Tänään

kämmekkä

avautui tämän vuoden ensimmäinen orkideankukkani. Samassa varressa on vielä 9 nuppua.
Edellisen kerran sama yksilö aloitti kukintansa 13.6.08, ja sitä kesti viitisen kuukautta. Sain tämän orkidean 2.9.07, jolloin se kukki täyttä päätä ja jatkoi vielä 4 kuukautta. Ei siis ole paljon lomia pidellyt, yhden lehden on ehtinyt kasvattaa.
Toinen iso orkideani kasvattaa kukkavartta sekä varresta että lehtiruusukkeesta, mutta ne ovat vielä pieniä.
Kolme muuta laiskottelee.
Kasvit ovat olleet koko talven tosi viileässä huoneessa länsi-ikkunalla. Välillä luulin, että ne paleltuvat, kun huoneen lämpötila laski öisin viiteentoista asteeseen, allekin. Siinä ne nyt kuitenkin koristavat uutta kevättä.

1

737

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat orkideat

Hauska kuulla mukavia orkidea-uutisia.
      Minä sain lahjaksi valkoisen perhosorkidean. Se myös jaksoi kukkia monta kk. Nyt viimeinen kukista tipahti ja lakastui.
      Toinen on ollut hiljaa vuoden verran, viikko sitten huomasin pienen kukkavanan. Ehkä siitä kasvaa kauan odotettu uusi kukkavana.

Iloista orkideakevättä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ne katseet, ei niitä

Voi unohtaa. Se, miten molemmat katsoi
      Ikävä
      88
      1435
    2. 107
      1141
    3. Miten jotkut kehtaa aikuisiällä kiusata

Ihmisiä? Eikö se ole aika noloa?
      Ikävä
      168
      1100
    4. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      70
      1045
    5. Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla

Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä
      Maailman menoa
      454
      951
    6. Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta

Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.
      Ikävä
      81
      846
    7. Salassapito ja kunnan hommat

Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h
      Hyrynsalmi
      15
      834
    8. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      112
      800
    9. Milloin mies aloitetaan

Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.
      Ikävä
      39
      689
    10. En enää mies ikävöi sinua niin paljon

Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik
      Ikävä
      58
      648
    Aihe