mistä löytäsin hyvää tietoa Wernicken enkefalopatiasta?Koitin googlettaa, mutta ei juuri löydy mitään hiukaakaan syvällisempää tietoa. Olisiko suositella esimerkiksi jotain kirjaa?
Osaako joku kertoa
3
2447
Vastaukset
- taudista
voisi löytyä tietoa jostakin neurologian opuksesta tai tieteellisistä lehdistä. Käsikirjaa tuskin löytyy.
Onko omaisellasi Wernicken enkefalopatia? Miten muistihäiriö ilmenee tässä taudissa?- isälläni todettiin
Wernicken enkefalopatia, kun itse aloin selvittää asiaa ja vaadin pään kuvia. Muistihäiriö ilmenee hänellä niin, ettei hän muista suurinta osaa asioista, jotka ovat tapahtuneet parin viime vuoden aikana. Myös sekoittelee asioita keskenään niin, että voi muistaa esimerkiksi jotain minun tekemääni veljeni tekemäksi. Wernicken enkefalopatiassa kai usein ei sairastaja enää opi uusia asioita, mutta isäni kyllä joitain juttuja muistaa, mitä olemme äskeittäin jutelleet, toisaalta muistaa sellaisiakin, mitä ei oikeasti ole tapahtunut. Kaiken kunniaksi isäni sai Clostridium-ripulin sirotyypiltään 027, eli sen kaikkein pahimman ja vaarallisimman ja on sen takia ollut sairaalassa eristyksissä jo toista kuukautta. Tämä eristystilanne tekee tietysti jokaisen eristettävän mielenterveydelle hallaa, joten ihan tarkkaan ei tiedetä, paljonko isäni palautuu, kun pääsee eristyksestä pois.
- osoiteeksi
www.ms-liitto.fi . Kirjoita haku kohtaan wernicken enkefalopatia. Löytyy yksi vastaus. Sairauden toinen nimi on IDCA ja klikkaa sitä, niin saat tietoa. (Toivottavasti tästä oli apua.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389