääkäriin. En lähde veikkailemaan sairauksia sinulle, mutta tuo tilanne vaatii minusta ehdottomasti lääkärissä käyntiä ja fyysisen terveydentilan kartoittamista. Minusta kaikille pitäisi tehdä tämä ennen kuin isketään "mielenterveysongelmainen" -leima otsaan (saati määrätään mielialalääkkeitä!), varsinkin jos ainut mistä potilas valittaa on väsymys.
- --------.-------
Laittaisin vaikka pääni pantiksi, että asut hometalossa! Sanoit että tyttöystävän luona helpottaa? Heillä on sitten tervetalo. Käy kurkkaamassa sivuiltani, josko sinulla olisi muitakin oireita mihin et ole kiinnittänyt huomiota.
Osio sairaudet - tärkeää oirelista.
www.homeasunto.suntuubi.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696