Tänään

kämmekkä

avautui tämän vuoden ensimmäinen orkideankukkani. Samassa varressa on vielä 9 nuppua.
Edellisen kerran sama yksilö aloitti kukintansa 13.6.08, ja sitä kesti viitisen kuukautta. Sain tämän orkidean 2.9.07, jolloin se kukki täyttä päätä ja jatkoi vielä 4 kuukautta. Ei siis ole paljon lomia pidellyt, yhden lehden on ehtinyt kasvattaa.
Toinen iso orkideani kasvattaa kukkavartta sekä varresta että lehtiruusukkeesta, mutta ne ovat vielä pieniä.
Kolme muuta laiskottelee.
Kasvit ovat olleet koko talven tosi viileässä huoneessa länsi-ikkunalla. Välillä luulin, että ne paleltuvat, kun huoneen lämpötila laski öisin viiteentoista asteeseen, allekin. Siinä ne nyt kuitenkin koristavat uutta kevättä.

1

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat orkideat

Hauska kuulla mukavia orkidea-uutisia.
      Minä sain lahjaksi valkoisen perhosorkidean. Se myös jaksoi kukkia monta kk. Nyt viimeinen kukista tipahti ja lakastui.
      Toinen on ollut hiljaa vuoden verran, viikko sitten huomasin pienen kukkavanan. Ehkä siitä kasvaa kauan odotettu uusi kukkavana.

Iloista orkideakevättä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      374
      2056
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1326
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1310
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1198
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      85
      1087
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      956
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      130
      915
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      880
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      818
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      760
    Aihe