Elisa ja outo laskutus

hyrpeli

Elokuussa 2007 avasin Elisa laajakaistan 1M nopeudella. Pakettiin kuului siis modeemi yms. härpäkkeet ja kuukausilaskutus. Maaliskuussa 2008 otin 12kk sopimuksen 2M nopeudelle, tosin nyt maaliskuun alussa irtisanoin Elisan laajakaistan, koska en enää tarvitse nettiyhteyttä (muutin viime kuun alussa, uudessa taloyhtiössä on nettiyhteys ja netti kuuluu vuokraan). Asiakaspalvelussa sanottiin, että tuo 12kk sopimus saatiin irtisanottua, vaikka sopimusta olisi ollut vielä n. viikko jäljellä. Allekirjoitin irtisanomispaperit ja sanoivat, että edelliset laskut on maksettu ajallaan ja homma on sillä selvä.

Tänään tuli kuitenkin lasku Elisalta, ajanjaksolta 1.3.-30.4. - ja mä irtisanoin liittymän ihan maaliskuun alussa, joten ko. ajanjaksona en ole enää edes ollut Elisan asiakas!! Että mitäs nyt sitten, pitänee aloittaa soittokierros asiakaspalveluun ja kysellä, mikä mättää, onko tiedonkulku katkennut ja irtisanomispaperit jääneet jonnekin kasan pohjalle vai pissitäänkö ihmistä silmään ja pistetään maksamaan tyhjästä... Sähköpostia on jo laitettu asiakaspalveluun, tosin vastaus tulee lienee huomenissa.

Olen kuullut Elisan palvelusta pelkkää huonoa, en itse uskonut siihen, mutta nyt alan uskomaan muita... Tähän asti homma toiminut, mutta näköjään ongelmat alkavat heti, kun liittymä sulkeutuu ja käännät selän ko. firmalle...

6

1570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c52007A

      sanonut irti helmikuun puolella?

    • sopimuspapereissasi

      Meidänkin piti kerran irtisanoa yksi ylimääräiseksi jäänyt liittymä ja teimme sen viimeistä käyttökuukautta edeltävän kuukauden lopussa. Tämä johtuu sopimuksessa kerrotusta irtisanomisajasta. Tosin Elisan laskutus ei tiennytkään irtisanomisesta ja sopimuksen päättymisestä ja laskussa oli yksi ylimääräinenkin kuukausi, jota sentään ei joutunut maksamaan eli kaikki meni hyvin.

      Kumma jos sinulle ei sanottu laajakaistaa irtisanoessasi, että irtisanomispäivää seuraavan kokonaisen kuukauden laskun joudut kyllä vielä maksamaan.

    • Elisa BOIKOTTIIN!!

      Olin elisan asiakas n. 10 vuotta, ehkä vuoden vajaa. Puhelinliittymä tuli sieltä, sekä internet. Tänävuonna olen saanut joka-ikinen-kuukausi soittaa Elisalle ja kysellä että mistäs tälläset laskut koostuu ja mikä on homman nimi. Lopputulos: revin laskut eikä tarvinnut maksaa, he olivat tehneet virheen. No, virheet eivät tähän loppuneet. Tuossa n. 2 kk. sitten tein tuplasuorituksen eräästä laskusta, ja soitin samantien Elisalle, ja he sanoivat että hyvittävät seuraavista laskuista kyseisen summan. Asia pihvi. Tällä viikolla tuli karhukirje elisalta mikä pitää maksaa samantien. Soitin hieman suutuksissani sinne, että missä on nämä minun hyvitykseni niinkuin sovittiin. Asiakas"palvelija" soitti jonnekkin ja siinä kesti n. muutama minuutti, tämän jälkeen hän sanoi että olen laittanut viitenumeron väärin mikä ei ole mahdollista, kun maksoin laskun viivakoodinlukijalla, ja toisen tuplasuorituksen pankissa. Kysyinkin että onko myös pankin asiakaspalvelijat tehneet virheen, näin kummastakin laskusta että viitenumero on oikein. Taas meni hetki, ja nainen toisessapäässä sanoi sitten että maksut ovat menneet internetpuolelle (kyseessä on siis matkapuhelinlasku). Ihmettelin siinä ääneen, että kun n. kaksi kuukautta sitten asia oli sillä selvä, eikä pitänyt enään tulla minkäänlaisia "virhelaskuja" minulle. He sanoivat, että minun pitää maksaa tämä kyseinen lasku, koska se on mennyt jo ulosottoon, kiitos Elisalle näistä 10 vuodesta. Jälleen kerran asiakas"palvelija" sanoi, että he hyvittävät minun tuplasuorituksen seuraavista laskuista. Eli kun maksoin laskun tuplasti, niin 3 kk. kestää, että he voivat hyvittää jälleen kerran tulevista laskuista kyseisen summan. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun tälläistä käy, sanoinkin asiakas"palvelijalle" että katkaisen suoraan internet- ja matkapuhelinliittymän Elisalta kokonaan. Puhelun jälkeen painuin Soneran sivuille ja vaihdoin kummatkin, tämän kuun lopussa vaihtuvat internet ja matkapuhelin. Saa nähä laskuttavatko minua vielä ensikuusta. Rahat oisin saanut takaisin tilille, mutta tässä olisi mennyt 1 - 2 viikkoa, ja maksu piti suorittaa heti, tai pahimmassa tapauksessa luottotiedot menevät, mitä en halua.
      Myös moni ystäväni on haukkunut Elisan totaalisesti, ja vaihtanut johonkin muuhun. En suosittele Elisaa kenellekkään, koska he tuplalaskuttavat, asiakaspalvelu on arvoasteikolla 1 - 10 täysi 0.
      Jos olette hankkimassa puhelin- tai internetliittymää, niin älkää missään nimessä langetko Elisan monopolisysteemiin! Minulle riitti.

