kuinka kauan vuoto kestää?

KM :n jälkeen!!!

eli sain keskenmenon viikolla n. 4 6 viime to alkoi ihan niukalla ruskealla tuhruvuodolla mut la sit alkoi vuotaan ihan urakalla ja vuoto ei ole yhtään niukentunut. kivut onneksi loppui. kuinka kauan km:n jälkeen yleensä vuoto kestää? ja onko vuodon loppumisenkin jälkeen "seksikielto" ?

7

7120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain km 21.2

ja nyt 6 vk vuotoa menossa, alkaa tuntua turhauttavalta, välillä hiipumaan päin ja taas alkaa holottaa. Olen käynyt jo 4 tai 5 kertaa lääkärilläkin, seurataan seurataan. Että näin täällä. Onkohan muilla kokemuksia näin pitkästä vuodosta. Minua ei ole kaavittu enkä ole saanut lääkkeitä.

• kmkm

Km todettiin ultrassa 9. viikolla, oli mennyt kesken ilmeisesti 7. viikolla. Sain lääkkeellisen tyhjennyksen.

Vuoto kesti vaihtelevana n. 7 viikkoa, sain lopulta terolut-kuurin, jolla vuoto loppui ja ohjeen syödä rautatabletteja.

• ...niin tutulta!

Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 4.12. ja vuotoa kesti maaliskuun puoliväliin asti!!! Kaikki oli ihan kunnossa (ultraus, hCG, CRP jne.), mutta vuoto vain jatkui ja jatkui. Välillä saattoi olla muutama päivä taukoa ja sitten vuoto alkoi taas. Kuukautiset tuli siinä vuodon "keskellä", mutta nekään ei lopettaneet valumista. Lopulta sain tivattua lääkäriltä Terolut-kuurin ja heti ensimmäisen lääkkeen otettuani, seuraavana päivänä, vuoto loppui. Ja nyt olen saanut nauttia normaalista elämästä parisen viikkoa. Vihdoin!!!

• ei puhunu
        risus kirjoitti:

...niin tutulta!

Mulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 4.12. ja vuotoa kesti maaliskuun puoliväliin asti!!! Kaikki oli ihan kunnossa (ultraus, hCG, CRP jne.), mutta vuoto vain jatkui ja jatkui. Välillä saattoi olla muutama päivä taukoa ja sitten vuoto alkoi taas. Kuukautiset tuli siinä vuodon "keskellä", mutta nekään ei lopettaneet valumista. Lopulta sain tivattua lääkäriltä Terolut-kuurin ja heti ensimmäisen lääkkeen otettuani, seuraavana päivänä, vuoto loppui. Ja nyt olen saanut nauttia normaalista elämästä parisen viikkoa. Vihdoin!!!

teroluteista mitään, mulla alkaa nyt 7 vk vuotoa, ehkä kuukautisetkin tässä välissä, välillä naytti hiipuvan mutta sit tuli reilummin, en oikein enää jaksais. Ällötttää jo veren hajukin. Odotan tän viikon ja taidan kysyä myös teroluteja. onko sivuvaikutuksia tai vaikutusta seuraavaan raskaus yritykseen.
        Mies yrittää kannustaa mutta ei auta, kaipaahan tässä jo kohta jotain kanssakäymistäkin. Hermo mnee oikeasti ja joka pv odottaa että se LOPPUIS::::

• ei puhunu kirjoitti:

teroluteista mitään, mulla alkaa nyt 7 vk vuotoa, ehkä kuukautisetkin tässä välissä, välillä naytti hiipuvan mutta sit tuli reilummin, en oikein enää jaksais. Ällötttää jo veren hajukin. Odotan tän viikon ja taidan kysyä myös teroluteja. onko sivuvaikutuksia tai vaikutusta seuraavaan raskaus yritykseen.
        Mies yrittää kannustaa mutta ei auta, kaipaahan tässä jo kohta jotain kanssakäymistäkin. Hermo mnee oikeasti ja joka pv odottaa että se LOPPUIS::::

Mullekaan oma lääkäri ei puhunut mitään Teroluteista. Se sanoi alkujaan kysyessäni lääkehoitoa, että ainoa keino on aloittaa e-pillerit. Kysyin, kauanko niitä täytyisi syödä, jotta niistä olisi jotain hyötyä ja sain vastaukseksi 3 kk. Kieltäydyin tästä, eikä lääkärikään sitä suositellut, koska toiveena on tulla mahdollisimman pian uudelleen raskaaksi.

