avautui tämän vuoden ensimmäinen orkideankukkani. Samassa varressa on vielä 9 nuppua.
Edellisen kerran sama yksilö aloitti kukintansa 13.6.08, ja sitä kesti viitisen kuukautta. Sain tämän orkidean 2.9.07, jolloin se kukki täyttä päätä ja jatkoi vielä 4 kuukautta. Ei siis ole paljon lomia pidellyt, yhden lehden on ehtinyt kasvattaa.
Toinen iso orkideani kasvattaa kukkavartta sekä varresta että lehtiruusukkeesta, mutta ne ovat vielä pieniä.
Kolme muuta laiskottelee.
Kasvit ovat olleet koko talven tosi viileässä huoneessa länsi-ikkunalla. Välillä luulin, että ne paleltuvat, kun huoneen lämpötila laski öisin viiteentoista asteeseen, allekin. Siinä ne nyt kuitenkin koristavat uutta kevättä.
Tänään
kämmekkä
1
740
Vastaukset 1
- ihanat orkideat
Hauska kuulla mukavia orkidea-uutisia.
Minä sain lahjaksi valkoisen perhosorkidean. Se myös jaksoi kukkia monta kk. Nyt viimeinen kukista tipahti ja lakastui.
Toinen on ollut hiljaa vuoden verran, viikko sitten huomasin pienen kukkavanan. Ehkä siitä kasvaa kauan odotettu uusi kukkavana.
Iloista orkideakevättä kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11823- 43794
- 62758
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51637
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49587- 60587
- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508- 29495
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 100480
- 44475
- 32469
- 40437
- 58421
- 17420
- 24419
- 43397