      • emme boikotoi

        Hei,
        tarkennatko kohdan "virheet eivät tähän loppuneet... Tein tuplasuorituksen eräästä laskusta".

        Kummalla puolen se virhe sattui, laajakaista vai matkapuhelin?
        Kun luvattiin, ettei seuraavaa laskua tarvitse maksaa, jätitkö maksamatta seuraavasta laskusta vain sen osan, jonka verran maksoit ylimääräistä vai jätitkö maksamatta enemmänkin? Olin ollut siinä uskossa että jos maksaa ylimääräistä vahingossa (vaikka 10 eur), sen saman rahasumman voi jättää pois (-10 eur)seuraavaa laskua maksettaessa... (tietenkään ei voi sekoittaa laajakaista- ja matkapuh-laskuja siinä keskenään). Ehkä se ei sitten toimikaan.

        (hyvä tietää) Suoraveloitushan estää sen, ettei tuollaisia vahinkoja pääse sattumaan... Katsoo vaan ettå on rahaa tilillä maksupäivänä tai edes 1-2 päivää sen jälkeen.
        Kuulemma Soneran laskutus vasta toimiikin.. :-(

        Sorry, ehkä tästä ei ollut sinulle apua eikä lohtua.


      • netin laskutus
        emme boikotoi kirjoitti:

        Hei,
        tarkennatko kohdan "virheet eivät tähän loppuneet... Tein tuplasuorituksen eräästä laskusta".

        Kummalla puolen se virhe sattui, laajakaista vai matkapuhelin?
        Kun luvattiin, ettei seuraavaa laskua tarvitse maksaa, jätitkö maksamatta seuraavasta laskusta vain sen osan, jonka verran maksoit ylimääräistä vai jätitkö maksamatta enemmänkin? Olin ollut siinä uskossa että jos maksaa ylimääräistä vahingossa (vaikka 10 eur), sen saman rahasumman voi jättää pois (-10 eur)seuraavaa laskua maksettaessa... (tietenkään ei voi sekoittaa laajakaista- ja matkapuh-laskuja siinä keskenään). Ehkä se ei sitten toimikaan.

        (hyvä tietää) Suoraveloitushan estää sen, ettei tuollaisia vahinkoja pääse sattumaan... Katsoo vaan ettå on rahaa tilillä maksupäivänä tai edes 1-2 päivää sen jälkeen.
        Kuulemma Soneran laskutus vasta toimiikin.. :-(

        Sorry, ehkä tästä ei ollut sinulle apua eikä lohtua.

        perässä aina.lopetan soneran tän kuun lopulla,mutta maksan vielä kesäkuussa saman laskun koska juuri maksoin tammikuun laskun vasta.miksiköhän ei laskutus pysy reaaliajassa.olisko elisalla sama juttu.??


    • kokemusta on

      Hei tää on niin tuttua - Elisa laskuttaa miten sattuu, eli saa olla tosi tarkkana laskujen kanssa. Myös sopimusten irtisanominen on ihan mielivaltaista. Elisan asiakaspalvelussa ei edes tunneta määräaikainen sopimus ja toistaiseksi voimassa oleva sopimus.
      Katsokaa tarkkaan, kun teette Elisa/Saunalahden kanssa sopimuksia, että laskut menevät oikeina ja irtisanomisajat ovat selvillä. Nimenomaan määräaikaisella sopimuksella ei ole olemassa minkaanlaista irtisanomisaikaa. Kannattaa kuitenkin ilmoittaa asiakaspalveluun, ettei sopimus jatku määräajan jälkeen. He väittävät toista, mutta kuluttaja-asiamies on hyvä paikka mistä tarkistaa asioita. Ei kun tarkuutta asioihin - mihinkään ei voi nykypäivän luottaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      81
      2886
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      80
      2376
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2218
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      17
      2157
    5. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      1666
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      11
      1463
    7. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1257
    8. Taas alkoi soidinmenot.

      Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1120
    9. Mitä eniten haluat

      Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1097
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1054
    Aihe