Vuodon ja iho-oireiden jatkuessa soitin jo aivan epätoivoisena naistentautien päivystykseen, jossa olin alunperin muutaman kerran hoidettavana ja jota kautta pääsin "tyhjennykseen". Sitä kautta juttelin ensin kätilön kanssa, joka lopulta pyysi lääkärin puhelimeen. Tuo päivystyksen gynegologi sanoi, että hän näkee tällaisia tapauksia useinkin ja hoitona käytetään keltarauhashormonikuuria. Hän käski(!) minun pyytää sitä omalta lääkäriltäni, ja näin tein. Ilman omaa vaatimustani tuosta lääkekuurista (joka siis Terolutiksi osoittautui) olisin varmasti edelleen odottamassa vuodon loppumista.

Laitan alle pari linkkiä Teroluteista...

Tsekkaa tämä Lääkeinfo.fi -linkki:
        http://www.lääkeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=2086&i=SOLVAY PHARMA_TEROLUT

Tai

Terveyskirjaston linkki:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04828

Tsemppiä ja jaksamista...kyllä se kroppa palautuu, vaikka usko siihen onkin jo varmasti mennyt useamman kerran. *lämmin halaus ja paljon voimia!*

• kmkm
        risus kirjoitti:

Mullekaan oma lääkäri ei puhunut mitään Teroluteista. Se sanoi alkujaan kysyessäni lääkehoitoa, että ainoa keino on aloittaa e-pillerit. Kysyin, kauanko niitä täytyisi syödä, jotta niistä olisi jotain hyötyä ja sain vastaukseksi 3 kk. Kieltäydyin tästä, eikä lääkärikään sitä suositellut, koska toiveena on tulla mahdollisimman pian uudelleen raskaaksi.

Vuodon ja iho-oireiden jatkuessa soitin jo aivan epätoivoisena naistentautien päivystykseen, jossa olin alunperin muutaman kerran hoidettavana ja jota kautta pääsin "tyhjennykseen". Sitä kautta juttelin ensin kätilön kanssa, joka lopulta pyysi lääkärin puhelimeen. Tuo päivystyksen gynegologi sanoi, että hän näkee tällaisia tapauksia useinkin ja hoitona käytetään keltarauhashormonikuuria. Hän käski(!) minun pyytää sitä omalta lääkäriltäni, ja näin tein. Ilman omaa vaatimustani tuosta lääkekuurista (joka siis Terolutiksi osoittautui) olisin varmasti edelleen odottamassa vuodon loppumista.

Laitan alle pari linkkiä Teroluteista...

Tsekkaa tämä Lääkeinfo.fi -linkki:
        http://www.lääkeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=2086&i=SOLVAY PHARMA_TEROLUT

Tai

Terveyskirjaston linkki:
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04828

Tsemppiä ja jaksamista...kyllä se kroppa palautuu, vaikka usko siihen onkin jo varmasti mennyt useamman kerran. *lämmin halaus ja paljon voimia!*

Lääkärini antoi teroluteja, kun vuoto ei ollut loppunut, vaikka ultrassa kaikki näytti pientä varjostumaa (hyytymä?) lukuunottamatta olevan aika ok. Koska hcg oli vielä koholla, hän halusi, että käyn vielä yhdessä verikokeessa viikon päästä, jossa nähtiin, että hcg oli nollautunut ja koska olin menossa viikon työmatkalle, hän kehotti odottamaan kuurin aloituksen kanssa kunnes tulen kotiin, koska voivat aiheuttaa mielialavaihteluita, päänsärkyä yms.

Matkalla vuot vain kiihtyi, vuodin parina iltana kuin olisi kraanasta käännetty, onneksi päivällä vuoto oli sen verran vähäisempää, että pärjäsin.

Otin kaksi terolutia iltaisin 10 päivän ajan, illalla ottaminen helpottaa kuulemma mahdollisia sivuoireita. Mitään oireita ei tullut (tosin en ole saanut mitään oireita lapsettomuushoitojen hormoneistakaan, joista toiset saavat ilmeisesti huomattaviakain oireita). Vuoto jatkui vielä viisi päivää kuurin aloittamisen jälkeen.

Lääkärin mukaan tyhjennysvuodon olisi pitäntyt alkaa pari päivää terolut-kuurin jälkeen, mutta seuraava vuoto tuli vasta neljän viikon päästä, en kuitenkaan halunnut mennä lääkäriin saadakseni vuodon taas alkamaan.

Kaikki oli kunnossa, kun menin lääkäriin seuraavaa alkionsiirtoa suunnittelemaan 10 päivää vuodon alkamisen jälkeen, munasolu kehittyi normaalin aikataulun mukaan.

En tiedä, onko Terolut ainoa lääke keirron tasaamiseksi ja sopiiko se kaikille, joten en voi kehottaa pyytämään terolut-kuuria vastaavissa oireissa, mutta ainakaan lääkärini ei mielestä eio ollut hyvä, että vuoto jatkuu jatkumistaan, vaikuttaa jo yleiskuntoonkin eli jollain se piti saada loppumaan.

• *pikkunen*

Meni samaan aikaan kesken ja vuodin 5 päivää joista kolme runsaammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66