talopaketin sauna

...

jos valmiista talopaketista jättäis saunan sisustuksen ottamatta ja suunnittelis ite sen saunan ni kertokaas et onko mahdollista suunnitella 3.2 m2 saunaa tilavamman tuntoiseksi,kulmalauteita tai lauteita vastakkain ja tasoa alemmas mitä näitä nyt näkee isommissa saunoissa..talopaketin saunassa lauteet olisi vain siinä perinteisesti yhdellä seinällä..

5

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunatonttu*

Itse muutin saunarempan yhteydessä yhden seinän lauteen L-lauteeksi. Kokeilin saisiko pieneen saunaan lisää istumapaikkoja sillä, mutta aika samaan ne jäi (4 ahtaasti). Mut tuli kyllä pyöristetyllä kulmapalalla hienon näköinen, ett ei kaduta yhtään. L-lauteen saa pieneenkin saunaan, mut U-laude vaatii vähintään 1850 mm seinän. Suunnittele itse linkistä:
      http://www.sunsauna.fi/index.php/remontoija/saunansuunnittelu3

• The Rat

Siis jotain 1,5x2 metriä? Ja ovi pitkällä seinällä, samoin kuin kiuaskin?

Pohjastahan se riippuu, siitä vaan kokeilemaan, että saako oven paikkaa muuttamatta kulmalauteet ja kiukaan suojaetäisyyksineen mahtumaan. Veikkaisin että ei.

Mitä tarkoittaa "tasoa alemmas"? Siis lauteiden laskua vai laadun laskua? Lauteita voi toki laskea, mutta mitä järkeä moisessa tempussa on? Saunassa lämmintä on ylhäällä ja kylmää alhaalla. Ihan pään ei tarvitse katossa kopsahdella löylyä heittäessä, mutta ei sinne kannata turhaan rakoa jättää. Jos lauteet ovat alhaalla, pitää seistä päällään, että saa varpaat lämpimiksi...

Isommissa saunoissa tuo tason lasku voi toimiakin, niissä kun yleensä lämpö jakautuu tasaisemmin pystysuunnassa.

• ...

siis että se mihin jalat tulee ku lauteilla istutaan... jotai pientä L -mallia kavikin mielessa tai esim U-mallia johon sit kiuas tulis upotettuna niinku ovesta vastakkaiselle seinalle..ovesta tullessa nousu jakkara,sit se keskimmainen taso ja sit istuma tasot oikealla ja vasemmalla...oven paikkaa voi kai myos muuttaa..

• The Rat
        ... kirjoitti:

siis että se mihin jalat tulee ku lauteilla istutaan... jotai pientä L -mallia kavikin mielessa tai esim U-mallia johon sit kiuas tulis upotettuna niinku ovesta vastakkaiselle seinalle..ovesta tullessa nousu jakkara,sit se keskimmainen taso ja sit istuma tasot oikealla ja vasemmalla...oven paikkaa voi kai myos muuttaa..

Kuvaamasi ratkaisun olen saunassa joskus nähnytkin, mutta kyllä tuon kokoisessa saunassa ahdasta tulee... Ylälauteet ehkä 50 senttiä leveät, jaloille tilaa turvaetäisyydet = ~100 senttiä minimissään. Per puoli. 200 senttiä yhteensä. Ei mahdu kiuas enää väliin, vaikka rakentaisit "poikittain".

Toki mitat oli ravistettu hihasta, kannattaa mittailla itse ja vertailla olemassaoleviin ratkaisuihin.

• saunakin

1900X1750, eli melkein tuo 3.2m2.Tuli värkättyä
      itse harkoista ja kaakelipintainen.L-mallin lauteet,ylälaude 60 cm leveä takaseinällä,
      sivuseinällä 45 cm,kaksiaskelmaiset portaat.
      lattiapintaa saunassa noin 0,5 m2.Pari vuotta
      saunottu ja voin sanoa, että toimii mainiosti.
      Saunan mitat on panelin ulkopinnasta,eli lopullinen koko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe