Eli kauanko teoria ja ajo juttuihin yhteensä menee? ja paljonko teidän kevarikortti makso?
ja jos minun vanhemmalla on moottoripyöräkortti niin pystyykö se opettamaan mulle tuota ajamista ettei tarvi sitte autokoululla ajojutuissa käyä muutaku ne ajokokeissa?!
kauanko A1 kortin hankintaan menee?
6
6657
Vastaukset
- mukuuu
Suunnilleen näin.
Jos vanhemmallasi on A kortti voi hän opettaa sinua. Pitää hakea opetuslupa poliisilta. Sitä ennen opttajan on käytävä itse teoriakokeessa.
Pyörä on katsatettava opetuskäyttöön(leimat tulevat siihen opetuslupahakemukseen).
Opetuslupa 23 euroa ja on voimassa 9 kk.
Ajokorttihakemus sinulle 40 euroa lääktodistus ja valokuvat (jos mopokortti on pohjalla kahta viimeistä ei tarvita).
Kun olet opiskellut teoriat opettajasi kanssa niin menet teoriakokeeseen. Maksat silloin samalla ajokokeenkin, yht 49 euroa.
Opettajalla tule olla radioyhteys sinuun kun ajat edellä.
Sitten vähintään 18 ajokertaa a`25 min.
Opettelette myös käsittelykokeen tehtävät.
Sitten ajotutkintoon. Sisältää tuon käsittelykokeen ja liikenneajokokeen.
Siinä se on.
Autokoulussa kurssin hinta on noin 800 - 1000 euroa. Sanoisin että vähintään kolme viikkoa.- turkuu-ysikaks
'Sitä ennen opttajan on käytävä itse teoriakokeessa.'
'Pyörä on katsatettava opetuskäyttöön(leimat tulevat siihen opetuslupahakemukseen).'
eieiei..
opettajan (isän/äidin) ei tarvitse käydä missään teoriakokeessa!
eikä pyörää tarvitse mitenkään katsastaa!
kunhan sanot autokoulunopettajalle, että suoritat ajoharjoittelun vanhempien kanssa ja haet poliisilta sen luvan niin homma on ok!
saat harjoitteluluvan (valkoinen kolmio rekkariin kiinni!) ja saat päästellä menemään. muistat vaan harjotella sitä liikennekäyttäytymistä! ja harkkaluvalla ei sitten saa kyytsätä ketään.
näin se menee!
kortti maksoi kokonaisuudessaan (luvat, opetus, kokeet) lähemmäs 2000e.
näin ainakin turun suunnalla, tiedä sitten miten esim. jollain pienemmällä paikkakunnalla. - TwistTwist
turkuu-ysikaks kirjoitti:
'Sitä ennen opttajan on käytävä itse teoriakokeessa.'
'Pyörä on katsatettava opetuskäyttöön(leimat tulevat siihen opetuslupahakemukseen).'
eieiei..
opettajan (isän/äidin) ei tarvitse käydä missään teoriakokeessa!
eikä pyörää tarvitse mitenkään katsastaa!
kunhan sanot autokoulunopettajalle, että suoritat ajoharjoittelun vanhempien kanssa ja haet poliisilta sen luvan niin homma on ok!
saat harjoitteluluvan (valkoinen kolmio rekkariin kiinni!) ja saat päästellä menemään. muistat vaan harjotella sitä liikennekäyttäytymistä! ja harkkaluvalla ei sitten saa kyytsätä ketään.
näin se menee!
kortti maksoi kokonaisuudessaan (luvat, opetus, kokeet) lähemmäs 2000e.
näin ainakin turun suunnalla, tiedä sitten miten esim. jollain pienemmällä paikkakunnalla.Ei ei ja ei.
On olemassa 3 eri tapaa hankkia kortti.
1. Ajat/käyt kaikki tunnit autokoulussa ( en saa päähän virallista nimeä)
2. Harjoituslupa= Poliisi voi oikeuttaa piirissään asuvan henkilön harjoittelemaan ajoa moottoripyörällä ilman ajo-opettajaa moottoripyörän ajo-oikeuden saamista varten.
3. Opetuslupa= Poliisi voi oikeuttaa piirissään asuvan henkilön antamaan määrätylle henkilölle opetusta ajo-oikeuden saamiseksi. - mieki
TwistTwist kirjoitti:
Ei ei ja ei.
On olemassa 3 eri tapaa hankkia kortti.
1. Ajat/käyt kaikki tunnit autokoulussa ( en saa päähän virallista nimeä)
2. Harjoituslupa= Poliisi voi oikeuttaa piirissään asuvan henkilön harjoittelemaan ajoa moottoripyörällä ilman ajo-opettajaa moottoripyörän ajo-oikeuden saamista varten.
3. Opetuslupa= Poliisi voi oikeuttaa piirissään asuvan henkilön antamaan määrätylle henkilölle opetusta ajo-oikeuden saamiseksi.Näin on.
Opetuslupa ja harjoituslupa ovat kaksi eri asiaa.
Opetusluvalla voi samassa taloudessa asuva opettaa ( kokeiden jälkeen ).
Harjoitusluvalla oppilas harjoittelee itse liikenteessä. Tässä pitää kuitenkin käydä tietyt teoriatunnit autokoulussa sekä muutama ajokerta samassa paikassa. Hinta tulee lähelle samaa kuin jos kaiken ottaisi autokoululta.
Harkkaluvan pointti on varmaan siinä, että siinä pääsee ajamaan itsenäisesti ennen inssiä. - ...
mieki kirjoitti:
Näin on.
Opetuslupa ja harjoituslupa ovat kaksi eri asiaa.
Opetusluvalla voi samassa taloudessa asuva opettaa ( kokeiden jälkeen ).
Harjoitusluvalla oppilas harjoittelee itse liikenteessä. Tässä pitää kuitenkin käydä tietyt teoriatunnit autokoulussa sekä muutama ajokerta samassa paikassa. Hinta tulee lähelle samaa kuin jos kaiken ottaisi autokoululta.
Harkkaluvan pointti on varmaan siinä, että siinä pääsee ajamaan itsenäisesti ennen inssiä.aloitan ajotunnit jo vaikka heti ensi viikolla niin minulla on mahdollisuus saada kortti kuntoon ennen kesää :P? Hinta oli siis 800-1000 e..? Aika paljon, mutta ehkä se on sen arvosta :)
- ........................
... kirjoitti:
aloitan ajotunnit jo vaikka heti ensi viikolla niin minulla on mahdollisuus saada kortti kuntoon ennen kesää :P? Hinta oli siis 800-1000 e..? Aika paljon, mutta ehkä se on sen arvosta :)
Kortin saat tälle kesälle helpostikkin ja kortin hinta riippuu ihan paikkakunnasta edullisimmin on saatu 400e ja kalleimmat siellä 1000 euron pintaan ja kaikkea siltä väliltä. Ja vaikka se olisi sen 1000e se on silti sen arvoista koska sen saa päivitettyä A-kortiksi sitten kun täytä 18 ja B-kortin hinta alenee n.400-500e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865