Tänään

kämmekkä

avautui tämän vuoden ensimmäinen orkideankukkani. Samassa varressa on vielä 9 nuppua.
Edellisen kerran sama yksilö aloitti kukintansa 13.6.08, ja sitä kesti viitisen kuukautta. Sain tämän orkidean 2.9.07, jolloin se kukki täyttä päätä ja jatkoi vielä 4 kuukautta. Ei siis ole paljon lomia pidellyt, yhden lehden on ehtinyt kasvattaa.
Toinen iso orkideani kasvattaa kukkavartta sekä varresta että lehtiruusukkeesta, mutta ne ovat vielä pieniä.
Kolme muuta laiskottelee.
Kasvit ovat olleet koko talven tosi viileässä huoneessa länsi-ikkunalla. Välillä luulin, että ne paleltuvat, kun huoneen lämpötila laski öisin viiteentoista asteeseen, allekin. Siinä ne nyt kuitenkin koristavat uutta kevättä.

1

738

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat orkideat

Hauska kuulla mukavia orkidea-uutisia.
      Minä sain lahjaksi valkoisen perhosorkidean. Se myös jaksoi kukkia monta kk. Nyt viimeinen kukista tipahti ja lakastui.
      Toinen on ollut hiljaa vuoden verran, viikko sitten huomasin pienen kukkavanan. Ehkä siitä kasvaa kauan odotettu uusi kukkavana.

Iloista orkideakevättä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      59
      1581
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1018
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      777
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      760
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      280
      743
    6. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      255
      674
    7. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      44
      659
    8. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      50
      613
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      77
      579
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      113
      557
    Aihe