Meillä on toukokuun lopulla ensimmäiset rippijuhlat järjestettävänä. Pidämme ihan pienimuotoiset juhlat ja olinkin ensin ajatellut laittaa kutsut ihan vaan tekstiviestinä ja soittamalla, mutta kun olen lueskellut näitä keskustelupalstoja niin ilmeisesti onkin tapana laittaa oikein kirjallinen kutsu? Miten olette toimineet kutsujen kanssa? ja kuinka aikaisin ne pitäisi saada postiin?
Onko kenelläkään hyviä ideoita miten toimia kun molempien puolelta isovanhemmat ovat eronneet ja vielä osa lähisuvusta ei suostu olemaan keskenään tekemisissä. Synttärien osalta juhlat on pystytty jakamaan eri päiville, mutta konfirmaation kanssa on vähän hankalampi juttu.
Konfirmaatiojuhla-kutsut
5
5372
Vastaukset
- Juhlat jo 5desti
Meillä on ollut jo useat rippijuhlat ja olemme rippilapsen kanssa laittaneet kutsut 3 viikkoa ennen postiin ja vastauspyyntö on ollut 1viikko ennen H-hetkeä. On helpompi miettiä lasit ja kahvikupit valmiiksi.
Mitä tulee sukuun, niin aikuisten on osattava käyttäytyä, sillä rippilapsenhan ne juhlat on , eikä riitelevien sukulaisten. Itse sanoin samassa tilanteessa rippilapselle, että hän saa päättää keitä kutsutaan; onhan nämä ensimmäiset Hänen isot juhlat.Kaikilla on ollut mukavat juhlat, eikä suku ole riidellyt niissä.Joten Tsemppiä juhliin- akuisten on osattava
käyttäytyä.
Kyse on nuoren omasta juhlasta johon kutsutaan JUHLAvieraita, ei tappelevia sukulaisia. Jos joku aikuinen on niin itsekäs, typerä ja lapsellinen ettei osaa laittaa nuorta oman etunsa edelle edes siksi muutamaksi tunniksi niin sopii katsoa peiliin! *murr*
- ...
Meillä lähetettiin kutsut postissa.Suurin osa kutsuttiin päivällä, mutta osa ystäviä illalla ja samalla jaettiin "keskenään sopimattomat" eri ajalle
- mammamyy
Mielestäni voit aivan hyvin kutsua vain tekstarilla tai soittamalla, jos kyseessä pienimuotoiset juhlat. Kirjallinen kutsu on enemmänkin vain kiva muisto, teettää kuitenkin paljon enemmän työtä, kuin uskoisikaan; osto tai teko, osoitteet, postimerkit, postitus ja jos toivot, vielä vastauksenkin odottelu... :I Mitä tulee näihin eronneisiin ja karanneisiin, sekä tulehtuneisiin sukulaisuussuhteisiin, meillä ainakin ne tunteet on vain jouduttu laittamaan sivuun ja päädytty viettämään juhlia ilman hammastenkiristystä. Eli on kutsuttu ja jos ei tule, niin oma häpiä. Kaikki ovat osanneet käyttäytyä ja se on tosiaan nuoren oma juhla ! Suurin painoarvo sille, miten nuori itse haluaa kutsua. Ihania keväisiä rippijuhlia teille !
- voidaan
lähettää aivan hyvin tekstiviesteinä, soittoina, sähköpostitse tai postitse kutsukirjeinäkin. Ei ole mitään ainoaa oikeaa tapaa, kukin kutsuu itselleen sopivalla tavalla tai kutsuttavalle parhaiten sopivalla tavalla. Jos on tulossa paljon porukkaa, niin helpointa on jakaa porukat sopiviksi osiksi ja hieman aikatauluttaa sitä tulemista, tällä tavalla saattaa onnistua se ongelmatapaustenkin kutsuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760